Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
@Thee: nee, ik zou ook niet snel met een kampeer-meisje gaan. Tenzij ze zich aan mij zou willen aanpassen.
*gaat ff chatten/minder serieus doen op dito site*

Iedereen vast eet smakelijk en misschien tot later/vanavond!
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 16:54:

@Dubiootje; politiek is hier geen bijvoegelijk naamwoord?!

Bijvoegelijk??? Kun jij je nick niet eens veranderen (eerst nog even doorleren)?

En ja, politiek is hier wel een bijvoeglijk naamwoord. En als het een zelfstandig naamwoord was, dan werd het aan elkaar geschreven, dus dan klopte het nog niet.

Maar wat ik van je wil weten is eigenlijk of jij de boel hier zit te bedonderen Geleerd.
Ga in therapie!
poltiiek-filosoof is 1 (samengesteld) zelfstandig naamwoord.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 17:03:

@Thee: we zouden dit soort dingen toch in de oude singles-topic bespreken?Géén idee wat je bedoelt. Fill me in!
Dat je het niet over je eten mag hebben Thee
Peas on earth!
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 17:06:

poltiiek-filosoof is 1 (samengesteld) zelfstandig naamwoord.Waar staat dat?
Peas on earth!
Hellup! Ik loop weer hopeloos achter. Dat wordt bijlezen!quote:Capibara schreef op 06 augustus 2008 @ 12:15:

[...]

Hee zeg, wel opletten hoor! 's Avonds leest hij altijd een goed boek!

En goede boeken zijn duur, vraag maar aan Dirk-Jan. Die gaf toch maar de voorkeur aan een gaap-boek, een boek waarvan je moet gapen.

quote:Dat strikte indelen van je tijd vind ik toch ook weer erg autuisme-achtig overkomen hoor.Misschien. Ik heb ook autisme, maar ben daar toch wel wat soepeler in. Iemand anders, ook een autist, is daar erg strak in, en daar erger ik me soms aan.
World of Warcraft: Legion
Doordat jij het zegt wordt het nog niet waar Geleerd.

Hoe heet de studie die je hebt gevolgd?
Ga in therapie!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 17:08:

Dat je het niet over je eten mag hebben Thee

Gelukkig laat ik me niet zoveel voorschrijven. Zelf koken vs niet zelf koken was een issue dat ik gisteren heb aangekaart.

Lekker puh
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 12:33:

Als jullie denken dat ik autistisch ben, is dat dan niet een extra reden om aardig tegen me te doen?

Of zijn jullie ook van die mensen die iemand die een rolstoel zit omduwen?Je kunt mensen toch wel gelijkwaardig behandelen? Ik ben ook een autist, maar ik blijf verantwoordelijk voor mijn daden. Als ik iets doms doe, kan ik kritiek verwachten.
Oh trouwens, zie nu Hans verschijnen en bedenk ineens dat ik nog iets wilde toevoegen aan eerdere berichtje over Hans, namelijk: dat ik hoop dat je m'n berichtje niet betuttelend vindt of vervelend. Het gaat tenslotte voor een gedeelte over jou (ook al is het om iets aan te tonen/te verduidelijken voor Geleerd). Als je het vervelend vindt, edit ik het (en deel ik nog een keer bonbons uit *
Peas on earth!
quote:thee schreef op 06 augustus 2008 @ 17:10:

[...]

Gelukkig laat ik me niet zoveel voorschrijven. Zelf koken vs niet zelf koken was een issue dat ik gisteren heb aangekaart.

Lekker puh Eetsmakelijk
Peas on earth!
quote:hans66 schreef op 06 augustus 2008 @ 17:12:

[...]

Je kunt mensen toch wel gelijkwaardig behandelen? Ik ben ook een autist, maar ik blijf verantwoordelijk voor mijn daden. Als ik iets doms doe, kan ik kritiek verwachten.

En Hans, als je terug gaat lezen, zie je vanzelf dat ik jou ergens als (goed!) voorbeeld heb genoemd. Wilde niet je autistkant benadrukken maar iets verhelderen. Hoop dat dat ok is voor jou. En anders moet je me er gewoon op aanspreken.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 17:06:

poltiiek-filosoof is 1 (samengesteld) zelfstandig naamwoord.Niet dus. En daar heb ik dan weer voor geleerd.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 17:12:

Oh trouwens, zie nu Hans verschijnen en bedenk ineens dat ik nog iets wilde toevoegen aan eerdere berichtje over Hans, namelijk: dat ik hoop dat je m'n berichtje niet betuttelend vindt of vervelend. Het gaat tenslotte voor een gedeelte over jou (ook al is het om iets aan te tonen/te verduidelijken voor Geleerd). Als je het vervelend vindt, edit ik het (en deel ik nog een keer bonbons uit *same thoughts again
zelf bedacht?
Wat bedoel je BM?

Voor mij ben je soms wat lastig te volgen met een oneliner of enkel woord..... zeker buiten quote context.
Huh en waarom mogen we het hier niet over eten hebben?

Eten singles met een serieuze inslag niet?

*wat zal ik DUHUNNNN worden zeg!*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 06 augustus 2008 @ 17:22:

Huh en waarom mogen we het hier niet over eten hebben?

Eten singles met een serieuze inslag niet?

*wat zal ik DUHUNNNN worden zeg!*
ik reageerde op julie
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 15:34:

Geleerd, Hans heeft een autistische (of aan autisme verwante?) stoornis. Daarover schrijft hij regelmatig, het komt in zijn posts naar voren. Thee doelt vooral daarop (volgens mij?) wanneer ze zegt dat Hans zich ontzettend heeft ontwikkeld. Als je te maken hebt met autistische trekken, is het aangaan van (langdurige) sociale contact vaak moeilijk, laat staan het aangaan van sociale contacten op een forum, waar ook nog eens gezichtsuitdrukking, intonatie etc missen. Wat zij volgens mij zegt, is dat Hans zich daarin ontzettend heeft ontwikkeld.

Ik moet daarbij expliciet de gezichtsuitdrukkingen interpreteren. Hier op het forum word ik enigszins geholpen met smileys of emoticons, of hoe ze heten, dus als , , etc. Dan weet ik preciezer wat de forummer met een zin bedoelt.

quote:Ik denk, en ik ken Hans waarschijnlijk nog niet zo lang als Thee, dat het heeft geholpen dat hij openlijk schrijft dat hij hinder ondervindt van zijn beperkingen ten aanzien van het aangaan van sociale contacten. Dat maakt volgens mij ook dat men soms meer geduld heeft, kan begrijpen waarom de ander misschien niet altijd de verborgen grap vat, etc.

Ik denk dat Thee zo'n 7 jaar op dit forum zit, en ik nog iets langer. Hoewel het een vrouwenforum is, en hoewel de sfeer op het forum (niet zo zeer in dit topic) om te snijden is, voel ik me hier op mijn gemak, en is het een van de populairste fora die ik bezoek (ik bezoek dus ook andere fora). Ik denk dat Thee heel veel berichten van mij gelezen heeft, ook daar waar ze niet gereageerd heeft.

quote:Jij ontkent stellig dat je dergelijke problemen in de communicatie met anderen ondervindt. Ik merk dat veel forummers deze problemen wél ervaren in de communicatie met jou. Jij lijkt zelfs niet eens te vóelen dat de ander die problemen ervaart (zie Capibara's opmerking over bord voor je kop, ergens op dit forum). Dat is opvallend. Als jij deze opvallendheden niet (h)erkent, is het volgens mij onmogelijk voor anderen om je die extra tijd te 'gunnen'....

Ik ervaar eerlijk gezegd deze problemen ook in de communicatie met Geleerd en met andere sommige forummers, terwijl ik met de meesten hier die problemen niet ervaar. Er zijn nl. mensen die een ernstiger vorm van autisme hebben dan ik. Mijn inlevingsvermogen en sociale intelligentie ontbreken trouwens ook niet geheel.

Zo ik heb al wat pagina's bijgelezen, nu de andere pakweg 6 of 7 nog...
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 06 augustus 2008 @ 17:12:

Oh trouwens, zie nu Hans verschijnen en bedenk ineens dat ik nog iets wilde toevoegen aan eerdere berichtje over Hans, namelijk: dat ik hoop dat je m'n berichtje niet betuttelend vindt of vervelend. Het gaat tenslotte voor een gedeelte over jou (ook al is het om iets aan te tonen/te verduidelijken voor Geleerd). Als je het vervelend vindt, edit ik het (en deel ik nog een keer bonbons uit *Dat geeft niet. Ik denk dat ik met die paar berichten wel eens ben. Ik was even weg van dit topic. Ik zat te gamen.
@SD: dit topic is opgericht om te praten over onderwerpen die direct samenhangen met het single-zijn. Jouw vraag "eten singles dan niet?" slaat dus de plank mis. Als dat het criterium zou zijn, dan zou je dus ieder onderwerp in dit topic kunnen behandelen.
Enne... die bonbons mag je sowieso wel uitdelen, Prins.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven