Schoonouders

07-06-2019 18:17 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,
Zondag is het zover... ik ga mijn schoonouders onder ogen komen😅
Nou ken ik hun al langer, en hun kennen mij al, wat eigenlijk wel een voordeel is.
Ik kwam daar gewoon als vriendin.
Nou is het punt als ik daar kwam was het altijd al een beetje ongemakkelijk, we hadden nooit gespreksstof, en meestal was het hallo hoe gaat het met u, en bedankt tot de volgende keer.
Ik ben nu bang dat het een beetje ongemakkelijk gaat worden en er stiltes gaan vallen.
Heeft iemand tips, zodat het gesprek niet stil zou vallen of om het minder ongemakkelijk te maken...?
-Lauren
Waarom zou het nu anders zijn? Je kent ze toch al? Ga niet geforceerd zitten te kletsen. Praat over het weer, voetbal etc. En als er een stilte valt, is het ook goed.
Vermijd geld, sex, politiek en religie en dan komt t helemaal goed
toon voor interesse in hun leven; hobby, werk, muziek, favoriete sportclub, tv programma, etc. Ook al heeft dit niet jouw interesse.

Uiteindelijk zal je vast een onderwerp vinden waar jullie allemaal graag over praten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
och , je hebt nu bakken meer gespreksstof natuurlijk!
Je kunt het hebben over trouwen en (klein)kinderen. Over het huis waar jullie in gaan wonen.
En over hoe jouw partner als kind was. Hoe de ouders elkaar ontmoet hebben.
Gezellig hoor!
Ik zou ze complimenteren met hoe goed hun zoon jou uit elkaar kan trekken. Dat ie je als een malle door het nest heen slingert en je gewoon drie dagen niet kan lopen.

:proud:
Vlaginvaas schreef:
07-06-2019 18:20
Vermijd geld, sex, politiek en religie en dan komt t helemaal goed
Begin voorál over geld, politiek, religie en favo-voetbalclub, met gestrekt been (omdat dat kan). Dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Succes!!
Gatekeeper* schreef:
07-06-2019 18:36
Ik zou ze complimenteren met hoe goed hun zoon jou uit elkaar kan trekken. Dat ie je als een malle door het nest heen slingert en je gewoon drie dagen niet kan lopen.

:proud:
:HA:
Dames ze valt op vrouwen dat kan ook nog he. :lightbulb:
Bekijk ‘t gewoon als je daar bent. Ligt de tuin er mooi bij, heeft iemand iets lekkers gemaakt, wat doen ze verder met Pinksteren, grapje over dat je er nu als vriendin zit, boektitels uit de boekenkast, er is toch altijd wel íets dat je aan kunt grijpen.
Jullie kennen elkaar al, ik zie het probleem niet. Succes beide!
Castor1975 schreef:
07-06-2019 18:44
Begin voorál over geld, politiek, religie en favo-voetbalclub, met gestrekt been (omdat dat kan). Dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Succes!!
Eerst de complimenten/klachten over zijn prestaties/uithoudingsvermogen/originaliteit/fetish in bed, helemaal eensch! :lol:

TO het is waar, ik heb ooit mijn beklag gedaan tgo mijn ex-schoonouders over de seks met ex tijdens het gourmetten met kerst.
Je hebt geen notie van de bijzondere sfeer die daardoor ontstond. Kostelijk!

Denk er nog met veel plezier aan terug, al jaren ;)
Bedenk alvast waar je het over kan hebben. Bv hun laatste vakantie of de goed onderhouden tuin. Vraag eventueel aan je partner waar hun intresses liggen. Komt vast goed!
Even de aflevering van Friends kijken waarin Phoebe Mike zijn ouders ontmoet. En alles doen wat zij ook deed :mrgreen:

Maar even serieus, niet te zenuwachtig joh. Het zal best loslopen...
2019 schreef:
07-06-2019 18:55
Dames ze valt op vrouwen dat kan ook nog he. :lightbulb:
Geloept? Want uit de openingspost blijkt het niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven