sex in relatie

23-02-2009 16:58 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een topic hier wil ik even wat aan jullie vragen over sex en de verschillende tussen partners.

Wat mijn man vaak doet is:

- vragen of we nog sex gaan hebben die avond

- duidelijk laten merken teleurgesteld te zijn als hij merkt dat ik er niet voor in ben (als ik erg moe ben of pijn heb (endometriose)

Door bv heel stil te worden of eindeloos aan me te vragen of ik het nog wel lekker vind of heel knorrig te zijn

- me vaak ineens beetpakken bij borsten en billen en kruis (hij houdt wel op als ik nee zeg)

- ook als ik aangeef geen zin te hebben toch iets blijven proberen (maar dit is misschien ook wel mijn schuld omdat we soms toch sex hebben dan)

Verder is hij lief en we hebben ook een goede relatie alleen nu ik erover nadenk voel ik me hier soms best boos om. We hebben echt niet weinig sex (2/3 keer per week ofzo) en vaak kan ik er ook echt wel van genieten.

Vinden jullie dit nou respectloos van hem? Of is dit vrij 'normaal"?

Tja stomme vraag misschien maar ben echt even nieuwsgierig of jullie iets herkennen.
Persoonlijk vind ik dit behoorlijk respectloos. Maar het gaat erom wat jij prettig vind, of juist niet.
Dat beetpakken in borst, billen en kruis klinkt mij een beetje respectloos en echt niet subtiel. Ik zelf zou daar vreselijk van balen want er zijn genoeg andere, lievere manieren om je partner duidelijk te maken dat je zin in sex hebt.

Bij ons is het zo dat ik meer behoefte aan sex heb dan mijn partner. Als mijn partner aangeeft niet te willen dan respecteer ik dat en houd op met doordrammen, proberen toch mijn zin te krijgen. Als het andersom zou zijn zou ik dat gedram ook niet waarderen.

Als ik jou was zou ik het er een keer met je partner over hebben en hem duidelijk maken wat je wel en wat je niet wilt.
Tsja, wat is normaal?

Ik herken het wel; heb zelf ook ooit eens een vriendje gehad met zulke trekjes. Dat was afschuwelijk. Het zorgde ervoor dat ik mijn liefde en respect voor hem verloor. Nadien heb ik nooit meer zulk gedrag geaccepteerd.

Jullie hebben 2 a 3 keer per week seks en vaak kan je er ook echt wel van genieten. Hoe is het dan die andere keren dat je er niet van geniet?
Respectloos gedrag. Ik heb het ook meegemaakt en daar kun je uiteindelijk niet meer mee leven........
voer eendjes geen oorlog!
"vragen of we nog sex gaan hebben die avond"

Sorry maar kan me heel slecht inbeelden hoe ik daarop zou reageren.... dan zou denk ik juist mijn zin naar het nulpunt zakken..... zoiets vraagt mijn vriend echt nooit, ontstaat eerder spontaan.

Oja en het is jouw schuld niet als hij steeds probeert!!!!!! Oke soms komt geleidelijk alsnog de zin in sex, maar niet door door te drammen lijkt mij.....

Is hij altijd zo of soms? Met andere woorden: toont hij op andere intieme momenten wel respect en geduld???
Punt 1 vind ik het niet leuk dat ik van te voren al weet of ik wel of niet sex moet hebben, dat moet toch een beetje vanzelf gaan lijkt mij. Sex kun je niet plannen!!

Punt 2 heel erg slecht dat hij laat merken dat hij zo teleurgesteld is. Net een klein kind 'als hij zijn snoepje niet krijgt" nee is nee

Punt 3 Een keer bij de billen pakken, of borsten strelen oke, maar jij grijpt hem toch ook niet in het wilde weg aan zijn kruis?

Maar goed, je hebt wel 2 tot 3 x sex per week. ZOlang je er zelf maar van geniet!
Ik ben het met mijn voorgangers eens! Er zijn wel betere manieren om je in de stemming te brengen dan naar je borsten te grijpen.

Dat je soms toegeeft als je eigenlijk geen zin hebt herken ik. Dat is ook heel lastig. Hoewel ik soms achteraf wel weer blij ben dat ik heb toegegeven omdat het toch wel fijn was. Ik heb dan als het ware "zin gemaakt". Of heb jij spijt als je tegen je zin in toegeeft? Het vervelende is dat je er soms sneller van het gezeur af bent door zin te maken, dan een hele avond het gezeur aan te horen. Vooral als je eigenlijk moe bent en wil gaan slapen!
Ik grijp mijn partner ook weleens zo bij zijn billen of graai in zijn kruis . Geloof nooit dat hij het respectloos vind . Zou dat een " vrouwending " zijn ?

Sja , dat vragen ....nee , het is niet subtiel , maar wél lekker duidelijk .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat tietengraaien hoeft toch niet persé iets zijn om de ander opgewonden te maken ? Misschien denkt zo'n man : he, lekker , tietennnnn , even vasthouden " . Dat denk ik namelijk als ik aan mijn mans billen zit .
Yvaatje , komt het initiatief weleens van jou af ? Of heb je daar simpelweg de kans niet voor ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 februari 2009 @ 17:28:

Dat tietengraaien hoeft toch niet persé iets zijn om de ander opgewonden te maken ? Misschien denkt zo'n man : he, lekker , tietennnnn , even vasthouden " . Dat denk ik namelijk als ik aan mijn mans billen zit .Zal wel heel verschilend zijn per persoon, maar een man kreeg van mij een knal voor z'n kop als 'ie zomaar ongevraagd een beetje in m'n tieten begon te knijpen. We zijn niet op de veemarkt!
quote:Yvaatje schreef op 23 februari 2009 @ 16:58:We hebben echt niet weinig sex (2/3 keer per week ofzo) en vaak kan ik er ook echt wel van genieten.Huh? Maar ook regelmatig niet? Omdat je eigenlijk niet wil, moe bent of pijn hebt?
Peas on earth!
quote:Jorina schreef op 23 februari 2009 @ 18:02:

[...]

Zal wel heel verschilend zijn per persoon, maar een man kreeg van mij een knal voor z'n kop als 'ie zomaar ongevraagd een beetje in m'n tieten begon te knijpen. We zijn niet op de veemarkt!

Ok , ............dan stel ik me dus voor dat jouw man ( we hebben het niet over de bakker of iemand in de kroeg ) dat aan je moet vragen ; " mag ik even aan je borsten zitten ? " ....dat vind ik dan weer een afknapper .

Net zo goed als mijn man zijn hand op mijn been mag leggen of zijn arm om mijn schouder mag slaan of mijn hand mag pakken , zo mag hij ook aan mijn borsten zitten ....mits we niet bij de bakker of in de kroeg staan .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 23 februari 2009 @ 18:19:

[...]

Ok , ............dan stel ik me dus voor dat jouw man ( we hebben het niet over de bakker of iemand in de kroeg ) dat aan je moet vragen ; " mag ik even aan je borsten zitten ? " ....dat vind ik dan weer een afknapper .

Net zo goed als mijn man zijn hand op mijn been mag leggen of zijn arm om mijn schouder mag slaan of mijn hand mag pakken , zo mag hij ook aan mijn borsten zitten ....mits we niet bij de bakker of in de kroeg staan .

Tsja, zal dan wel persoonlijke smaak zijn. Bij mij is een been of een hand iets miner intiem dan een borst, kont of kruis.

En hij mag best aan mijn borsten zitten, hij hoeft het niet eens te vragen, maar wat mij betreft dan wel graag in een andere 'setting' dan bv bij het tv kijken...
Mijn man mag ook overal aan zitten, maar wel graag in context. Ik vind een hand op iemands been leggen heel anders dan iemand opeens in zijn kruis grijpen.

Ik ben het absoluut met Jorina eens. Als mijn man me onverwachts bij de tieten zou grijpen zou hij net zo onverwachts een hengst voor zijn harses krijgen.

Dat kleuterige knorrige gedoe na een afwijzing...Bah opzouten zo'n kerel.
Je beetpakken bij borsten, billen en kruis dat kan ik me wel voorstellen. Doen veel mannen en ik pak hem ook wel eens bij zijn billen of ik pak hem ergens anders vast. Dat hoort bij het spel soms. Het ligt er wel aan hoe hij dat doet, doet hij dat hard en lomp dan zou ik ook boos worden of hem een stomp geven. Zeker als je er geen zin in hebt en iemand zou doorgaan, maar dat doet je vriend niet schreef je. Ander gedrag wat je schreef vind ik niet getuigen van veel respect voor je. Had ik ook al een keer geschreven.
voer eendjes geen oorlog!
Bedankt voor jullie reacties!

Ik geniet erg van sex met hem, het is ook echt geen egoist in bed, hij laat mij ruimschoots aan mijn trekken komen. Wat me dus vooral irriteert is hoe hij duidelijk maakt sex te willen.

Ik geniet er soms niet zo van als ik toch toegegeven heb maar eigenlijk pijn heb of te moe ben. Maar dat is zelden en ik vind het ook echt geen probleem om hem af en toe te 'helpen'.

Misschien beetje tegenstrijdig maar verder is het echt een ontzettend lieve man (soms wat driftig oke)

Ik ben nu 30, we hebben een relatie vanaf mijn 16e en er zijn dingen, zoals dit, ingeslopen.

Waar ik eigenlijk nog het meest mee zit is de manier waarop hij reageert als ik niet wil. Dan kan dus een gezellige avond verpest zijn. Zo kinderachtig van hem. Inderdaad net een kind; ik wil een snoepje en dat krijg ik niett...

En het initiatief komt niet vaak van mij maar inderdaad krijg ik daar de kans niet voor! En ik heb ook echt minder behoefte aan sex dan hem.

En idunanne, dat ik soms toegeef aan zijn pogingen is ook lastig. Want hoe leg je vervolgens uit dat je het eigenlijk niet wilt als je er toch van hebt genoten en achteraf heerlijk ontspannen bent. Dat is dan toch je lijf dat reageert maar mijn man krijgt de boodschap; zo werkt dat dus. Nee= ja.

Ach, ik moet maar eens goed met mijn man praten over mijn gevoel, hopelijk pikt hij het op!
Als je al niet meer aan elkaar mag zitten?? Vind ik best apart eigenlijk. Hij (die er nu niet is hoor) mag overal aan zitten, als ie maar stopt als ik er ff geen zin in heb of hij doet het te hard en ik zeg dat.

Thuis ben je toch lekker met elkaar. Ik vind het vrij normaal eigenlijk. Buiten de deur houd je je in, dat dan weer wel. Alhoewel ik dan contact tussen hand en kont best kan waarderen.

Wat betreft het doordrammen zou ik erg duidelijk zijn, net als bij een klein kind; "joh, als je nou nog even doorgaat zo, duurt het alleen maar langer" of net als die reclame op de grond gaan liggen en dan "nouhouhou, mijn vrouw wil geen seks met me, boehoehoe, ik wil het, ik wil het, ik wil het". En dan weer opstaan en weglopen. Oftewel, belachelijk gedrag.
quote:CL2 schreef op 23 februari 2009 @ 18:33:

Als je al niet meer aan elkaar mag zitten?? Vind ik best apart eigenlijk. Hij (die er nu niet is hoor) mag overal aan zitten, als ie maar stopt als ik er ff geen zin in heb of hij doet het te hard en ik zeg dat.

Thuis ben je toch lekker met elkaar. Ik vind het vrij normaal eigenlijk. Buiten de deur houd je je in, dat dan weer wel. Alhoewel ik dan contact tussen hand en kont best kan waarderen.

Wat betreft het doordrammen zou ik erg duidelijk zijn, net als bij een klein kind; "joh, als je nou nog even doorgaat zo, duurt het alleen maar langer" of net als die reclame op de grond gaan liggen en dan "nouhouhou, mijn vrouw wil geen seks met me, boehoehoe, ik wil het, ik wil het, ik wil het". En dan weer opstaan en weglopen. Oftewel, belachelijk gedrag. haha, ga ik doen volgende keer (waarschijnlijk vanavond)
quote:Yvaatje schreef op 23 februari 2009 @ 18:38:

[...]

haha, ga ik doen volgende keer (waarschijnlijk vanavond)Succes (wel even laten weten als je het echt doet hè) !
Heb je nooit de neiging om puur als 'straf' geen sex te hebben, al wil je dat zelf wel die avond? Dat zou denk ik mijn reactie zijn op zulk gedrag en is natuurlijik funest voor je relatie.

Bedoel daarmee trouwens het drammen of vragen of jullie 's avonds nog sex gaan hebben. Hoe moet ik me dat trouwens voorstellen? Vraagt hij dat dan bij het ontbijt? En wordt er dan ook al een tijd afgesproken of zo?

Vwb 'out of the blue' mijn borsten of billen grijpen....heerlijk Zolang het thuis is dan.... als hij echt zonder enige waarschuwing in mijn kruis zou graaien terwijl ik sta te koken of zo zou ik er trouwens minder blij van worden, maar gelukkig is dat nog niet bij vriendlief opgekomen
Dat zeg ik....
oh en CL: briljante oplossing! Die hint moet toch overkomen?
Dat zeg ik....
Misschien moet het initiatief wat duidelijker zijn vanaf jouw kant? Als ik je zo belees is hij het meestal die het startsein geeft(of het schot voor de boeg zo je wil) en dus ook de afwijzing krijgt.. Als man zou ik daar wel eens moe van worden.....
quote:2Italy2 schreef op 23 februari 2009 @ 18:58:

Misschien moet het initiatief wat duidelijker zijn vanaf jouw kant? Als ik je zo belees is hij het meestal die het startsein geeft(of het schot voor de boeg zo je wil) en dus ook de afwijzing krijgt.. Als man zou ik daar wel eens moe van worden.....Als man zou je je dan eens wat afwachtender op kunnen stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven