Singles unite, eerste editie 2023 deel 1

24-01-2023 12:18 3985 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw topic, nieuwe kansen 🥳
Ik heb gemengde gevoelens over de date van gisteren. Hij was net zo knap als op de foto’s, we hadden een leuk gesprek en hebben serieuze dingen besproken en ook gelachen, máár… er waren ook wat minpuntjes: hij woont een groot deel van het jaar in Dubai, of all places (als er één plek is waarvan ik zonder er ooit geweest te zijn weet dat ik het er haat is het daar o_o ) en hij moest tijdens de date (met duizend excuses, dat wel) een vrij lang zakelijk gesprek voeren en daarna meerdere appjes sturen. Eh… tja. Kan gebeuren natuurlijk maar ik kreeg een beetje het beeld van een workaholic die helemaal geen tijd heeft voor een relatie. Nog even los van het feit dat hij zo vaak in Dubai is. Maar zelf zag hij dat blijkbaar anders, want hij wilde meteen weer afspreken voor komend weekend. Ik heb het nog even afgehouden en denk erover na. Ergens wil ik het niet te snel afkappen maar ik denk eigenlijk niet dat dit iets serieus kan worden..
Claire45 schreef:
19-12-2024 10:43
Ergens wil ik het niet te snel afkappen maar ik denk eigenlijk niet dat dit iets serieus kan worden..
Je zoekt iets serieus maar je kan het grootste deel van het jaar niet bij elkaar zijn en hij gaat zelfs in dit prille datestadium uitgebreid zitten bellen, waar jij bij bent.
Wat is de reden behalve dat hij knap is dat je niet te snel wil afkappen?
Attraverso schreef:
17-12-2024 07:00
'Ik wil me na onze eerste date de smaak van je lippen herinneren'
In zijn en mijn profiel staat 'ik zoek iets serieus'
Wat vinden jullie van die opener?
Hangt helemaal van zijn foto's af.
Pioen00 schreef:
19-12-2024 11:08
Je zoekt iets serieus maar je kan het grootste deel van het jaar niet bij elkaar zijn en hij gaat zelfs in dit prille datestadium uitgebreid zitten bellen, waar jij bij bent.
Wat is de reden behalve dat hij knap is dat je niet te snel wil afkappen?
Misschien kan het iets niet-serieus worden? Voor de lol/seks. Maar zoiets past denk ik niet bij mij, geen idee, nooit uitgeprobeerd :)
Claire45 schreef:
19-12-2024 11:37
Misschien kan het iets niet-serieus worden? Voor de lol/seks. Maar zoiets past denk ik niet bij mij, geen idee, nooit uitgeprobeerd :)
Daar lijkt het wel op dat hij daar voor in is toch? Goed over nadenken of je daar blij van wordt.
Jammer Claire! Maar ik denk dat je qua gevoel wel goed zit, bij het horen van werken in Dubai zouden mijn alarmbellen ook afgaan :@@:

Alhoewel, hij zal wel goed verdienen, misschien heeft hij wel een lekkere jacuzzi op zijn balkon staan :P
Claire zelf zou ik daar nu voor passen maar ik zoek iemand voor een serieuze relatie waar ik vaak mee samen kan zijn. Ben 50+
Maar ik weet zeker dat ik daar een jaar of 10-20 geleden, toen ik nog wel eens een fwb had, zeker zou van geprofiteerd hebben.
Mijn date reist trouwens ook wel eens naar Dubai en zo voor zaken.
Claire45 schreef:
19-12-2024 11:37

Zou hij dat dan niet rond gaan bazuinen in je kennissenkring?
Fijn, al jullie reacties. Ik denk dat ik het nog even af ga houden. Voor mij is een fwb-relatie nieuw en ik word eerlijk gezegd al onrustig bij het idee. Dus nee, het was een leuke fantasie maar ik ben gewoon niet iemand die heel ontspannen omgaat met seks. Er komen al snel gevoelens bij kijken. Helaas :-D Want het is wel een erg knappe man.
Buster schreef:
19-12-2024 18:19
Zou hij dat dan niet rond gaan bazuinen in je kennissenkring?
Misschien maar dat zou me dan weer minder raken. Bij dat soort roddels weet je toch nooit precies hoe het zit, dus dat zou me weinig doen.
Waar is de tweede editie haha. Wil me voorbereiden voor de worst case scenario met mijn huidige relatie vanaf 2025... Maar ben ook 30 en heb geen zin om weer lang single te zijn. Ik wil ook kinderen en een toekomst bouwen.
Leuk zo'n nieuwe relatie waarin de basis echt wel goed is, maar de triggers vanuit mn vorige relaties vliegen mij om de oren.

De laatste jaren klapten mn dates/relaties na 1-3 maanden, dus ik heb geen idee wat je moet voelen of wat er gebeurd als het wél goed gaat.

Hij ondervind veel overprikkeling in zn dagelijks leven waar ik niet teveel over kwijt wil met als gevolg dat ie tegen mij ineens veel afstandelijker is dan weken geleden.

En zo eindigden mn vorige relaties ook: met afstandelijkheid van hun kant om er vervolgens (zonder het uit te maken) ermee te stoppen.

Het enige wat ik nu denk is: "oké, we gaan nu richting het einde van iets wat veel belovends leek". En nu wordt er ongetwijfeld gezegd dat ik het ter sprake moet brengen, maar op dit moment (met de kerstdagen voor de deur) weet ik het gewoon even niet...

Gevolg is nu: ik reageer niet meer op de app, omdat ik liever géén app-contact meer heb dan korte domme berichten die volledig in contrast staan met hoe het de eerste weken was...

Hoort dit wel in de 1-3 maanden van een relatie?

Ik zit echt even met m'n handen in het haar.
Lastig Kitty dat hij daar ook eigenlijk niet echt iets over kwijt wil. Vind het ook een beetje flauw als je net met iemand aan het daten bent/pril in een relatie zit.

Staan er wel alweer plannen om elkaar weer te zien komende dagen? Wellicht dat je dan kan bespreken wat het met je doet?

Heeft hij al eens eerder zo'n periode gehad toen jullie al aan het daten waren?

Ik snap dat je er over in zit.
redrosethorn wijzigde dit bericht op 23-12-2024 11:14
Reden: Toevoeging
16.40% gewijzigd
Lastig te vergelijken, Kitty. Ik ben alweer jaren samen met mijn man. Maar voor wat het waard is...
Ik zou zelf zeggen dat het voelen van enige onzekerheid of angst om de ander te verliezen, past/hoort bij de eerste maanden van een relatie. Omdat je elkaar nog niet kent, omdat je verliefd bent (verliefdheid gaat voor mij samen met gevoelens van onzekerheid), en ook omdat je simpelweg nog niet weet hoe standvastig jullie prille liefde op de langere termijn is. Tegelijkertijd denk ik dat in het begin van de relatie de verliefdheid en aantrekkingskracht, het heerlijke samenzijn en samensmelten, daar ruimschoots tegenop zouden moeten wegen. Ik had een heel sterk gevoel van thuiskomen bij hem, dat ik nooit bij iemand anders gevoeld had.

Als ik verder nog een beetje mag speculeren op basis van eerdere dates en berichten die je hebt geschreven (niet per se met deze man), dan denk ik dat er misschien nog iets anders aan de hand kan zijn. Is dit een man die heel veel emotioneel ventileert bij jou, of dat in elk geval tot voor kort deed? Want ik heb het idee dat jij steeds op zoek bent naar een emotioneel beschikbare man, wat logisch is want dat heb je ook nodig om nader tot elkaar te komen. Maar een man die al zijn emoties bij jou ventileert (dumpt dus eigenlijk) is iets anders dan emotioneel beschikbaar zijn. Dan gebruikt hij jou als coping. Tot hij er genoeg van heeft of beseft dat hij toch niet op je valt bijvoorbeeld, en dan trekt hij zich weer terug. Is dat iets wat hier aan de hand kan zijn?
Kitty begrijp ik goed dat hij tussen de dates door nog amper contact zoekt en kort reageert als jij hem iets stuurt?
Klinkt inderdaad niet goed.
En je vraagt je nu waarschijnlijk af of dit aan 'jou' te wijten is of aan iets wat speelt buiten jou om.
Maar je hoeft helemaal niet met die onzekerheid te blijven zitten! Zeg het hem gewoon, wat die afstand met je doet. Vraag hem wat er speelt.
Hebben jullie nog een date gepland?

Hier morgen korte 3de date (waar hij spontaan veel moeite voor gedaan heeft om er tijd voor te maken) en 4de date gepland. Voelt erg goed.
Maar toch besprak ik recent met een vriendin dat ik zit te wachten tot er lijken uit de kast vallen want dat gebeurt hier ook steeds rond week 6-8. Hij lijkt er vol voor te gaan maar ik hou wat afstand al vind ik het een heel goeie catch.
Ik begrijp je gevoel volledig.

Maar heb het er toch maar over hoor! Blijf niet in die onzekerheid zitten! :hug:
Ik denk ook dat 1-3 maanden ongeveer de periode is die een man nodig heeft om te ontdekken of hij je echt leuk vindt, of eigenlijk: dan pas begint hij je echt te zien i.p.v. zijn eigen fantasiebeeld op je te projecteren. Ik ben ook weleens gedumpt na precies die periode. Maar als dat het is dan ga je daar snel achter komen.
Lastig, in het begin van een relatie zit toch vaak een stukje onzekerheid. Je kent iemand nog niet goed genoeg wat het betekent als hij opeens wat meer kortaf wordt. En dan spelen er ook nog ervaringen uit het verleden mee.

Kun je anders even bellen? Dat je daarmee een beetje gevoel krijgt hoe het zit tussen jullie?
En anders toch aankaarten de volgende keer als je elkaar ziet. Je bent vaak geneigd om niks te zeggen om het niet te verpesten. Ik denk altijd maar dat je het beter kunt bespreken want 1) hij kan je geruststellen en rekening houden met wat zijn gedrag met jou doet, bij de goede man leer je elkaar ook beter kennen door dit soort gesprekken of 2) hij is inderdaad aan het uitchecken maar dan kan je dat maar beter weten dan je nog dagen rot en onzeker voelen.

Hebben jullie al een nieuwe afspraak staan?
@Kitty, oh wat shit. In tegenstelling tot wat anderen adviseren zou ik niets doen, júist niet, omdat die overprikkeling er bij hem waarschijnlijk voor zorgt dat hij zich nog verder terugtrekt en inderdaad is dat met de feestdagen voor de deur geen goed plan. Dan zit jij met een knoop in je maag en hij krijgt door jouw vragen nog meer stress…

Gewoon even laten, dus. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken, het kan nog alle kanten uit met deze relatie. Als het toch niet blijkt te werken hoef je dat niet nú al te weten, dat blijkt dan vanzelf wel. Ik zou hem de ruimte geven en hopen dat hij die ruimte toch vervelend gaat vinden. Vanaf dat moment kun je het gesprek aangaan, omdat hij er dan voor openstaat. Misschien ben jij er tegen die tijd wel klaar mee, dat is dan zijn verlies. Ik zou echt even alleen aan jezelf denken nu.
Makkie94 schreef:
23-12-2024 09:21
Waar is de tweede editie haha. Wil me voorbereiden voor de worst case scenario met mijn huidige relatie vanaf 2025... Maar ben ook 30 en heb geen zin om weer lang single te zijn. Ik wil ook kinderen en een toekomst bouwen.
Worst case scenario, dat klinkt niet goed Makkie. Bedoel je dat je huidige relatie niet lekker loopt en dat je je voorbereidt op een nieuw jaar als single?
Claire45 schreef:
23-12-2024 15:12
@Kitty, oh wat shit. In tegenstelling tot wat anderen adviseren zou ik niets doen, júist niet, omdat die overprikkeling er bij hem waarschijnlijk voor zorgt dat hij zich nog verder terugtrekt en inderdaad is dat met de feestdagen voor de deur geen goed plan. Dan zit jij met een knoop in je maag en hij krijgt door jouw vragen nog meer stress…

Gewoon even laten, dus. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken, het kan nog alle kanten uit met deze relatie. Als het toch niet blijkt te werken hoef je dat niet nú al te weten, dat blijkt dan vanzelf wel. Ik zou hem de ruimte geven en hopen dat hij die ruimte toch vervelend gaat vinden. Vanaf dat moment kun je het gesprek aangaan, omdat hij er dan voor openstaat. Misschien ben jij er tegen die tijd wel klaar mee, dat is dan zijn verlies. Ik zou echt even alleen aan jezelf denken nu.
Hoe denkt zij aan zichzelf door tijdens de feestdagen in onzekerheid te zitten en daar niets over te zeggen omdat hij anders overprikkeld kan raken?
Moet je dat voor jezelf willen? Iemand die zo snel overprikkeld is dat je hem er niet mag mee confronteren dat je onzeker wordt door zijn gedrag?
Ik vind dat je in dat geval de lat hoger mag leggen. Liever single dan een prille relatie met iemand waarbij je op eieren moet lopen.
Ik ben ook ‘snel overprikkeld’ maar dat uit zich dan door niet naar wilde feesten te gaan, grote concerten, eerder rust op te zoeken. Niet door mijn date/lief te negeren en onzeker te maken.
Attraverso schreef:
23-12-2024 15:44
Hoe denkt zij aan zichzelf door tijdens de feestdagen in onzekerheid te zitten en daar niets over te zeggen omdat hij anders overprikkeld kan raken?
Moet je dat voor jezelf willen? Iemand die zo snel overprikkeld is dat je hem er niet mag mee confronteren dat je onzeker wordt door zijn gedrag?
Ik vind dat je in dat geval de lat hoger mag leggen. Liever single dan een prille relatie met iemand waarbij je op eieren moet lopen.
Ik ben ook ‘snel overprikkeld’ maar dat uit zich dan door niet naar wilde feesten te gaan, grote concerten, eerder rust op te zoeken. Niet door mijn date/lief te negeren en onzeker te maken.
Ja, daar heb je een punt. Ik bekijk het vanuit mijn eigen perspectief en ik zou me afzijdig houden van zijn overprikkeling en gedoe omdat ik daar sowieso slecht tegen kan en dus zelf al met een half been buiten de deur zou staan. Dat had ik er misschien bij moeten zetten :)

Ik vind dat een prille relatie leuk moet zijn. Natuurlijk spelen onzekerheid en angst in die fase een rol, het is allemaal nieuw en spannend en zenuwslopend, maar voor mij zou een man die niet gewoon zégt wat hem dwarszit eigenlijk afvallen. Omdat Kitty hem nog maar kort kent en misschien dingen invult die er niet zijn zou ik hem, als ik haar was, niet meteen afserveren maar ik zou wel een grens trekken: ik ga niet lopen peilen en aftasten en op eieren lopen, ik zou daarom afwachten en hopen dat hij zelf gaat inzien dat zijn gedrag niet leuk is, en dat hij beter zijn best moet doen als hij de relatie wil voortzetten.

Lang verhaal, maar het komt erop neer dat ik in de eerste date-fase nooit dingen zal doen/accepteren die ik in een serieuze relatie ook nooit zou doen of accepteren. Ik houd niet van ‘moeilijke mannen’, ik heb geen redders-complex en daarom zou ik dus meteen duidelijk maken (door er niet op te reageren) dat hij zíjn overprikkeling ergens anders moet gaan oplossen. Maar goed, dat is natuurlijk heel persoonlijk en in die zin ook zeker geen advies, hooguit een andere kijk op de situatie.
Hier kan ik me beter in vinden Claire. Ik voel me ook onzeker maar daar heeft mijn date niets mee te maken, wel mijn verleden.

Kitty ik hoop dat je toch wat rust kan vinden en gezellige Kerstdagen kan beleven.
Hebben jullie nog iets afgesproken?
Claire45 schreef:
23-12-2024 15:15
Worst case scenario, dat klinkt niet goed Makkie. Bedoel je dat je huidige relatie niet lekker loopt en dat je je voorbereidt op een nieuw jaar als single?
Hi Claire45,

Ja klopt. Heb mijn situatie een beetje uitgelegd in deze post: viewtopic.php?t=509387&p=35677261&start=#p35677261

Vrij complex, maar korte samenvatting is: 3 maanden (terug) samen, heftige situatie partner (vader ziekenhuis hartinfarct, leeft nog wel), maar negatieve situatie leidt tot vriendin die in haar bubbel gaat. Deze keer is de bubbel zodanig groot dat ze liefst weken geen of amper contact heeft. Er is bij ons geen affectie momenteel, wat ik nodig heb. Amper contact, communicatie is 180 graden veranderd. Ze weet niet hoe lang het gaat duren, maar ik moet wel blind vertrouwen en geduld hebben (voor de tweede keer).

Eigenlijk heb ik nu wel een vriendin, maar zo voelt het niet. Als we op de bank zitten (we wonen niet samen btw), dan is het meer alsof je met een ongemakkelijke en stille kennis op de bank zit zonder veel contact.. Dus ik weet niet precies wat zij wilt, noch waar ik mijn grens leg.
Claire45 schreef:
19-12-2024 10:43
Ik heb gemengde gevoelens over de date van gisteren. Hij was net zo knap als op de foto’s, we hadden een leuk gesprek en hebben serieuze dingen besproken en ook gelachen, máár… er waren ook wat minpuntjes: hij woont een groot deel van het jaar in Dubai, of all places (als er één plek is waarvan ik zonder er ooit geweest te zijn weet dat ik het er haat is het daar o_o ) en hij moest tijdens de date (met duizend excuses, dat wel) een vrij lang zakelijk gesprek voeren en daarna meerdere appjes sturen. Eh… tja. Kan gebeuren natuurlijk maar ik kreeg een beetje het beeld van een workaholic die helemaal geen tijd heeft voor een relatie. Nog even los van het feit dat hij zo vaak in Dubai is. Maar zelf zag hij dat blijkbaar anders, want hij wilde meteen weer afspreken voor komend weekend. Ik heb het nog even afgehouden en denk erover na. Ergens wil ik het niet te snel afkappen maar ik denk eigenlijk niet dat dit iets serieus kan worden..
Dat klinkt wel als een lastige Claire. Ik snap wel dat je een beetje terughoudend bent door hoe hij doet. Persoonlijk zie ik het aan de ene kant alsof hij de verkeerde prioriteit heeft op het moment van jullie date, want werken kan je altijd nog. Aan de andere kant kan ik ook snappen dat hij een bepaalde carrière heeft en dat wil volhouden, en wellicht iemand in zijn leven wilt, maar dat kan ik natuurlijk niet zeker weten hoe hij denkt.

Zijn wel al een paar puntjes zoals Dubai dat bij jou best zwaarwegend is, en je kent elkaar nog niet zo lang, dus daar zal je ook goed over moeten nadenken, want het lijkt niet alsof dat snel zal verdwijnen.
Kitty30plus schreef:
23-12-2024 10:32
Leuk zo'n nieuwe relatie waarin de basis echt wel goed is, maar de triggers vanuit mn vorige relaties vliegen mij om de oren.

De laatste jaren klapten mn dates/relaties na 1-3 maanden, dus ik heb geen idee wat je moet voelen of wat er gebeurd als het wél goed gaat.

Hij ondervind veel overprikkeling in zn dagelijks leven waar ik niet teveel over kwijt wil met als gevolg dat ie tegen mij ineens veel afstandelijker is dan weken geleden.

En zo eindigden mn vorige relaties ook: met afstandelijkheid van hun kant om er vervolgens (zonder het uit te maken) ermee te stoppen.

Het enige wat ik nu denk is: "oké, we gaan nu richting het einde van iets wat veel belovends leek". En nu wordt er ongetwijfeld gezegd dat ik het ter sprake moet brengen, maar op dit moment (met de kerstdagen voor de deur) weet ik het gewoon even niet...

Gevolg is nu: ik reageer niet meer op de app, omdat ik liever géén app-contact meer heb dan korte domme berichten die volledig in contrast staan met hoe het de eerste weken was...

Hoort dit wel in de 1-3 maanden van een relatie?

Ik zit echt even met m'n handen in het haar.
Ik snap je situatie erg goed. Ik heb momenteel eigenlijk exact hetzelfde, maar dan na het terug samen komen met mijn ex, nadat we al een jaar samen zijn geweest. Nu ook weer 3 maandjes verder, maar zij heeft nu veel volle emmers zeg maar en elke persoon of ding is eigenlijk een druppel die de emmers laat overlopen. Er lijkt geen ruimte meer te zijn voor mij of onze relatie; we komen op een takenlijst om op te strepen i.p.v. dat het zo natuurlijk voelt en vloeit als eerst.

Als het wel goed, dan voelt het in mijn mening alsof het 0% moeite kost. Je bent er automatisch voor elkaar, je bent blij elkaar te zien, je voelt je niet verplicht tot iets, je voelt je geliefd en begrepen, je communiceert goed etc. Al die clichés en dan nog wat meer, maar het klopt wel allemaal haha.

Ik weet verder ook niet goed wat de beste stap is. Het lijkt alsof jij klaar bent voor iets serieus en die andere personen niet. Dat is altijd heel jammer en is het klote om je telkens afgewezen te voelen.

Ik ben persoonlijk van mening dat je best een dagje of zoveel apart kan zijn als het echt even tegenzit van één kant, maar dat moet niet langer dan noodzakelijk zijn, of je moet naar een relatietherapeut als je dan echt graag samen wil zijn. want dan moet je er ook samen uitkomen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven