Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 17:45:

Het zoeken van een scharrel of zomerliefde past wat mij betreft prima in een singles-topic.... sterker nog: zelfs het zoeken naar een nieuwe relatie is helemaal niet strijdig met single-zijn: integendeel! (veel singles doen niets anders)

Waar zijn die singles dan? Jij opent een topic over single zijn, en daarin reageren een heleboel mensen die al jaren single zijn, en geen van hen zegt op zoek te zijn naar een relatie.

Gaat er dan geen belletje bij je rinkelen? Is het dan misschien niet zo dat de happy single, en zelfs de unhappy single, vooral met elkaar gemeen hebben dat hun leven NIET om het hebben, krijgen of houden van een relatie gaat?

Ik wil je niet aanvallen hoor, hoewel ik je reuze irritant vind inmiddels, maar soit, daar kan ik mee leven, maar ik heb als rechtgeaarde single echt helemaal niets gemeen met jou. Ik herken niets in hoe jij het singledom beschrijft en het opvallende is: de dingen die alle langdurige singles die ik ken allemaal herkennen en die bijvoorbeeld ook in deze discussie herkenbaar zijn voor meerdere partijen, zijn voor jou weer niet herkenbaar, zeg je.

Misschien ben jij dus wel gewoon toevallig-vrijgezel-of-net-gedumpt-en-zoekende, en helemaal niet single.
Am Yisrael Chai!
single, een term om een alleenstaande aan te duiden (volgens de Wiki)

Niets geen Boeddistische toestand, niets meer niets minder

Maar zoals ik het hier (weer) lees ben JIJ degene die steeds labeltjes aan het plakken is hoor Geleerd.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 17:55:

@Capibara: ik had het nu niet specifiek over vakanties...Ik ook niet, ik noemde ook het wanhopig op fora meeschrijven in de hoop er een partner / seksvriend(in) aan over te houden.
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 17:54:

Het is mijn stellige overtuiging dat verreweg de meeste singles streven naar ofwel een nieuwe relatie, ofwel losser contact....

Het is mijn stellige overtuiging dat alleen mensen die niet alleen kunnen zijn hier naar streven.
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 17:41:

Single zijn wil voor mij zeggen dat je daadwerkelijk alleen kunt leven.C.q. WIL
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Conclusie: voorafgaand aan deze discussie moet misschen bepaald worden wat de definitie van SINGLE is...
Peas on earth!
quote:IvyRosa schreef op 04 augustus 2008 @ 17:57:

[...]

Het is mijn stellige overtuiging dat alleen mensen die niet alleen kunnen zijn hier naar streven.

HELEMAAL 100% mee eens Ivy!

Prinses, dat heb ik net uit de Wiki gekopieerd

FF dr bij blijven hoor...
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 17:54:

@Fashionvictim: okee, jij ziet mij als relatieverslaafd. Dat is jouw inschatting, en ik ontken het ook niet. Maar wat is precies je punt? Daarmee ben ik toch helemaal niet ontmaskerd? Het is mijn stellige overtuiging dat verreweg de meeste singles streven naar ofwel een nieuwe relatie, ofwel losser contact....

Jij definieert single zijn nu als een soort Boeddhistische toestand, terwijl ik 'single zijn' gewoon in de alledaagse betekenis definieer: iemand zonder vaste relatie.

Het is wel handig dat wanneer we begrippen gebruiken, we niet pas 9 pagina's later uitleggen dat we daar een betekenis aan geven die volstrekt afwijkt van wat gangbaar is.

Hoe kan iemand die relatieverslaafd is nou in godsnaam iets zinnigs zeggen over "het leven als single"? Daar begon jij in je OP over, en een van de randvoorwaarden om daarover mee te kunnen praten lijkt mij dat je ook minimaal ooit als single geleefd moet hebben.

en tja, jouw overtuiging kan wel zijn dat de meeste singles op zoek zijn naar een relatie, ik weet niet of dat zo is. Wat ik wel weet is dat maar heel weinig mensen begrijpen en voelen wat het inhoudt om single te zijn, omdat ze het gewoon nooit geweest zijn. 3 maanden geen vriendje hebben schaar ik niet onder single zijn.

Als iemand een topic zou openen over alle aspecten die bij werkeloosheid horen en daar met ervaringsdeskundigen over zou willen praten, verwacht ik ook niet dat dat geopend is door iemand die 2 maanden niet gewerkt heeft tussen de ene en de andere baan in. Dan ben je immers niet werkeloos, dan heb je gewoon effe tijdelijk nog geen baan.
Am Yisrael Chai!
@Ivy: ja, dat is nogal een waarheid als een koe.

Dat is als zeggen dat X gelijk is aan X.
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 18:04:

@Ivy: ja, dat is nogal een waarheid als een koe.

Dat is als zeggen dat X gelijk is aan X.Verklaar u nader.
@Fashion: ik weet echt niet waar je heen wilt....

Een single is iemand zonder vaste relatie. Ik ben dus single, jij bent single....en nog vele anderen.

Vervolgens maakt het totaal niet uit of de mensen hier wel op zoek zijn naar contact of niet....we hoeven ook helemaal geen consensus te bereiken. Het is een discussie, en de een zal het single-zijn anders ervaren en invullen dan de ander.

Wat is nou je hele punt????
@Ivy; Je zegt "Alleen mensen die niet alleen kunnen zijn streven naar enigerlei vorm van contact"....

ja, hoe kan iemand het met die stelling oneens zijn???
Ik voeg er wel aan toe dat naar mijn inschatting 99% van de mensen behoort tot de door jou verfoeide categorie van mensen die niet alleen kunnen zijn. Contact (en ook romantisch/seksueel contact) is een vrij fundamentele menselijke behoefte. Daar is niks loserigs of desperaats aan.
quote:fashionvictim schreef op 04 augustus 2008 @ 17:50:

[...]

Dat is toch hetzelfde? Je bent nog steeds alleen maar bezig met het andere geslacht, en je doel om meer ervaring op te doen is om aantrekkelijker te zijn voor het andere geslacht, met als einddoel... daar heb je hem ... de relatie met iemand van het andere geslacht.

Alles draait dus tóch om het hebben van een relatie, en dat is - in ieder geval voor mij - juist precies wat single zijn NIET is.

Single zijn is voor mij tevreden zijn met je zelf, je doelen vinden in jezelf, je keuzes maken voor jezelf, ga zo maar door. Als daar toevallig ooit eens iemand bij komt die toevallig dezelfde doelen, keuzes, verlangens en wensen etcetera heeft, dan is dat leuk meegenomen, maar het uitgangspunt is jezelf als individu.

Daar tegenover staan van die relatieverslaafden - zoals jij nu dus op mij overkomt - die zelfs als ze geen relatie hebben alleen maar bezig zijn met er zo snel mogelijk weer een te krijgen en die kennelijk zichzelf zien als de helft van een setje.

Niks mis mee verder, moet iedereen voor zich weten, maar waarom mensen die zichzelf altijd als helft van een setje zien denken dat ze kunnen meepraten over hoe het is om jezelf als een autonoom individu te zien is me altijd een raadsel.

Want heel eerlijk: ik ken mensen met relaties die meer single zijn dan sommige mensen die ik hier op het forum zichzelf als single zie beschrijven.

Ook weer helemaal mee eens.

Ik had verwacht dat dit een topic zou worden voor het type singles zoals jij dat omschrijft (en waar ik mij dus ook in herken), dat leek mij namelijk dus ook interessant.
quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 18:06:

Een single is iemand zonder vaste relatie. Ik ben dus single, jij bent single....en nog vele anderen.Ik voel mij als single een volwaardig individu, jij presenteert je als iemand die onaf is als ie niet de helft van 'n setje kan vormen.
Dit wordt echt een beetje surrealistisch....

@Elninjo: helemaal mee eens???? Het is geen kwestie van 'mee eens zijn'...het is gewoon een kwestie van definities. Een single is een single, niets meer en niets minder. Je heeft leuke, blije singles en je hebt desperate, zielige singles.... De uitspraak van Fashionvictim ("Single zijn is voor mij tevreden zijn met jezelf") slaat dan ook als een tang op een varken. Als kut op Dirk. Hoe kun je het daarmee eens zijn? Sommige singles zijn tevreden met zichzelf. En anderen niet.

Maar om het dan toch te veralgemeniseren (en zonder empirisch onderzoek aan te halen). Vrijwel alle mensen (en dus ook singles) hebben seksuele en romantische behoeften. Als jullie twee samen besluiten om dat geen echte singles te noemen: be my guest. Maar voor de discussie is het wat vermoeiend om dit soort definitiedebatten te voeren. Laten we ons vanaf nu gewoon aan de Van Daele -definitie houden....
@Elninjo: prima toch.,... ik hoor graag van jou in deze discussie wat jouw geheim is en hoe het kan dat je zo tevreden bent.

Maar ik heb wel behoefte aan vrouwen.

Dat maakt toch helemaal niet uit? We hoeven toch niet dezelfde ervaring te hebben om samen in deze topic te zitten? Raarrrrrrrr.....
Wow..... 10 pagina's vol weten te praten tegen iemand met een bord van 1 meter bij 1 meter voor zijn hoofd.

Respect voor iedereen die nog probeert om de definitie van de single te verduidelijken aan Geleerd... en proberen uit te leggen dat 99% van de forummers hier echt niet komt om te 'scoren' en dat diezelfde 99% ook niet op reis gaat met als doel terug te komen met een relatie....

quote:Geleerd schreef op 04 augustus 2008 @ 18:16:

Je heeft leuke, blije singles en je hebt desperate, zielige singles....

[...]

Laten we ons vanaf nu gewoon aan de Van Daele -definitie houden....

Was jij niet die academicus die van alles op anderen aan te merken had?

En verder; als ik je OP lees zou ik inderdaad denken dat je een topic wilde openen over langdurige singles, niet over mensen die toevallig even zonder relatie zitten en er alles aan doen om zo snel mogelijk weer de helft van een stelletje te kunnen zijn. Een singletopic voor mensen die goed alleen kunnen zijn dus, voor mensen die zich weten te redden en zich staande weten te houden in een wereld die toch wel heel erg op stelletjes gericht is. Niet een verkapt hengeltopic waar je andere singles die op zoek zijn tegen het lijf kunt lopen. En het lijkt of jij dit topic erg graag in dat laatste zou willen veranderen.
quote:Capibara schreef op 04 augustus 2008 @ 18:33:

[...]

Was jij niet die academicus die van alles op anderen aan te merken had?

En verder; als ik je OP lees zou ik inderdaad denken dat je een topic wilde openen over langdurige singles, niet over mensen die toevallig even zonder relatie zitten en er alles aan doen om zo snel mogelijk weer de helft van een stelletje te kunnen zijn. Een singletopic voor mensen die goed alleen kunnen zijn dus, voor mensen die zich weten te redden en zich staande weten te houden in een wereld die toch wel heel erg op stelletjes gericht is. Niet een verkapt hengeltopic waar je andere singles die op zoek zijn tegen het lijf kunt lopen. En het lijkt of jij dit topic erg graag in dat laatste zou willen veranderen.Idd. Maar iets proberen bij singles die op zoek zijn is misschien iets gemakkelijker dan bij singles die niet op zoek zijn....
Ga dan lekker hengelen op de sekspijler, dan ben je tenminste eerlijk, in plaats van hier uit alle macht net te doen of je niet op zoek bent (maar ondertussen...).
Ik ben wel met Geleerd eens over de definitie van "single". Het geeft verder niet aan of de persoon single wil blijven (Fashionvictim), graag een relatie wil hebben (Geleerd) of er een beetje tussen inzit (ikzelf). Datzelfde geldt ook voor "werkloos". Dat is iemand die geen baan heeft. Of dat tijdelijk is, of permanent, wordt door het woord niet gedefinieerd.
World of Warcraft: Legion
Geleerd, ik denk dat je sommige dingen moet proberen in een breder perspectief te zien, niet alleen op dit topic overigens.

Je klacht bij het modtopic lezende krijg ik de indruk dat je het topic waar je over klaagt als een serieus topic ziet en dat is het zo goed als nooit geweest. Het is een kul-kletstopic. Dat zie je toch aan het taalgebruik (mag ik hopen).

Waar ik je vanochtend nog het voordeel van de twijfel gaf, weet ik nu nog niet of ik hier actief mee ga doen.

Krijg de indruk jammergenoeg dat je niet van gedachten wilt wisselen over hoe andere het single-bestaan ervaren in alle aspecten (liefde, seks, financieel, etc.) maar je blijft redelijk overkomen als een dominant-zindoordrijvertje die 1001 en redenen uit de kast haalt/verzint om toch bij een ieder maar helder te krijgen dat 'al die singles toch ècht wel op zoek moeten zijn naar een relatie of welke losse vorm van contact ook'.

Laat dat eerst eens los in hemelsnaam of verander de titel van dit topic in 'topic voor singles die een relatie/seks zoeken en het helemaal eens zijn met Geleerd'In dat geval heb je meer aan een weblog.

En deze woorden komen van een single toch echt GEEN relatie wil. Wellicht later meer.
quote:hans66 schreef op 04 augustus 2008 @ 19:12:

Ik ben wel met Geleerd eens over de definitie van "single". Het geeft verder niet aan of de persoon single wil blijven (Fashionvictim), graag een relatie wil hebben (Geleerd) of er een beetje tussen inzit (ikzelf). Datzelfde geldt ook voor "werkloos". Dat is iemand die geen baan heeft. Of dat tijdelijk is, of permanent, wordt door het woord niet gedefinieerd.

Ja, tuurlijk, maar als ik een topic open met daarin allerlei vragen als

hoe beinvloedt werkeloos zijn je identiteit

welke nadelen ondervind je van het werkeloos zijn

wat voor verschillen merk je tussen mensen die wel een baan hebben en jezelf

heb je er wel eens aan gedacht om vrijwilligers werk te gaan doen om maar niet meer werkeloos te zijn

dan verwacht je toch niet dat het een topic is dat gaat over mensen die even een maandje vakantie hebben tussen de ene baan en de andere baan?

Zeker de vraag over identiteit impliceert een staat van zijn, het lijkt me stug dat iemand die in maart gedumpt wordt en in augustus alweer samenwoonplannen heeft, kan spreken van een "identiteit als single". Want die is helemaal niet single geweest zoals jij dat bent, ik dat ben, elninjoo dat is, thee dat is, etcetera, en volgens mij vormen wij toch echt de meerderheid van de reacties.

Er is dus kennelijk wel degelijk "behoefte" aan een topic dat over specifieke single issues gaat, maar Geleerd wil het daar helemaal niet over hebben, die wil het hebben over hoe hij zo snel mogelijk weer met iemand kan neuken.

Voor mij is dat in ieder geval niet de kern van het leven als single, totaal niet zelfs.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven