Single en (tijdelijk) geen zin in dates

26-07-2009 01:19 653 berichten
Een nieuw topic, aangezien het topic ‘net terug van eerste date’ een beetje begon te vervuilen met off topic reacties/danwel niet van toepassing……including me.

Deze is voor zowel mannen als voor vrouwen, al langere tijd single of nog kort, schrijf gezellig mee.

Het idee dat je even geen zin hebt in dates omdat je gewoon genoeg andere dingen te doen hebt en daten niet op je prioriteitenlijstje staat, geen zin er in of wat dan ook. Je je agenda ook niet zomaar wilt gaan omgooien omdat het 'ineens' zo leuk is.

D.w.z., prima als het voorkomt, zoniet, dan ook goed. En hoe voel je je er zelf bij....Omgeving die vindt dat je anders maar zit te verzuren.....want stel je toch voor dat je de boot zou missen..... of 'je bent zo'n leuke meid/vent, hoe kan dat nou toch' dat je nog niemand hebt leren kennen....etc.

Wie ook?
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Wie het laatst lacht................. heeft de grap niet begrepen.
Dit is echt vreemd…..normaal zou ik super zijn geschrokken, nu helemaal niet. Ik wist dat hij ging wokken met zijn vriendenclub na een kinderverjaardag. Lopen dollen dat we dan toch wel contact zouden houden via sms etc.

Krijg ik ineens een berichtje vanaf zijn nummer maar dan van een vriendin. (Trust me, ex-naam weet ik inmiddels ook en die is geheel anders). Paar berichtjes heen en weer gestuurd, zij was helemaal blij want zo had ze hem nog nooit meegemaakt.

Lief om te lezen but I’ll keep it low.
@BE: Dank voor de tip. Had ik nog niet aan gedacht. Zal daar zeker ook nog even kijken. Enne...dat samenwonen was ik ook écht nog niet van plan

Wel balen trouwens dat jij eigenlijk nu al zo begint te twijfelen of het wel de juiste keus was. Het beeld dat je schetst snap ik wel trouwens. Het betrouwbare versus het spannende. Met je verstand weet je natuurlijk ook wel dat je veel meer hebt aan het betrouwbaren. Maar als het spannende je dan zo letterlijk in de schoot geworpen wordt dan zet je dat wel aan het denken.

Aan de andere kant kun je zelf natuurlijk ook wel een beetje spanning creeeren met BM toch? Hij is ook van de festivals etc dus hup..sleur die man van de bank af en ga leuke (en/of spannende) dingen met hem doen

Het helpt natuurlijk niet echt dat de zomer nu voorbij is en de verleiding groot is om gewoon thuis te blijven met de gordijnen dicht en de kaarsjes aan. Het zijn gewoon een beetje herstblues denk je niet? Ik hoop het in ieder geval....

@Dibbes: Ik ben nu héél nieuwsgierig waar jullie dan heen gaan vrijdag dat je in gala kunt.

En ik snap niet helemaal waarom je nu niet schrok van een vriendin die jou smst over hem al vóór jullie elkaar uberhaupt gezien hebben. Ik zou allerlei alarmbellen horen dat deze man alle realiteitszin kwijt is

Je zegt het goed: Keep it low, keep it real. Twee beentjes op de grond tot vrijdag al was het maar om geen scheve verwachtingen te krijgen...
@BE: ik vind het zo jammer te lezen dat je twijfelt. Ik denk dat ik het wel begrijp, iets met gras wat altijd groener is ed. En er zijn nou eenmaal altijd mensen (mannen) die een bepaalde aantrekkingskracht houden. Maar hou voor ogen dat dat ook het enige is! En wat Lunax zegt, misschien moet je zelf ook wat spanning erin gooien.

@lunax: leuk dat jullie een wknd weggaan! Is ook wel echt de volgende stap vind ik. Optimel heeft momenteel weer de spaaractie voor sauna-arrangementen en wkndjes weg. Weet niet of je dat gebruikt hoor, maar ik wel en ik heb wel al wat uigezocht, hahaha.

@Dibbes: hm, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Het klinkt goed hoor, maar je hebt hem nog niet gezien! En dan smsjes van een vriendin krijgen.... ik weet niet of ik dat zou trekken.

Ik sta op het punt iets heel fouts te gaan doen, en jullie zijn de enigen aan wie ik het kan vertellen (en daar heb ik al heel lang over getwijfeld). Ik heb vanmiddag een (sex)date, met een gebonden man............ Jullie hoeven niks te zeggen, ik weet hoe fout het is. De reden dat ik het toch doe is omdat hij me enorm opwindt en ik het gewoon hard nodig heb. Heel banaal, maar het is zo. We mailen al een tijdje, en die mails gaan steeds verder. Ik heb al 2x een date afgezegd omdat ik vond dat ik het niet kon maken.

Oooohhhh, waar begin ik aan?!?!?!

Ik moet trouwens nog maar afwachten of ik hem irl ook zo opwindend vind. Dat is ook wel waarom ik hem toch wil zien.
anoniem_79110 wijzigde dit bericht op 19-10-2009 10:58
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Meiden, wat een gedoe.
anoniem_13539 wijzigde dit bericht op 19-10-2009 13:47
Reden: te persoonlijk
% gewijzigd
Dolphin: Ik kan er vanalles van zeggen maar zit er denk ik net zo dubbel in als jij. Hij is degene die over de scheef gaat hier in principe maar je werkt er wel aan mee. Wat telt dan? Blijft een lastig dilemma. Voor nu denk ik dat ik gewoon maar vraag hoe het was?! En als het leuk/lekker/spetterend was, zorg dat je je gevoel onder controle houdt he?

BE: Ik had je tekst nog gelezen voor je het weghaalde. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er wel iets in herken. Ik vind MM ook niet woest aantrekkelijk. Er is zeker wel een aantrekkingskracht maar als je mij vraagt of hij in een oogopslag mijn benen onder me wegvaagt? Nee. Dat doet hij niet. Maar door wie hij is, zijn hersenen en zijn gedachtenwereld en zijn totale acceptatie van mij zoals ik ben en wie ik ben vindt ik hem als mens wél heel aantrekkelijk. Bij hem vind ik nu meer dan ik ooit bij de meest woest aantrekkelijke man heb gevonden.

Je zegt geleerd te hebben van het verleden en dingen nu niet zomaar weg te gooien, maar praat je ook? Kan je dit niet bespreken met BM? Dat het allemaal ontzettend (misschien wel TE) snel is gegaan en dat je nu bepaalde zaken mist (ondanks dat je ook veel krijgt)?
anoniem_84859 wijzigde dit bericht op 19-10-2009 14:30
Reden: kleine aanvulling
% gewijzigd
Oh lunax, ik weet het. Ik weet ook helemaal niet óf er wat wat gaat gebeuren. Groot kans dat ik op dat moment mijn principes wat dat betreft niet overboord kan zetten. Dat is de reden dat ik al 2x een afspraak heb afgezegd, zelfs op het allerlaatste moment. Maar ik móet nu gewoon weten of hij echt zo'n woest aantrekkelijke, opwindende, foute man is.....
Woest aantrekkelijk/opwindend = fout (speciaal voor BE)

(lekker charceren en lang niet altijd waar maar oke)

Ik ben benieuwd Dolphin....... wat zwaarder zal wegen. Aan de ene kant zeg ik 'geniet van de aandacht en het lichamelijke' aan de andere kant zeg ik 'waar begin je aan'.

Heb je het idee dat als het wel klikt en je hem idd woest aantrekkelijk opwindend etc vind dat je hem dan vaker zal zien? Of is het uitgangspunt een eenmalige afspraak om de nieuwsgierigheid (en jezelf) te bevredigen? haha... leuke woordspeling al zeg ik het zelf
Dat wil ik nu ook van mezelf weten, wat zwaarder gaat wegen. Ik heb ook geen idee hoe ik ga reageren en ik weet daarom ook helemaal niet of het eenmalig iets gaat zijn. Dit is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe, willens en wetens. Maar ik wl het wel weten.....
Ik zeg: Wat je ook doet, doe het voor de volle 100%. Als je er niet volledig achter kunt staan als je hem eenmaal ziet, dan gewoon niet doen! Maar dat heb je eerder bewezen te kunnen met foute sportmeneer dus daar twijfel ik (en jij waarschijnlijk ook niet) niet aan

En als je er wel volledig achter kunt staan dan wens ik je een héle fijne/lekkere/spannende avond.

Ik ga zo ff boodschappen doen en koken voor mijn hele betrouwbare man die mijn kachel komt repareren vanavond
Nee ik praat niet (met BM).

Ik klap meestal volledig dicht als ik over mijn gevoel moet praten.

BM weet ook helemaal niks van sv.

Net even een sigaretje met sv gerookt en damn wat een uitstraling heeft die man. En dan als ik wegloop even fluiten, dat soort dingen. Getver, ben helemaal van de kook. Is dit een waarschuwing of een bevestiging van onderbuikgevoel.

En Dolphin, als niemand er last van heeft en gm heeft er geen moeite mee, enjoy. Fout=woest aantrekkelijk, ik weet er alles van.
[q
anoniem_13539 wijzigde dit bericht op 19-10-2009 16:57
Reden: verkeerde knopje
% gewijzigd
Pakt mezelf bij kop en kont en rammelt me hard door elkaar
@BE: heel goed dat je jezelf een schop onder je kont geeft! En waarom praat je niet over je gevoel? Nooit gedaan of nu met BM niet? Tja, het is een open deur, maar misschien moet je het toch eens proberen. Je zit jezelf nu in de weg, doe er wat aan!

Ik ben dus al weer terug, zoals jullie begrijpen Hij had maar een half uurtje tijd..... Maar het (hij) is wel lekker. Wil hem eigenlijk wel weer zien.

Oh, en de bonbonworkshop was geweldig! Erg gezellig en superlekker! Hele doos meegekregen, maar ik neem ze morgen mee naar mn werk, anders is mn dieet helemaal naar de knoppen.
Dames, wat een ontwikkelingen dit afgelopen etmaal.

@Dolphin, snap je dilemma hierin. Wat je zegt, gewoon menselijke lusten op elkaar botvieren, niks mis mee. Woest aantrekkelijk hoeft niet per definitie fout in te houden. Hoe denk je dat hij er in staat? Een half uurtje zou er bij mij niet ingaan .

@BE, gisteren wel je post gelezen waarop ik terug wilde komen. Begrijpelijk dat je hem hebt verwijderd. Je onderbuikgevoel is er vaak niet voor niets. Is dit lust of verliefd?

Niet praten kan uiteindelijk opbreken. Is BM een prater? Als hij dat (ook) niet is, dan wordt het best lastig. Je kunt inderdaad niet iemand dwingen om te praten alleen als de ander er wat makkelijker in is, kan het ook ruimte scheppen om er zelf over na te denken.

@Lunax, tuurlijk is een leuk bekkie plus een prima karakter de beste combinatie die je zou willen. Er zijn zoveel combinaties te bedenken wat het nu is dat je aantrekt in iemand.

Met LGM, laat ik vooropstellen dat het een paar sms-jes waren. Hij is dus wel een heel open persoon en heeft gewoon zijn telefoon afgegeven met de woorden, kijk maar wat je er mee doet. Sms schept dan toch nog wel afstand, dus in die zin was ik niet geschrokken. Alle namen zijn inmiddels al voorbijgekomen. Dat doe ik dan weer niet. Die afstand bewaar ik wel en dat is ook prima. Ik laat mijn vriendin idd niet reageren naar hem, zou dat zelf nooit doen. We moeten nog afspreken en dat eerst maar eens bekijken.

Vrienden kennen je in de regel toch goed en als ik dan van een vriendin lees dat ze hem sinds lange tijd niet op deze manier hebben meegemaakt, dan neem ik aan dat dat zo is. Een beetje vertrouwen moet ik wel hebben.

Voor hem voelt het kennelijk nu al goed, ik vind het ook heel leuk (geworden). Heb wel gezegd dat het in het echt weleens heel anders kan zijn en dat dat een heel realistische gedachte is.

Van dat gala was een grapje, alhoewel best een leuke.

Gelukkig heb ik mijn pas weer terug, laten liggen in de winkel en vanochtend daar eerst maar naar toe gebeld ipv eerst te laten blokkeren. Er viel toch bijna niets meer af te halen .
Goedemorgen meisjes

@Dolphin: Dat was wel een heel vluggertje dan Ben benieuwd hoe dit zich zal ontwikkelen...

@Dibbes: Ik had je post over het echt kwijt zijn van je bankpas even gemist. Die lees ik nu net pas. Gelukkig heb je hem weer terug! Dat zijn altijd van die lastige dingen als je hem echt kwijt bent. Duurt een dag of 10 voor je een nieuwe hebt (sprak zij uit ervaring) en het overbruggen moet je idd lenen. Nooit leuk! Maar hij is er weer! Hoera!

LGM..... openheid..... enthousiastme.... niks mis mee. Maar gelukkig heb je zelf ook voldoende realiteitszin om toch eerst echt even vrijdag af te wachten. Woont hij eigenlijk erg ver bij je vandaan?

@BE: *geeft je ook nog even een schop onder je kont!* Niet omdat je voelt wat je voelt, maar wel omdat je het niet uitspreekt naar BM. Communicatie is echt de basis van alles. Daar geloof ik heilig in. En natuurlijk hoef je BM niet te vertellen over SV. Je hoeft hem geen pijn te doen als dat niet nodig is. Maar praten over je twijfels, over de veiligheid en het knusse dat je benauwd. Dat lijkt me toch echt verstandig hoor.

Verder: Mijn kachel is stuk MM heeft gister nog een reanimatiepoging gedaan maar helaas, die was van korte duur. Ben zomaar bang dat dit een duur grapje gaat worden. Helaas heeft mijn bankrekening dezefde kleur als die van Marco Borsato.....
He fijn dat je pas terug is.

BM is geen prater, ik kan een enorme prater zijn en omdat BM niks zegt weet ik niet waar te beginnen.

Als ik met andere vrienden van me praat dan lullen we 5 kwartier in een uur. Bm en ik zitten uren zwijgzaam op de bank. Ik ken dat van mezelf ook helemaal niet. Aan een kant wel heel fijn om niet te hoeven praten maar ik heb geen idee wat er in hem omgaat en andersom ook niet volgens mij.

Tja hoe begin je dan.

Hebben natuurlijk ook voortdurend kinderen die de aandacht nodig hebben en als die slapen ben ik doodop en heb ik ook gen zin meer om wat te zeggen.

Ik ben zelf iemand die er nogal lang over doet om dingen in juiste perspectief te zien en vind het dan vaak dagen later niet meer de moeite om er nog opnieuw over te beginnen.

In een moment dat er iets speelt kan ik niet meteen reageren omdat ik geen filter heb (ADD) en daardoor geen hoofd en bijzaken kan scheiden. Daarom is het wel heeft fijn dat BM mij niet pushed, maar tegelijk heel lastig omdat ik het in mijn hoofd net zo druk heb met het onthouden van de boodschappen als met nieuwe ideeen en onuitgeproken zaken.

En zo is er altijd zomaar weer een dag voorbij.

Daarnaast heb ik zulke wisselende stemmingen dat ik me maar stil houdt omdat ik niet weet of ik last heb van een stemmingswisseling of een externe frustratie.

Ik zit dus idd mezelf af en toe behoorlijk in de weg en hiervoor heeft BM alle begrip terwijl ik het af en toe wel wil uitschreeuwen. Met andere AD(H)D-ers kan ik urenlang van de hak op de tak springen en de meest maffe gedachten uitwisselen, wat ik tegen BM niet doe omdat die me heel nuchter met twee benen op de grond houdt. Ik kan dus het uitgesproken en uitgelaten gedeelte van mezelf niet kwijt.

Ergens durf ik dat ook niet omdat ik nogal kan doordraven en bang ben dat BM me voor geen meter kan volgen.

Bij sv ben ik daarentegen mijn enthousiaste uitgesproken ikke, die dan ook alle realiteitszin verliest. Ik ben een wandelende tegenpool en daarom blij dat ik zie hoe het werkt. Toen ik mijn diagnose nog niet had was ik absoluut in het avontuur gestort niet wetende wat me bezield, Nu herken ik mijn patroontjes en blijf maar stil in een hoekje zitten wachten tot de bui weer over is.

Ik denk dat ik BM ook maar beter de details kan besparen van mijn stuiterballenepisodes, hij zou zich erg bezorgd maken en dat verdiend hij helemaal niet. Maar goed neemt niet weg dat ik in zo'n mood niet bij hem terecht kan. Dan is hij te stil voor me en barst ik uit mijn voegen. Ik heb daar een gelijkgestemde voor nodig om dat te kunnen uiten. En dat is gewoon lastig als je in een klein huis naast elkaar op de bank zit.

Ik heb nu alles een paar dagen laten bezinken en blij dat ik niks gezegd heb. Ik had toch alles door elkaar gehaald, ik erger me dan aan alles en zie alles uitvergroot.

Ik weet niet meer wie de uitspraak heeft staan dat je 42 jaar tegen de deur van het leven aan staat te duwen voor je erachter komt dat de deur naar binnen opengaat, zoiets dus......

Dat besef begint bij mij ook eindelijk te komen.

Sorry voor de hele lange ego post maar ik ben blij dat ik me zo toch nog kan uitspreken.

En ook heel blij met de vaak duidelijk en zeer fijne respons van jullie.
Weet je BE, het is natuurlijk heel erg fijn dat je hier van je af kunt schrijven. Als dat e.e.a. weer in perspectief zet heb je al de helft gewonnen. Maar ik zou er toch echt een lans voor breken om BM een kans te geven en hem een kijkje te geven in jouw chaos in je hoofd. Als ik met MM over mijn gevoel 'moet' praten begin ik ook te haperen, vanalles door elkaar te gooien en warrig te praten. Hij kijkt me dan alleen maar aan en luistert. Geeft me de tijd om uit mijn woorden te komen zonder me te onderbreken. Aan het eind van mijn relaas heb ik het idee dat hij geen idee kan hebben waar ik het over had maar hij heeft het dan blijkbaar toch echt wel begrepen. Niets engers dan je gevoel blootleggen bij iemand die er toe doet. Dat is toch iets anders dan bij je vriendinnen of anderen waar de consequenties toch iets anders liggen.

Maar als je het niet doet, ben ik bang dat je jezelf heel hard tegen zult komen (en BM daarbij ook).
Morgen worden de kindjes door papa opgehaald en zal er in 5 dagen rust alle tijd zijn om even te kunnen praten zonder dat de kids de aandacht opeisen. Komt allemaal wel goed.

En we gaan even lekker ertussenuit en dan is het ook een stuk makkelijker praten dan in de dagelijkse sleur.
Klinkt goed BE. Geniet lekker van de tijd die jullie samen hebben dan. Gaan jullie wel iets spannends doen??
Ff snel een berichtje, ga zo naar mn werk.

Dag van gisteren is voorbij, thank god! Het was een hele zware dag, maar keer liepen de tranen me over mn wangen. Maar vandaag een nieuwe dag!

@BE: helemaal eens met lunax! Heb er niks aan toe te voegen.

Ik wil mijn date wel terugzien, en hij mij ook. Alleen het valt niet mee wat te plannen

Ben wel blij dat ik het verteld heb trouwens, verder weet ook niemand het. Schaam me er toch wel voor, niet vanwege de sex, maar omdat hij gebonden is.
Dolphin:
@BE, niks egopost hoor! Die gedachte mag je rustig laten varen. We reageren op elkaar, de ene keer wat uitgebreider en vertellen ook zelf dingen. Soms hoort een lange post daar gewoon bij.

Ik vind eerlijk gezegd dat wat je nu hier hebt neergezet heel erg duidelijk, niets warrigs of zo aan.

Zou het helpen om dingen voor jezelf op te schrijven, te kijken waar precies je frustratie vandaan komt? Zodat je een verloop kunt ontdekken tussen intern en extern? Juist omdat je aangeeft dat je na een paar dagen het idee hebt van laat maar zitten. Dan kun je, denk, ik niet meer goed het verband leggen hoe iets ook al weer veroorzaakt werd.

Sommige dingen zijn natuurlijk glashelder en weet je vast zelf ook te benoemen.

Waarom denk je dat BM zich zorgen zou maken om jouw stuiterbalgedrag? Op zich hoeft het beide benen op de grond idee niet verkeerd te zijn. Het zou jou kunnen helpen de boel te leren ordenen.

Mee eens met Lunax ook. Ook al zou je misschien alleen dát kunnen aangeven, dat je bij jezelf merkt dat je het lastig vindt om zelf een goede ‘houding’ naar BM te bepalen. Omdat hij juist zo rustig is en je met beide benen even terugzet.

Wat zou voor jou de mooie middenweg zijn? Zodat jullie elkaar hierin kunnen begrijpen, uitleggen? BM zegt wel dat ie begrip heeft alleen waaruit blijkt dat precies dan? Houdt hij zijn mond of geeft hij daadwerkelijk aan hoe hij er tegenaan kijkt?

Heel goed dat jullie even weggaan.

Vele vragen…

@Lunax, wanneer staat jullie weekendje gepland eigenlijk? En is je kachel weer aan het loeien?

LGM woont overigens wel een stukje bij mij vandaan, 1½ uur rijden zeker. Daarom hebben we ook in het midden van het land afgesproken. Mocht het niets zijn, dan voelt niet 1 persoon alleen zich vervelend over zo’n afstand gereden te hebben, ook al slaat die gedachte nergens op want dat is dan een keuze geweest

Contact is nog steeds wel erg leuk, heb al wel in de gaten dat zijn werktijden vooral ’s avonds liggen, naast overdag. Lange dagen maakt die man zeg.

@Dolphin, aan de ene kant loop je er tegen aan te hikken en is de dag zelf verdrietig en naar, dan toch ook een stukje opluchting dat je dat ‘gehad’ hebt.

Tjsa, geen ‘advies’ van/aan deze kant vwb je sexdate . Anders kun je nog gaan meeschrijven op het topic minnaar op de sexpijler .
@BE: toch ook nog ff wat uitgebreider reageren op je verhaal.

Ik vind dat je hier heel helder hebt opgeschreven hoe het werkt in jouw hoofd. Je hoeft ook niet meteen alles eruit te gooien, maar als jij het zelf op een rijtje hebt na een aantal dagen is het zeker nog de moeite om het erover te hebben. Het was voor jou wel zo belangrijk dat het een aantal dagen jouw leven 'beheerste'. Dat mag BM best weten. Hij hoeft het ook niet voor je op te lossen. Iemand hoeft zelf geen prater te zijn om een prater te kunnen begrijpen. Ook al gaat het van de hak op de tak. Heeft hij je wel al eens zo uitgelaten meegemaakt? Reageerde hij daar niet goed op? Of reageerde hij helemaal niet?

Ik hoop dat jullie deze dagen de tijd en rust hebben voor elkaar. Geniet ervan!

En egoposts mogen hier hoor!! Dat geldt voor ons allemaal, soms heb je dat nodig en daarvoor zijn we hier.
@Dibbes: Het weekendje weg staat pas in de planning voor januari begreep ik gisteren Beetje miscommunicatie geloof ik tussen MM en mij. Hij dromer, ik doener. Als ik het ergens over heb van 'dat gaan we doen' dan ben ik in gedachten de volgende dag al weg of in ieder geval aan het boeken. Dat werkt bij MM geloof ik toch iets anders...

En mijn kachel doet het wel maar provosorisch. Tijdelijke oplossing waarbij er elke twee dagen water moet worden bijgevuld. Dat tot het moment dat ik een monteur kan betalen

LGM is dus een ver weg man. Hmz...dat compliceert de dingen wel. Zeker in combinatie met Junior en de werkuren van LGM. Nou ja, eerst vrijdag maar eens zien of de feromonen ook hun werk doen

@Dolhin: Kon je je verdrietige gevoel vandaag weer een beetje achter je laten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven