Singles Unite - Deel 3 2025 🌻 Swipe, chat & shine
woensdag 26 november 2025 om 19:47
woensdag 26 november 2025 om 20:27
Troela, uiteindelijk willen we toch iemand die echt 100% voor ons gaat, en dat ook doet.
Iemand die zegt dat (misschien) wel te willen, maar niet te kunnen, doet dat dus niet.
En dan zijn we meer waard dan dat.
Loslaten kost tijd, en doet pijn. Hoop laten varen en voor je gevoel weer terug bij af zijn… terwijl het zo mooi had kunnen zijn.
Is gewoon heel rot.
Mij helpt het om het gevoel er gewoon te laten zijn, niet weg te duwen, maar er ook niet naar te handelen (voor nu, want ik vind het ook heel lastig. Had zo graag gewild dat het anders was..)
Iemand die zegt dat (misschien) wel te willen, maar niet te kunnen, doet dat dus niet.
En dan zijn we meer waard dan dat.
Loslaten kost tijd, en doet pijn. Hoop laten varen en voor je gevoel weer terug bij af zijn… terwijl het zo mooi had kunnen zijn.
Is gewoon heel rot.
Mij helpt het om het gevoel er gewoon te laten zijn, niet weg te duwen, maar er ook niet naar te handelen (voor nu, want ik vind het ook heel lastig. Had zo graag gewild dat het anders was..)
woensdag 26 november 2025 om 21:23
Gevoel kun je niet uitzetten. Zoals Punkgirl zegt: laat je verdriet/teleurstelling/gevoel er gewoon zijn. Even dwars doorheen gaan. Lief zijn voor jezelf en doe dingen waar je blij van wordt. Dan slijt het gevoel als vanzelf.
De redenen waarom iemand niet voor je gaat, zijn niet relevant. Boeit ook niet. Iemand gaat voor je of niet. Iemand is emotioneel beschikbaar voor je of niet. Gaat ie niet voor je? Prima, maar dan is daar het gat van de deur.
Ik hebzelf nu al 1.5 jaar een stabiele relatie, maar liep voor mijn huidige partner ook altijd tegen dit soort situaties aan en ik werd er steeds nuchterder in. En steeds makkelijker.
De redenen waarom iemand niet voor je gaat, zijn niet relevant. Boeit ook niet. Iemand gaat voor je of niet. Iemand is emotioneel beschikbaar voor je of niet. Gaat ie niet voor je? Prima, maar dan is daar het gat van de deur.
Ik hebzelf nu al 1.5 jaar een stabiele relatie, maar liep voor mijn huidige partner ook altijd tegen dit soort situaties aan en ik werd er steeds nuchterder in. En steeds makkelijker.
donderdag 27 november 2025 om 10:18
Marathonloopster schreef: ↑26-11-2025 21:23
Helemaal mee eens, zo sta ik er ook in. Ik wil iemand die voor 100% emotioneel beschikbaar is en anders houd ik me aan het principe: als je voor iemand geen prioriteit bent, dan moet je ook geen optie zijn.
donderdag 27 november 2025 om 22:38
Herkenbaar wel... heb Tinder door allerlei levensfases heen al zooo vaak verwijderd en weer gedownloadLisa2022 schreef: ↑24-11-2025 22:48Hoi,
Hier ff stilte, ben het daten echt ff zat. Ik merk wel dat ik “ verlang” naar een maatje aan mijn zij maar die stomme apps daar word ik toch moedeloos van. Steeds weer opnieuw “ hoe gaat het? En bla die bla die bla”. Ik heb er gewoon geen zin meer in! In het nieuwe jaar maar weer eens verder kijken.
De meeste mannen zijn zooo saai... "Hoi schoonheid hoe gaat het en wat ben je aan het doen vanavond?" blablabla
En vervolgens hoor je niks meer van ze zodra je een beetje diepgang in het gesprek gooit
Maargoed, ik spreek met mezelf af dat ik elke dag een kwartiertje mag swipen en chatten, als het een leuk gesprek is blijf ik wat langer hangen (komt weinig voor). Dan blijft het gewoon hersendodend vermaak met m'n beentjes op de bank zoals ik ook weleens te lang op instagram blijf hangen, zonder de 'druk' dat ik mijn droomman moet ontmoeten.
Ik heb nu wel een match met een hele knappe Deense man. Maar hij is niet heel responsief; krijg elke dag een klein berichtje en that's it. Dus het gesprek verloopt nog niet zoo smooth haha.
En op breeze heb ik een match, maar die man wilde alleen maar 's avonds laat afspreken. Daar heb ik geen zin in voor een eerste date. Eerst maar eens koffie overdag en dan kan ik snel weg onder het mom van 'heb nog een andere afspraak', mocht het niets zijn.
donderdag 27 november 2025 om 22:55
@Troela Als iemand die zelf kersvers gedumpt is: Wanneer je meerdere dates hebt gehad met iemand die je echt echt leuk vindt, laat je die echt niet zomaar gaan, zelfs niet met liefdesverdriet. Dat hij nu een relatie nog niet ziet zitten snap ik wel, maar jullie kunnen toch best wat langer vrijblijvend met elkaar afspreken? What's the harm in that?
Als hij er niet voor openstaat om jou te zien en alleen maar wat flauwtjes blijft appen, zou ik het afkappen... red flag!
Als hij er niet voor openstaat om jou te zien en alleen maar wat flauwtjes blijft appen, zou ik het afkappen... red flag!
vrijdag 28 november 2025 om 05:20
Lastig hoor, Troela.
Ik zat in dezelfde setting als jouw date.
Mijn ( nu vriendin ) tindercatch en ik hebben een tijdje afgesproken maar ik kon er niet volledig voor gaan ivm onder andere een baanwissel en een net mislukte date periode met iemand anders.
Zij was begripvol maar heeft op een gegeven moment uitgesproken dat zij gevoelens kreeg en er graag verder mee wilde maar het los zou gaan laten en verder zou gaan kijken als ik er de rem op zou houden.
Dat was voor mij een eyeopener want deze vrouw had alle ingrediënten om een fijn setje mee te kunnen vormen.
We ervaarden een wederzijds maatje in elkaar.
Ondertussen zijn we in afwachting van amtwoord of we een woning bemachtigd hebben om samen te wonen.
Misschien helpt het door aan te geven dat je het los laat als je niet verder komt.
Een man laat een vrouw niet lopen als hij 100% voor haar wil gaan.
Het kan natuurlijk 2 kanten op gaan.
Ik zat in dezelfde setting als jouw date.
Mijn ( nu vriendin ) tindercatch en ik hebben een tijdje afgesproken maar ik kon er niet volledig voor gaan ivm onder andere een baanwissel en een net mislukte date periode met iemand anders.
Zij was begripvol maar heeft op een gegeven moment uitgesproken dat zij gevoelens kreeg en er graag verder mee wilde maar het los zou gaan laten en verder zou gaan kijken als ik er de rem op zou houden.
Dat was voor mij een eyeopener want deze vrouw had alle ingrediënten om een fijn setje mee te kunnen vormen.
We ervaarden een wederzijds maatje in elkaar.
Ondertussen zijn we in afwachting van amtwoord of we een woning bemachtigd hebben om samen te wonen.
Misschien helpt het door aan te geven dat je het los laat als je niet verder komt.
Een man laat een vrouw niet lopen als hij 100% voor haar wil gaan.
Het kan natuurlijk 2 kanten op gaan.
vrijdag 28 november 2025 om 06:55
Yasminmax schreef: ↑27-11-2025 22:38Herkenbaar wel... heb Tinder door allerlei levensfases heen al zooo vaak verwijderd en weer gedownload![]()
De meeste mannen zijn zooo saai... "Hoi schoonheid hoe gaat het en wat ben je aan het doen vanavond?" blablabla
En vervolgens hoor je niks meer van ze zodra je een beetje diepgang in het gesprek gooit![]()
Maargoed, ik spreek met mezelf af dat ik elke dag een kwartiertje mag swipen en chatten, als het een leuk gesprek is blijf ik wat langer hangen (komt weinig voor). Dan blijft het gewoon hersendodend vermaak met m'n beentjes op de bank zoals ik ook weleens te lang op instagram blijf hangen, zonder de 'druk' dat ik mijn droomman moet ontmoeten.
Ik heb nu wel een match met een hele knappe Deense man. Maar hij is niet heel responsief; krijg elke dag een klein berichtje en that's it. Dus het gesprek verloopt nog niet zoo smooth haha.
En op breeze heb ik een match, maar die man wilde alleen maar 's avonds laat afspreken. Daar heb ik geen zin in voor een eerste date. Eerst maar eens koffie overdag en dan kan ik snel weg onder het mom van 'heb nog een andere afspraak', mocht het niets zijn.
Als een man op zo'n manier een bericht stuurt (schoonheid, wat ga je doen vanavond), is het heel duidelijk dat ie beetje appt om slap te ouwehoeren. Beetje afleiding, verveling. Diepgang hoef je dan toch echt niet te verwachten. Meteen verwijderen dit soort matches.
Ik heb Tinder alleen gebruikt toen het net bestond, toen was het echt wel leuk. Net als Happn. Voordat ik mijn man tegenkwam, ging ik het weer heel kort proberen, maar ik vond het zooo droevig wat ik daar allemaal zeg. Als ik een leuk eerste bericht stuurde, kreeg ik nooit een reactie terug. En degene die mij een bericht stuurde konden echt totaal geen gesprek onderhouden.
Daarnaast verbaasd het me dat men nog steeds blijft proberen op Tinder. Er is zoveel negativiteit. Ook hoe het algo ritme in elkaar zit. Je moet Tinder gold of whatever kopen anders krijg je geen match. De meeste kunnen geen gesprek voeren etc. En het aantal relaties waarbij men elkaar via Tinder kent, daalt steeds meer.
De enige apps die ik nog gebruikte waren Breeze en dat blijf ik een geweldige app vinden en ik heb veel gedated via Bumble, maar dat zou ik om bijna dezelfde reden als Tinder ook nooit meer gebruiken als ik weer vrijgezel zou worden.
vrijdag 28 november 2025 om 07:01
Yasminmax schreef: ↑27-11-2025 22:55@Troela Als iemand die zelf kersvers gedumpt is: Wanneer je meerdere dates hebt gehad met iemand die je echt echt leuk vindt, laat je die echt niet zomaar gaan, zelfs niet met liefdesverdriet. Dat hij nu een relatie nog niet ziet zitten snap ik wel, maar jullie kunnen toch best wat langer vrijblijvend met elkaar afspreken? What's the harm in that?
Zodra er gevoelens zijn en het is duidelijk dat de één er wel voor wilt gaan en de ander niet, dan is er geen gelijkwaardigheid. Onbewust of bewust is de ene op de ander aan het wachten of naar signalen aan het zoeken dat de ander tóch er voor wilt gaan. Vaak is dat niet zo waarbij de ander met (nog) meer verdriet en het gevoel van tijdverspilling achterblijft.
vrijdag 28 november 2025 om 07:33
Ik heb gisteren onverwacht afgesproken met mijn match. Er was iets heftig gebeurd op het werk en aangezien hij in hetzelfde werkveld zit had hij voorgesteld om zijn plannen te wijzigen en na mijn werk af te spreken.
Het lijkt een heel zachte, begripvolle man. Ik wil hem wel beter leren kennen maar hij was over-enthousiast wat mij dan weer doet terugdeinzen. Moet wel zeggen dat ik mij erg op mijn gemak voelde.
En dan hoor ik toevallig de auteur van liefdesbang in een podcast deze ochtend en denk ik: verdorie, ze heeft het over mij.
Verbinding willen maar terugduwen wanneer een ander dat ook wil en eerder voor 'projectjes' gaan.
Hij stuurde zelf toen ik thuis kwam een berichtje dat hij een beetje te enthousiast was geweest en dat hij belooft rustiger te blijven op een volgende date
Het lijkt een heel zachte, begripvolle man. Ik wil hem wel beter leren kennen maar hij was over-enthousiast wat mij dan weer doet terugdeinzen. Moet wel zeggen dat ik mij erg op mijn gemak voelde.
En dan hoor ik toevallig de auteur van liefdesbang in een podcast deze ochtend en denk ik: verdorie, ze heeft het over mij.
Verbinding willen maar terugduwen wanneer een ander dat ook wil en eerder voor 'projectjes' gaan.
Hij stuurde zelf toen ik thuis kwam een berichtje dat hij een beetje te enthousiast was geweest en dat hij belooft rustiger te blijven op een volgende date
vrijdag 28 november 2025 om 08:59
vrijdag 28 november 2025 om 11:11
vrijdag 28 november 2025 om 15:33
MissUnderstood schreef: ↑11-11-2025 09:07Overigens maakt het voor mij dan wel verschil of de man in kwestie na zijn huwelijk gewoon eens even een fikse poos alleen heeft geleefd, of vrij snel weer gaat daten. De eerste categorie heeft de tijd genomen om zijn huwelijk te verwerken en eens gewoon op zichzelf te zijn, en weet vaak beter wat hij wil dan mannen die na een lang huwelijk binnen no time weer aan het daten slaan.
Yup, hier net ook een harde les geleerd. Mijn kersverse ex leefde al meer dan 10 jaar als broer en zus met zijn toenmalige echtgenote. Sliepen ook al een hele tijd apart. Zaten net een paar maanden in het scheidingstraject toen ik hem tegenkwam op Bumble. Heb onze conversatie terug kunnen lezen. Hij schreef in één van zijn eerste berichten dat hij pas een paar weken op zichzelf woonde. Ik wist natuurlijk dat dit een rode vlag was, maar ik dacht: dat huwelijk was al heel lang dood en misschien kan het wél.
Natuurlijk was de afstand heel ingewikkeld, maar er speelde echt meer. Pas een paar dagen voordat hij het uitmaakte met mij (7 maanden nadat we elkaar leerden kennen) gingen de scheidingspapieren naar de rechtbank. Dus dit heeft al die tijd nog gesleept. Uiteindelijk heeft vooral de dynamiek van bindingsangst/verlatingsangst ons de das om gedaan (ik weet dat ik hier dus ook werk in heb te doen). Maar het werd ook wel duidelijk dat hij een stuk minder goed alleen kon zijn dan hij dacht.
Hét bewijs voor mij is dat hij vlak nadat het uitging met mij alweer op een datingapp stond. Hij zegt dat hij gewoon graag een relatie wil, terwijl hij daar hoogstwaarschijnlijk niet toe in staat is. Hij houdt de boot af als het serieus dreigt te worden. Ik heb hem gezegd dat ik bang ben dat hij nog een paar vrouwenharten gaat breken, maar hij denkt dat het genoeg is dat hij zich nu bewust is van zijn bindingsangst. Tja.
En ja, ik meld mij weer. Ga nu eerst verder bijlezen.
The impossible only takes a little longer
vrijdag 28 november 2025 om 15:46
Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Vier weken geleden uitgegaan. Ik ben ook nog scherven aan het rapen. Zijn vermijdende gehechtheid was voor mij wel een goede spiegel. Wees je ervan bewust dat mensen met verlatingsangst en bindingsangst de neiging hebben om elkaar op te zoeken.
vrijdag 28 november 2025 om 15:54
Het gaat. Liefdesverdriet is grillig: het ene moment voel ik me best oké, het volgende moment kan ik hem opeens weer vreselijk missen. We hebben sinds een week geen contact meer. Beter zo. Hij had graag goede vrienden willen blijven, maar er zit bij mij teveel gevoel.
En toch, hoe klote ik me de afgelopen weken ook heb gevoeld, ik had het nooit willen missen. Het is ook heel romantisch en mooi geweest, we hadden dit allebei nog nooit op deze manier meegemaakt. En hij houdt een speciaal plekje in mijn hart. Bovendien heb ik zoveel over mezelf geleerd, dat ik goede hoop heb ik dat ik de volgende keer een betere keus ga maken.
vrijdag 28 november 2025 om 16:00
Je zit door zijn opstelling in een rotsituatie. Ik snap dat je hoop houdt, maar ik vrees dat je je daardoor niet echt kunt openstellen voor andere mannen. En je kent hem te kort om zijn minder leuke kanten al te hebben ontdekt, dus als je niet uitkijkt blijft hij nog heel lang door je hoofd spoken. Zeker als je (via de app) een beetje contact blijft houden.
vrijdag 28 november 2025 om 16:11
Nou zeg, de Deense man is nu ineens verdwenen. Het was ook te mooi om waar te zijn...
Ben er al wel weer klaar mee
vrijdag 28 november 2025 om 16:15
Attraverso schreef: ↑28-11-2025 07:33Ik heb gisteren onverwacht afgesproken met mijn match. Er was iets heftig gebeurd op het werk en aangezien hij in hetzelfde werkveld zit had hij voorgesteld om zijn plannen te wijzigen en na mijn werk af te spreken.
Hij stuurde zelf toen ik thuis kwam een berichtje dat hij een beetje te enthousiast was geweest en dat hij belooft rustiger te blijven op een volgende date![]()
Ik denk dat wij dezelfde (Vlaamse) podcast hebben geluisterd? Ik heb Liefdesbang herlezen toen ik de dynamiek begon te herkennen tussen mijn ex en mij. Er viel heel veel op zijn plek. Ik wist wel dat ik bindingsangstige trekken had, maar bij hem kwam ik volledig aan de kant van de verlatingsangst terecht. Hij herkende zelf ook best veel, maar wilde het niet met mij aangaan. Vond dat te therapeutisch worden. Nu doe ik de soulsearching in mijn eentje, want ik wil hier heel graag vanaf.
vrijdag 28 november 2025 om 16:33
Ja, van de ene kant wel. Hij zei geen idee te hebben waarom hij zijn profiel zo snel weer heeft geactiveerd. Ik denk dat ik het wel weet. Vluchtgedrag. Van de andere kant is het wel een lekker duidelijk signaal dat het echt over is. En uiteindelijk maakt het voor mij natuurlijk niet meer uit wat hij met zijn leven doet. Voordeel is dat ik hem nooit zomaar ga tegenkomen. Hij zit ook niet op de socials en we hebben geen appcontact meer. Dus als hij het binnen de kortste keren weer met de volgende gaat proberen, dan weet ik dat gelukkig niet.
vrijdag 28 november 2025 om 18:43
HTBS?
Vind die heel goed. Heb nog niet veel van deze aflevering kunnen luisteren want moest aan't werk... maar al meteen in het begin zei ze iets erg treffend.
Pijnlijk he, je ex tegenkomen op een dating app...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in