Singles unite: ( deel 3)

14-09-2020 14:26 3012 berichten
Alweer deel 3 van het single topic. Hier praten we over onze datingperikelen en het single leven.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
13-10-2020 20:58
Voor mij verandert er eigenlijk niets. Maar ik begrijp dat dat voor anderen een hard gelag is, deze maatregelen.

Ik ga gewoon doen wat ik alle winters al doe. Cocoonen, alle zonden overdenken en films en series bingen :-D

Veel lekkers in huis halen en met deken op de bank. En veel wandelen.

Ik ben heel blij dat we deze zomer alles konden meepakken. En lente wordt het vanzelf weer en dan ziet het er vast beter uit.
Mooi gezegd! Zo zie ik het ook, al ga ik donderdag een museum bezoeken waar ik al kaartje voor had gekocht en stiekem en wel erg blij dat die nog wel open zijn. Maar dat wordt dus een eigen lunchpakketje mee 😂 Wel sneu voor horeca, lijkt me heel pittig voor de ondernemers. En was nou net van plan om elke week keer in een koffie tentje te werken.

@Qiyara, super fijn om te lezen en goed dat je het niet heeft tegenhouden! Het heeft niet m’n voorkeur, maar wellicht dat ik nu iets bewuster over na ga denken. En ben het zeker met je eens, het toont toch wat meer verantwoordelijk bij een man. Laatste tijd iets teveel meegemaakt dat mannen alleen maar met hun eigenbelang bezig waren..
manisha-362 schreef:
13-10-2020 09:52
Sabbieh, wat fijn dat je nieuwe werkplek zo goed voelt! Wat voor functie was het ook alweer?

Mannen met kinderen, tsja... Ik vind het altijd zo'n dooddoener als er gezegd wordt: je bent te jong om die baggage al op je te nemen. Maar de zoektocht naar een kinderloze man is echt lastig. Ik zit nu dan niet meer op datingapps, maar toen ik er nog wel op zat had het grote meerendeel echt al kinderen. Waardoor ik ook begon te twijfelen of ik wel vast moest houden aan mijn aversie daartegen, want inderdaad, ik heb geen zin in die extra baggage. Maar dan wordt de zoektocht wel moeilijker als je graag een relatie wil (ik ben ook eind twintig).
Ik weet niet of dat een meerderheid is. Ik heb zelf geen kids (begin dertig) en ook zat single vrienden zonder en dan bedoel ik niet het type losgeslagen vrijgezel. Ligt dat niet meer aan hoe/waar je zoekt?

Hier overigens voorzichtige vlinders bij date. Ze is écht heel leuk :hyper:
Leuk hoor! Nieuwe liefdes zijn juist in coronatijd toch de kers op de taart. Ik denk extra bijzonder als je daar later op terug kijkt.
Vivi3338 schreef:
13-10-2020 21:21
Mooi gezegd! Zo zie ik het ook, al ga ik donderdag een museum bezoeken waar ik al kaartje voor had gekocht en stiekem en wel erg blij dat die nog wel open zijn. Maar dat wordt dus een eigen lunchpakketje mee 😂 Wel sneu voor horeca, lijkt me heel pittig voor de ondernemers. En was nou net van plan om elke week keer in een koffie tentje te werken.

@Qiyara, super fijn om te lezen en goed dat je het niet heeft tegenhouden! Het heeft niet m’n voorkeur, maar wellicht dat ik nu iets bewuster over na ga denken. En ben het zeker met je eens, het toont toch wat meer verantwoordelijk bij een man. Laatste tijd iets teveel meegemaakt dat mannen alleen maar met hun eigenbelang bezig waren..
Gelukkig dat musea nog kunnen dan. Als je creatief bent kun je nog best veel leuks doen. Je waardeert het dan extra.
chesta schreef:
13-10-2020 21:48
Ik weet niet of dat een meerderheid is. Ik heb zelf geen kids (begin dertig) en ook zat single vrienden zonder en dan bedoel ik niet het type losgeslagen vrijgezel. Ligt dat niet meer aan hoe/waar je zoekt?

Hier overigens voorzichtige vlinders bij date. Ze is écht heel leuk :hyper:
Wellicht. Maar ik ga niet 100 km verderop daten, bewust. Vind ik veel te lastig en niet passend bij mijn leven.
De juiste komt vanzelf langs. Cliche maar wel waar.
Ik heb tot nu toe alleen maar mannen gedate zonder kids, leek me praktischer omdat ik er zelf 1 heb. Maar ben toch van gedachten veranderd. Een man met kinderen weet hoe het is, en brengt denk ik ook wel gezelligheid met zich mee.
De date die zaterdag had afgezegd blijft toch wel appen, zou ik hem verkeerd hebben ingeschat? Zou z’n hoofd echt vol hebben gezeten van het feit dat hij moest afrijden op de motor? Hij heeft nog geen nieuwe datum voorgesteld.
Maarrrrr... ik zou ik niet zijn als ik niet alweer een nieuwe date had 🤣.
Kwam op een datingapp iemand tegen die ik nog van 10 jaar geleden ken. Toen al leuke vent en hij is dus inmiddels gescheiden en ik ook. Ja toen was het snel bekeken, hij komt zondagavond een drankje doen bij mij thuis. Woont ook in de buurt. Wel een kleine kanttekening: hij is 46, eigen bedrijf, helemaal afgetraind en rijdt een enorme gloednieuwe BMW... hij had me meteen op insta toegevoegd, vandaar dat ik dat weet. Maar ja, hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij een player is, maar je weet het niet hè? Hij heeft 2 kids.
Ben wel heel erg benieuwd, heb op de een of andere manier een goed onderbuikgevoel bij deze en echt een soort kriebels.
Heb m’n date van zondag, (die steward) moeten zeggen dat ik het toch alleen vriendschappelijk zag. Wat moeilijk om iemand af te wijzen zeg! Afgewezen worden is naar maar andersom ook. Hij zag het helemaal zitten met mij en m’n zoontje... oeps. Maar dacht bij mezelf kan maar beter eerlijk zijn.
Leuk dat je een nieuwe date hebt, maar je laat hem toch weer meteen bij je thuis komen? Waarom?
Je geeft daarmee wel een signaal af. Als je telkens hetzelfde blijft doen krijg je hetzelfde resultaat.

Zoals gezegd appt je ex date omdat hij die aandacht wil en je zo warmhoudt voor fun. Appen kost weinig moeite en kan hem seks opleveren wanneer hij zin heeft.
Als jij een serieuze relatie zoekt zou ik het echt anders aanpakken.
Ergens gaan wandelen voor een eerste kennismaking. Aftasten wie hij is. Of er uberhaupt een klik is. Je laat een vreemde in je domein komen, vind je dat niet ongemakkelijk, zeker als er geen klik is?
Och als 46 en kinderen intussen ok is ga ik ook in de rij staan :D

Al denk ik aan het type te horen dat Flitsie vooral voor sportschool, zonnebank, gebleekte tanden en idem haar, gouden kettingen, rolex enzo gaat.
Julus schreef:
14-10-2020 12:32
Als jij een serieuze relatie zoekt zou ik het echt anders aanpakken.
Ergens gaan wandelen voor een eerste kennismaking. Aftasten wie hij is. Of er uberhaupt een klik is. Je laat een vreemde in je domein komen, vind je dat niet ongemakkelijk, zeker als er geen klik is?
Zo leer je mij nooit kennen, ik houd niet van wandelen..
Het is ideaal om op een ongedwongen manier te kletsen. Vele malen beter dan om tegenover elkaar in een kroeg te zitten. Vind ik dan.
Het type date wat je samen afspreekt zegt ook al iets over een match. Twee mensen die niet van wandelen houden zullen iets anders plannen.
Jeetje ik ben ook vaak bij iemand thuis geweest voor een eerste date. Dat hoeft echt niet gelijk iets te zeggen. Het zei juist veel over die persoon en je had een mooi inkijkje in zijn leven.
Eigenlijk nooit als naar of ongemakkelijk ervaren.

In de eerste periode was ik echt opzoek naar een partner voor het leven. Later ben ik de lol er ook van gaan inzien wat hilarische dates heeft opgeleverd. Gelukkig had ik goede voelsprieten en heb ik bijna altijd leuke dates gehad.

Volgens mij zegt zoenen of soms zelfs seks op de eerste date echt niet hoe serieus je bent. Als er wederzijds toestemming is maakt het echt niet uit. Met mijn laatste ex hebben we de eerste date al best lopen friemelen. Dat heeft toch 6 jaar geduurd.

Ik denk dat het ook aan de vibes en het gesprek over de app ligt. Met de een is het oke met de ander ga je iets buiten het huis doen.

Als Flitsie zich oke voelt om date thuis te ontvangen zal ze echt wel weten wat ze doet neem ik aan.

Jules als jij je daar niet oke bij voelt moet je het vooral niet doen.
Julus schreef:
14-10-2020 13:07
Het is ideaal om op een ongedwongen manier te kletsen. Vele malen beter dan om tegenover elkaar in een kroeg te zitten. Vind ik dan.
Het type date wat je samen afspreekt zegt ook al iets over een match. Twee mensen die niet van wandelen houden zullen iets anders plannen.
Eens!
Flitsie schreef:
14-10-2020 10:56
Wat moeilijk om iemand af te wijzen zeg! Afgewezen worden is naar maar andersom ook.
Hier ben ik het zo mee eens, helemaal moeilijk om iemand af te wijzen als ie heel enthousiast en lief is.

Een eerste date wandelen lijkt mij wel leuk, maar bij wandelen denk ik aan wandelen in een bos, en dat vind ik voor een eerste date dan weer een beetje eng.
Ik ga altijd op mijn gevoel af. Bij deze heb ik een goed gevoel. Bij dates waarbij ik dat niet heb spreek ik niet thuis af.
Ik ken hem natuurlijk al, was tegelijk zwanger met zijn ex-vrouw en heb hun kindje toen als eerste gezien omdat we tegelijk in het ziekenhuis lagen. Dus daar heb ik wel een goed gevoel bij 😁.
Haha, nee ik val niet op rolexen en zonnebank. Eerder meer op ‘kakkers’. M’n date van zondag is ook zakenman, dus veel in pak etc. Daar hou ik wel van. Absoluut niet van ordinaire types. Voor een relatie dan, voor alleen seks is het een ander verhaal 🤣
Ik moet zeggen dat ik thuis-dates niet zo heel leuk vind. Eigenlijk probeer ik dat altijd zo veel/lang mogelijk af te houden. Ik vind het echt veel leuker om samen in de stad te zijn en elkaar mee naar leuke plekken of andere mensen te nemen. Dan kan ik heel makkelijk een leuke avond hebben, lekker in mijn eigen stad.

Thuis zit je dan met zo'n glaasje wijn op de bank, in een of andere beklemmende huiskamer met muziek op die ik niet leuk vind.. Vaak een of andere buitenwijk waarvan je dan weer helemaal terug naar huis moet fietsen..
@Antoon, dat klinkt meer als een ellendige visite dan als een leuke date, ik lig dubbel van het lachen.
wij slapen nooit.
:rofl: antoon
speciaal voor Antoon, als hij naar huis fietst:

https://www.youtube.com/watch?v=-IDRdwUagWY
wij slapen nooit.
Je kent elkaar in het begin nog maar nauwelijks en dan wordt het toch al gauw een beleefd gesprek over werk of kinderen. Niet dat dat geen waarde heeft maar er zit helemaal geen sjeu aan zo'n avond en ik wil mijn date dat ook niet aan doen.
Als je iemand net ontmoet hebt en leuk vindt wil ik veel liever leuke dingen meemaken of samen op mooie plekken zijn. Zo de perfecte dag of avond hebben. Je wil in het begin elkaar toch een beetje 'betoveren'. Dat gebeurt in nieuwegein batau noord nou eenmaal minder snel zal ik maar zeggen.
Hahah Antoon, herken het wel beetje 😂 Ben er ook niet gek op, tenzij het na aantal dates is en het wat vertrouwder voelt. Dan is een avondje bankhangen niet zo erg. Maar na eerdere ervaringen (dat er toch seks verwacht wordt..iemand sprong letterlijk keer boven op me) probeer ik het ook uit te stellen en vroeg grenzen aan te geven. Nu de horeca dicht is is het wel wat lastiger allemaal, maar even door de stad rondlopen etc is niks mis mee 😁 Bioscopen en musea zijn ook nog open gelukkig.

Maar begrijp het ook wel in dit geval Flitsie, aangezien je hem toch al kent en zijn gezin. Hopelijk gaat het een succesvolle date worden!
Antoon69 schreef:
14-10-2020 21:38
Thuis zit je dan met zo'n glaasje wijn op de bank, in een of andere beklemmende huiskamer met muziek op die ik niet leuk vind..
Voor een beelddenker als ik is dit een heel herkenbaar plaatje :D
Ben het helemaal met je eens dat een thuisdate pas leuk is wanneer je elkaar beter kent en een slechte manier is om elkaar te leren kennen.
Maar ieder z'n ding natuurlijk, als het wel bij je past, dan vooral doen
Antoon69 schreef:
Ik moet zeggen dat ik thuis-dates niet zo heel leuk vind. Eigenlijk probeer ik dat altijd zo veel/lang mogelijk af te houden. Ik vind het echt veel leuker om samen in de stad te zijn en elkaar mee naar leuke plekken of andere mensen te nemen. Dan kan ik heel makkelijk een leuke avond hebben, lekker in mijn eigen stad.

Thuis zit je dan met zo'n glaasje wijn op de bank, in een of andere beklemmende huiskamer met muziek op die ik niet leuk vind.. Vaak een of andere buitenwijk waarvan je dan weer helemaal terug naar huis moet fietsen..
Eens
Julus schreef:
13-10-2020 20:58
Voor mij verandert er eigenlijk niets. Maar ik begrijp dat dat voor anderen een hard gelag is, deze maatregelen.

Ik ga gewoon doen wat ik alle winters al doe. Cocoonen, alle zonden overdenken en films en series bingen :-D

Veel lekkers in huis halen en met deken op de bank. En veel wandelen.

Ik ben heel blij dat we deze zomer alles konden meepakken. En lente wordt het vanzelf weer en dan ziet het er vast beter uit.
Mooi gezegd.

Wat betreft thuis daten zou ik als man ook niet doen. Mijn kinderen wonen hier 50%, ik wil niet iedereen daar zo maar toelaten.
Antoon69 schreef:

Oh daar ben ik het zo mee eens! Foto’s aan de muur van de kinderen, meubels die niet je smaak zijn. Moet ik nu naast hem of tegenover hem gaan zitten? Ik heb nooit gesnapt waarom mensen thuis afspreken, ook al ben ik het er niet mee eens dat dat dan gelijk een seksdate moet worden. Een leuke kroeg, een wijntje en lekker flirten. Toch veel leuker! En helaas nu onmogelijk.
Mannen die gelijk een thuisdate willen, verdenk ik ervan dat ze het lekker goedkoop willen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven