Single en ... me oncompleet voelen

12-03-2012 20:39 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, ben nu ruim een jaar single en in het begin had ik genoeg aan mijn hoofd. Na lang twijfelen had ik een einde aan mijn relatie van ruim 11 jaar gemaakt en dat moest een plek krijgen. Verhuizen en wennen aan mijn nieuwe huis. In de tijd dat ik single ben, heb ik 1 keer kort iets met een man gehad. Ik ben nu al weer een tijdje alleen en wat me in het begin zo goed voldeed, voelt nu niet meer zo fijn. Ik voel me oncompleet. Ik heb een leuk leven, druk met werk en studeren, vrienden, maar toch... Herkennen jullie dit? Of is het raar dat ik me zo oncompleet voel?
Ja, een beetje wel. Je moet je alleen met jezelf ook compleet (kunnen) voelen. Een man kan jou een compleTER gevoel geven...maar de invulling van je leven moet je zelf doen.

Ik ben ook al jaren alleen, maar ik voel me wel compleet, ook zonder man.
Mooi zo Nammma
quote:ik1983 schreef op 12 maart 2012 @ 20:39: Herkennen jullie dit? Of is het raar dat ik me zo oncompleet voel?Ik herken het totaal niet en vind het heel raar, maar wie ben ik?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Van een man kun je sowieso niet veel verwachten dat hij je compleet maakt is onzin dat weet je zelf ook. Zie een man als een leuke aanvulling, seks enzo en maak je zelf gelukkig.
Ik denk niet dat het raar is, het heeft na zo'n lange relatie gewoon tijd nodig. Ik heb me na laatste relatie ook toch wel een poos incompleet gevoeld. Pas nu, na een jaar, begint dat gevoel weg te ebben.
Je bent 11 jaar met iemand samen geweest.

Iemand met vrienden, kennissen, familie, een baan, hobbies, etc. Die mensen en dingen hoorden allemaal in meer of mindere mate ook bij jou. Natuurlijk heb je nu het gevoel dat er wat mist. Je leven is kleiner geworden. Het kost tijd om dat weer in te vullen en ook gewoon te wennen aan het feit dat je alleen bent en niet meer nauw betrokken bij het leven van een ander.

Ik vind het niet vreemd, maar geef het wat tijd.

Het went echt wel en na verloop van tijd ga je je ook alleen weer veel completer voelen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Jij alleen bent al compleet, en zo hoort dat eigenlijk ook te voelen.

Een man hoeft je alleen maar aan te vullen en in jou leven te passen... een relatie hoort niet je leven te zijn.
Misschien valt het single-leven je wat tegen?
Ik vind het altijd zo'n cliche dat je je ook in je eentje compleet moet voelen. Wanneer je uit een lange relatie komt, kan ik me goed voorstellen dat het zo voelt. En sommige mensen zijn gewoon zo dat ze graag met iemand samen zijn. Mijn vader is na zijn scheiding van mijn moeder heel bewust op zoek gegaan naar een vrouw in zijn leven. Hij is niet graag alleen. Vind dat niets aan.
eens met krokusje

het klinkt trouwens altijd net alsof je overal behoefte aan mag hebben, maar niet aan een partner. Mensen zijn van nature toch sociaal en de behoefte aan een partner is denk ik een natuurlijk iets, en het is logisch dat je het erg mist na zo'n lange relatie waarin je zoveel hebt gedeeld en samen gedaan. Bij de behoeftes van de mens staat intimiteit/liefde toch best hoog. En sommige mensen hebben er nu eenmaal minder moeite mee dan anderen en kunnen goed alleen zijn. Er zijn zoveel mensen in mijn omgeving die na een scheiding of overlijden van de partner toch weer snel opzoek gingen/een nieuwe partner vonden en weer gelukkig waren. Mijn opa was bijvoorbeeld ook heel ongelukkig zonder mijn oma...moet je hem dan vertellen: je moet je ook als je alleen bent compleet voelen en niet zo zeuren? zo werkt dat niet vind ik, hij kon er gewoon echt niet mee om gaan.
Je bent zo compleet als het kan. Als je het leven neemt zoals het komt en uit elke minuut het maximale haalt ben je op zijn compleetst. De rest is maar dromerij. Zonde van je tijd en het verwart je; maakt je ontevreden. Door die ontevredenheid haal je het slechte naar je toe.
it's a big club and you ain't in it
Ik kan ook niet goed alleen zijn... maar daar heb ik vriendinnen voor.

Nu heb ik dan wel een relatie... maar als dat over zou gaan hoeft het voor mij echt niet meer.

En ik weet het,... dat zeggen ze allemaal.
Dank jullie voor jullie reacties.

Op zich kan ik wel goed alleen zijn. Ik vermaak me prima en heb ook geen behoefte aan de hele tijd mensen om me heen, maar het is inderdaad de intimiteit die ik mis.

Het voelt gewoon niet helemaal commpleet zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven