Singles Unite : deel 5!!! 😄

zondag 22 november 2020 om 20:03
Lekker is maar een vinger lang
d.w.z. men proeft iets lekkers slechts zoolang het op de tong ligt, die ongeveer een vinger lang is; daarna: alle genot is kortstondig.
lekker is maar één vinger lang
oppervlakkige genoegens geven ook maar een betrekkelijke voldoening. / leuke dingen duren meestal maar erg kort
d.w.z. men proeft iets lekkers slechts zoolang het op de tong ligt, die ongeveer een vinger lang is; daarna: alle genot is kortstondig.
oppervlakkige genoegens geven ook maar een betrekkelijke voldoening. / leuke dingen duren meestal maar erg kort
zondag 22 november 2020 om 20:12
Hoi allemaal,
Ik ben Wiriehorn, onlangs gescheiden en woon nu nog samen met ex-man en twee kinderen. Over een paar maanden krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis.
Voor het eerst in bijna 20 jaar weer single (daarvoor bijna 8 jaar single geweest)
Het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven.
Ik heb al het een en ander gelezen en vind de sfeer hier leuk
Ik ben Wiriehorn, onlangs gescheiden en woon nu nog samen met ex-man en twee kinderen. Over een paar maanden krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis.
Voor het eerst in bijna 20 jaar weer single (daarvoor bijna 8 jaar single geweest)
Ik heb al het een en ander gelezen en vind de sfeer hier leuk

Your ego is not your amigo!
zondag 22 november 2020 om 20:16
Dank voor al jullie berichten.Julia_20 schreef: ↑22-11-2020 12:33@lacasa
Lastig. De ene dame wijkt toch iets af dan wat je dacht.
En dan je ex. Iemand anders schreef het ook al. Een tijdje na een breuk leef je op. Je ontdekt jezelf weer als persoon wie je uiteindelijk was.
Je voelt je vrij.
Wie was zij of hoe was zij voor en in het begin van jullie relatie?
Jullie spraken uit dat jullie het gezin miste. Maar ook elkaar als liefdespartner?
De date is heel snel geïrriteerd aan dingen. Ik heb (vind ik) zelf een ruime acceptatiegraad. Ik ben vooral van leven en laten leven.
Wat betreft ex, die opleef periode heeft ze al gehad (ik ook). Ik denk meer dat ze nu tot bezinning komt. De reden dat we uit elkaar gegroeid waren, kwam doordat we heel veel externe tegenslagen te verwerken kregen met daarbij twee piepjonge kinderen. Er is altijd respect geweest. Natuurlijk maakt sarcasme het twijfelen. De kinderen zouden we beide hierin nooit betrekken.
Ik denk er nu aan het contact met de date te stoppen. En te kiezen voor een halfjaar alleen door te brengen. Alles rust en tijd te geven en in de lente eens verder te kijken.
zondag 22 november 2020 om 20:17
Julia_20 schreef: ↑22-11-2020 20:03Lekker is maar een vinger lang
Klinkt niet aanlokkelijk
wij slapen nooit.
zondag 22 november 2020 om 20:17
Welkom! Het is ook heel gezellig hier.wiriehorn schreef: ↑22-11-2020 20:12Hoi allemaal,
Ik heb al het een en ander gelezen en vind de sfeer hier leuk![]()

zondag 22 november 2020 om 20:19
LaCasa schreef: ↑22-11-2020 20:16Dank voor al jullie berichten.
De date is heel snel geïrriteerd aan dingen. Ik heb (vind ik) zelf een ruime acceptatiegraad. Ik ben vooral van leven en laten leven.
Wat betreft ex, die opleef periode heeft ze al gehad (ik ook). Ik denk meer dat ze nu tot bezinning komt. De reden dat we uit elkaar gegroeid waren, kwam doordat we heel veel externe tegenslagen te verwerken kregen met daarbij twee piepjonge kinderen. Er is altijd respect geweest. Natuurlijk maakt sarcasme het twijfelen. De kinderen zouden we beide hierin nooit betrekken.
Ik denk er nu aan het contact met de date te stoppen. En te kiezen voor een halfjaar alleen door te brengen. Alles rust en tijd te geven en in de lente eens verder te kijken.
Gauw laten gaan die date, brr, ze klinkt niet relaxed.
wij slapen nooit.
zondag 22 november 2020 om 20:25
Ik denk dat dat een wijs besluit is te stoppen met de date. Je gaat je straks irriteren aan haar irritatie.LaCasa schreef: ↑22-11-2020 20:16Dank voor al jullie berichten.
Het valt je nu op en je gaat er op letten.
Voor wat betreft halfjaar rust. Als dat voor jou goed voelt zeker doen.
Even de boel op een rijtje krijgen wat je wil en kijken hoe het contact eventueel verder loopt met je ex. Geen overhaaste beslissingen. Go with the flow.

zondag 22 november 2020 om 21:01
google is your friend?Julia_20 schreef: ↑22-11-2020 20:03Lekker is maar een vinger lang
zondag 22 november 2020 om 21:19
Tnx! Hahaha, ja en de rest vond ik ook wel aardig

Leuk dat het een mix is van mannen en vrouwen. En, zo te lezen, verschillende situaties (met/zonder kinderen etc)
Ik heb twee kinderen in de puber leeftijd. Ze hebben het zwaar met de scheiding (duh) maar omdat de sfeer goed is thuis tussen ex en mij en ik heel dichtbij een ander huis heb kunnen kopen zijn ze vrij relaxt.
Ik sluit ook niet uit dat we als kerngezin geregeld nog dingen samen zullen doen. Bijvoorbeeld feestdagen en/of (korte) vakanties.

zondag 22 november 2020 om 21:20
Veeel geschreven zeg.
Welkom verse singles!
Ik had vandaag mijn verjaardagsvisite: mijn vriendin. Was gezellig maar helaas had ik al sinds het opstaan hoofdpijn.
Nu nog niet over helaas.
Heb me wel jarig gevoeld vanwege de vele felicitaties, visite en cadeaus.
Morgenochtend ga ik op wandeldate met collega's en hoop dat die hoofdpijn dan over is.
Lacasa: wijs besluit denk ik. Je date wordt hem niet voor jou. Als ze nu al zo snel zeurt of kritiek levert wordt het alleen maar erger.
In dit geval geldt: van een mooi bord kun je niet lang eten.
Tom: zong je date take my breath away?
Welkom verse singles!
Ik had vandaag mijn verjaardagsvisite: mijn vriendin. Was gezellig maar helaas had ik al sinds het opstaan hoofdpijn.
Nu nog niet over helaas.
Morgenochtend ga ik op wandeldate met collega's en hoop dat die hoofdpijn dan over is.
Lacasa: wijs besluit denk ik. Je date wordt hem niet voor jou. Als ze nu al zo snel zeurt of kritiek levert wordt het alleen maar erger.
Tom: zong je date take my breath away?

zondag 22 november 2020 om 21:22
Dat zou de ideale situatie zijn en zo te lezen is er veel respect, dus dat lukt jullie wel. Een woning dichtbij is zo fijn! Dat ze lopend of fietsen heen en weer kunnen wanneer ze willen.wiriehorn schreef: ↑22-11-2020 21:19Tnx! Hahaha, ja en de rest vond ik ook wel aardig![]()
Leuk dat het een mix is van mannen en vrouwen. En, zo te lezen, verschillende situaties (met/zonder kinderen etc)
Ik heb twee kinderen in de puber leeftijd. Ze hebben het zwaar met de scheiding (duh) maar omdat de sfeer goed is thuis tussen ex en mij en ik heel dichtbij een ander huis heb kunnen kopen zijn ze vrij relaxt.
Ik sluit ook niet uit dat we als kerngezin geregeld nog dingen samen zullen doen. Bijvoorbeeld feestdagen en/of (korte) vakanties.
zondag 22 november 2020 om 21:23
Gefeliciteerd nog!Julus schreef: ↑22-11-2020 21:20Veeel geschreven zeg.
Welkom verse singles!
Nu nog niet over helaas.
Tom: zong je date take my breath away?![]()
zondag 22 november 2020 om 21:24
Lekker vroeg erin met 2 paracetamolletjes werkt misschien wel.Julus schreef: ↑22-11-2020 21:20Veeel geschreven zeg.
Welkom verse singles!
Nu nog niet over helaas.
Tom: zong je date take my breath away?![]()
zondag 22 november 2020 om 21:32
Gefeliciteerd Julus! Jammer dat je zo’n pijn in je hoofd had vandaag.
Casa: klinkt inderdaad niet relaxt die dame, volg je gevoel zou ik zeggen. Als iemand nu al zoveel kritiek uit dan zal dat vast niet minder worden naarmate je elkaar beter leert kennen.
Ja, ex en ik kunnen het echt nog goed vinden en ik heb ontzettend mazzel gehad dat ik dit huis kon kopen. Er is hier bijna niet aan een huis te komen, in geen enkel segment.
Ik heb wel wat hulp gehad; makelaar is een bekende van me en de mensen die het huis verkopen ken ik en zij gunden het mij, boven andere bieders.
Casa: klinkt inderdaad niet relaxt die dame, volg je gevoel zou ik zeggen. Als iemand nu al zoveel kritiek uit dan zal dat vast niet minder worden naarmate je elkaar beter leert kennen.
Ja, ex en ik kunnen het echt nog goed vinden en ik heb ontzettend mazzel gehad dat ik dit huis kon kopen. Er is hier bijna niet aan een huis te komen, in geen enkel segment.
Ik heb wel wat hulp gehad; makelaar is een bekende van me en de mensen die het huis verkopen ken ik en zij gunden het mij, boven andere bieders.

zondag 22 november 2020 om 21:36

zondag 22 november 2020 om 21:37
Het is fijn om een kruiwagen te hebben. Scheelt een hoop kopzorgen.wiriehorn schreef: ↑22-11-2020 21:32Gefeliciteerd Julus! Jammer dat je zo’n pijn in je hoofd had vandaag.
Goed geregeld allemaal, en dan straks lekker je nieuwe leven opbouwen.