Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
Ik denk dat elk mens bi is. Alleen doordat het maatschappelijk niet geaccepteerd is dat mannen andere mannen zoenen, laat staan seks met ze hebben, zit het bij veel mannen nog verdrongen.
En Bad...hoe vond je het?

Ik vond de eerste keer zoenen met een vrouw verrassend zacht...

Lief...

En ik neig er ook naar hoor Ivy, maar vrouwen onder elkaar IS gewoon al veel meer geaccepteerd...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
@Geleerd, ik geloof niet dat een forum het juiste medium voor je is of ooit zal worden. Je begrijpt of totaal niks van een forum en het verschil tussen serieuze reacties vs 'kletsen/flirten/spelen met woorden' of je hebt idd een communicatiestoornis die je of niet onderkent of niet bekend wilt maken. Mij om even.

Met je achterlijke, kinderachtige, simpele, onder-de-gordel klaagreactie op het MODtopic heb de zgn door jezelf opgebouwde credits verspeeld. Bah, wat laat jij je weer als een naar, simpel, egocentrisch, jengelend mannetje zien!

Fijn dat je daarmee JOUW EIGEN topic volledig om zeep helpt.

Hoop dat je vanaf nu vooral lekker in je eentje post op jouw topic. Krijg je iig niet van de vervelende, flirterige reacties die JOU op JOUW topic niet bevallen.

Misschien kun je die regel wel instellen op ALLE door jou geopende topics.
En hi SD, IR en BM
ik vond erg weinig aan eerlijk gezegd
Haai Thee, wat ben je weer heerlijk subtiel

Hmmm Bad, ik vind het toch wel lekker hoor, zo zoenen met een man...
Ik zoen heel goed SD
Hee, waarom is mijn lijstje weg?
En wat zijn je skills verder ook alweer mijn lieve aanstaande?
Dansen koken kletsen masseren
TOCH de ideale partner!

salsadansen toevallig ook nog?

Even on-topic (al is Geleerd in geen velden of wegen te bekennen)

Gister stond er in de krant een stukje over singles en dat er een sport van maken om in een zo'n kort mogelijke tijd met zoveel mensen te daten.

Doen jullie dat ook?

Meerdere dates plannen zodat de leukste er dan uitgepikt kan worden?
Mmmm....ik kan niet koken, niet masseren en ook niet dansen.

Maar ik ben wel een heel leuke, ontwikkelde gesprekspartner!
@SD: ja, ik plan soms wel een paar dates in een week in....

Twee keer heb ik ook twee dates op een dag gehad, maar dat vond ik niet ideaal. Ik wil toch wel even doelbewust toeleven naar een afspraakje.
Ik kan mezelf quoten maar dat schijnt niet te mogen dus dan maar even zo...

Geleerd, dat geloof toch niemand meer hier op het forum

Je hebt de gave om iedereen binnen een ochtend compleet tegen je in het harnas te jagen...

Iets in me zegt dat gezellig een wijntje drinken met je er gewoon niet inzit...

(en wederom, daar bedoel ik niets rots/vervelends/naars of boos mee)
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 13:17:

@SD: ja, ik plan soms wel een paar dates in een week in....

Twee keer heb ik ook twee dates op een dag gehad, maar dat vond ik niet ideaal. Ik wil toch wel even doelbewust toeleven naar een afspraakje.

Toch niet 's avonds?

Want dan lees je boeken.

Al kun je natuurlijk best gezellig allebei een boek gaan lezen. Of samen op de bank uit 1 boek!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nee Tonk, de aap was al uit de mouw.

Geleerd heeft thuis heen internet ivm het eventueel verslaafd raken aan dit forum

Wat op zich heel logisch is hoor, heb per mail ook al mijn IRL vrienden vaarwel gezegd

Who needs friends als je hier een Single forum hebt

(wel een beetje bij blijven hoor)
Kan ook salsa dansen ja (dat verbaast heel veel mensen door mijn bouw en lengte en das altijd een leuke reactie)
Maak me gek bad
quote:tonkje schreef op 27 augustus 2008 @ 13:20:

[...]

Al kun je natuurlijk best gezellig allebei een boek gaan lezen. Of samen op de bank uit 1 boek!

Ja, elkaar voorlezen

SD, ik ben trouwens een schitterend gebrek even aan het herlezen. Leuk, ik lees hem nu toch anders dan toen.

Goedemiddag Thee
quote:Summerdance schreef op 27 augustus 2008 @ 13:23:

Nee Tonk, de aap was al uit de mouw.

Geleerd heeft thuis heen internet ivm het eventueel verslaafd raken aan dit forumHee, dan ook de rest vertellen he! Hij gaat 's avonds namelijk wel naar het internetcafé om te MSN'nen en te mailen met (een) 18-jarig(e) meisje(s).
@SD: je zegt dat je het niet lullig bedoelt, maar dit is natuurlijk wel degelijk een heel confronterende uitspraak voor mij.....

Maar goed: ik heb genoeg vrienden en vriendinnen die het gezellig vinden om een wijntje met me te drinken.
quote:Summerdance schreef op 27 augustus 2008 @ 13:07:

Gister stond er in de krant een stukje over singles en dat er een sport van maken om in een zo'n kort mogelijke tijd met zoveel mensen te daten.

Doen jullie dat ook?

Ja, het liefst 3 tegelijk ofzo
quote:Geleerd schreef op 27 augustus 2008 @ 13:28:

@SD: je zegt dat je het niet lullig bedoelt, maar dit is natuurlijk wel degelijk een heel confronterende uitspraak voor mij.....

Maar goed: ik heb genoeg vrienden en vriendinnen die het gezellig vinden om een wijntje met me te drinken.

Leg me dan eens uit Geleerd, waarom is het zo confronterend?

Omdat het waar is misschien?
Mooi he Ivy, ben zo dol op dat boek!!!!
@SD: stel dat het waar zou zijn, stel dat ik geen vrienden zou hebben, stel dat ik contactgestoord zou zijn.....

Stel dat die dingen waar zijn, vind jij het dan normaal om iemand die toch al een moeilijk leven heeft en misschien een beperking heeft, dat keer op keer in te wrijven? Ben je een sadist ofzo?

En stel dat het NIET waar is, waarom blijf je dan suggereren dat het wel waar is?

Kortom: of je ideeen nu wel of niet waar zijn: in beide gevallen zijn je opmerkingen ongepast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven