Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Sabbieehhhh schreef:
11-07-2020 00:00
Ehmm zie de man vanuit de andere kant van het land zondag weer. En heb lexa ontdekt! Nog niet heel sappig dus :biggrin:
Ha veel plezier!
Benieuwd wat er voor leuks uit Lexa komt. Die heb ik nog achter de hand en dan kan ik mooi alvast afkijken bij jou
Muis12345 schreef:
10-07-2020 23:52
Ik heb overigens nooit eerder van Paiq gehoord, denk dat ik dat ook maar een keer ga proberen. Hinge is het ook niet voor mij. Uiteindelijk kom ik altijd weer terug op tinder.. maar of dat het beste platform is, ik weet het niet.
Ik heb trouwens ook altijd de angst op tinder dat ik praat met mannen die vrienden van elkaar zijn en elkaar over gesprekken vertellen. Of zijn dat alleen mijn gedachten die te ver doordenken?:’)
Ik zou me daar niet druk om maken. En als ze het al doen weet jij dat toch niet :-D
Tinder is natuurlijj erg laagdrempelig maar dat is Paiq ook. Alleen moet je dan wel door 7 min heen worstelen voordat je iemand ziet. Heeft ook wel wat vind ik. Want stel dat je een super leuk gesprek hebt, dan is je beeld al positief gevormd. Als hij dan ook nog eens niet heel erg lelijk is dan is een date zo gepland
Ik had de kik/app man geblokkeerd op Paiq. Hij kwam niet meer verder dan een goedemorgen.
Wat krijg ik vanochtend in mijn app? Juist. Niet op gereageeerd en klaar weer. Ik blij me verbazen over het gedrag van sommige mannen.
@Julus, lopen toch hoop rare mannen rond 😅 Nog wel leuke reacties verder op de quiz?

@Sabbieh, alvast veel plezier morgen! Aan andere kant van het land is niet heel ideaal, maar waar een wil is, is een weg 😊 Gaan jullie wat leuks doen?

@Flaffy, groot gelijk om even rustig aan te doen qua daten! Was natuurlijk best intensief de laatste keer en paar maanden, kan je beter even stapje terug doen totdat je er weer klaar voor bent.

Hier alles nog goed! Contact na de date op donderdag is gelijk weer opgepakt en blijft interesse. Begin hem ook zeker leuk te vinden en denk niet meer echt aan ex dates etc, probeer gewoon in het ‘nu’ te leven. Verder ook mezelf wat meer openstellen, dat blijft natuurlijk wel spannend maar wil het niet gaan saboteren door krampachtig te gaan doen. Elke keer weer een leerproces 😁
Ik lees al een tijdje mee...en hoe ouder ik word, hoe meer ik denk dat ik niet meer geschikt ben voor een relatie. Wellicht een latrelatie. Maar ik merk aan mezelf dat ik veel minder flexibel ben qua samenwonen, kleine irritaties worden snel groot, en ik heb gewoon geen zin om met iemand rekening te houden...

Herkenbaar? Is er iemand die al een tijdje single is en hetzelfde meemaakte?
Ja, ik. Ik heb ook geen idee hoe dat ooit zal moeten als ik nog een relatie krijg. Ik vind mijn vrijheid - in alle opzichten- na zoveel jaren heel erg fijn en belangrijk.
Samenwonen zie ik mezelf ook niet meer doen, ook omdat ik een heel fijn huis heb en dat niet kwijt wil. Ik zou niet snel aan iets anders komen mocht het uit gaan. Misschien gaat alles overboord als ik een geweldige man tegen kom, maar dan nog zul je allebei water bij de wijn moeten doen.
Want niet alleen ik, maar ook hij zal tegen dezelfde overwegingen aan lopen.
Julus: hij stuurde dus alleen goedemorgen en op jouw reactie reageerde hij dan niet meer? Raar inderdaad.. beter kwijt dan rijk.

Sabbiehh: hoe was het?

Pompoenschip: ja ik ook. Ik dacht dat ook altijd, elke keer als dates serieuzer werden liep ik daar tegenaan. Een klein stemmetje in mijn hoofd wat dan dingen zei als: dit wil/kan ik helemaal niet meer. Ik wil niet samenwonen. Ik wil/kan niet aanpassen. Het is goed zoals het is. Totdat ik die ene tegenkwam, toen verdween dat als sneeuw voor de zon.

Nog steeds leuk contact met hem. We zien elkaar elk weekend en hebben het echt fijn samen. Lijken goed bij elkaar te passen en vrienden en familie die fotootjes samen zien en verhalen horen vinden dat ook. Het is wel erg intensief merk ik. Ik vind het geweldig leuk en zie echt een toekomst met hem. Maar het is ook heel vermoeiend haha. Ik ben totaal mezelf bij hem, het is dus niet dat het anders voordoen energie kost. Maar het elkaar leren kennen en anders dan anders misschien wel. Normaal deed ik in het weekend niet zoveel met corona, nu is elk weekend druk. En ik heb sowieso eigen tijd nodig om bij te tanken, ook met familie of vrienden als ik langer met iemand samen ben, kost dat mij heel veel energie. Als we dan 2 dagen samen zijn geweest ben ik echt op. Hopelijk wordt dat nog minder als alles wat normaler wordt. Anders toch maar 2 huizen aanhouden haha
@Julus: ik ga mee in beter kwijt dan rijk idd bij zo iemand.

@mazikeen: klinkt goed!

Nou, ik weet het niet. Wel wat geknuffeld en weer veel gelachen maar hadden op een bepaald moment een discussie over iets kleins en daar reageerde hij zo raar in en was geen normaal gesprek in mogelijk dat dit voor mij toch wel een muur op wierp. Want hoe moet dat dan als je wel samen bent en het ergens niet over eens bent? Als er dan niet constructief gesproken kan worden en deze houding aangenomen word komt dat niet goed.
@Sabiehh: Oh dat lijkt me wel raar dat je dit gelijk op je 1e date hebt en dan ook niet een normaal gesprek erover kan voeren. Het lijkt me toch juist dat vooral in begin zoiets kan. Dus ik zou het denk ik afkappen. Want zoiets wordt vast erger als je een relatie krijgt.
Shiverrr schreef:
12-07-2020 22:49
@Sabiehh: Oh dat lijkt me wel raar dat je dit gelijk op je 1e date hebt en dan ook niet een normaal gesprek erover kan voeren. Het lijkt me toch juist dat vooral in begin zoiets kan. Dus ik zou het denk ik afkappen. Want zoiets wordt vast erger als je een relatie krijgt.
2e date ;-) maar het principe blijft hetzelfde, dit is geen manier van communiceren waar ik iets mee kan.
Sabbieeehhhh dat klinkt niet goed. Heb je nu nog zin om verder te daten? Ga je er iets over zeggen?
Jammer dat het tegenviel Sabbieh! Maar als het na de 2e date al wat moeizaam verloopt en een discussie, dan denk ik dat het ook niet veel beter zal worden. En dan ook nog andere kant van het land, denk dat er ergens nog wel een betere match rondloopt 😊

@Mazikeen, klinkt allemaal goed met jouw date en snap wat je bedoelt hoor! Ook al ben je gewoon jezelf, het is toch vermoeiend/intensief soms om elkaar vaak te zien. Geloof wel dat dit naarmate de tijd steeds relaxter zal worden.

Ik zie mijn date morgen weer, hij komt na zijn werk naar mij toe en heb al wat lekkere hapjes gehaald voor een borrelplank. De timing is wat minder, ik ben precies vandaag ongesteld geworden.. Naja, hij moet nog maar eventjes geduld hebben dus haha. Als morgenavond gezellig is dan stel ik denk ik voor om te blijven slapen van het weekend. Daarna gaat hij op vakantie met familie, kan ik een leuk afscheid verzorgen ;-)
vivi3338 wijzigde dit bericht op 13-07-2020 16:44
14.52% gewijzigd
@Attra, ik wil het even laten bezinken. Heb overigens ook niets meer gehoord sinds hij de deur uit gestapt is hier dus grote kans dat dit voor ons beiden wel een dingetje was. Mocht hij wel weer contact opnemen dan geef ik inderdaad wel aan dat het voor mij wel iets is waar ik niet blij van word. Hoe is het bij jou op de roze wolk??

@Viv: klinkt gezellig! En ach, die periode hoort er ook gewoon bij, een weekje geduld kan hij vast wel op brengen ;-)

@Julus, Lexa valt me eigenlijk 100% mee. Heb er een paar hele leuke matches. Dus ik beveel het aan :biggrin:
Sabbieehhh ben benieuwd of hij nog contact opneemt wanneer hij wat rustiger is maar ik meen te begrijpen dat jij niet van plan bent om eerst iets te laten horen.
Hier alles heel erg goed maar wel dezelfde ervaring als Mazikeen.

Vivi niets aan te veranderen, dat voorstel voor volgend weekend klinkt alvast als iets om naar uit te kijken.

Julus klinkt leuk, benieuwd wat er uit gaat komen.
Pompoenschip schreef:
12-07-2020 16:04
Ik lees al een tijdje mee...en hoe ouder ik word, hoe meer ik denk dat ik niet meer geschikt ben voor een relatie. Wellicht een latrelatie. Maar ik merk aan mezelf dat ik veel minder flexibel ben qua samenwonen, kleine irritaties worden snel groot, en ik heb gewoon geen zin om met iemand rekening te houden...

Herkenbaar? Is er iemand die al een tijdje single is en hetzelfde meemaakte?
Ja hoor herkenbaar! Echt niet dat ik wil samenwonen. Wellicht over een paar jaar als ik nog samen ben met mijn vriend maar de eerste jaren zeker niet.
Mijn eigen leven vind ik zo belangrijk en waardevol. Me time ook. Heb het echt nodig om op te laden na een intens samenzijn en merk ook aan mijzelf dat ik niet het type ben dat meteen al elk weekend af wil spreken.
Liever om het weekend en de andere week door de week een paar uurtjes of een nachtje. Dan heb ik steeds een weekend voor mijzelf en mijn sociale leven.
Gelukkig denkt mijn huidige vriend er exact hetzelfde over.

Ik heb gemerkt in het verleden dat als een ander mij steeds wil zien, ik mijzelf over de kop werk en dan ga ik me irriteren. Dat kost een bak met energie die ik niet heb. Dat moet zich opbouwen in een rustig tempo voor mij en dan maak ik vanzelf meer ruimte voor iemand.

Mazikeen een beetje zoals jij nu beschrijft. Als ik je zo lees herken ik mijzelf in wat ik vroeger ook had. Erg graag bij de ander willen zijn, niet goed naar mijn grenzen luisteren, gewoon heel graag die relatie willen en investeren. Maar het is nogal wat om van vrijgezel ineens in een relatie te zitten en elk weekend met elkaar door te brengen. Misschien heb je gewoon wat meer ademruimte nodig en tijd voor jezelf?

Vivi wat ontzettend leuk voor je!
Genieten en hopelijk zien jullie elkaar inderdaad nog het weekend.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 13-07-2020 17:14
5.95% gewijzigd
@ Attra, op dit moment niet, maar dat is meer omdat ik ook even tijd heb om voor mezelf te bedenken wat ik hier van vind.

Het punt dat het veel energie kost bedoel je? Ik denk dat dat ook wel logisch is. Je bent toch ineens heel regelmatig met een andere persoon om je heen. En na een paar jaar alleen merk ik dat je gehecht raakt aan de tijd alleen waarin je volledig op kunt laden. Maar dat vind voor jullie vast zijn weg wel :-)
Mazikeen666 schreef:
12-07-2020 18:43
Julus: hij stuurde dus alleen goedemorgen en op jouw reactie reageerde hij dan niet meer? Raar inderdaad.. beter kwijt dan rijk.

Sabbiehh: hoe was het?

Pompoenschip: ja ik ook. Ik dacht dat ook altijd, elke keer als dates serieuzer werden liep ik daar tegenaan. Een klein stemmetje in mijn hoofd wat dan dingen zei als: dit wil/kan ik helemaal niet meer. Ik wil niet samenwonen. Ik wil/kan niet aanpassen. Het is goed zoals het is. Totdat ik die ene tegenkwam, toen verdween dat als sneeuw voor de zon.

Nog steeds leuk contact met hem. We zien elkaar elk weekend en hebben het echt fijn samen. Lijken goed bij elkaar te passen en vrienden en familie die fotootjes samen zien en verhalen horen vinden dat ook. Het is wel erg intensief merk ik. Ik vind het geweldig leuk en zie echt een toekomst met hem. Maar het is ook heel vermoeiend haha. Ik ben totaal mezelf bij hem, het is dus niet dat het anders voordoen energie kost. Maar het elkaar leren kennen en anders dan anders misschien wel. Normaal deed ik in het weekend niet zoveel met corona, nu is elk weekend druk. En ik heb sowieso eigen tijd nodig om bij te tanken, ook met familie of vrienden als ik langer met iemand samen ben, kost dat mij heel veel energie. Als we dan 2 dagen samen zijn geweest ben ik echt op. Hopelijk wordt dat nog minder als alles wat normaler wordt. Anders toch maar 2 huizen aanhouden haha
Klinkt heel fijn. En ik begrijp best dat het weer wennen is. Je moet elkaar nog leren kennen en bent intensief samen.
Sabbieehhhh schreef:
12-07-2020 22:03
@Julus: ik ga mee in beter kwijt dan rijk idd bij zo iemand.

@mazikeen: klinkt goed!

Nou, ik weet het niet. Wel wat geknuffeld en weer veel gelachen maar hadden op een bepaald moment een discussie over iets kleins en daar reageerde hij zo raar in en was geen normaal gesprek in mogelijk dat dit voor mij toch wel een muur op wierp. Want hoe moet dat dan als je wel samen bent en het ergens niet over eens bent? Als er dan niet constructief gesproken kan worden en deze houding aangenomen word komt dat niet goed.
Wat een bummer zeg. Dit is nu 1x voor gekomen? Je zou kunnen overwegen om het nog 1x aan te kijken, want misschien triggerde het onderwerp hem om een reden ofzo? Maar dan moet je hem wel heeel erg leuk vinden, denk ik. Als je toch al dacht hmmm dan zou ik er niet meer investeren.
Qiyara, ik ben hetzelfde als jij. Wel heel erg prettig dat je er de juiste man bij gevonden hebt. Wat dat betreft moet je ook echt de neuzen dezelfde kant op hebben.
Wat een positieve vibe hier! Leuk! Mijn pauze bevalt me nog steeds en ik krijg al snel de sleutel van mijn huis dus dan daar druk mee en dat is prima!
Sabbiehh: vervelend dat het gelijk al zo'n discussie puntje wordt. Dat wordt inderdaad erger lijkt me naarmate de tijd verstrijkt. Goed over nadenken.

Qiyara: fijn dat je date dat begrijpt! Mijn date zou het ook zeker begrijpen, maar ik wil zelf ook graag bij hem zijn. Het is verwarrend haha
Vivi, kan ik je even een PM sturen?
RedRoseThorn schreef:
13-07-2020 17:51
Wat een positieve vibe hier! Leuk! Mijn pauze bevalt me nog steeds en ik krijg al snel de sleutel van mijn huis dus dan daar druk mee en dat is prima!
Super!! Als je straks gesettled bent dan komt er vast weer ruimte.
Ik had door een fotoreactie een chat. Een man bij wie ik dat wow gevoel had, dat gebeurt niet vaak. We hebben een tijdje gechat, maar helaas is het geen match. Daarna was hij van Paiq uitgeschreven of heeft mij geblokkeerd.

Tot zover mijn dateperikelen :-D
Julus schreef:
13-07-2020 17:45
Wat een bummer zeg. Dit is nu 1x voor gekomen? Je zou kunnen overwegen om het nog 1x aan te kijken, want misschien triggerde het onderwerp hem om een reden ofzo? Maar dan moet je hem wel heeel erg leuk vinden, denk ik. Als je toch al dacht hmmm dan zou ik er niet meer investeren.
Ja maar op 2 dates is dat toch al vrij rap.
Dat denk ik niet, was niet een onderwerp wat dat zou moeten veroorzaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven