schoonouders en kleinkind...weet t niet...

13-03-2009 15:12 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

De situatie is nogal complex maar zal hem hier zo goed mogelijk beschrijven.

Mijn schoonouders hebben sinds een jaar geen contact meer met hun oudste zoon en diens kinderen.

Mijn vriend heeft ook geen contact meer met zn broer en heeft sinds vorig jaar zijn ouders met raad en daad bijgestaan.

Omdat alles niet via plan verloopt krijgt mijn vriend nu ineens hele hoop shit over zich heen,gister is dit geescaleerd en heeft hij tegen zn ouders gezegd dat ook hij het contact verbreekt.We hebben samen een zoontje van 1,5jr,maar vriend heeft niet gezegd dat ze deze nooit meer mochten zien.

Gisteravond kreeg vriend allerlei smsjes hoe hij dit uit ging leggen aan zoon dat hij zn opa en oma niet meer mocht zien,en nog meer shit.

Opa past ook 1 dag in de week op.

Eigenlijk wil ik dit graag zo houden,t ventje kan er ook niks aan doen en ze zijn wel heel lief voor hem.Opa is zn grootste vriend!

Maar dit zou betekenen dat ik nu de telefoon moet pakken om te vragen of ze hem nog wel willen zien,want met mij is geen contact opgenomen.

Vriend had wel verwacht dat ze mij zouden bellen hierover maar is nog niet gebeurt(kan nog natuurlijk)

Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen,oppas is niet perse nodig aangezien ik pfeiffer heb en niet werk nu,maar extra dagje rust was wel fijn.

Misschien dat een van jullie een heldere kijk op deze zaak heeft...

Groetjes
Wat vindt je vriend m.b.t. het oppassen? Dat lees ik nergens.
Wat vindt je vriend ervan als zijn vader nog wel blijft oppassen?

Staat je vriend er wel voor open om het bij te leggen?

Ik zou zeggen, bespreek het met je vriend en als hij geen bezwaar heeft pak je de telefoon en vraag ze wat zij van de hele situatie vinden.
Tja, het zou fijn zijn als je zoontje hier niet de dupe van wordt, opa is zijn grootste vriend zoals je zegt. Ik denk dat ik de telefoon zou pakken dus, maar ja, weet natuurlijk ook weer niet hoe ze daar op reageren. En betekent dat dat jij nog wel met ze praat? Dat lijkt me dan wel een vereiste namelijk. En hoe staat je vriend daar dan tegenover?

Ik weet natuurlijk niet wat er voorgevallen is, maar is het het echt waard om het contact over te verbreken?
Inderdaad kan je kindje er niks aan doen. Ik zou het ook wel zielig vinden voor hem. Voor mij zou het denk ik wel liggen aan het waarom van het verbreken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind het nogal wat dat jullie het contact verbreken maar wel opa als oppas wil gebruiken.

Ik denk dat jij achter je man/vriend moet staan. Eerst moeten vragen wat je man/vriend van jou verwacht.

Verder denk ik dat als hij het prima vind dat jij contact houd met zijn ouders, je dit prima kan doen. Als je vriend dit niet wil, dan is het jammer, maar heb jij geen oppas meer.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 13 maart 2009 @ 15:19:

Ik vind het nogal wat dat jullie het contact verbreken maar wel opa als oppas wil gebruiken.

Ik denk dat jij achter je man/vriend moet staan. Eerst moeten vragen wat je man/vriend van jou verwacht.

Verder denk ik dat als hij het prima vind dat jij contact houd met zijn ouders, je dit prima kan doen. Als je vriend dit niet wil, dan is het jammer, maar heb jij geen oppas meer.Mee eens
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ja goed ik weet niet waar de strubbelingen over gaan. Maar het zou niet fijn zijn om met ruzie uit elkaar te gaan. Het is en blijven je (schoon)ouders en (klein) kinderen. Praat er met je vriend over of de situatie rustig kan worden opgelost, misschien trekken je schoonouders/ vriend wel bij en kan je vriend ook vertellen waar hij tegen aanloopt en waar hij het niet mee eens is. Denk dat het belangrijk is om de ruzie eerst uit te praten (tenminste als dat nog mogelijk is) zodat opa toch nog op zijn kleinkind kan passen. Dat zou wel leuk zijn toch?
Het lijkt me aan kinderen inderdaad lastig uit te leggen dat je ruzies binnen de familie oplost door het contact te verbreken, helemaal als die ander minder dan een week geleden wel gewenst was als oppas.
Ik vind dat men rekening moet houden met de band tussen grootouders en kleinkinderen. De kleinkinderen zijn nog te klein om zelf een beslissing te maken. Zij hebben recht op hun opa en oma. ( Niet andersom).
Zamirah, mij had het recht op mijn oma's me echt wel afgenomen mogen worden hoor
Vriend heeft nooit gezegd dat ze kleinzoon niet meer mogen zien,net zomin dat t mij alleen maar gaat om oppas.

Wat vriend betreft mag opa best nog oppassen,of gewoon contact met kleinzoon,maar dit zou dus via mij moeten gebeuren.
Dan is er toch niets aan de hand? Dan hou jij gewoon contact met je schoonouders en laat je je zoon ook contact met opa en oma onderhouden.
quote:palientje schreef op 13 maart 2009 @ 15:21:

Het is en blijven je (schoon)ouders en (klein) kinderen.

Deze zin komt mij inmiddels danig mijn neus uit, omdat er '(schoon)ouders' bestaan, ja echt - heus waar, die die naam echt heus - zeker weten NIET verdienen. Het lijkt wel een soort pressiemiddel om vooral toch maar echt eeuwig en altijd rekening te moeten houden met de verwekkers omdat die blijkbaar heilig zijn.

Eert uw vader en uw moeder :puke:

"Eert uw kinderen" is net zo belangrijk maar is in die hele rotbijbel nergens te vinden hoor.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
quote:onswondertje schreef op 13 maart 2009 @ 15:43:

Vriend heeft nooit gezegd dat ze kleinzoon niet meer mogen zien,net zomin dat t mij alleen maar gaat om oppas.

Wat vriend betreft mag opa best nog oppassen,of gewoon contact met kleinzoon,maar dit zou dus via mij moeten gebeuren.Maar dat geeft toch een hele vreemde situatie? jij praat nog wel met je schoonouders maar hun zoon niet? Dat lijkt me een heel moeilijke toestand en voor jou en je kind ook onwenselijk. Overigens vind ik het niet netjes van je schoonouders dat ze meteen beginnen met "leg dat maar eens uit aan ons kleinkind" etc. Dat klinkt als emo-chantage.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Als het kan, zou ik de band tussen opa en kleinkind niet verbreken, maar dan moeten de volwassenen in dit geval er wel goed mee om kunnen gaan. Ruzies moeten niet over het hoofd van de kinderen worden uitgevochten. Misschien vindt jouw vriend het geen probleem en kan hij hier prima mee omgaan, en de opa in dit geval ook.
quote:setter schreef op 13 maart 2009 @ 15:49:

[...]

Deze zin komt mij inmiddels danig mijn neus uit, omdat er '(schoon)ouders' bestaan, ja echt - heus waar, die die naam echt heus - zeker weten NIET verdienen. Het lijkt wel een soort pressiemiddel om vooral toch maar echt eeuwig en altijd rekening te moeten houden met de verwekkers omdat die blijkbaar heilig zijn.

Eert uw vader en uw moeder :puke:

"Eert uw kinderen" is net zo belangrijk maar is in die hele rotbijbel nergens te vinden hoor.Eensch en
Treurig , zoals ze in je schoonfamilie met elkaar omgaan .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dank je FluffyC terug.
Treurig...en dat is nog zacht uitgedrukt!!

Ieder verhaal heeft natuurlijk 2 kanten,die mensen staan onder enorme druk en reageren soms niet zoals je van normaal mens zou verwachten.Maar de bak stront die vriend onterecht over zich heen heeft gekregen heeft hij zeker niet verdient!!Dus sta ook wel achter hem maar...vind t zo drasties allemaal!!

Ik ben niet de aangewezen persoon om te bemiddelen ofzo,ook naar mij toe zijn er dingen gezegd en gedaan die niet door de beugel kunnen.Weet ook zeker dat dit alles niet gebeurt zou zijn als ze niet zo onder druk stonden.

Ik denk dat het het beste is om alles even te laten bezinken en dan toch maar uitpraten...maar waarom word daar door hun niet om gevraagd...
He Setter, jij ook hier! Ik ben ook een beetje allergisch geworden voor die zin. Dat krijg je met zo'n moeder
quote:wuiles schreef op 13 maart 2009 @ 15:23:

Het lijkt me aan kinderen inderdaad lastig uit te leggen dat je ruzies binnen de familie oplost door het contact te verbreken, helemaal als die ander minder dan een week geleden wel gewenst was als oppas.

Dat ging bij ons anders heel goed en makkelijk

Wij leerden onze kinderen dat als iemand constant over JOUW grenzen heen gaat, zelfs na waarschuwingen en goede gesprekken, je best het contact mag verbreken. Familie of geen familie daar zit bij ons in ieder geval geen verschil tussen. JUIST familie hoort zich in ieder geval 'iets' aan te trekken van wat je zegt..........

Even heel extreem, maar van een onbekende accepteren wij het het wanneer diegene je slaat en dus van familie ook niet! Basta! (en 'slaan' kun je natuurlijk vervangen door elk willekeurig iets).

Als (schoon)familie constant over mijn grenzen heen zou stappen dan ben ik er snel klaar mee.............dat is ook de reden dat wij al jaren geen contact meer hebben met de ouders van mijn partner.

Lekker rustig en geen gezeik meer!
quote:layla1 schreef op 13 maart 2009 @ 17:57:

He Setter, jij ook hier! Ik ben ook een beetje allergisch geworden voor die zin. Dat krijg je met zo'n moeder je wist het nog!
Layla, dit klinkt vast vreselijk kwijlerig, maar het is echt waar: ik moest toevallig vanochtend nog aan je denken. Ik vroeg me af hoe het met je is en waar je toch gebleven was. Op de een of andere manier voelde ik me met je verbonden ofzo op dat andere topic....hoe is het met je?

Sorry Onswondertje dat ik offtopic ga.... (f)

Ontopic: ik ben het volledig eens met Schilderspalet.

Je vraagt waarom ze niet komen met het verzoek om er eens over te praten, maar waarom nemen jullie zelf het heft niet in eigen hand? Het is begrijpelijk dat iemand kwetsende dingen zegt als hij onder druk staat, en het is vaak zo dat men zich afreageert op degene die het dichtst bij hem staat. Als je dat in je achterhoofd houdt, denk je dat er dan ruimte is voor een gesprek? Ruimte bij jullie bedoel ik.
Ik zou het maar mooi aan je man overlaten om het met zijn familie weer goed te krijgen. Dit soort dingen kunnen raar lopen. Jij wil niet degene zijn die dan ineens tussen 2 vuren in komt. Of nog erger, dat jou van alles verweten wordt omdat je je "bemoeit" hebt met de situatie.

Zolang er nog zoveel strijd is in de familie zou ik je kind er maar buiten houden. Kinderen merken vaak meer dan je denkt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven