single en toen?

04-03-2012 19:34 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedeavond allemaal,

Na een jaar een relatie te hebben gehad en te hebben samengewoond heb ik gisteren een punt achter de relatie gezet. Ontzettend moeilijk en pijnlijk, maar diep van binnen weet ik dat het beter is zo. Weet niet precies wat ik met dit topic wil bereiken, gewoon even mijn ei kwijt i guess.. : meer mensen die in dit schuitje zitten of mensen die me even kunnen oppeppen.. Heb natuurlijk nog al te veel momenten waarop ik wil en ga janken, me ontzettend klote voel, niet weet wat ik wil, denk dat ik er niet goed aan heb gedaan (gevoel wat dan spreekt) maar mijn verstand weet dat t goed is zo. Hartje moet helen, en ha dt heeft tijd nodig, dat weet ik. Maar voel me zo leeg en blanco, letterlijk en figuurlijk.. Pff was vergeten hoe klote liefdesverdriet kan zijn.. Bah.

Dat was even mijn gedachte kronkel van vanavond. Heb t er even moeilijk mee, sorry, maar weet niet precies wat ik nu wil (van jullie).

Bedankt voor het lezen in ieder geval
Sterkte!

Je zegt het al zelf: dit gevoel gaat over! Zeker als je verstand je ook nu zegt dat het goed is zo.
@maldiva. Ja precies dat weet ik/mijn verstand heel goed. Maar helaas is mijn gevoel weer een heel ander verhaal. Ook weet ik dat dit nog allemaal heel erg vers is, en dat ik niet kan verwachten dat zodra het uit is ik me helemaal top voel. Dan zou er iets, of aan mij of aan de relatie niet geklopt hebben het feit dat het pijn doet is van de ene kant een goed teken. Maar helaas maakt dat het niet makkelijker...
Behalve de wetenschap dat het over gaat, wil afleiding ook wel eens de pijn (tijdelijk) verzachten. Tijd om vriendinnen op te trommelen voor een borrel? (Misschien wat lastig op een zondagavond)
Set me free, ik weet hoe je je voelt. Aan de ene kant ben je blij dat je de knoop hebt doorgehakt en dat het nu uit is, maar aan de andere kant wil je dat alles weer was zoals het was.

Ik zat een half jaar geleden in hetzelfde schuitje, alleen met een langere relatie dan, woonden ook samen. We hebben noodgedwongen nog een maand samengewoond, dat was de moeilijkste maand, zodra ik wat anders had gevonden en verhuisd was, kon ik mijn leven weer opnieuw gaan opbouwen en ging het ook meteen een stuk beter.

Ik wens jou veel sterkte!
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Klopt, gisteren al met een vriendinnetje de stad in. Vanmiddag leuke dingen gedaan met broerlief en vrienden tot nu, zometeen maar eens richting huis om me mentaal voor te bereiden op morgen, werk en alle dingen regelen. Heb voor nu genoeg afleiding maar Zodra ik alleen ben met mijn eigen gedachtes gaat t niet helemaal goed natuurlijk.. Maja tijd heelt houden we in gedachten.

Dankjewel iig
Hoi setmefree,

Ik weet precies wat je voelt. Mijn relatie is ook net over na 3 jaar. Het is nu ongeveer 5 weken over. In het begin was het een opluchting. Maar nu de laatste dagen maken mijn gevoelens mij gek! Ik weet dat als ik weer in die relatie stap dat alles weer het oude word en dat is het laatste wat ik wil. Maar ik hou nog steeds van hem en mis hem de laatste tijd steeds meer. We hebben nu wel afgesproken elkaar zo min mogelijk te zien en spreken maar ik vind dat erg moeilijk.

Ik was er zo van overtuigd dat ik er echt klaar mee was en dat het gewoon niet langer zo kan. Maar nu ben ik zo aan het twijfelen! Snap mezelf gewoon echt niet!! Ik merk wel dat hij er minder moeite mee heeft als ik op het moment. En dat hij zich veel bezig houd met andere meisjes. Wat ik opzich wel begrijp dat hij dat doet, maar aan de andere kant vind ik dat ook heel moeilijk. Het klinkt erg maar zou gewoon willen dat hij er ook moeite mee had. Ik bedoel op deze manier komt het op mij over alsof de relatie weinig voor hem betekend heeft, dat hij snel weer zijn leven oppakt en aandacht zoekt bij andere meisjes.

Het zou mij niks meer moeten doen wat ik weet hoe hij in een relatie is en dat wil ik echt niet. Maar waarom doet het me nog zo veel!! Ik wil er gwoon klaar mee zijn en verder gaan met mijn leven. Ik doe nu ook veel dingen voor mijzelf wat ik eerst niet deed en er zijn zeker ook momenten dat ik me heel happy voel. Maar ik wil hem gewoon ff graag vergeten.. Maar helaas heeft dat meer tijd nodig.

Sorry dat ik ff (mis)bruik maak van je topic. maar tis wel fijn om ff mijn verhaal kwijt te kunnen.

Hoe gaan jullie nu verder? Qua huis ect?
"Set me free, ik weet hoe je je voelt. Aan de ene kant ben je blij dat je de knoop hebt doorgehakt en dat het nu uit is, maar aan de andere kant wil je dat alles weer was zoals het was.

Ik zat een half jaar geleden in hetzelfde schuitje, alleen met een langere relatie dan, woonden ook samen. We hebben noodgedwongen nog een maand samengewoond, dat was de moeilijkste maand, zodra ik wat anders had gevonden en verhuisd was, kon ik mijn leven weer opnieuw gaan opbouwen en ging het ook meteen een stuk beter.

Ik wens jou veel sterkte!"

Allereerst dankje! Ben inderdaad wel blij dat ik de knoop heb doorgehakt, maar anderzijds zou ik t een beetje terug willen draaien. Al zou dat niet het juiste zijn om te doen. Het doet verdomd pijn en hem ook, dat weet ik zeker, en ook die wetenschap doet pijn, maja het is niet anders. Nou ga ik morgen al langs om nog een en ander op te halen en wat dingen af te geven die we beide nog hebben gevonden van elkaar. Weet dat dit eigenlijk niet goed is, het erg snel is om elkaar te zien. Maja moet ook gebeuren. Beetje dilemma. Wil t wel gehad hebben. Maja, Zie ook al op tegen het werken, begin later omdat ik eerst naar de gemeente ga, verhuizing doorgeven en dan kom ik t kantoor binnen, bah baal moment. Alleen de gedachte al en ik kan alweer de tissues tevoorschijn halen... Hoe moet dat morgen in godsnaam gaan?

Zometeen maar bed in, ben kapot van alles.

Jouw situatie is behoorlijk klote geweest dan. Noodgedwongen nog samen moeten wonen is alles behalve een pretje, zou er niet aan moeten denken. Met jou alles weer oke nu of begint t te komen?
Hoi Setmefree,

Zit in hetzelfde schuitje, alhoewel het al ietsje langer geleden is, dat ik het uit heb gemaakt. Dat liefdesverdriet zo pijnlijk kon zijn, nooit gedacht. Alsof de grond even onder mijn voeten vandaan kwam.

Ik heb mezelf gegund om me een week lang super klote te voelen. Dus muziek luisteren dat van ons samen was, verdrietige films, uithuilen bij vriendinnen, jankend naar bed en jankend opstaan. Ik was een zombie destijds En toen mede dankzij mijn vrienden en familie, ben ik gaan beseffen hoeveel ik eigenlijk heb en dat ik zonder een relatie eigenlijk al heel gelukkig ben. Ik voelde me sterk, dat ik degene was die de knoop doorgehakt had en eindelijk een grens gesteld had. Dat had ik veel eerder moeten doen.

Het was voor mij ook een moment om naar mijn leven te kijken en, naast te beseffen wat ik allemaal al had, te kijken naar hoe ik mijn leven verder wil inrichten.

Ik heb nu weer zin in aanpakken. En ja het verdriet, de boosheid, de ontkenning, etc dat gaat ook wel weer komen. Dat hoort nou eenmaal bij verliesverwerking. Gun jezelf die verwerking! Dit hoort bij het leven...

Weet niet of je er wat aan hebt, maar wil je hiermee een hart onder de riem steken.

Sterkte!
"Hoi setmefree,

Ik weet precies wat je voelt. Mijn relatie is ook net over na 3 jaar. Het is nu ongeveer 5 weken over. In het begin was het een opluchting. Maar nu de laatste dagen maken mijn gevoelens mij gek! Ik weet dat als ik weer in die relatie stap dat alles weer het oude word en dat is het laatste wat ik wil. Maar ik hou nog steeds van hem en mis hem de laatste tijd steeds meer. We hebben nu wel afgesproken elkaar zo min mogelijk te zien en spreken maar ik vind dat erg moeilijk.

Ik was er zo van overtuigd dat ik er echt klaar mee was en dat het gewoon niet langer zo kan. Maar nu ben ik zo aan het twijfelen! Snap mezelf gewoon echt niet!! Ik merk wel dat hij er minder moeite mee heeft als ik op het moment. En dat hij zich veel bezig houd met andere meisjes. Wat ik opzich wel begrijp dat hij dat doet, maar aan de andere kant vind ik dat ook heel moeilijk. Het klinkt erg maar zou gewoon willen dat hij er ook moeite mee had. Ik bedoel op deze manier komt het op mij over alsof de relatie weinig voor hem betekend heeft, dat hij snel weer zijn leven oppakt en aandacht zoekt bij andere meisjes.

Het zou mij niks meer moeten doen wat ik weet hoe hij in een relatie is en dat wil ik echt niet. Maar waarom doet het me nog zo veel!! Ik wil er gwoon klaar mee zijn en verder gaan met mijn leven. Ik doe nu ook veel dingen voor mijzelf wat ik eerst niet deed en er zijn zeker ook momenten dat ik me heel happy voel. Maar ik wil hem gewoon ff graag vergeten.. Maar helaas heeft dat meer tijd nodig.

Sorry dat ik ff (mis)bruik maak van je topic. maar tis wel fijn om ff mijn verhaal kwijt te kunnen.

Hoe gaan jullie nu verder? Qua huis ect?"

Je maakt geen misbruik van mijn topic hoor, blij dat ik/wij jou ook kunnen helpen, je je hart kan luchten.

Ik denk dat hij nu vooral met anderen meisjes bezig is ivm afleiding, jou proberen te vergeten, al is dat een tijdelijk remedie. Hij zal t er niet makkelijker mee hebben als jij. Al kont dat zo wel over op jou.

Moet er niet aan denken om hem al met een ander te zien. Zou ook megavlug zijn maja hahah de gedachte alleen al :s

Momenteel woon ik weer bij mijn ouders in, tis niet anders. Ben een hakf jaar weggeweest maar t voelt heel vreemd. Fijn maar ook weer niet on veilig 'thuis' te zijn.

Mag ik vragen wat je doet voor jezelf? Qua afleiding.. Echt dingen bewust alleen of met vrienden/vriendinnen? Heb zelf helaas maar 2 vriendinnen waar ik terecht kan en mb broer +zijn vrienden maja dat is anders.
Zie nu dat t quoten niet gaat zoals zou moeten, excuses beetje knullig lezen zo.. :$
Ik ken het ook..

Het is al een tijdje gelden maar na jaren relatie en samenwonen besloot hij van de 1 op de andere dag meer vrijheid te willen en was ie weg. Had het niet zien aankomen..

De eerste dagen volledig perplex, maar het gekke bij mij was dat ik eigenlijk snel het gevoel had, dat ik gelukkiger alleen was. Blijkbaar zat er toch al langer iets niet goed, zonder dat ik het echt bewust in de gaten had. Ineens zag ik allemaal dingen die ik al die tijd gelaten had en ben nu echt gelukkiger.

Ik heb ook afleiding gezocht door met vriendinnen af te spreken etc. Maar merkte ook ineens hoeveel meer ikzelf open was naar andere mensen toe. Hierdoor leerde ik snel nieuwe mensen kennen, of ging ik veel meer met mensen om die ik daarvoor maar vaag kende. Zo ook in mijn buurt, ineens bood iedereen aan om te helpen, vroegen ze me op de koffie etc . Door het niet af te slaan, maar eigenlijk gewoon te gaan, kwam ik erachter dat ik eigenlijk al veel leuke mensen ken, alleen te weinig de kans nam iedereen goed te leren kennen! Ik zou zeggen, zeg geen nee tegen uitnodigingen, stel je open op en praat meer met mensen die je niet of nauwelijks spreekt. Heeft voor mij in ieder geval gewerkt. Dit geldt bij mij voor kennissen/buurtgenoten/collega's etc..
Hallo,

Wat een herkenning, ik heb 4 weken geleden mijn relatie van 8 jaar uitgemaakt, we woonden niet samen. Het ging niet meer tussen ons, ik voelde me zwaar verwaarloosd en er waren om de week wel ruzies en frustraties, de koek was op en ik had geen energie meer op te vechten, het was een moeilijk gesprek, veel emoties ook bij hem maar het voelde goed. Nu ben ik 4 weken verder en hij heeft al weer een nieuwe vriendin alsof die 8 jaar nooit bestaan hebben, ik wilde eerst wel vrienden blijven maar sinds dit feit kan ik dat echt niet. Maar nu heb ik een zwaar gevoel van gemis, van pijn dat ik zo snel vervangen ben, dat iemand anders die lieve dingen krijgt...ik heb geen spijt maar het gemis naar hem is soms zo sterk, het is maar goed dat mijn verstand sterker is...tenminste nu nog...ik snap het niet want alle ellende was zo groot in onze relatie maar op de 1 of andere manier denk ik alleen maar aan de lieve dingen die ik zo mis....arrggghhhhhhhh
Eindelijk vrij! Niet meer rekening hoeven houden met gezeik van die ander, of je in allerlei bochten moeten wringen om 'het' te laten werken. Gewoon lekker doen wat je zelf wil. Je hebt weer lekker alle tijd voor jezelf, kunt je leven indelen hoe jij dat wil. Geniet ervan!
@leentje 71.

Jij ook sterkte ermee!

Wat ontzettend moeilijk voor je dat hij nu al een nieuwe vriendin heeft :s dat lijkt mij ook verschrikkelijk, moet er niet aan denken.

Ik ga hem vanavond weer zien, om nog wat laatste spullen af te geven ennop te halen.. Van de ene kant heel veel zin in, even praten over ja over wat eigenlijk? Dat het moeilijk is maar wel de juiste keuze. Gister nog sms contact gehad, over financiele zaken etc. Hij wenste me weltrusten waarop ik stuurd: dankje, poging tot. Jij ook weltruste. Waarna ik het berichtje kreeg dat ik ook mocht bellen. Maar dat kon ik niet aan gisteren waarop ik stuurde dankjewel, maar nu nog even niet.! Praten anders morgen wel even. Waarop hij stuurde dat dat prima was.

Vond het lief van hem, maar ook pijnlijk natuurlijk. Ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Ene kant spanning, andere kant ben ik blij dat we hopeljjk even kunnen praten en het goed kunnen afsluiten wat dat kon ik zaterdag niet.. Pfff

Vandaag valt me zwaar, minste of geringste een jankbui. Voel me erg kneuzig naar gelukkig begrijpen ze het op werk goed.

Xx sterkte allemaal!!!
Bij mij is het ook stuk gegaan, een week geleden.

Het voelt alsof de grond onder je voeten wegzakt en niets nog zin heeft. Ik voel(de) me zo ontzettend zielig en wil(de) het liefst de hele dag in bed blijven. Dag 1 en dag 2 waren verschrikkelijk. Dag 3 heb ik alleen maar vrolijke muziek geluisterd en met de goede raad en steun van vriendinnen voelde ik me steeds sterker!!

Dit ''sterke'' gevoel zwakt helaas ook weer snel af maar ik weet nu in ieder geval dat het kan!

Ga vrolijke muziek luisteren in plaats van jezelf steeds dieper de put in te krijgen door zielige nummers, films, oude foto's, gesprekken etc...

Wat ook misschien helpt is een lijstje maken van + en - punten!!

We komen er wel bovenop, lekker weer er op uit en zien wat er nog meer op de markt is!!

Sterkte!
Dag 1, 2 en 3 waren ontzettend moeilijk..

heb de ogen uit mijn kop gejankt. bijna niks gegeten, stom i know maar krijg niets weg.

gisteren heb ik hem gezien, op t begin heel erg ongemakkelijk.

later voelde t goed om daar te zijn, vertrouwd natuurlijk, maar goed om hem te zien en met hem te kunnen praten en emoties kunnen tonen en rustig over alles kunnen hebben en praten.

we waren allebei rustig en kalm en niet over de toeren zoals zaterdag. We zijn het er over eens dat het beter is zo. We allebei even alles moeten laten bezinken, verwerken, plekje geven en op energie komen. Voor nu werkt het niet, misschien over een poos wel weer, dat weten we niet. daar wil ik nog even niet aan denken, of in ieder geval niet te veel mee bezig zijn.

het deed me goed gisteren en ik heb rust in me nu,

enigsinds.
Dat niks eten is heel herkenbaar, ik krijg ook geen hap door mijn keel! Als ik denk aan de situatie wordt ik gewoon misselijk.

Hopelijk vind je nu dan in ieder geval even rust en misschien komen jullie later tot de conclusie dat jullie elkaar wel toch écht heel erg missen....
We missen elkaar gigantisch, vanochtend gebeld en vanmiddag even gebeld, geen lange gesprekken maar wel de emoties en gedachtes die we naar elkaar toe even kwijt willen. Nu valt het even zwaar, omdat ik t vermoeden heb dat we nu een paar dagen zonder contact gaan doen. Jeb hem vanmiddag gezegd dat we de tijd voor onszelf moeten pakken en alles moeten laten bezinken en alles eromheen.. Dat was gesprek van vanmiddag.. We missen alles van elkaar, slaap slecht doordat ik mijn gedachten niet kan stoppen, ik hem mis, om me heen, bij me in bed en noem alles maar op! Pff luduvudu sucks! Weet dat de rust en afstand pakken nodig is, en dat dat is wat ee nodig hebben, maar weet niet hoe t te doen. Klinkt niet logisch misschien maar oke..
Ga door, ga door, ga door, mijn motto. Ook al is het soms niet leuk. Helaas bestaat het leven niet alleen uit up's.

Luister naar je hart, niet naar je verstand. Makkelijker gezegt dan gedaan, maar toch, ga door, ga door, ga door!
Er is een sterk verschil tussen wat beiden seksen denken dat de andere sekse van hun wil, en wat de andere sekse echt wilt.

Wat vrouwen denken dat mannen willen zorgt ervoor dat vrouwen boosheid en wrok hebben tegenover mannen, en zich hopeloos voelen over hoe ze een leuke, warme romantische relatie kunnen ontwikkelen. Wat mannen denken dat vrouwen van ze willen zorgt voor veel van dezelfde gevoelens en frustraties.

Het is jammer dat het niet zo hoeft te zijn, als we ons beiden zouden realiseren dat mannen en vrouwen, beiden menselijk zijn en eigenlijk hetzelfde willen.

Ontdek wat mannen zeggen wat ze van vrouwen willen in tegenstelling wat vrouwen denken dat mannen willen.

1. Mannen willen een eerlijke, leuke communicatie.

Eerlijke communicatie is priority nummer 1 voor mannen. Ze willen een vrouw die eerlijk antwoord, en ook informatie verschaft. Ze willen een vrouw die overtuigd zegt wat ze wilt. Ze willen een vrouw die de waarheid ziet en zegt hoe het is terwijl ze lief praat. Mannen willen een vrouw die communiceert zonder te veel kritiek te leveren, die zorgt voor het behouden van elkaars waardigheid.

Vrouwen denken dat mannen willen dat ze oppervlakkig zijn, stil zijn over wat ze willen en nodig hebben en nooit om iets vragen. Vrouwen denken dat mannen geloven dat ze te gevoelig en behoeftig zijn, en dat mannen dat niet willen zien of horen. Sommige vrouwen geloven dat ze de waarheid niet mogen zeggen, dat ze afgewezen worden als ze zeggen waar het op staat.

Een tip voor vrouwen: Leuke mannen hebben en willen een vrouw die recht door zee is, die communiceert zonder boos te zijn en bekritiseert. Een manier om een leuke man aan te trekken en een bevredigende relatie op te bouwen is te leren hoe je effectief moet communiceren over de waarheid en je behoeften.

2. Mannen willen zelfstandige vrouwen die zeker zijn van zichzelf en vol vertrouwen.

Mannen willen een vrouw die voor ze gaat omdat ze hem echt willen en niet uit wanhoop, nog materieel, nog emotioneel. Mannen willen nodig gevonden worden, maar willen dat hun partners een eigen identiteit hebben. Mannen willen een vrouw die actief en onafhankelijk is, met eigen vrienden en interesses. Aan de andere kant waarderen mannen de tijd die ze spenderen met hun partner.

Vrouwen denken dat mannen niet willen dat ze hen nodig hebben. Vrouwen denken dat mannen de tijd die ze samen spenderen niet waarderen, nog nodig hebben. Vrouwen geloven dat als ze laten zien dat ze een man nodig hebben, het de man afstoot of dat hij hard wegloopt.

Een tip voor vrouwen: Mannen willen wat vrouwen willen – een gelijkwaardige partner. Een goede manier om een leuke man aan te trekkenen een bevredigende relatie op te bouwen is een volledig, geslaagd leven te creëren voor je eigen bevrediging.

3. Mannen willen een relatie zonder gemanipuleerd te worden.

Mannen willen geen enkele soort manipulatie. Ze willen niet de gedachten van hun partner lezen of signalen interpreteren. Ze willen niet geforceerd worden om sneller te gaan met de relatie dan dat het op het moment is. Ze willen niet gemanipuleerd worden om de schuld te nemen van alles wat er fout gaat.

Vrouwen denken dat mannen geen of weinig communicatie willen, en dat de enige manier om te krijgen wat ze willen is door manipulatie. Vrouwen denken dat mannen of het nodig hebben of eraan herinnerd willen worden dat de relatie verder moet gaan. Vrouwen denken dat mannen geen lof of erkenning willen, dus gebruiken ze verbale kritiek.

Een tip voor vrouwen: Mannen accepteren geen enkele soort manipulatie. Om een leuke man aan te trekken en een leuke relatie op te bouwen moet je leren zonder aarzeling te vragen wat je wilt en nodig hebt, op elke gebied van je leven. Leer om bewust te zijn van de timing en erken en geef lof.

4. Mannen willen groei, persoonlijke verantwoordelijkheid en bezitsrecht.

Mannen willen een partner die kan lachen om zichzelf en die moed en kracht heeft. Ze willen een vrouw die haar deel in de relatie ziet. Ze moet emotioneel stabiel zijn. Mannen willen een vrouw die zichzelf ontwikkeld en die verantwoordelijkheid neemt voor haar emotionele ondervinding.

Vrouwen denken dat mannen alleen plezier willen hebben. Vrouwen denken dat mannen geen interesse hebben in het ontwikkelen van een relatie die groeit of in vrouwen die zich zelf ontwikkelen en groeien. Vrouwen denken dat mannen een model als vrouw willen en dat ze niet kijken naar een vrouw die emotioneel volwassen, vriendelijk, lief of ondersteunend is.

Een tip voor vrouwen: Mannen willen een vrouw die emotioneel volwassen is. Volwassenheid betekent niet gebrek aan emoties. Het betekend het vermogen om verantwoordelijk om te gaan met emoties. Om een leuke man aan te trekken en een langdurige relatie op te bouwen moet je leren verantwoordelijk te zijn voor je emotionele ervaringen en expressies.

5. Mannen willen trouw en een verplichting aan de relatie.

Trouw is een absolute must. In feite willen mannen een vrouw die geen lonkend oog heeft en die zich geheel aan de relatie kan verbinden. Een verbintenis kan je omschrijven als trouw en de bereidwilligheid om te werken aan de relatie, ook al gaat het soms moeilijk.

Vrouwen denken dat mannen alleen maar seks willen en dat ze een relatie bewaren voor het volgende mooie gezicht dat langskomt. Vrouwen denken dat mannen niet te vertrouwen zijn. Vrouwen geloven dat mannen niet willen werken aan een relatie en dat ze op de vlucht slaan als het even moeilijk wordt.

Een tip voor vrouwen: Hier is goed nieuws voor vrouwen die denken dat alle mannen vreemdgaan: ontrouw en lonkende ogen zijn net zo akelig voor mannen als voor vrouwen. Goede mannen weten hoe ze een leuke relatie moeten opbouwen en dat trouw zijn het belangrijkste ingrediënt is.

6. Mannen willen vrouwen die weten hoe ze een man moeten behandelen.

Veel vrouwen behandelen mannen op manieren die afbreuk doet aan hun ego, en geven ze het gevoel dat ze niet voldoende zijn. Mannen willen meer lof, meer erkenning van wat ze goed doen en meer erkenning dat ze goede mannen zijn die geliefd zijn en gewaardeerd worden.

Vrouwen denken dat mannen ze niet nodig hebben en hun mening en support niet waarderen. Vrouwen denken ook dat mannen niets geven om een heleboel dingen die belangrijk zijn voor vrouwen, vandaar dat ze zoveel kritiek leveren. Kritiek is een manier van verbale boosheid.

Een tip voor vrouwen: De meeste mannen willen erkenning en waardering van vrouwen. Leren hoe te erkennen in plaats van je partner het gevoel geven dat hij fout zit is een van de meest waardevolste overlevings gereedschappen voor een relatie die beschikbaar zijn voor jou.
@miss adventure: op welke manier zeg/bedoel je "ga door ga door ga door" met afstand nemen en verder pogen te gaan? Of verder luisteren naar mijn gevoel? Kan t namelijk op 2 manieren opvatten ;p geloof ik
Eerst lekker uithuilen, dan leuke dingen doen en op een gegeven moment heb je een Haleluja!! Ik ben er vanaf- moment!! Vanaf dan gaat alles beter en ben je blij dat je niet de rest van je leven aan hem vast zit.
het is uit mdat het niet meer goed liep en we allebei het idee hadden er moets iets gebeuren. Naja dit resulteerde in een punt erachter zetten en voor mij weer thuis te gaan wonen.

Het is moeilijk om precies te zeggen wat nou het besluit is geweest om er zaterdag een punt achter te zetten. Het liep al een aantal weken niet echt lekker, ruzie om niks, frustratie en irritatie. ook gemis, hij werkt ploegendienst, en om de week zag ik hem een (werk) week dus niet, dan leef je langs elkaar heen zegmaar. als hij thuiskwam sliep ik al en als ik sochtends wegging naar mijn werk sliep hij nog. Nu vrijdag sluimerde het al maar zaterdag 'barstte de bom' nu heb ik twijfels.. hoop irritatie en frustratie wat er uit kwam.. en toen waren we er beide klaar mee.

voornamelijk omdat mijn ouders hem geen geschikt persoon voor mij vinden..

zij zijn niet gecharmeerd van hem, ze vinden hem lomp, arrogant en kunnen niet met hem overweg zoals ik graag zou willen. Ze tolereren het, of dat deden ze in ieder geval omdat ik met hem samenwoonde, en een relatie had met hem. maar ze zien/zagen het niet (zitten). Ik heb altijd gezegd tegen hun, ben eerlijk tegen me. Hoe moeilijk ook, ik wil het weten/horen, wil niet achteraf horen, na 3 jaar (noem maar wat) ooh jaa maar die jongen was ook niks voor jou...

Dus ja, dat maakt het niet makkelijker natuurlijk. ik hecht waarde aan hun oordeel, omdat zij het objectief/obectiever kunnen bekijken dan ik kon/kan omdat ik van hem houd en verliefd ben.

Nu hebben we afgesproken om morgen met elkaar te praten,

we missen elkaar beide zó erg, zijn er allebei kapot van eigenlijk.

willen beide er vanalles aan doen om het weer te laten werken.

maar ik weet niet hoe. Stel dát we het rustig aan doen, beide aan alles gaan werken wat de relatie zou verbeteren. wordt het ooit nog zoals het was? nee, denk het niet.

zit in dubio.

we willen beide, maar dan?

hij vind het opgeven, ik ook wel, maar ik weet niet of het werkt of zal gaan werken..

:( bah bah bah!!!

-------------------------------------------------------------------------------

dat mijn ouders niet zien zitten, voelt hij wel aan, maar het precieze weet hij niet..

dit zal ik hem ook niet kunnen zeggen, hij is er nu al kapot van..

-------------------------------------------------------------------------------

kortom: ik weet niet wat ik moet doen/zeggen, welk besluit ik/wij moeten nemen als we elkaar morgen zien?

of is het antwoord duidelijk, naar ouders luisteren, en er definitief een punt achter zetten?

Vermoeiend, je hoofd en gedachten die overuren draaien op zulke momenten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven