Schoonouders

22-05-2019 12:54 65 berichten
Hoi Allemaal,

Ik vraag me af of er iemand tips of ervaring heeft met (in mijn ogen) verschrikkelijke schoonouders?

Ik heb nooit een erg goede band gehad met de ouders van mijn vriend. Mocht zelfs een tijdje niet bij hun komen omdat het tussen mij en mijn vriend uit was geweest... (overigens zijn keuze) Ze bemoeien zich overal mee, en dan voornamelijk wanneer mijn vriend en ik in een dip zitten qua relatie. Ze lopen te stoken, ik krijg opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd (man op vakantie tegen mijn partner: Lucky Guy, schoonvader: nou ik weet niet of hij wel zo gelukkig is hoor), een link van een of ander bouwval zodat ik daar kan gaan wonen met mijn dochter maar dan wel zodat ik nog dicht in de buurt van hun zoon woon.

Ook hebben ze regelmatig commentaar op mijn handelingen met mijn dochter (7 Maanden). (Had een doek voor de buggy gehangen zodat ze kon slapen, dan is het wat rustiger en gaat ze gewoon slapen) krijg ik direct de opmerking van mijn schoonmoeder: Wat is dat nou voor een deuzige doek. ik loop een winkel in.. kom naar buiten en wat zie ik.. hebben ze haar weer uit de buggy gehaald.

Alles wat ik zeg en doe wordt onder de loep gelegd. Links om of rechts om doe het nooit goed. Wordt er zo gek van. Vervolgens vinden ze het wel raar dat ik niet zomaar bij hun op visite kom zonder mijn vriend, want ook dat wordt mij kwalijk genomen.

Als ik het bespreek met mijn vriend krijg ik eigenlijk altijd te horen dat hij hen wel snapt en dat het allemaal aan mij ligt. Moet het maar gewoon vergeten en vergeven. Hij wil het altijd goed doen in de ogen van zijn ouders maar vergeet mij daarin, en ik voel me vervolgens alleen staan. Of hij het daarna wel bespreekt met zijn ouders weet ik niet, want het blijft doorgaan en hoor er nooit iets over terug.

Hij heeft zelf ook niet altijd een geweldig band met zijn ouders gehad en ook hij krijgt regelmatig commentaar van ze. Alleen kan hij dan zijn verhaal wel bij mij kwijt.

Het liefste zou ik willen zeggen dat ik ze voorlopig niet hoef te zien, maar ik breng 2 dagen per week onze dochter naar hen en moet haar daar ook ophalen.

Heeft iemand hier wellicht ook ervaring mee?

Dankjewel alvast.

Groetjes I.M.
anoniem_64d387f612d0b wijzigde dit bericht op 22-05-2019 12:56
Reden: taal fout
0.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom breng jij je dochter daar 2 dagen in de week heen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Maar ze zijn wel goed genoeg om gratis op te passen?
Omdat mijn vriend dat graag wil en ze is ook zijn dochter.
Karin, wie zegt dat ze dat gratis doen??
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik idd als eerste mee stoppen als je zo'n negeatief beeld van ze hebt...
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ik zou m'n waffel opentrekken, van mij mogen ze van alles vinden maar als het op kind aankomt dan heb ik het laatste woord. Nu heb ik er geen last van want alles woont bij Oostenrijk.
Banba schreef:
22-05-2019 13:00
Daar zou ik idd als eerste mee stoppen als je zo'n negeatief beeld van ze hebt...
ik zou heel graag willen, maar het is en blijven zijn ouders.
Ook denk ik niet dat ik iets aan hen kan veranderen, maar ben ik meer opzoek naar tips en tricks om er beter mee om te gaan.
Bekijk het zakelijk. Als collega’s waar je nou eenmaal mee om moet gaan. Voor mij geldt persoonlijk dat als mensen te veel kritiek op mij hebben, dat ik het niet meer hoor en ook niet meer serieus neem. Ik laat dat langs me heen gaan. En af en toe kun je zeggen dat jij het nou eenmaal anders doet.

Ik zou wel proberen om een andere oplossing te vinden voor die twee dagen oppassen. Als vriend dat zo graag wil, misschien kan hij ze halen en brengen?
Alle reacties Link kopieren
EJBB schreef:
22-05-2019 13:02
ik zou heel graag willen, maar het is en blijven zijn ouders.
Ook denk ik niet dat ik iets aan hen kan veranderen, maar ben ik meer opzoek naar tips en tricks om er beter mee om te gaan.
Je schouders erover ophalen en gewoon doorgaan met je leven zoals jij dat graag wil?
Of is dat te simpel?
Niet meer je kind naar hen toebrengen.
Ze hebben geen respect voor je.kind haar moeder, die invloed moet je niet willen.

Mijn schoonouders zijn echt verschrikkelijk, ik heb ze blijkbaar ooit iets aangedaan wat zo erg is dat ze er niet over kunnen praten, maar wel dat ze er nog jaren later onbeschoft en naar over kunnen doen.
Bij ons kunnen ze niet oppassen, op de andere kleinkinderen wel. Da moet natuurlijk breed uitgemeten worden, want dat is ook mijn schuld en lekker voor ons dat we zoveel geld kwijt zijn aan kinderopvang.
Ik vond dat een tijdje heel naar en zielig voor mijn kinderen, maar nu na een paar jaar zie ik wat ik mezelf heb bespaard
We zien elkaar nu zo'n zes keer per jaar in tegenstelling tot een dag in de week die mensen in huis en dus minimaal eens per week contact.
Dat gebemoei omdat ze er wekelijks met hun neus opzitten heb ik niet, ik zie dat ze helemaal losgaan op de andere gezinnen. Ze hebben geen flauw idee meer van hoe het hier toegaat en dat is lekker rustig.
Dus als die.mensen zo respectloos zijn minimaliseer het contact. Of laat je man halen en brengen.
Al weet ik zeker dat die negatieve houding naar jou naar je kind wordt overgebracht en ik zou daar niet voor kiezen.
Gizmauw schreef:
22-05-2019 13:01
Ik zou m'n waffel opentrekken, van mij mogen ze van alles vinden maar als het op kind aankomt dan heb ik het laatste woord. Nu heb ik er geen last van want alles woont bij Oostenrijk.
Daar moet ik nog wat aan werken. Wil het graag goed doen voor een ander, en ontloop de aanvaring liever.
Maar je hebt gelijk, als het op mn kind aankomt zou ik het laatste woord moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
EJBB schreef:
22-05-2019 13:02
ik zou heel graag willen, maar het is en blijven zijn ouders.
Ook denk ik niet dat ik iets aan hen kan veranderen, maar ben ik meer opzoek naar tips en tricks om er beter mee om te gaan.
het is buigen of barsten, als jullie bepalen dat dochter daar is, dan buig je. En ben je blij, dat ze de opvang uit handen nemen
Of jullie stoppen met deze regeling
Alle reacties Link kopieren
Ben je al eens een gesprek aangegaan? Wellicht kan dat verhelderend werken. Denk dat merendeel van de mensen een blind spot hebben als het aankomt hoe ze overkomen op andere mensen en een keer om de tafel zitten en op een normale rustige manier uitspreken hoe hun commentaar op jou overkomt zou misschien een opening kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
en als jij baby buiten(!) laat terwijl je de winkel in bent, betekent dat, dat je je schoonouders de verantwoordelijkheid gaf om goed op beeb te passen. Daar past ook, haar uit de wagen halen bij

Minder zeiken hoor... geeft rust
Alle reacties Link kopieren
“Ze bemoeien zich overal mee, en dan voornamelijk wanneer mijn vriend en ik in een dip zitten qua relatie.”

Je vriend moet zijn relatiedips niet met zijn ouders bespreken, dan kunnen ze zich er ook niet mee bemoeien.

En schrijf niet steeds ‘mijn dochter’. Het leest nu alsof het jouw dochter is en je vriend de stiefvader.
Alle reacties Link kopieren
En waarom brengt/haalt je vriend jullie dochter niet?
Waarom laat je zo over je heen lopen door je vriend en zijn ouders? Is jouw mening niet belangrijk? Waarom neemt jouw vriend je niet serieus? Dat zegt wel iets over hem. Je bent toch geen voetveeg?
Ik zou eens een stevig gesprek aangaan...
Nitflex schreef:
22-05-2019 13:04
Bekijk het zakelijk. Als collega’s waar je nou eenmaal mee om moet gaan. Voor mij geldt persoonlijk dat als mensen te veel kritiek op mij hebben, dat ik het niet meer hoor en ook niet meer serieus neem. Ik laat dat langs me heen gaan. En af en toe kun je zeggen dat jij het nou eenmaal anders doet.

Ik zou wel proberen om een andere oplossing te vinden voor die twee dagen oppassen. Als vriend dat zo graag wil, misschien kan hij ze halen en brengen?
Inderdaad zoals je het zegt in hoevere vallen ze sowieso nog serieus te nemen. Zal het eens proberen om bewuster ervan te worden.

Andere oplossing wordt vrij lastig, mijn vriend werkt veel dus komt veel op mij aan. Enige wat zou kunnen is dat ze die 2 dagen naar de opvang gaat alleen ben ik bang dat hij daar nooit mee akkoord gaat omdat het toch zijn ouders blijven.
Het-groepje schreef:
22-05-2019 13:05
Niet meer je kind naar hen toebrengen.
Ze hebben geen respect voor je.kind haar moeder, die invloed moet je niet willen.

Mijn schoonouders zijn echt verschrikkelijk, ik heb ze blijkbaar ooit iets aangedaan wat zo erg is dat ze er niet over kunnen praten, maar wel dat ze er nog jaren later onbeschoft en naar over kunnen doen.
Bij ons kunnen ze niet oppassen, op de andere kleinkinderen wel. Da moet natuurlijk breed uitgemeten worden, want dat is ook mijn schuld en lekker voor ons dat we zoveel geld kwijt zijn aan kinderopvang.
Ik vond dat een tijdje heel naar en zielig voor mijn kinderen, maar nu na een paar jaar zie ik wat ik mezelf heb bespaard
We zien elkaar nu zo'n zes keer per jaar in tegenstelling tot een dag in de week die mensen in huis en dus minimaal eens per week contact.
Dat gebemoei omdat ze er wekelijks met hun neus opzitten heb ik niet, ik zie dat ze helemaal losgaan op de andere gezinnen. Ze hebben geen flauw idee meer van hoe het hier toegaat en dat is lekker rustig.
Dus als die.mensen zo respectloos zijn minimaliseer het contact. Of laat je man halen en brengen.
Al weet ik zeker dat die negatieve houding naar jou naar je kind wordt overgebracht en ik zou daar niet voor kiezen.
Dankjewel voor jouw ervaring, op het moment zou mij dat ook heerlijk lijken.
Voor onze dochter ;) zijn ze overigens niet slecht ofzo.. ze zijn er wel erg gek mee.
Is dus niet naar haar gelukkig gericht alleen naar mij en soms naar mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
1. Laat het van je afglijden, ze klinken misschien wat vreemd maar niet monsterlijk.

2. Geef je vent een schop onder z’n kont dat hij voor jou moet kiezen of in het vervolg maar alleen naar z’n ouders moet gaan.

3. Regel andere opvang, wel profiteren van oppas opa & oma maar geen consequenties aanvaarden is kinderachtig.

4. Grow up, je bent inmiddels zelf moeder, dan wordt het tijd voor jezelf op te komen.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Zolang jij nog afhankelijk bent van je schoonouders, zul je je toch moeten schikken naar hun nukken. Dus ik zou echt stoppen met dat oppassen. En als je vriend blijft zeggen dat het aan jou ligt, zou ik eens uitzoeken of hij gelijk heeft of ongelijk.
lilalinda schreef:
22-05-2019 13:08
en als jij baby buiten(!) laat terwijl je de winkel in bent, betekent dat, dat je je schoonouders de verantwoordelijkheid gaf om goed op beeb te passen. Daar past ook, haar uit de wagen halen bij

Minder zeiken hoor... geeft rust
In antwoord ook op je andere bericht:

Dus omdat zij oppassen moet ik eigenlijk maar alles pikken wat er gedaan en gezegd wordt?
En mogen zij wel overal hun mening over uiten en mij de grond in boren?
Of lees ik dat op een verkeerde manier?
Alle reacties Link kopieren
EJBB schreef:
22-05-2019 13:16
Enige wat zou kunnen is dat ze die 2 dagen naar de opvang gaat alleen ben ik bang dat hij daar nooit mee akkoord gaat omdat het toch zijn ouders blijven.

Het klinkt alsof je bang bent voor je vriend.
Heb je dan niets te zeggen over je eigen kind?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
EJBB schreef:
22-05-2019 13:16
Inderdaad zoals je het zegt in hoevere vallen ze sowieso nog serieus te nemen. Zal het eens proberen om bewuster ervan te worden.

Andere oplossing wordt vrij lastig, mijn vriend werkt veel dus komt veel op mij aan. Enige wat zou kunnen is dat ze die 2 dagen naar de opvang gaat alleen ben ik bang dat hij daar nooit mee akkoord gaat omdat het toch zijn ouders blijven.
Toch op je strepen gaan staan voor wat betreft de opvang. Zijn ouders praten slecht over je. Ze gaan die negativiteit over jou ook op je kind overbrengen. Dat moet je echt niet willen. Niet voor je kind en niet voor jezelf.
Je vriend is niet de baas, jij hebt hier ook een stem in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven