single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Wat lief zeg, van die cliënt. En ook fijn dat ze zo haar waardering uit. Jij bent goed bezig geweest met opruimen. Ik ook, heb al het kerstspul opgeruimd. Mijn knul vond het toch ook wel weer jammer, maar ik was wel klaar met die boom hoor.
Had mijn korte dagje, dus lekker de tijd voor dat soort klusjes. Moest ook nog boodschappen doen in de storm, pfff, dat viel niet mee op de fiets.
De Blacklist is weer begonnen. Heerlijk!
Ik heb ook het kerstspul opgeruimd en de boom afgetuigd. Die moet C vanavond maar even naar buiten gooien.
Meteen ook de boel schoon gemaakt. Morgen alleen nog even stofzuigen als de boom er uit is.
Morgen ook boodschappen doen voor C's verjaardag.
Ik wil vanaf maandag weer een weekje detox gaan doen. Even de extra kerst en verjaardagskilo's er af en een schone start van het nieuwe jaar.
Ik moet dat wel alleen doen, de rest wil gewoon eten, dus het kost enige planning. Maar gaat goed komen.
Hmm, ben bang dat ik daar niet aan toe bent, zo'n detox weekje. Het gaat kouder worden na het weekend, denk dat ik dan juist zin heb in stamppotten etc. hahaha.
Bah, morgen heb ik een erg lange dag. Moet tot 5 uur en begin gewoon vroeg.
Het is nog steeds zo vreselijk druk, gelukkig komen er volgende week weer 2 collega's terug van vakantie. Vandaag mijn nieuwe telefoon opgehaald. Leuk speelgoedje weer hoor! Met ook een betere camera, dat is natuurlijk altijd leuk. Moet alleen nog wel even een hoesje kopen. Het schiet alweer aardig op naar carnaval he!
Wauw, de tijd vliegt echt. Weet je al wat je outfit wordt? Ik denk dat ik sowieso hetzelfde aandoe als vorig jaar, maar ik wil ook iets met voornamelijk bling en goud. Ik heb een glitterjurkje, daar wil ik dan een goudkleurig shirt met lange mouwen onder, het liefst ook nog een goudkleurige legging en handschoenen, ik heb ook al een goudkleurige baret. Dan met schmink ook iets goudkleurigs, een golden girl! Heb er wel weer zin Volgende week is hier de carnavalsbeurs, waar ze kleding en schmink en accessoires verkopen. Misschien dat we daar ook nog even heen gaan. Maar de zaterdagavond ervoor gaan we lekker de hort op, dansfeestje met Wipneus en Pim. Ligt eraan of we dan zondag nog puf hebben om naar die beurs te gaan, hahaha.
Zo'n weekje detox is ook niet mijn favoriet, maar ik wil wel die paar extra kilo's eraf. En daarbij heb ik afgelopen maand te veel gesnoept en gesnaaid. Je mag nog best veel eten, dus ik overleef het wel.
Vandaag C z'n verjaardag vieren. Gisteren al weer 2 taarten staan maken, een appel en een monchoe.
Gisterenavond met mijn moeder naar de musical Liesbeth List geweest. Zij wilde daar graag heen. Ik moet zeggen ik vond het leuker dan verwacht. Zeer indrukwekkend verhaal. Een musical zonder veel opmusk. We zaten vooraan, rij 2, wat het toch ook wel weer heel intiem maakte op 1 of andere manier.
Voor die tijd samen een hapje gegeten op het leidsche plein. Kortom, het was een geslaagde avond.
Mijn knul is gisteren ook weer thuis gekomen, met een vuilniszak vol vuile was. ( die overigens al weer aan de lijn hangt). Wat heeft die het leuk gehad. Vol verhalen werd hij thuis afgeleverd. Helaas zat ook bij hen het weer niet mee, maar de jongens hebben een fantastische week gehad.
Gisteravond had hij een verjaardag van zijn vriendinnetje. ( sinds een paar weken). Dus ik ben 's middags nog met hem naar de stad geweest om een luchtje voor haar uit te zoeken. Zo leuk......
Is dat dan een ander meisje dan die hij eerder als vriendinnetje had? Leuk voor m!
Oh gefeliciteerd met C! Of is hij niet vandaag jarig en vieren jullie het alleen vandaag?
Wat een gezellig uitje heb je met je moeder gehad, fijn dat jullie dit soort dingen kunnen doen. Gisteren mijn lange dag overleefd. Ik was wel heel moe 's avonds, viel steeds in slaap op de bank. Het was ook weer erg druk, dus mijn hoofd was ook gewoon moe. Vandaag op Marktplaats nog geboden op een carnavalstuniek. En gekregen ook! Voor 5 euro. Een carnavalskiel, zilver bling bling met op de rug een rood hart en op de voorkant een rood hart. Bij de polsen en zoom is ie afgezet met zwart bont. Lekker wijd, zodat er voldoende laagjes onder kunnen. Nu moet ik wel op zoek naar accessoires die erbij passen, want ik heb voornamelijk roze en goud.
Nou ja, roze en paars kan natuurlijk altijd. Zwarte legging of coated broek eronder (hoewel een zilveren ook gaaf zou zijn). Zo kan ik ook wat afwisselen per dag.
Vandaag aan de was geweest en de hoezen van de bank gewassen en verder wat huishoudelijke klusjes. Ook deze dag vloog weer voorbij. Het is nog maar de vraag of mijn knul dit jaar aan het honkballen komt. Er zijn zo weinig mannen over, waarschijnlijk kunnen ze geen team vormen. Volgende week hebben ze vergadering, ik ben benieuwd. het zou toch superbalen zijn zeg, is zijn schouder eindelijk weer in orde, gebeurd er dit..Zijn coach had op de app gezegd dat hem was gevraagd of hij voelde voor een samenwerking met een andere club. Hij wist nog niet in welke vorm. Dat zou ongeveer net zo zijn als Ajax dat gaat samenwerken met Feyenoord..De reacties waren dus ook niet mals. Bovendien is die club niet naast de deur, is in Meppel. Voor mijn knul zou dat al onmogelijk zijn, wanneer hij daar steeds heen zou moeten voor trainen of wedstrijden. Hij heeft sowieso al pech, want de training voor pitcher, wat hij nog steeds graag wil, is op woensdagavond. Tja, dan moet hij werken..Ik ben echt benieuwd, hoe het zal gaan. Hoop dat er op de een of andere manier een oplossing gevonden wordt, bijv. de junioren en de heren samenvoegen oid. Spannend hoor.
C is morgen jarig, hij heeft het gisteren gevierd. Vanavond nog een verjaardags diner, varkenshaasje met champignonsaus, gebakken aardappels en broccoli. Morgen weer gewoon een werkdag. Nou ja halve dag. Morgenmiddag moet ik om 14:00 in het ziekenhuis zijn voor onderzoek bij de gynaecoloog. Pffff zo geen zin in.
Vandaag lekker rustig aan gedaan. Ondanks de kou een boswandeling gemaakt met de hond.
Klinkt goed hoor jouw carnavals outfit. Je bent er al weer druk mee he.
Dat zou zonde zijn zeg als dat honkbal op die manier zou doodbloeden. Kunnen ze niet meer leden krijgen?
Woensdag gaat mijn knul weer voor het eerst trainen. Ik duim dat het goed gaat.
Is dat dan voor controle, dat je naar de gyn moet?
Lekker he, wandelen met dit prachtige weer. Al moet ik zeggen dat ik gewoon binnen ben geweest de hele dag, hahaha. Alleen was buiten gehangen, ik vond het erg koud ja! Wel jammer dat het maar zo kort duurt, dit gezonde winterweer.
Nu ik zo met die outfit bezig ben krijg ik er echt weer zin in. Ben ook benieuwd hoe het zal gaan, omdat 1 van mijn carnavalsmaatjes, die waarmee ik altijd samen fietste, nu verhuisd is naar buiten de stad. Denk wel dat ze nog mee gaat (hoop het wel in elk geval), maar dus niet meer samen opfietsen. Ik heb bij bol.com ook al een zilveren bling bling legging gezien en zo zie ik steeds meer kleine accessiores. Maar eerst maar afwachten hoe het tuniek in het echt is. Straks verzuip ik erin en is het niks. Nou ja, dan is 5 euro gelukkig niet te veel.
Ja, jammer he, dat het met honkbal zo gaat. Ik denk dat het vooral bij het herenteam erg lastig is om nieuwe leden te werven. Meestal ben je al jonger als je met de sport begint en als je dan bij een club zit, blijf je daar gewoon hangen en groei je door. Dat was hier natuurlijk ook zo, maar (en dat is natuurlijk vaker zo) jongens gaan studeren, werken, verhuizen etc. Ook zijn er een paar talenten naar clubs gegaan waar ze meer toekomst hebben, die mis je dan natuurlijk ook. Al met al is honkbal toch niet populair genoeg. Ik denk niet dat er een voetbalclub is waar ze met hetzelfde probleem te kampen hebben! Het weekend vliegt weer voorbij. Nog even genieten van de zondagavond. Morgen door de kou op het fietsje!
Ik heb nog steeds last van onverklaarbare tussentijdse bloedingen, die niet te verklaren zijn door het uitgebreide bloedonderzoek wat ik gehad heb.
Daar is wel uitgekomen dat ik drager ben van 1 of ander syndroom, maar dat verklaard de bloedingen niet.
Dit zorgt er voor dat ik eigenlijk structureel bloedarmoede heb.
Hiervoor heeft de huisarts me doorverwezen naar de gynocoloog voor verder onderzoek. In het verleden al eens een echo van de baarmoeder en eierstokken gehad waar ook niks uitkwam.
Het bezoekje aan de gynocoloog viel niet mee. Eerst een uitgebreid gesprek en ook maar meteen een inwendig onderzoek en inwendige echo gehad. Goede nieuws is dat er op de echo geen bijzonderheden te zien zijn. Dus geen poliepen of vleesboom.
1 februari krijg ik de uitslag van het inwendig onderzoek, maar daar verwacht ze eigenlijk ook geen bijzonderheden van.
Wat dan overblijft is dat het hormonaal is. Dat kunnen ze niet wegnemen, maar wel behandelen. Ik hoop het echt. Ik voel me 3 weken per maand zo beroerd en moe dat het eigenlijk geen doen is zo.
Ook weer zo super slecht geslapen vannacht. Kon echt niet in slaap komen.
Vandaag ook begonnen met de detox. Zo overdag is het goed vol te houden, maar nu met de avond krijg ik snaai trek. Hmmmm
Ik mag nog wat cherry tomaatjes en een handje rozijnen vanavond, maar of dat nu echt de trek stilt! Haha ik ben bang van niet
Oe heftig zeg. Dat trekt echt een wissel op je, wanneer je je steeds zo moe en beroerd voelt. Wat het dan ook moge zijn, hopelijk gaan ze dan ook snel aan de slag om er iets tegen te doen. Maar dat duurt nog wel lang zeg, voor je de uitslag van het inwendig onderzoek krijgt. En pas daarna kunnen ze gaan beginnen met een behandeling? O wat goed zeg, dat je bent begonnen met de detox. Ik ben momenteel zo;n slappeling..Neem me 's morgens voor om niet te snoepen, ga 's avonds thuis toch weer voor de bijl. Het erge is ook dat er nog zoveel in huis is, echt te veel gekocht voor de feestdagen. Overdag heb ik er ook geen problemen mee, dat begint echt 's avonds. Grrr..Ik ben nog niet sterk genoeg, helaas. Blijkbaar wil ik het (nog) niet echt. Ik had online ook weer een herhaalrecept aangevraagd voor mijn hormoontabletjes, maar helaas krijg ik ze nu niet zomaar meer. Ik hoorde maar niets van mijn apotheek en heb vandaag de huisarts maar eens gebeld. in eerste instantie waren ze voorgeschreven voor 6 maanden, die zijn nu bijna voorbij. De assistente wil eerst met de huisarts overleggen. Morgen kan ik bellen. Pfff, ik hoop zo dat ik ze nog wel voorgeschreven krijg. Kan nu al echt opzien tegen hoe het zal zijn zonder die pilletjes, ook weer amper slapen etc. Heel af en toe heb ik nog wat last, dat ik het ineens wel weer bloedheet heb 's nachts, of gewoon zomaar ineens als ik op de bank zit. Dat is voor mij toch een teken dat het nog niet voorbij is. Aan de ene kant kan ik begrijpen dat ze zou willen kijken hoe het is zonder die pilletjes, aan de andere kant duurt het ook weer zo lang voor mijn lichaam er weer aan gewend is, als ik ze dan na een pauze weer zou gaan slikken. Afwachten maar, wat ze morgen zegt. Ik hoop dat jij in elk geval komende nacht beter slaapt. Echt waardeloos, niet kunnen slapen.
En gelukt met je pillen?
Groot nieuws in wijk bij Duurstede. Er stond een wagen van de NOS, SBS6 en rtl4. En dat allemaal vanwege het uitblijven van vuurwerkschade. Waarvoor de jongeren hier dus beloont zijn. Het geld dat was gereserveerd voor herstel van schade wordt nu besteed aan iets voor de jeugd. En ze mogen zelf mee beslissen waaraan. Ik zeg goede zaak!
Ik had een hele rare dag vandaag. Vanmorgen in de telefoondienst had ik de moeder van 1 van de beste vrienden van mijn knul aan de lijn. Met een schokkend verhaal over haar zoon. Hij zou zijn bedreigd door een Marokkaanse man, en veel geld hebben gestolen om deze man te betalen. Na aangifte is het balletje gaan rollen en nu wordt er dus hulp voor hem aangevraagd. Ik heb bij mijn knul al een beetje proberen te vissen wat hij weet, maar ik mag natuurlijk niks zeggen, dus hij werd meteen achterdochtig.
Ik vind dit een lastig dillema. Ik ga het natuurlijk niet zelf op pakken maar weet eigenlijk te veel.
Het is in zoverre gelukt, dat ik ze voor nogmaals 3 maanden voorgeschreven krijg, maar dan echt moet stoppen. Jammer, maar begrijp het ook wel. Het zijn toch hormonen waardoor er iets verhoogde kans is op diverse soorten kanker. Ik hoop maar vurig dat ik er dan ineens doorheen ben en geen last meer heb van de slapeloosheid en hitteaanvallen. Ik las het ja, van relatief rustige jaarswisseling en de "beloning" voor de jeugd. Ik denk ook dat het een goede zaak is. Sowieso om de jongeren op deze manier erbij te betrekken, werkt m.i. prima. Nu hebben ze ook het gevoel dit zelf verdiend te hebben en zullen ze waarschijnlijk ook meer verantwoordelijkheid voelen voor hetgeen aangeschaft gaat worden.
Wat een moeilijke zaak zeg, met dat vriendje. Wist die moeder dat ze jou aan de lijn had? En ben je ergens ook niet bang dat je knul hier misschien ook mee in aanraking is gekomen (dat het hem ook overkomen is bedoel ik)? Het lijkt mij zo lastig om dan je mond te moeten houden, terwijl je misschien zoveel vragen hebt. Misschien kun je het overleggen met je leidinggevende, of iemand anders op je werk, wat nu het meest handig is om te doen? Een vertrouwenspersoon ofzo? En die man, weet je ook of hij ondertussen is opgepakt oid? Pfff, ingewikkeld hoor.
Mijn carnavalstuniek ontvangen en helaas, het was toch anders dan ik had gedacht. Ten eerste is het echt niet supergroot, het past precies, maar dat is niet de bedoeling. Ik had juist gehoopt dat het wat wijder zou uitlopen naar onderen, zodat er laagjes onder kunnen, dat gaat echt niet. Het is ook vrij kort, net iets over de buik.
Daar voel ik me niet happy in, bovendien zie je elk kwabbetje, nee, helaas. Verder wel heel mooi, echt blingbling, zelf gemaakt. Er zat ook nog een pet bij in zilver en zwart, echt leuk. Ik neem m morgen mee naar kantoor, mijn collega wilde het wel zien, misschien kan ik haar er blij mee maken. Zij is in elk geval slanker dan ik. Gelukkig was het maar 5 euro..
Oh jammer is dat dan he, dat het in het echie zo tegenvalt.
Als je collega hem niet wil, stuur dan ff een foto naar mij, misschien wil ik hem wel overnemen.
Mijn grootste dillema gisteren wad dus indd of mijn knul hier ook mee te maken had en er iets vanaf weet. Dat is me niet helemaal duidelijk geworden. Maar ik denk het niet. Deze jongen woont namelijk in een naastgelegen dorp waar mijn knul niet heel vaak woont.
Inheb hem nog maar eens op het hart gedrukt dat hij altijd moet komen als er iets speelt. Ik vraag me af of hij dat gaat doen, maar kan het niet vaak genoeg zeggen.
Het valt trouwens momenteel niet mee met hem. Het kost veel energie om hem weer in de structuur te krijgen. Van opstaan tot naar bed gaan is strijd.
Hij is nu trainen, maar ook dat ging niet van harte, vanwege de regen, *zucht*
pff, vanmorgen vergeten mee te nemen naar kantoor, hahaha.. Maar deal, wanneer mijn collega m niet wil laat ik je het even weten.
Meer kun je ook niet doen Dolphine, dan zo vaak mogelijk herhalen. Je moet er ook op kunnen vertrouwen dat hij de waarheid spreekt en echt niets te maken heeft met dit gedoe. Jammer dat het weer even lastig is met hem. Eigenlijk zijn die vakanties waardeloos, zo uit het ritme.
Gaat het verder eigenlijk goed met sporten, heeft hij geen last meer?
Mijn knul heeft de vergadering bij honkbal gehad. Het samenwerken met de andere club is in elk geval van de baan. Eigenlijk vond niemand het een goed idee. Dit zou een allerlaatste middel zijn, maar ze proberen het nu toch te doen met de mannen die ze hebben en dan voor de wedstrijden wat junioren mee te nemen. Ik hoop maar dat het lukt. Dit weekend beginnen ze ook weer met trainen, niet in de zaal, zoals eerdere winters, maar gewoon buiten. Het is de bedoeling om tot het seizoen start elke zondagmiddag te trainen van 2 tot 4. Mijn knul vindt het wel fijn, dat het op zondag is en overdag. Wij zijn beide wel heel benieuwd hoe het zal gaan met zijn schouder, als hij weer echt gaat sporten. Hopelijk houdt ie het!
gosh, ik kreeg vandaag op het werk een mailtje van een man, een soort collega, waar ik zo'n 20 jaar geleden eens een avontuurtje mee heb gehad. Dat was nog voor het samengaan van alle uvi's en hij werkte op het hoofdkantoor in Limburg. Had m vaak aan de telefoon wanneer er weer eens problemen met een programma waren. Dat klikte aan de telefoon al. Hij kwam ook wel op kantoor en ook in het echt klikte het. We zijn begonnen met mailen en dat werden steeds minder brave mailtjes. We zijn 1 avond op stap geweest, uit eten en de kroeg in, maar verder dan heftig zoenen zijn we niet gegaan. Ik durfde die stap niet te zetten, hij was (is) getrouwd en ik was toen nog met L. Mijn knul was toen nog erg klein, jaar of 2. We hebben wel nog lang contact gehouden maar toch is het doodgebloed. Wij gingen toen fuseren en hij is later teruggegaan naar onze oude werkgever. En nu een mailtje. Zo grappig! Wij schelen 10 jaar, dus hij is nu 61. OMG, wat klinkt dat! Is zelfs al opa. Toch klikte het weer en het deed hem deugd te horen dat ik nog steeds ondeugend was (ehum, zijn woorden).
Ik zag op fb dat in juni Gerard Ekdom weer komt draaien, gelijk mijn vriendin laten weten en de kaartjes zijn alweer binnen, leukleuk. Komend weekend eerst uit eten met het vriendinnenclubje van de middelbare school en daarna naar Wipneus en Pim, dus de voetjes van de vloer. Ook al leuk. Dan komende tijd nog de reunie van onze oude "stamdiscotheek" en carnaval..best druk..Maar leuk druk. hahah. Komende zondag is de carnavalsbeurs, maar die sla ik dit jaar even over. Ik denk dat wanneer ik had gezegd dat ik ook zou gaan zondag spijt zou hebben, na het avondje stappen, dat ik weer zo vroeg de deur uit zou moeten. Dus dan maar niet.
Hij is dus niet wezen trainen, was wel de deur uit gegaan met zijn spullen en thuis gekomen zijn ongebruikte spullen in de wasmand gedaan. Alsof ik gek ben.......
Dit soort signalen baart mij dus zorgen. Als hij nu ook al zijn voetbal niet meer leuk vind.
Ik heb gisteren C gevraagd of hij niet wat meer positieve aandacht aan hem kan geven. Dezelfde vraag heb ik bij zijn vader neer gelegd. Ik denk echt dat hij wat vaderlijke aandacht mist.
Goh jij met je avontuurtjes... zo maak je nog eens wat mee he. Maar 61 klinkt wel heel oud ja.
Denk je echt dat hij de lol in het voetbal verloren is? Zou het niet gewoon geen zin in trainen in de regen zijn geweest? Voelt hij zich wel weer happy in het team?
Lastig, wanneer je wel signalen ziet maar hij er eigenlijk niet over praat of wil praten.
Ik snap dat je je zorgen maakt. Hopelijk helpt het wanneer de mannen hem wat meer bij van alles betrekken.
Ja, wat klinkt dat oud he, 61! Hij sprak me toch weer aan vandaag, dat het hem toch wel iets deed dat we weer contact hadden. Maar die kant wil ik echt niet meer op hoor. Dat is geweest, het was leuk en spannend, maar klaar. Heb dat ook gelijk gezegd, zodat ie zich niets in zijn hoofd haalt (als ie dat al zou doen).
Pff ik moet mijn bed nog opmaken. Lekker schoon, maar het moet nog wel even gebeuren. Maar het is weekend, jippiee! En een leuk weekend ook!
Mijn knul heeft in ieder geval uit zich zelf vandaag contact gezocht met zijn trainer en excuses aangeboden dat hij niet was komen trainen zonder afmelding, zijn trainer heeft hem duidelijk gemaakt dat hij teleurgesteld in hem is, maar dat foute keuzes maken ook een keer kan gebeuren. Hij heeft beloofd in ieder geval het seizoen af te gaan maken. Volgende week zal zijn vader ook komen, dat zal ook wel helpen.
Morgen gaat hij met C samen klussen hier in huis. C kan wel wat extra handjes gebruiken en mijn knul kan wel wat extra geld gebruiken.
Ik heb vandaag mijn nagels laten doen met gelnagellak. Mijn moeder wilde dit graag een keer proberen en ik kwam een oproep op Facebook tegen voor proefpersonen. Dus we zijn samen gegaan. Het moet 2 tot 3 weken blijven zitten. Ik ben benieuwd.
Ja heerlijk weekend. En een werken zonder afspraken. Dat is ook wel eens lekker zeg.
De mannen gaan dus aan de klus hier en ik ga maar eens aan het opruimen van de vliering beginnen denk ik. Pfff dat wordt een klus zeg.
Zo, een lekker rustig weekend achter de rug. Ook echt even bij kunnen komen.
Klussen is gisteren helaas niks van gekomen, want de telefoon van mijn knul was stuk. Die laadde opeens niet meer op, daar is C dus druk mee geweest. Gelukkig doet hij het nu weer.
Ik heb gisteren wel het nodige huishoudelijke werk gedaan, maar geen extra klussen.
Mijn knul is gisteren naar Utrecht geweest om schoenen te kopen en heeft 's avonds gelogeerd. Wij hebben vanmiddag 6 km gewandeld in het bos, met de hond. C wilde nooit van die routes lopen, maar vandaag dus wel gedaan. Dat was heerlijk.
Morgen gesprek op school, ik ben benieuwd.
Morgen ook op de weegschaal. Kijken wat de detox gedaan heeft.
En, hoe was het gesprek op school? Lekker, dat je een rustig weekend hebt gehad.
Door al het gedoe met die telefoon ook niet aan de vliering toegekomen dus? Nou ja, loopt ook niet weg he..Een weekend zonder grote klus was ook wel lekker denk ik.
Was de weegschaal lief voor je? Denk het wel he!
Ik heb een gezellig weekend achter de rug. Zaterdagavond lekker uit eten geweest bij de Italiaan met de meiden, was erg lekker en heel gezellig. Heerlijk tagliatelle met zalm en als toetje tiramisu. Ik ga voorlopig maar niet op de weegschaal staan, hihi. Daarna naar Wipneus en Pim, wat een feestje was dat weer. Heb mijn workout wel gehad, want ze hebben ons laten zweten, met hun dansjes en oefeningetjes etc. Het was ontzettend druk, had eigenlijk niet gedacht dat ze nog zo populair zouden zijn.
Op fb zag ik al berichtjes voorbij komen van mensen die het een kleintje carnaval noemden, er werden inderdaad ook wel een paar carnavalsnummer gedraaid, en het was wel zo'n zelfde sfeertje. Erg leuk dus, rond half 3 thuis. Zondag niet veel gedaan. Wel braaf gestreken, maar dat was het dan ook. En zo is het alweer voorbij.Wat een pokkeweer is het nu, compleet herfst. Ben blij binnen te zijn. Mijn knul is werken, die moest er helaas nog doorheen. Gisteren heeft hij voor het eerst getraind. Behalve dat ie ontzettend spierpijn heeft (logisch) valt het verder wel mee geloof ik, niet extreem last van zijn schouder, al voelt ie m wel, maar dat zal (hopelijk) voornamelijk spierpijn zijn. Brr, ik vind het koud hier. De wind staat denk ik ongunstig voor ons hier op het hoekje..
Ik heb een klote dag achter de rug.
De weegschaal was wel lief voor me,-1,6.
De rest van de dag was intensief, emotioneel en niet leuk.
Vanmorgen de 2e dag teamcoaching. Daar kwam best veel naar boven en vond ik erg intensief.
Vanmiddag gesprek op school. Mijn knul zit zo in de weerstand dat het erg moeizaam ging. Hij krijgt nog wel een kans, maar dan moet hij deze week zelf gaan laten zien dat hij er voor wil gaan.
Zo niet dan wordt hij volgende week in het zorg advies team besproken en gaat er gekeken worden naar een school waar meer zorg voor hem is. Speciaal onderwijs dus.
Ik vind dat heftig. Want dan zal hij geen vmbo diploma halen en moet hij instromen op niveau 1 van het mbo.
Dat gaat hem weer 2 jaar kosten.
Hij krijgt de mogelijkheid om de vakken waar hij onvoldoende voor staat in te halen, ik hoop toch maar zo dat hij dat toch gaat doen.
Pffff, hij maakt het zichzelf en daardoor indirect mij wel erg moeilijk hoor.
Daarnaast wordt er dan vanuit school hulp aangevraagd voor hem, maar ook voor ons thuis. Daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten.
Ik heb al wel met een collega van mij gesproken. Hij is jongeren werker en gaat hem bellen en uitnodigen voor een gesprek. Hopelijk vind hij wel een ingang bij hem.
Het viel niet mee vandaag, maar mijn knul heeft het redelijk goed gedaan. Hij was om 10:15 uit door uitval motorvoertuigen. Hij had uiteraard geen zin om tot 4 uur op school te blijven.
Maar gelukkig heeft hij netjes in overleg met zijn mentor afspraken gemaakt. Hij mocht vandaag naar huis, dan moet hij volgende week dinsdag naar steunles Engels en daarna nog blijven tot 4 uur.
Ik hoop echt dat het kwartje gevallen is bij hem.
Morgen weer een dag zullen we maar zeggen.....
Ik denk dat je het ook zo moet bekijken, dag voor dag.
Lastig, wanneer het allemaal niet zo loopt zo als je hoopt (pfff..weet er ook alles van!). Maar je zult zien, ook al "kiest" hij misschien niet de makkelijkste weg, hij komt er wel. Hopelijk lukt het die collega van je, om wel tot hem door te dringen. Wordt die hulp sowieso al ingeschakeld en ook voor jullie? Heftig lijkt me en ook best "raar", iets waar jij je dagelijks mee bezig houdt overkomt je dan ineens zelf. Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten, maar misschien ook goed dat een buitenstaander de situatie bekijkt. Al met al pittig en dan ook nog je eigen emoties mbt die teamcoaching..boeh! Heeft hij ook nog training deze week?
Pff, ik was alweer zo moe vanavond, lag weer steeds te dutten op de bank. Ga zo dan ook maar naar bed..
Hoe is het vandaag allemaal gegaan?
Vandaag voor het eerst van mijn leven (ja, ik weet het..belachelijk) erwtensoep gemaakt. En hij is heerlijk! Heb wel de makkelijk weg gekozen (ik moet toch ergens beginnen he..) en het met een pakket gedaan, waar alles al in zat. Moest het alleen nog zelf snijden. Het enige wat toegevoegd moest worden was spek en rookworst.
Alleen zal ik er de volgende x meer spliterwten in doen, denk ik. Van mij mag ie goed dik zijn, dat de lepel er in blijft staan bij wijze van, dat was nu niet het geval. Maar de smaak is echt goed. Heb ook wel wat meer laurier gebruikt dan op het recept, ik houd daar nu eenmaal van. Het viel me echt heel erg mee. Trouwens sowieso leuke pakketten. Dit is bij Jumbo iets nieuws, het zit in een soort papieren zag, ziet er ook nog leuk uit en behalve erwtensoep hadden ze ook pakketten voor tomatensoep, lasagnette en nog meer, heb het niet goed gezien. Handig hoor. Vers en alles bij de hand. Ik was niet eens van plan om vandaag erwtensoep te eten, maar toen ik dit zag kreeg ik er ineens zo'n zin in! Het gaat heftig weer morgen worden zeggen ze. Pff, ik vond het vandaag ook al niet mals. Vanmorgen door de (natte) sneeuw, vanmiddag weer. Brr, liever droge sneeuw!
Ja, hij moet trainen vanavond maar hij ziet er zo enorm tegen op. Omdat hij al zolang niet geweest is is hij bang dat het niet lukt, dat hij niet goed genoeg is, etc. Kortom zijn oude onzekerheid speelt weer op. Aan de ene kant wil hij graag gaan trainen aan de andere kant is de hobbel om te gaan dus erg groot.
Wat dat betreft heb ik ook wel weer met hem te doen hoor. Zo'n grote mond maar als het er op aan komt zo'n klein hartje.
Ik zou willen dat ik hem hierin wat meer kan sturen.
Ik heb geen idee wat er verder gaat gebeuren, of er hulp wordt ingeschakeld, of hij wordt besproken in het zorg advies team. Ik heb begrepen dat dat afhangt van deze week.
Hij kwam vandaag dus ook met enorme hoofdpijn thuis en ik heb ook al de hele week hoofdpijn.
Tja die moeheid..... zo herkenbaar.... pffff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven