Single, we kletsen hier verder (deel 2)
maandag 22 juni 2020 om 23:37
Ook een heerlijk gevoel toch! Merk dat ik na het incident ineens denk; shit, blijkbaar vond ik hem dus toch wel leuker dan gedacht haha. Kan me voorstellen dat je het spannend vind, maar zal er voor nu lekker van genieten (vooral als het wederzijds is)Mazikeen666 schreef: ↑22-06-2020 22:39Ik heb dat juist wel, kriebels en wow vanaf eerste date.. maar ik twijfel ook of het niet te snel gaat op dat gebied hoor. Maar aan de andere kant vind ik het juist ook weer een goed teken.
Fijn dat het rust geeft!
Vivi; ik snap dat het een nare bijsmaak geeft.. is niet leuk. Maar blijf het inderdaad relativeren, onderzoeken waar dat gevoel vandaan komt, want het is zoals Julus zegt inderdaad iets wat uit jezelf komt.
dinsdag 23 juni 2020 om 00:22
Ja het is zeker een heerlijk gevoel! Het is inderdaad wederzijds, morgen of woensdag zien we elkaar weer, en dan het weekend weer. Wilde het eigenlijk rustig aandoen, om niet te hard van stapel te lopen, en pas weer volgend weekend afspreken. Maar we willen allebei te graag, dus dan maar halverwege de week nog een date.

dinsdag 23 juni 2020 om 07:09
Vivi pas op met invullen. Je weet niet of hij de foto bewust heeft aangepast. Of nog net voor de date. Je weet zijn beweegreden niet en vult in dat het iets zegt over jullie contact. Dat hoeft helemaal niet. Je bent opzoek naar bevestiging van de onzekerheid die je voelt en daardoor gaat het uiteindelijk mis. Stop met je angst bevestigd willen zien en zet ander gedrag in. Focus op de feiten en kies voor vertrouwen. Liefde heeft alles te maken met vertrouwen. In jezelf en de ander.
Je saboteert het op deze manier zelf, net als wat Julus zegt. Je gaat onbewust toch anders reageren omdat je je al terug trekt. En dat proces gebeurt alleen maar in je hoofd.
Super fijn dat hij je foto al heeft laten zien. Hij vindt je leuk. Laat die dating site links liggen. En vertrouw erop dat jij de leukste bent en hij jou daardoor vanzelf wil en bewust voor je kiest. Daarnaast, leer hem eerst maar eens kennen of hij überhaupt de leukste is. Het waren 2uurtjes, je weet nog niks.
Je saboteert het op deze manier zelf, net als wat Julus zegt. Je gaat onbewust toch anders reageren omdat je je al terug trekt. En dat proces gebeurt alleen maar in je hoofd.
Super fijn dat hij je foto al heeft laten zien. Hij vindt je leuk. Laat die dating site links liggen. En vertrouw erop dat jij de leukste bent en hij jou daardoor vanzelf wil en bewust voor je kiest. Daarnaast, leer hem eerst maar eens kennen of hij überhaupt de leukste is. Het waren 2uurtjes, je weet nog niks.
dinsdag 23 juni 2020 om 07:24
@Vivi: Leuk dat hij foto al heeft laten zien. Dat lijkt me toch wel een positief teken. Gelukkig kan je op deze manier die verandering van zijn foto ook meer loslaten. Hebben jullie al datum voor 2e date?
@Mazikeen: Leuk dat jullie beide zo enthousiast zijn dat je midden in de week nog een date plant. Wat gaan jullie doen?
@Mazikeen: Leuk dat jullie beide zo enthousiast zijn dat je midden in de week nog een date plant. Wat gaan jullie doen?
dinsdag 23 juni 2020 om 08:47
Vivi3338, ik ga mee met mijn voorgangers
Het is jouw onzekerheid, het is jouw hoofd en jouw hoofd heeft niet per se gelijk. Kijk naar de werkelijkheid: jullie hebben een leuke date gehad, hij bevestigt dat zelfs nog via app. Lekker genieten nu van de ontdekkingsreis!
Mazikeen, klinkt positief bij jou!

Mazikeen, klinkt positief bij jou!

dinsdag 23 juni 2020 om 09:25
Heeerlijk! Zo hoort het te gaan, geniet!Mazikeen666 schreef: ↑23-06-2020 00:22Ja het is zeker een heerlijk gevoel! Het is inderdaad wederzijds, morgen of woensdag zien we elkaar weer, en dan het weekend weer. Wilde het eigenlijk rustig aandoen, om niet te hard van stapel te lopen, en pas weer volgend weekend afspreken. Maar we willen allebei te graag, dus dan maar halverwege de week nog een date.

dinsdag 23 juni 2020 om 11:02
Vivi: je krijgt goede tips. Maak jezelf niet gek. Het is heel lastig, ik ben er ook heel goed in dus ik begrijp hoe lastig en overheersend het kan zijn. Maar het zou zonde zijn als zoiets moois om zoiets kleins kapot gaat. Wat Julus zegt kan echt helpen, jezelf aanspreken.
Shiverr: nog niet bekend wat we gaan doen, ik denk gewoon een rondje wandelen en lekker in het avondzonnetje zitten.
Shiverr: nog niet bekend wat we gaan doen, ik denk gewoon een rondje wandelen en lekker in het avondzonnetje zitten.

dinsdag 23 juni 2020 om 11:25
Persoonlijk hou ik meer van de liefdevolle benadering naar mijzelf, wat ik vaak gebruik als ik onzeker/angstig word is iets zeggen in de trant van: "Bedankt dat je mij wilt beschermen voor pijn, dat waardeer ik. Ik ben nu volwassen en kies voor vertrouwen, je bescherming heb ik nu niet meer nodig."
Vast zweverig voor velen, ikzelf wil mijzelf niet afwijzen voor oude patronen die me vroeger zo geholpen hebben. Je kunt er niks aan doen dat je er in beland, je kunt nu alleen kiezen welke weg je inslaat.
Het werkt voor iedereen anders, het is uitproberen wat voor jezelf werkt om niet meer mee te gaan in oude patronen.
Vast zweverig voor velen, ikzelf wil mijzelf niet afwijzen voor oude patronen die me vroeger zo geholpen hebben. Je kunt er niks aan doen dat je er in beland, je kunt nu alleen kiezen welke weg je inslaat.
Het werkt voor iedereen anders, het is uitproberen wat voor jezelf werkt om niet meer mee te gaan in oude patronen.
dinsdag 23 juni 2020 om 11:27
Thanks allemaal voor de tips
Na nachtje slapen sta ik er gelukkig weer wat meer nuchter in en ga ik gewoon op m’n gevoel en zijn acties af. Anders is het jammer voor hem inderdaad! Het is ook nog niet dat ik verliefd ben, daardoor kan ik nu weer beetje helder nadenken.
Er is een hoop narigheid gebeurd bij mij qua daten, af en toe ben ik daardoor erg sceptisch geworden en elke ‘misstap’ kan ik gelijk als rode vlag zien. Het bevestigen van angst wat Qiyara zegt is wel herkenbaar.. Nooit zo over nagedacht dat ik dat eigenlijk bewust op zoek. Ik koppelde het wellicht ook indirect aan een afwijzing, wat gevoelig ligt bij mij. Ik leer weer een hoop in ieder geval!
Na nachtje slapen sta ik er gelukkig weer wat meer nuchter in en ga ik gewoon op m’n gevoel en zijn acties af. Anders is het jammer voor hem inderdaad! Het is ook nog niet dat ik verliefd ben, daardoor kan ik nu weer beetje helder nadenken.
Er is een hoop narigheid gebeurd bij mij qua daten, af en toe ben ik daardoor erg sceptisch geworden en elke ‘misstap’ kan ik gelijk als rode vlag zien. Het bevestigen van angst wat Qiyara zegt is wel herkenbaar.. Nooit zo over nagedacht dat ik dat eigenlijk bewust op zoek. Ik koppelde het wellicht ook indirect aan een afwijzing, wat gevoelig ligt bij mij. Ik leer weer een hoop in ieder geval!

dinsdag 23 juni 2020 om 11:31
dinsdag 23 juni 2020 om 11:34
Hier sluit ik mij bij aan.Qiyara schreef: ↑23-06-2020 11:31Heel logisch dat je je onzeker voelt en dat is ook helemaal niet erg. Hoort erbij, heb ik ook in mijn relatie en de angst vliegt me soms om de oren.
Bewustwording ervan en er niet naar handelen, maar accepteren dat het is wat het is, helpt mij enorm.
Goed bezig in elk geval vivi.
Daarnaast mag je natuurlijk voorzichtig zijn Vivi, maar geniet wel

dinsdag 23 juni 2020 om 12:55
Wijze woorden!
Nadat date niets meer liet horen na de date en ik de neiging had om me terug te trekken, ben ik het bewust aangegaan om me niet te laden leiden door angst. Dus niet gelijk afgehaakt.
In plaats daarvan heb ik geprobeerd in contact te blijven, het te bepreken. Maar natuurlijk moet je daarin wel iets terugkrijgen en toen dat niet gebeurde ben ik wel afgehaakt. Je grens bepalen ( wanneer is er een punt dat iets niet goed voelt of ongelijkwaardig voelt) helpt enorm. Door er open in te gaan geef je jezelf kans om die angst niet te laten bepalen en door die grens zorg je goed voor jezelf. En dan kan het alleen maar sterk voelen als je iets beeindigt.
Door dit bij iedere date bewust zo aan te pakken zul je stap voor stap ervaren dat je die angst de baas kunt zijn en uitiendelijk ben je iemand die zich niet afhankelijk van een ander opstelt.
En hiervoor kun je dus elke date " gebruiken" als oefenmateriaal. Totdat je het beheerst. En dan ben je klaar en zal een leuke date veel potentie hebben voor een relatie. Alles wat je nu kan leren neem je mee in een relatie.
Het is vallen en opstaan en je zult soms echt nog handelen vanuit oude patronen. Het is zo'n ingesleten mechanisme, dat kost je jaren om nieuw gedrag aan te leren. Het zal ook altijd een fragiel iets blijven, iets waar je meer alert op moet zijn dan een ander. Het zit niet standaard in je systeem, dat is de pest met overtuigingen. Ze noemen het inprinten: ingesleten patronen die je vanuit automatisme blijft herhalen. Maar er kunnen nieuwe voor in de plaats komen. Maar niet vanzelf.
Nadat date niets meer liet horen na de date en ik de neiging had om me terug te trekken, ben ik het bewust aangegaan om me niet te laden leiden door angst. Dus niet gelijk afgehaakt.
In plaats daarvan heb ik geprobeerd in contact te blijven, het te bepreken. Maar natuurlijk moet je daarin wel iets terugkrijgen en toen dat niet gebeurde ben ik wel afgehaakt. Je grens bepalen ( wanneer is er een punt dat iets niet goed voelt of ongelijkwaardig voelt) helpt enorm. Door er open in te gaan geef je jezelf kans om die angst niet te laten bepalen en door die grens zorg je goed voor jezelf. En dan kan het alleen maar sterk voelen als je iets beeindigt.
Door dit bij iedere date bewust zo aan te pakken zul je stap voor stap ervaren dat je die angst de baas kunt zijn en uitiendelijk ben je iemand die zich niet afhankelijk van een ander opstelt.
En hiervoor kun je dus elke date " gebruiken" als oefenmateriaal. Totdat je het beheerst. En dan ben je klaar en zal een leuke date veel potentie hebben voor een relatie. Alles wat je nu kan leren neem je mee in een relatie.
Het is vallen en opstaan en je zult soms echt nog handelen vanuit oude patronen. Het is zo'n ingesleten mechanisme, dat kost je jaren om nieuw gedrag aan te leren. Het zal ook altijd een fragiel iets blijven, iets waar je meer alert op moet zijn dan een ander. Het zit niet standaard in je systeem, dat is de pest met overtuigingen. Ze noemen het inprinten: ingesleten patronen die je vanuit automatisme blijft herhalen. Maar er kunnen nieuwe voor in de plaats komen. Maar niet vanzelf.

dinsdag 23 juni 2020 om 12:57
Dat is niet gek, maar je hebt inzicht en weet dat je er niet naar moet handelen. Het zal altijd opletten geblazen zijn om niet in die valkuil te stappen. En daarvoor is wel een begripvolle partner nodig die je daarbij kan helpen.Qiyara schreef: ↑23-06-2020 11:31Heel logisch dat je je onzeker voelt en dat is ook helemaal niet erg. Hoort erbij, heb ik ook in mijn relatie en de angst vliegt me soms om de oren.
Bewustwording ervan en er niet naar handelen, maar accepteren dat het is wat het is, helpt mij enorm.
Goed bezig in elk geval vivi.
Zoals jij hem wellicht ook kan helpen. Dat maakt een goede relatie met gezonde binding.

dinsdag 23 juni 2020 om 13:48
Voor mij heeft het daten ook zeker voordelen. Ik weet nu echt wat ik wel en niet wil, ipv dat ik maar blijf doormodderen met iemand, terwijl ik weet dat het niks word, kap ik het meteen af. Ik ben gelukkiger met mezelf, en heb niet iemand nodig om me gelukkig te voelen.
Zoals jij het zegt Julus, is het idd een leerschool. Maar ik vind sowieso dat de uitspraken die je doet, ik er wel wat aan heb, om dat ik het ook herken.
Je zal bijna denken dat je psycholoog ben
Zoals jij het zegt Julus, is het idd een leerschool. Maar ik vind sowieso dat de uitspraken die je doet, ik er wel wat aan heb, om dat ik het ook herken.
Je zal bijna denken dat je psycholoog ben

dinsdag 23 juni 2020 om 18:11
Volgens mij hangt hier liefde en wijsheid in de lucht
@vivi/ mazikeen, hoewel spannend/ onzeker deze situatie, hoop niet dat jullie vergeten te genieten in het moment. De eerste moves zijn gemaakt en die gaan lekker so far, het zou jammer zijn teveel te gaan analyseren (herken het hoor, gaat bijna vanzelf na meerdere “mislukkingen”) als je bij jezelf blijft heb je in wezen niet veel te verliezen, je kunt nu lekker extra mooie momenten verzamelen
@julus: toch jammer dat het zo is gelopen, wat heeft gemaakt dat je na het af te spreken toch besloot af te zien van het belmoment? (Hoe) veranderden je gedachten (en daarmee je gevoel?) In that case: heel erg sterk, ik was denk ik te nieuwsgierig en sociaal wenselijk geweest om dat belletje te kunnen cancellen. Het KAN niet anders of die persoon baalt er flink van, dacht ie net de touwtjes in handen te hebben...helaas pindakaas
@vivi/ mazikeen, hoewel spannend/ onzeker deze situatie, hoop niet dat jullie vergeten te genieten in het moment. De eerste moves zijn gemaakt en die gaan lekker so far, het zou jammer zijn teveel te gaan analyseren (herken het hoor, gaat bijna vanzelf na meerdere “mislukkingen”) als je bij jezelf blijft heb je in wezen niet veel te verliezen, je kunt nu lekker extra mooie momenten verzamelen
@julus: toch jammer dat het zo is gelopen, wat heeft gemaakt dat je na het af te spreken toch besloot af te zien van het belmoment? (Hoe) veranderden je gedachten (en daarmee je gevoel?) In that case: heel erg sterk, ik was denk ik te nieuwsgierig en sociaal wenselijk geweest om dat belletje te kunnen cancellen. Het KAN niet anders of die persoon baalt er flink van, dacht ie net de touwtjes in handen te hebben...helaas pindakaas

dinsdag 23 juni 2020 om 18:19
En over daten; ik heb as donderdag een blind date. Een kennis van een vriendin, ze roept al jaren dat we de perfecte match zijn en heeft hem gevraagd nadat ik zei dat ik weer van plan was “rond te gaan kijken”.
Voor alles een eerste keer toch? Heb wel foto’s gezien en we hebben voorzichtig een paar appjes uitgewisseld, tot nu toe heel erg leuk. We’ll see
Voor alles een eerste keer toch? Heb wel foto’s gezien en we hebben voorzichtig een paar appjes uitgewisseld, tot nu toe heel erg leuk. We’ll see

dinsdag 23 juni 2020 om 18:30
De beste instelling die er is! Waarom zou je jezelf moedwillig in iets storten waarvan je niet blij wordt, terwijl je in je uppie dat wel bent? Ik zie dat nooit zo goed, waarom iemand dat zou willen. In je uppie zijn er al uitdagingen genoeg soms, daar hoeft niet nog meer bij. Enige wat belangrijk is voor mij is of ik blij van iemand / contact word.Snow2018 schreef: ↑23-06-2020 13:48Voor mij heeft het daten ook zeker voordelen. Ik weet nu echt wat ik wel en niet wil, ipv dat ik maar blijf doormodderen met iemand, terwijl ik weet dat het niks word, kap ik het meteen af. Ik ben gelukkiger met mezelf, en heb niet iemand nodig om me gelukkig te voelen.
Je zal bijna denken dat je psycholoog ben![]()
Ik ben geen psycholoog

Doe wel werk waar veel psychologie bij komt kijken. Ik ben graag bezig met wat mensen en mezelf drijft en doe ook veel moeite om me te blijven ontwikkelen.

dinsdag 23 juni 2020 om 18:39
Heel simpel: na zo goed als weinig initiatief van zijn kant om contact te hebben, gebrek aan enthousiasme in het weinige contact en het feit dat ik blijkbaar de enige was die investeerde kwam ik tot de conclusie dat bellen geen meerwaarde zou hebben. Ik werd er niet meer blij van. Hij hield de boot constant af en ik voorzag dat hij me alleen aan het lijntje hield of me op een wachtbank ging zetten. Not gonna happen! Als het voor hem lastig was om te bedenken of hij nog wilde afspreken dan zit het er niet in. Ik ga niet bungelen of wachten. Ik vind mezelf leuk genoeg om dat niet te accepteren.noumoe2019 schreef: ↑23-06-2020 18:11Volgens mij hangt hier liefde en wijsheid in de lucht
Ik denk niet dat hij baalt, gezien zijn gedrag. Ik denk eerder dat hij die knoop niet kon doorhakken dus deed ik het. Slap! Wees dan een vent en zeg waar het op staat. I like strong men, not pussy's

dinsdag 23 juni 2020 om 18:43
Oeh spannend! Daar kan zomaar iets uit komen. Weet ik uit ervaring. In dit geval een heel lang huwelijk obv mijn koppelpoging. Anderen kennen je goed en ook die ander dus ik heb goede hoop. Vaak gaat het via via en dat werkt toch het beste.noumoe2019 schreef: ↑23-06-2020 18:19En over daten; ik heb as donderdag een blind date. Een kennis van een vriendin, ze roept al jaren dat we de perfecte match zijn en heeft hem gevraagd nadat ik zei dat ik weer van plan was “rond te gaan kijken”.

dinsdag 23 juni 2020 om 18:46
Zou kunnen..hij was erg enthousiast en ik moet zeggen dat hij alsnog graag had willen bellen. We waren/leken een goede match. Maar soms zit er teveel ruis om tot elkaar te komen. Ik heb mijn best gedaan, hij liet het zitten.noumoe2019 schreef: ↑23-06-2020 18:42En toch denk ik dat ie mede door jouw actie nog 3 x nadenkt en een beetje baalt. Zou inderdaad niet raar opkijken als ie je toch nog benadert