Seks beste vriendin

27-08-2020 02:08 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met iets in me hoofd, waar ik helaas wel vaker last van heb. Er zijn dingen gebeurd in het verleden waardoor ik heel onzeker ben, en mezelf om van alles en nog wat schuldig voel. Vooral omdat ik een erg lieve vriend heb die ik nooit meer kwijt wil!! Maar even mijn verhaal in het kort. Ik heb een beste vriendin waar ik niet meer zo goed mee ben als vroeger, maar nog wel af en toe spreek en wel eens ga shoppen of iets dergelijks. Nu zat ik laatst opeens te denken.. ik heb jaren terug best vaak seks gehad met deze vriendin, wat echt niks betekende qua gevoelens of iets!! We waren toen jong en het gebeurde gewoon maar vanuit beiden kanten geen gevoelens. We zijn ook beiden hetero. Nu opeens dacht ik van.. is het niet erg dat ik mijn vriend dit niet verteld heb.. en nog steeds met haar omga ookal betekende dit niks. Ik en mijn vriend zijn heel eerlijk tegenover elkaar. Hij heeft me wel gevraagd of ik ooit seks heb gehad met een meid, maar ik ontkende toen omdat ik toch een beetje bang ben dat hij het dan raar of niet fijn vind als ik met haar ben. Dat is namelijk hoe ik zelf zou denken misschien. En nee het betekende echt niks!! Voor de mensen die nu gaan zeggen misschien betekende het onbewust toch iets. Neee, het schoot gewoon opeens door mijn hoofd. I dont know what to think now.. Mijn vriend is gezond jaloers maar wel best jaloers op sommige momenten. What to do?

Alvast bedankt voor de reacties!
Je hoeft je niet schuldig te voelen. Het was voor je met hem was. Je hoeft het niet te zeggen, zeker niet als hij (te) jaloers kan zijn. Je zou je vriend nog kunnen vragen waarom hij wil weten of je 'seks met een meid' hebt gehad als hij het weer vraagt. Geen zorgen!
madamzonderm schreef:
27-08-2020 02:23
Je hoeft je niet schuldig te voelen. Het was voor je met hem was. Je hoeft het niet te zeggen, zeker niet als hij (te) jaloers kan zijn. Je zou je vriend nog kunnen vragen waarom hij wil weten of je 'seks met een meid' hebt gehad als hij het weer vraagt. Geen zorgen!
Maar en met haar omgaan nog.. dat voelt een beetje rot naar hem toe ofzo.. ookal speelt er niks uiteraard. Idk pff😓
Ze is nu gewoon een vriendin toch? Zelfs 'al' zou ze je ex zijn, je mag met haar omgaan. Waarom voelt het rot naar hem toe?
madamzonderm schreef:
27-08-2020 02:26
Ze is nu gewoon een vriendin toch? Zelfs 'al' zou ze je ex zijn, je mag met haar omgaan. Waarom voelt het rot naar hem toe?
Misschien omdat ik zelf ook best jaloers ben en ik het rot zou vinden als hij met een ex om zou gaan. Ookal zie ik haar totaal niet zo. Voelt alsof ik iets verkeerds heb gedaan op de een of andere manier doordat ik nog met haar om ga
Wat zou er verkeerd zijn aan met haar omgaan? Je hebt toch geen romantische gevoelens voor haar?

Ik zou proberen je eroverheen te zetten. Weet dat je eerder seks met haar had zomaar, zonder gevoelens en nu niet meer.
Als dat niet lukt kan je open kaart met hem spelen. Zeggen dat je seks met haar had, zonder gevoelens en nu niet meer. Eventueel met dat je eerder nee zei op zijn vraag omdat je bang bent dat hij het niet fijn zou vinden als je met haar was.
Hopelijk zegt hij dan dat het okay is en dat je met haar kan blijven omgaan omdat hij je vertrouwt.
Als hij zegt dat het niet okay is, is het denk ik niet een goede vriend.

Als je het niet wil bespreken met hem en je er niet overheen kan zetten kan je nog contact met haar verbreken of het voor lief nemen dat het verkeerd voelt met haar om te gaan.

Of spreek eens met zijn drieën af?
Mannen kunnen hier heel verschillend op reageren als hun vrouw of vriendin ooit sex met een andere vrouw heeft gehad. Sommige mannen staan daar heel afwijzend tegenover en gaan hun vrouw of vriendin dan toch heel anders bekijken, en dan in ongunstige zin. Maar er zijn ook mannen die het een fascinerend idee vinden. Er zijn zelfs mannen die het geen enkel probleem vinden dat hun vrouw of vriendin er een lesbische relatie naast heeft en zien die het niet als vreemdgaan zien als hun vrouw of vriendin het af en toe met een andere vrouw doet, terwijl ze het absoluut niet zouden tolereren als hun vrouw of vriendin het met een andere man doet.

Ik begrijp dus wel de terughoudendheid van TO en dat ze het niet aan haar vriend heeft verteld dat ze het ooit met een meid gedaan heeft, want de reactie van haar vriend kan gewoon alle kanten op gaan, en dat kun je niet echt voorspellen.
Jullie zijn dus niet open en eerlijk tegen elkaar. Jij durft hem niet alles te vertellen en jullie zijn allebei best wel jaloers. Vind je dat prettig?
Je kan hier heel goed uitleggen waarom je destijds de waarheid niet durfde te zeggen. Zou hij die uitleg ook 'accepteren'? Zo nee, is het dan wel zo'n leuke man?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Dubbel
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
TO, je vriend is geen onderdeel van het verleden. Hij heeft geen recht op 'de waarheid' over een periode waarin je geen afspraken met hem had. Je zou ooit weleens kunnen zeggen dat je weleens hebt geexperimenteerd maar dat de details hem niet zo veel aan gaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dan stop je toch gewoon met die vriendin? Het voelt verkeerd en je zou het zelf ook niet graag hebben dat vriend met een ex optrekt.
Ik zie de moeilijkheid niet hoor.
Je bepaalt trouwens zelf je grenzen, niet de andere mensen hier. Als het in jouw relatie niet ok is om met exen af te spreken dan is dat zo maar dan moet jij je daar ook aan houden.
Je zegt dat vriend en jij heel eerlijk zijn tegen elkaar, hij misschien wel, jij helemaal niet.
Je kunt elkaar 100 regels opleggen over wat niet mag, maar je onzekerheid gaat er niet van weg. TO, je vriend heeft niets te maken met je verleden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Appelsap98 schreef:
27-08-2020 02:08

ik heb jaren terug best vaak seks gehad met deze vriendin,

We zijn ook beiden hetero.
Hetero? Klets....
lisa-b schreef:
27-08-2020 07:59
Hetero? Klets....
hetero is het nieuwe bi
Als ik me even in zijn situatie verplaats, ik zou het zelf niet erg vinden dat je sex met haar hebt gehad en dat je haar nu zou zien. Wat ik erger zou vinden is dat je niet eerlijk bent geweest en hebt gelogen over het feit dat je sex met een vrouw hebt gehad. Ik denk dat daar meer schuldgevoel zit dan de sex zelf.
Wat wil je zelf? Het blijven verbergen of open kaart spelen?
Leuk voor die vriendin te vernemen dat het niks betekende. ;-D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bulbul schreef:
27-08-2020 05:44
Jullie zijn dus niet open en eerlijk tegen elkaar. Jij durft hem niet alles te vertellen en jullie zijn allebei best wel jaloers. Vind je dat prettig?
Dit. Ik heb in het verleden ook eens de fout gemaakt om vanaf het begin niet overal eerlijk over te zijn, en later kan je op de blaren zitten. Dat doe ik nooit meer. Als mijn eerlijke antwoord iemand niet bevalt is het blijkbaar geen goede match.
Bulbul schreef:
27-08-2020 05:44
Je kan hier heel goed uitleggen waarom je destijds de waarheid niet durfde te zeggen. Zou hij die uitleg ook 'accepteren'? Zo nee, is het dan wel zo'n leuke man?

Nou dit dus. Als je het al niet aan elkaar kan vertellen dan ben je al niet heel open en eerlijk tegen elkaar. En als vriend hier afwijzend op zou reageren is hij echt niet op een gezonde manier jaloers hoor. Het idee dat TO heeft dat ze dit niet gewoon kan vertellen, en dat dit heel beladen zou zijn, suggereert dat haar vriend hier niet gezond hiermee om kan gaan.
Woow, ik schrik eerlijkk gezegt een beetje van de reacties. Ik heb nergens gezegt dat mijn vriend hier niet normaal op zou kunnen reageren. Ik zeg alleen dat ik hier bang voor ben. Zonder reden! Hij reageerd altijd rustig als ik iets vertel. Ik schaam mij alleen een beetje over de situatie. En het schiet gewoon nu pas door mijn hoofd dat het misschien niet netjes is om nog met haar om te gaan.. helaas heb ik hier niet eerder aan gedacht. Bedankt voor de reacties.
Hoe kun je nou sex hebben gehad zonder maar enig gevoel voor haar? Je moet toch ergens opgewonden van worden? Werd er ook niet gezoend dan? Of was het daarna gewoon aankleden en weer verder gaan waar je mee bezig was. Was het tijdverdrijf?
Persoonlijk zou ik denken dat er wel iets van gevoel bij moet zitten, maar goed, jij weet dat beter natuurlijk.
Ik zou het ook raar vinden dat je haar daarom aan de kant zet. Jullie waren daar toch beiden bij? Ze is toch een groot deel van je leven een vriendin geweest? Ik zou het raar vinden als je haar nu dumpt om iets wat ooit heeft gespeeld maar nu totaal niet meer relevant is.
enige wat ik niet handig vind is dat je hebt gelogen toen hij vroeg of je wel eens met een vrouw was geweest, ik had daar ja op geantwoord maar de details gaan hem verder niet aan.
Schuldig???
Alsof je een soort van eigendom bent en verantwoording moet afleggen?

Bekijk het eens zo: Hij kent die vriendin óók. Zij heeft óók rechten en wensen op het gebied van privacy.

Als het jullie huidige relatie niet beïnvloedt (en dat doet het niet), is het geen relevante informatie.
Net zo min als de tienduizend andere dingen die je vroeger hebt gedaan, tot het overschrijven van iemands huiswerk aan toe... het is gewoon niet relevant. Als het een keer ter sprake komt kun je een anektode ophalen - of niet.

Dat jij het zo lang vergeten was geeft ook wel aan dat er helemaal geen enkele noodzaak is om dit te vertellen. En dan weegt haar privacy misschien wel ietsje zwaarder.
anoniem_376390 wijzigde dit bericht op 27-08-2020 10:03
19.56% gewijzigd
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
retrostar schreef:
27-08-2020 08:38
Leuk voor die vriendin te vernemen dat het niks betekende. ;-D
Meaningless sex..... it happens all the time.
Boarn schreef:
27-08-2020 09:53
Hoe kun je nou sex hebben gehad zonder maar enig gevoel voor haar? Je moet toch ergens opgewonden van worden? Werd er ook niet gezoend dan? Of was het daarna gewoon aankleden en weer verder gaan waar je mee bezig was. Was het tijdverdrijf?
Persoonlijk zou ik denken dat er wel iets van gevoel bij moet zitten, maar goed, jij weet dat beter natuurlijk.
Ik zou het ook raar vinden dat je haar daarom aan de kant zet. Jullie waren daar toch beiden bij? Ze is toch een groot deel van je leven een vriendin geweest? Ik zou het raar vinden als je haar nu dumpt om iets wat ooit heeft gespeeld maar nu totaal niet meer relevant is.

Dat kan in mijn boek prima hoor

TO: als je aangeeft dat je onterecht bang bent voor de reactie van je vriend, dan kun je het toch net zo goed vertellen, omdat je er mee zit? Geef aan dat je het destijds lastig vond om toe te geven, omdat je niet kon inschatten wat hij er van zou vinden, maar dat je het niet prettig vindt dat je niet eerlijk was. ook al is het niet belangrijk
Hoe oud ben je, TO? Je komt jong over door je zinsopbouw en taalgebruik.
Nee heb je, ja kun je krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven