Single, we kletsen hier verder (deel 2)

28-04-2020 17:22 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het vorige topic van Qiyara (we missen haar!), is hier deel 2! Laten we gezellig en respectvol verder kletsen over het single zijn en alle wat daarmee te maken heeft :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Misschien kennen jullie mij nog, t/m maart veel in het singles topic gepost. Daarna moest ik er veplicht van mezelf even een tijdje mee stoppen omdat ik ook niet té obsessief wil gaan forummen (een neiging die ik wel heb), omdat je uiteindelijk (naar mijn mening) beter je energie kunt steken in het op orde krijgen van je leven in de 'echte' wereld dan te veel op forums hangen. Maar tegelijkertijd is het toch wel fijn om mee onder ''lotgenoten'' te begeven.

Met dit hete weer vind ik het heerlijk om savonds als de zon net onder is hard te lopen. Het laatste stukje van mijn standaard rondje kom ik dan langs een paar terrasjes, waar dan heerlijk rond 22:00-23:00 nog wat mensen zitten te keuvelen. Zo'n gezellig gezicht onder die avond sfeerverlichting, krekels op de achtergrond. Ik merk dat ik voornamelijk dat heel erg mis. Ik heb eigenlijk niet meer echt iemand die ik gewoon spontaan even kan bellen om zoiets te doen. Heb best wel wat vriendinnen, maar dat moet toch allemaal gepland worden vooraf, en sowieso is de gewoonte erin geslopen dat sociale activiteiten alleen in het weekend plaatsvinden. Doordeweeks doe ik eigenlijk haast nooit meer iets sociaals. Maar dat je gewoon iemand belt, die voor je klaar staat, en die precies dezelfde behoeftes heeft als jij, een soort ''soulmate'', dat mis ik wel echt enorm :)
Ik lijk haast aandelen te hebben maar mij bevalt NMLK prima voor dit soort dingen. Wanneer je maar wil kun je je aansluiten. En zo heb ik doordeweeks en in weekenden altijd mensen om iets mee te doen. Vanavond ga ik ook op pad. Want net als jij had ik niet echt iemand en zeker met dit weer is dat jammer. Probleem nu opgelost en ik gun het jou ook!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.
Alles gaat gepland.

Ik heb wel 1 vriendin die af en toe, sinds corona meer, spontaan s avonds wat komt drinken. Pa let op de kleine en auto van de zaak. Maar op tijd weer weg.

Bij stellen blijft het vaak bij even bakkie koffie zo door de weeks. . Ik zit nu in de WW.

Af en toe wat via nmlk of metjenieuwevrienden (oud fellas)

Maar niet iemand op het dorp die appt...je ik heb een wijntje koud staan, kom je er aan.
Sterrenstof74 schreef:
12-08-2020 11:21
........

Een man zoeken om van dat 'allenige" gevoel af te zijn, is ook niet de juiste basis...
................
Hier wil ik toch even op inhaken. Misschien dat ik een beetje simpel ben, maar een partner zoeken om van dat eenzame gevoel af te komen is toch juist een prima reden? Als je eenzaam bent zoek je leuk gezelschap (en ga je niet in therapie of zo). Om leuke dingen mee te ondernemen en lol mee te maken, troost bij te vinden als er iets is, samen een mooi huis mee te kopen of wat dan ook. Ik heb zoveel mensen blijvend op zien knappen en gelukkig zien worden toen ze weer een leuke partner vonden. En daar was echt geen eindeloos selectieproces aan vooraf gegaan.
Kan inderdaad ook op basis van vriendschappen maar als je verliefd bent maakt dat alles wel veel makkelijker ;-) .
Een leuke partner kan zeker blij maken. Maar het lijkt me niet goed als je ongelukkig in je eentje bent. Het is een mooie aanvulling om nog blijer te worden. Maar je ongelukkig voelen zonder partner maakt dat je dus eigenlijk jezelf niet gelukkig kunt maken en daarvoor iemand nodig hebt. En als die persoon dan wegvalt ben je dus terug bij af..ongelukkig. Je moet het met jezelf zien te rooien en als daar iemand bij komt is dat heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
12-08-2020 13:11
Ik lijk haast aandelen te hebben maar mij bevalt NMLK prima voor dit soort dingen. Wanneer je maar wil kun je je aansluiten. En zo heb ik doordeweeks en in weekenden altijd mensen om iets mee te doen. Vanavond ga ik ook op pad. Want net als jij had ik niet echt iemand en zeker met dit weer is dat jammer. Probleem nu opgelost en ik gun het jou ook!
Heb dat NMLK wel een tijdje gedaan, en het is inderdaad best ideaal ter vervulling van bepaalde behoeften die ik voel, maar niet de volledige behoefte. Mijn ervaring was vaak dat mensen bij NMLK stiekem toch lijken te hopen daar iemand voor de liefde te treffen, dat net die ene leuke man/vrouw er rondloopt. Net zoals met een singles reis zeg maar. Vrijwel iedereen roept dat ze gewoon als singles mee gaan om te reizen, maar er is toch altijd die duidelijk merkbare hoop dat er nog een leukerd in de groep zit, en zo wordt een singles reis toch al gauw een soort temptation island achtige ervaring (maar dat is mijn ervaring).

NMLK heb ik wel wat leuke oppervlakkige contacten aan over gehouden, en soms als ik echt een paar (meer dan 1) weekend achter elkaar niets in de planning heb (vooral in de winter), dan doe ik wel eens iets met NMLK. Maar waar ik het over heb ; die soulmate : die persoon die met jou op dezelfde golflengte zit, die ook nog eens niet al te ver weg woont, die je ''gewoon'' even kunt bellen voor een drankje/etentje/terrasje. Dat mis ik wel. Maar ik denk dat dat zo rond je dertigste vriijwel alleen nog maar mogelijk is met je partner, of je moet een enorme gelukstreffer hebben (en dan maar ''hopen'' dat diegene ook niet binnen no time weer van de markt af is ;) )
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
12-08-2020 13:56
Een leuke partner kan zeker blij maken. Maar het lijkt me niet goed als je ongelukkig in je eentje bent. Het is een mooie aanvulling om nog blijer te worden. Maar je ongelukkig voelen zonder partner maakt dat je dus eigenlijk jezelf niet gelukkig kunt maken en daarvoor iemand nodig hebt. En als die persoon dan wegvalt ben je dus terug bij af..ongelukkig. Je moet het met jezelf zien te rooien en als daar iemand bij komt is dat heel fijn.
Uiteindelijk zitten de meeste mensen nu eenmaal zo in elkaar. Mensen zijn toch biologisch voorgeprogrammeerd om een partner te zoeken, te vinden en een gezin te stichten. We leven nu in 2020 en vinden van onszelf tegenwoordig vaak dat we inmiddels geestelijk verheven zijn boven onze genetische code, waarin wel degelijk bepaalde verlangens en behoeftes verschuild liggen. Ongelukkig is ook wel meteen best wel een zwaar begrip. Er zit m.i. nog wel een hele wereld tussen oprecht geluk en ongelukkig. Zelf ervaar ik het single zijn inmiddels een beetje als een grijzig gebied. Ik ben niet per sé ongelukkig, maar er is wel degelijk een bepaalde behoefte die alleen een partner kan invullen. Dan kan ik als single zoeken en doen wat ik wil, maar dat gaat een NMLK bijvoorbeeld echt nooit invullen.
Julus schreef:
12-08-2020 13:56
Een leuke partner kan zeker blij maken. Maar het lijkt me niet goed als je ongelukkig in je eentje bent. Het is een mooie aanvulling om nog blijer te worden.

Dit klinkt wel heel erg zelf-hulpboek-achtig

Maar je ongelukkig voelen zonder partner maakt dat je dus eigenlijk jezelf niet gelukkig kunt maken en daarvoor iemand nodig hebt.

Moet ik als een soort Robinson Crusoe helemaal zen worden in mijn eentje? Zonde van mijn tijd. Ik heb al zoveel jaar alleen gewoond. Waren best wilde en leuke tijden maar ik was toen ik mijn ex vond pas echt gelukkig.

En als die persoon dan wegvalt ben je dus terug bij af..ongelukkig. Je moet het met jezelf zien te rooien en als daar iemand bij komt is dat heel fijn.
Of iemand zoeken die niet zomaar wegvalt. Ik snap best dat vrouwen willen streven naar onafhankelijkheid en dat knap vinden van andere vrouwen. Dat was misschien ook nodig in maatschappelijk opzicht. Maar onder mannen wordt dat (voor andere mannen) in ieder geval niet bepaald als een deugd gezien. Wel als je een leuke vrouw aan de haak weet te slaan.

Toevoeging: Over de noodzaak om in je eentje gelukkig te zijn, een van de weinige zekerheden die je als man hebt is dat er altijd veel leuke vrouwen zullen rondlopen. Het enige waar je dan op moet letten is of je die zelf nog wat leuks te bieden hebt. Daar kan natuurlijk wel een probleem zitten.

Toevoeging2: Misschien moet ik als man ook niet proberen vrouwen van mijn gelijk te overtuigen. Waarschijnlijk zijn mannen en vrouwen hier gewoon fundamenteel anders in (gemiddeld gezien dan). Heb ik op het forum wel geleerd na 15 jaar.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 12-08-2020 16:58
21.41% gewijzigd
Ik ben al heel lang alleen en wat me opvalt is dat dat helemaal niet zo eng is als dat ik aanvankelijk dacht. Toch voel ik me ook weleens ongelukkig, maar dat was ook zo toen ik een relatie had. In het begin was het wel zwaar trouwens, ik besloot drastisch af te kicken, want eerder ging ik na het stranden van een relatie bijna direct op zoek naar een nieuwe man. Dat werkte natuurlijk totaal niet, om maar niet alleen te zijn nam ik ook genoegen met mensen die niet bij me pasten.
Er zijn nog wel wat korte "relaties" (enkele weken of maanden, maar zonder seks) geweest, maar dat strandde al in de opbouwfase.

Ik vind dat hele liefdesgebeuren ontzettend lastig en moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Vivi3338 schreef:
11-08-2020 22:37
Flaffy, was dat die ene van laatst met z’n angst voor binding en ineens niet meer verliefd was? 😵
Nee, dit is een ex van vorig jaar en het jaar daarvoor. Korte relatie gehad en daarna nog een tijdje gedate, totdat we ruzie kregen en daarna was het klaar. Heb hem laatst nog heel even gezien en hij heeft excuses aangeboden ect, maar toen deed het me al niets meer en nu zoekt ie af en toe contact.
Vind het vooral bijzonder, ging net heel even op Happn en kwam hem gelijk tegen.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
12-08-2020 09:14
Flaffy dat is niet te begrijpen hè? Mij geeft dat dan altijd wat leedvermaak, wanneer ik zo iemand kan afwijzen. Die mannen hebben wel een hoge dunk over zichzelf.

Een date pauze doet inderdaad vaak goed. Ook al duurde die bij mij soms maar een dag of 3 :mrgreen:

Met ons gaat het erg goed! Fijn dat je er naar vraagt. Ik leer hem steeds beter kennen en weet nu dat ik me geen zorgen hoef te maken over al zijn vriendschappen. We hebben het altijd leuk samen, zelfs bij dagdagelijkse eenvoudige dingen.
Ja dat leedvermaak heb ik nu ook wel haha. Stiekem geniet ik er een klein beetje van.

Oh wat fijn! Zijn vrienden dus ook al ontmoet? En dat is zo fijn hè, genieten van de meest simpele dingen samen.
Julus schreef:
11-08-2020 22:45
Flaffy, oh my...wat denken zulke mannen? Dat ze het kunnen uitmaken voor een ander en als die dan tegenvalt dat jij dan weer met open armen in de houding springt?
Ik zou die vis maar lekker in het water laten. En goed zo, even een datepauze.
Ja.. daar lijkt het wel op. En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd met hem. Alsof wij vrouwen ze dan maar met open armen zullen ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Julia_20 schreef:
12-08-2020 13:14
Herkenbaar.
Alles gaat gepland.

Ik heb wel 1 vriendin die af en toe, sinds corona meer, spontaan s avonds wat komt drinken. Pa let op de kleine en auto van de zaak. Maar op tijd weer weg.

Bij stellen blijft het vaak bij even bakkie koffie zo door de weeks. . Ik zit nu in de WW.

Af en toe wat via nmlk of metjenieuwevrienden (oud fellas)

Maar niet iemand op het dorp die appt...je ik heb een wijntje koud staan, kom je er aan.
yep, zeker!

vooral die ongedwongenheid is er vaak af. Toen m'n vriendinnen nog geen verplichtingen hadden (gezin, partner) ging je gewoon om 18:00 het terras op, en zag je wel hoe laat je weer naar huis ging. Nu komen ze met de auto, geven ze al bij aankomst aan ''even twee drankjes hoor'', en dan moeten ze alweer...

Aan de andere kant : ''Het dorp''', dat zegt natuurlijk ook al wel wat (woon zelf in een uit de kluiten gewassen dorp). Steden zijn toch veel betere omgevingen voor singles.
Alle reacties Link kopieren
Cecilie schreef:
12-08-2020 14:45
Ik ben al heel lang alleen en wat me opvalt is dat dat helemaal niet zo eng is als dat ik aanvankelijk dacht. Toch voel ik me ook weleens ongelukkig, maar dat was ook zo toen ik een relatie had. In het begin was het wel zwaar trouwens, ik besloot drastisch af te kicken, want eerder ging ik na het stranden van een relatie bijna direct op zoek naar een nieuwe man. Dat werkte natuurlijk totaal niet, om maar niet alleen te zijn nam ik ook genoegen met mensen die niet bij me pasten.
Er zijn nog wel wat korte "relaties" (enkele weken of maanden, maar zonder seks) geweest, maar dat strandde al in de opbouwfase.

Ik vind dat hele liefdesgebeuren ontzettend lastig en moeilijk.
Knap van je. Ik zie maar weinig mensen die dit kunnen. Die vallen zo weer in een nieuwe relatie. Wat ik trouwens ook wel weer knap vind, want hoe flikken die lui dat toch. Ik ben al jaren op zoek naar iemand :D (en het lukt nog niet)

Wat leek je eng aan alleen zijn? De eenzaamheid? Toen ik voor het laatst een relatie had was in 2012, en ik weet nog wel dat ik het ook wel een eng idee vond om weer volledig 'afhankelijk' te zijn van vriendinnen voor de invulling van mijn sociale leven. Dat viel achteraf ook erg mee.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja binnen mijn laatste relatie kon ik mij ook eenzaam voelen. Lag die muts weer onder een dekentje met de armen over elkaar heen.

Beter eenzaam alleen dan eenzaam met zijn tweeen dan maar.

Nou ja nu voel ik mij ook wel eens eenzaam, zit aan boord van een boot, alweer langer dan normaal vanwege Corona, geen aflosmogelijkheden. Scheelt dan ook weer dat er niemand op je wacht.

Heb wel wat contacten opgedaan via Tinder. Afspraak mee staan van ontmoeten. Maar ja moet ik wel eerst thuis komen. Met allen nu wat minder contact. Liggen al 5 week ten anker, valt er van mij uit eigenlijk niks bijzonders meer te melden anders dan wat geklaag dat het saai is. Nou daar zit toch ook niemand op te wachten.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
@you_gotta_be_tough

Haha..."ik ga wel om half 10 weg hoor, wil nog even met * samen zijn. .. Uiteindelijk wordt dat dan wel weer half 11.

Voor mijn laatste relatie die alweer 6,5 jaar geleden beëindigd werd voelde ik mij eenzamer voor mijn gevoel.

Tijdens miste ik tijd alleen.

Toen we uit elkaar gingen dacht ik...niet weer en zo kwam ik bij nmlk.
Ik ben daar niet elke week aktief en soms weer wel.

En ja die man... sommigen hebben inderdaad snel of na een tijdje weer een nieuwe relatie.
Hoe dannn..

En dan heb je mij. Voor de laatste relatie was ik 7 jaar alleen.
En er gaan dan van allerlei vragen door mijn hoofd. Ben ik zo lelijk? Ben ik blind? Heb ik te veel eisen dan?

Haha en ja soms klap ik ook gewoon dicht. Loop ik bij de Appie en kom in ieder gangpad die leuke man tegen, maar...iets zeggen ho maar ...hij ook niet 😂😂
Alle reacties Link kopieren
You_gotta_be_tough schreef:
12-08-2020 13:01

Met dit hete weer vind ik het heerlijk om savonds als de zon net onder is hard te lopen. Het laatste stukje van mijn standaard rondje kom ik dan langs een paar terrasjes, waar dan heerlijk rond 22:00-23:00 nog wat mensen zitten te keuvelen. Zo'n gezellig gezicht onder die avond sfeerverlichting, krekels op de achtergrond. Ik merk dat ik voornamelijk dat heel erg mis. Ik heb eigenlijk niet meer echt iemand die ik gewoon spontaan even kan bellen om zoiets te doen. Heb best wel wat vriendinnen, maar dat moet toch allemaal gepland worden vooraf, en sowieso is de gewoonte erin geslopen dat sociale activiteiten alleen in het weekend plaatsvinden. Doordeweeks doe ik eigenlijk haast nooit meer iets sociaals. Maar dat je gewoon iemand belt, die voor je klaar staat, en die precies dezelfde behoeftes heeft als jij, een soort ''soulmate'', dat mis ik wel echt enorm :)
Heel herkenbaar, vooral dat stukje over soulmate. Maar ik denk dat dat ook erg van geluk afhangt...als ik kijk naar mijn vriendinnen en hun partners, dan zijn het absoluut geen soulmates, en beide kanten moeten vaak een heleboel inleveren en compromis sluiten over vele dingen. Wat me ook een beetje verdrietig maakt, maar ook een beetje dichterbij de realiteit houdt.
Alle reacties Link kopieren
Pompoenschip schreef:
13-08-2020 10:30
Heel herkenbaar, vooral dat stukje over soulmate. Maar ik denk dat dat ook erg van geluk afhangt...als ik kijk naar mijn vriendinnen en hun partners, dan zijn het absoluut geen soulmates, en beide kanten moeten vaak een heleboel inleveren en compromis sluiten over vele dingen. Wat me ook een beetje verdrietig maakt, maar ook een beetje dichterbij de realiteit houdt.

Maar ben jij bereid die realiteit te accepteren? Want nu je het zegt. De meeste mensen in mijn sociale omgeving hebben inmiddels een lange relatie, inclusief samenwonen / kinderen, grote-mensen-huis-met-tuin. Maar relaties zoals ik om me heen zag zo rond mijn 25e, zo zie ik ze onder leeftijdsgenoten (begin dertig) zelden meer. Vrijwel allemaal trekt het leven aan alle kanten aan ze. Waar ze rond hun 25e nog in een prima behapbaar (zowel qua onderhoud als qua financiele lasten) appartementje woonden, mooie reizen maakten samen en 2 x per week uit eten gingen, hebben ze nu een huis- en tuin te onderhouden, kinderen op te voeden, dan ook nog een baan. Het genieten lijkt wel een beetje weg en ik kan me goed voorstellen dat het vooral nog een kwestie is van compromissen sluiten. Dan denk ik wel eens ; jeetje mensen, wat doen jullie jezelf toch aan.

Maar aan de andere kant, precies wat je zelf zegt : je kunt wel jezelf wijsmaken dat jouw realiteit anders zal zijn, dat jij het anders aan pakt dan al die anderen. Maar zo naief ben ik niet. Of je moet echt bewust kinderloos blijven, of je moet accepteren dat dit je pad is. Dat vind ik wel heel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Julia_20 schreef:
13-08-2020 10:27
@you_gotta_be_tough


Haha en ja soms klap ik ook gewoon dicht. Loop ik bij de Appie en kom in ieder gangpad die leuke man tegen, maar...iets zeggen ho maar ...hij ook niet 😂😂
haha herkenbaar. Mijn hoop is tegenwoordig ook gevestigd op de appie :D Maar dat is tegen beter weten in.\

je eigen eisenpakket is wel altijd handig om eens kritisch naar te kijken. Ben ik nu ook mee bezig. Wijs ik niet soms mensen bij
voorbaat al af die best een geschikte partner zouden kunnen zijn? Als ik zo om me heen kijk, moet een relatie krijgen toch niet zo moeilijk zijn :D
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
12-08-2020 13:28
Hier wil ik toch even op inhaken. Misschien dat ik een beetje simpel ben, maar een partner zoeken om van dat eenzame gevoel af te komen is toch juist een prima reden? Als je eenzaam bent zoek je leuk gezelschap (en ga je niet in therapie of zo). Om leuke dingen mee te ondernemen en lol mee te maken, troost bij te vinden als er iets is, samen een mooi huis mee te kopen of wat dan ook. Ik heb zoveel mensen blijvend op zien knappen en gelukkig zien worden toen ze weer een leuke partner vonden. En daar was echt geen eindeloos selectieproces aan vooraf gegaan.
Kan inderdaad ook op basis van vriendschappen maar als je verliefd bent maakt dat alles wel veel makkelijker ;-) .
Ik snap wat je bedoelt, maar voor mi werkt dit niet (meer). Dat 'op zoek gaan' is voor mij al een ding. Vooral via een datingapp/site. Het past zo niet bij me. En ik heb liever dat ik tegen een leuke vent aanloop als ik lekker in mijn vel zit en eigenlijk heel tevreden ben, dan wanneer dat niet zo is. Dan bestaat toch de kans dat je 'genoegen' neemt met iemand die het toch niet helemaal is. Denk ik.....
Alle reacties Link kopieren
Het mooiste blijft denk ik hem in het wild tegen te komen. Spontaniteit, klik, ogen, gesprek... Ontdekken.

Online ga je toch meer een lijstje af... Hoe ziet hij eruit, oeh best oud, wat schrijft hij, hoever woont hij... Nah te ver, kinderen.. Oeh best jong. En hoe dan verder.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een beetje een vicieuze cirkel zoals ik het merk.

Ik ben onderhand professioneel single. Jaren lang heb ik mezelf prima weten te vermaken. Tot weekendjes weg in m'n eentje naar allerlei Europese Steden aan toe. Maar ook gewoon in/om huis.

Alleen na een tijdje merk je toch dat je het gevoel hebt dat je het single leven een beetje hebt uitgespeeld. Als ik nu bijvoorbeeld mezelf vergelijk met vorige zomer. Hier 20 minuten vandaan is een natuurgebied. Daar ging ik met mooi weer dan wel eens liggen. Bakje blauwe bessen mee, wat drinken, lekkere muffin en een goed boek. Hoe vaak ik dat soort dingen al gedaan heb, is ontelbaar.

Of hoelang ik jarenlang genoot van het alleen 's avonds thuis zijn. Op het balkon een paar kaarsjes aan, lekker uitgebreid koken. Maar ik merk dat langzaam maar zeker toch de sjeu er een beetje af gaat. Voor de 130e keer ergens in je eentje (of met een vage kennis, een vriendin die niet te lang kan blijven want weer naar haar kinderen toemoet of een vriendin die wel lang kan blijven maar die maar 2-4 keer per jaar kan afspreken dus waarvan je weet dat je haar na die leuke dag weer tijden niet ziet) naartoe, begint na een tijdje te vervelen. Merk aan mezelf ook dat ik wat dat betreft vlakker word, minder fanatiek / creatief. Dan is toch een partner het enige wat zo'n sleur weer eens kan doorbreken, die een hele nieuwe dynamiek kan openen.

Of je kunt, zoals ik aangaf op zoek naar een ''soulmate''. Dus een vriendschap waarmee je die verbinding hebt. Maar dat is dan volgens mij nog weer zeldzamer dan een partner, dus kan je beter naar dat laatste op zoek :D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen stiekem wel de juiste persoon ‘in het wild’ wil tegenkomen dan swipen op een app haha. Maar uiteindelijk zet je dezelfde stappen als je iemand via een app of in de AH tegenkomt. Dan ga je ook daten, kan het ook tegenvallen en geen uitkomst zijn. Enige wat minder is is dat je niet gelijk kan ‘voelen’ of er chemie is, of toch ineens kan afknappen op hoe iemand praat. Maar met de apps/sites neem je wel wat meer de controle in eigen hand en een minder afwachtende houding, zelf vind ik dat wel prettig.

Er zijn soms ook wel eens momenten dat ik dagen achter elkaar geen plannen heb, gelukkig voel heb ik geen eenzaam gevoel maar wel wat verveling en meer uit het leven willen halen. Daarom erg blij dat ik de stap heb gezet om naar een grote stad te verhuizen in de randstad en leuke nieuwe contacten op ga doen! Verder vind ik spontane dingen afspreken wel leuk, maar ben een echte planner dus niet zo erg als ik met vriendinnen iets vast moet zetten van te voren. Ook ergens een stukje acceptatie dat vriendinnen een ander leven hebben, belangrijkste is dat er nog wederzijdse interesse is in elkaar leven 😁
Alle reacties Link kopieren
Er is toch wel een verschil tussen een hele goede vriendin (2 stuks) en een man cq maatje waar je je leven mee deelt ...althans daar ga ik van uit.

Afgelopen 6 jaar 2 keer in het ziekenhuis gelegen, 2 keer verhuisd (ivm verkoop huis relatie) en 2 keer de ww ingegaan. Waarvan 1 keer ontslag gekregen vanwege een niet klik met de baas. (Deed mijn werk wel goed zei hij)

Dan merk je wel , althans ik, dat ik een partner mis. Die zegt wij redden dat samen. Even wat minder inkomen, maar ... (wat ik bij de buren zie in dezelfde situatie). Ik sta er dan toch alleen voor met mijn kosten.
Of iemand die met mij naar het ziekenhuis gaat en zorgt op dat moment.

En dat kunnen vrienden ook, maar is toch niet hetzelfde. Ze gaan weer naar huis naar hun partner en gezin.
Alle reacties Link kopieren
Viv, dm me anders even welke stad en wanneer, wie weet kunnen we een welkomstdrankje doen :-)
Ik vind een blik op iemand hebben in het eggie toch echt wel heel anders dan een paar foto's op de app. Heb het al een keer eerder gepost geloof ik, maar ik vind het dus best eng dat je misschien een catfish treft. Of wie weet, ziet iemand anders jou wel als catfish. Het is toch een fijn idee als iemand jou al in het echt heeft gezien, en dan nog steeds enthousiast over je is, dan alleen van een foto zeg maar. Dan zou ik zelf al een stuk zelfverzekerder een date in gaan. Je weet dan toch al hoe iemands stem, toon is, iemands motoriek. Best belangrijk.

Over in het echt gesproken : twee weekjes terug had ik een BBQ bij een vriend in de tuin. Er was ook een dame die ik al best lang ken, zij is een vriendin van mijn nichtje.

En eigenlijk vind ik haar best leuk. Maar het stomme is : we kennen elkaar al zo lang, en er is nooit iets tussen ons gebeurd. En dan denk ik al snel : zij heeft nooit interesse in me getoond, dus als ze dat had gehad, dan had ze me op z'n minst ooit wel een keer een berichtje gestuurd. Maarja, aan de andere kant : zij kan precies hetzelfde denken. Wat zouden jullie in zo'n geval denken? Als je elkaar zeg maar al jaren kent, maar er is nooit iets gebeurd. Zou je het dan laten voor wat het is?
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 15:46
6.25% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven