Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 4178 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Alle reacties Link kopieren Quote
Attraverso schreef:
18-07-2025 09:04
Ja toch wel, lang genoeg single iig.
Ik wil eigenlijk wel een 'gewone' leuke man, niet een met een grote bek en te veel zelfvertrouwen... ik weet niet of ik het goed omschrijf zo maar denk dat je het wel snapt.
Ja, snap em helemaal. Achter een té grote bek en té veel zelfvertrouwen gaat meestal een niet leuke man achter schuil.
Hahahahahaha, die schapenvel-man O_O O_O O_O

Mijn slechte date-ervaring was gisteren en was he-le-maal mijn eigen schuld!

Ik had via Breeze een date maar gedurende de dag gisteren had ik er ineens helemaal geen zin meer in. Nog eens naar het profiel gekeken en ik snapte ineens niet meer waarom ik op " ja" geklikt had. Daarnaast was ik moe van een rotweek op mijn werk. Ik wilde eigenlijk afzeggen, maar bedacht me dat dat echt een rotstreek is; ik zou het zelf ook niet op prijs stellen als een date een paar uur vantevoren cancelt.

Ik dacht: ik ga gewoon, 1 drankje moet ik toch kunnen opbrengen; ik plof even op de bank en ga me daarna een beetje presentabel maken. En jawel: ik val in slaap op de bank en schrik een kwartier voordat ik op de geplande locatie moet zijn wakker. Dus met ongewassen, vettig haar en de allerstomste kleren aan die in mijn kast hangen en make-up op half 7 vlieg ik de deur uit en kom net op tijd aan.

Hartstikke leuke man :-o . Gegierd van het lachen, maar ook mooie gesprekken gevoerd - ik vond hem steeds leuker worden. Na afloop zei hij dat hij een geweldige avond had gehad en dat ik zo'n enorme leuke vrouw was, en dat hij niet wist of er een romantische klik was maar dat hij me graag na zijn vakantie ergens in augustus nog eens zou willen zien. Gefriendzoned dus.

:HA: :HA: :HA:
missunderstood wijzigde dit bericht op 18-07-2025 09:34
0.11% gewijzigd
Peertjes schreef:
18-07-2025 09:08
Ja, snap em helemaal. Achter een té grote bek en té veel zelfvertrouwen gaat meestal een niet leuke man achter schuil.
Dit. Die kunnen wel spannend en entertainend zijn en zo maar daar ben ik te oud voor geworden 😅 Ik wil rust.
De date van deze namiddag is een man in uniform maar hij lijkt me wel relaxed en schrijft leuk. Uiterlijk niet helemaal mijn ding maar daar ga ik nu echt niet meer moeilijk over doen...
Peertjes ik vind dat een heel goed idee. Er is te veel 'what if' in het spel om niets te doen. Je gaat dat heel goed aanpakken, benieuwd!
Miss Ik ben niet mee denk ik. Klinkt als de perfecte date in mijn oren, helemaal hoe ik wil dat het loopt en helemaal niet als 'gefriendzoned'.
Attraverso schreef:
18-07-2025 09:20
Miss Ik ben niet mee denk ik. Klinkt als de perfecte date in mijn oren, helemaal hoe ik wil dat het loopt en helemaal niet als 'gefriendzoned'.
Ja, misschien heb je gelijk, hoor. Maar het voelde voor mij wel gefriendzoned - kan ik niet goed uitleggen. Aan de andere kant kreeg ik vanochtend vroeg al wel een appje met de mededeling dat hij mijn advies over zijn profiel op Breeze had opgevolgd (er stond iets heel onhandigs in zijn profiel, dus ik raadde hem aan dat te veranderen) maar dat hij ivm zijn aankomende vakantie zijn profiel gepauzeerd heeft en graag begin augustus weer contact heeft om een volgende afspraak te plannen.

Ik moet gewoon heel erg om mezelf lachen: al zoveel dates gehad waarbij ik de man in kwestie gewoon niet leuk vond, ga ik een keer als de slechtste versie van mezelf en ontmoet ik een echt leuke vent.

Ik kijk het gewoon even aan.
Peertjes schreef:
18-07-2025 09:08
Ja....toch vind een man die iets meer zelfvertrouwen heeft dan ik wel fijn. Ik heb de zelfvertrouwen van een vis.....en dat is nog zwak uit gedrukt. Negatief zelfbeeld op elke mogelijke manier en dat vreet momenteel...eigenlijk sinds ik toen mijn ex heb leren kennen heel erg aan me.....altijd wel gehad overigens. Ben er nu ook voor onder behandeling bij een psycholoog, alleen ik moet dus niet iemand gaan leren kennen die ook géén zelfvertrouwen heeft...want dat werk niet zo goed.

Ik hou wel wat meer van een dominante man (op bepaalde vlakken dan :mrgreen: ) maar ook vooral een lieve man die me niet continue 'iets' aanpraat. Want dat deed mijn ex achteraf gezien wel. Ik was heel vermijdend, ik was dit...ik was dat.....en ja dat ben ik. Alleen het hielp niet als iemand dat nog extra ging benoemen. Ik zoek ook heel erg nu dat ik de schuld ben dat onze relatie tot een einde is gekomen.

Maar een arrogante of uit de hoogte man wil ik absoluut niet meer.
Peertjes schreef:
18-07-2025 09:05
Ik ga vanmiddag die werkman bellen. Had hem gisteren gemaild ( toch weer iets voor werk) en hij heeft ook netjes teruggereageerd.

Maar ik denk dat ik hem belde vanmiddag. Gewoon even vragen of alles duidelijk is of dat hij nog vragen heeft zo kort voor de vakantie.
En dan ga ik gewoon wat informeel kletsen en kijk hoe dat loopt.

Het gevoel is uiteraard wel weer wat weggezakt, maar het blijft wel in m'n hoofd zitten en dat is eigenlijk al vanaf de eerste ontmoeting.
Ergens vind ik het jammer dat ik het voorbij laat schieten, maar m'n drempel is te hoog. Toch te bang dat hij het niet voelde en dat hij dan weet hoe ik het voel en dat we dan straks moeten samenwerken.

Ik snap die drempel wel. Aan de andere kant: je zei volgens mij dat er geen gezagsverhouding tussen jou en die man is, toch? En dat het ook geen supernaaste collega is maar iemand met wie je straks een project draait en daarna is de samenwerking over. Heb ik dat goed?

Als dat zo is, zou ik misschien toch vragen of hij zin heeft eens iets te gaan drinken. Gewoon, een luchtige vraag - kan zelfs nog gezien worden als 2 collega's die elkaar aardig vinden en in het kader van dat komende poroject gewoon elkaar wat beter willen leren kennen. En als-ie dan nee zegt, is er niet echt een man overboord, toch? Maar iets in mij zegt dat hij geen nee zegt :-).
Zie je miss, totaal niet gefriendzoned maar een leuke, geïnteresseerde vent ontmoet 😉
Ben ook in gesprek (ik laat het verwateren maar hij blijft sturen) met een man die steeds bezig is over uiterlijk en dates afwijst wegens uiterlijk. Ik wil geen vent die op mijn uiterlijk valt maar op wie ik ben. Vooral nu, gaat enkel bergafwaarts 😅

Om het daarover te hebben, ik las dat een mens niet geleidelijk aan verouderd maar in stappen en ik zit in zo een fase nu, ineens, op een paar maand, heb ik een duidelijk uitgezakte kaaklijn, heb het er een beetje moeilijk mee.
Attraverso schreef:
18-07-2025 09:35
Zie je miss, totaal niet gefriendzoned maar een leuke, geïnteresseerde vent ontmoet 😉
Ben ook in gesprek (ik laat het verwateren maar hij blijft sturen) met een man die steeds bezig is over uiterlijk en dates afwijst wegens uiterlijk. Ik wil geen vent die op mijn uiterlijk valt maar op wie ik ben. Vooral nu, gaat enkel bergafwaarts 😅

Om het daarover te hebben, ik las dat een mens niet geleidelijk aan verouderd maar in stappen en ik zit in zo een fase nu, ineens, op een paar maand, heb ik een duidelijk uitgezakte kaaklijn, heb het er een beetje moeilijk mee.
Grappig dat je dat zegt; ik verbaasde me er deze week over dat ik er ineens ouder uit lijk te zien (ik geloof dat wij van dezelfde leeftijd zijn). Ik heb geen probleem met mijn leeftijd en eigenlijk ook niet met mijn uiterlijk, maar vond het wel gek dat het me ineens zo opviel.

En eens: ik wil ook geen man die op mijn uiterlijk valt. Gisterenavond had ik echter wel een beetje meer mijn best willen doen op mijn uiterlijk :-).
Attraverso schreef:

Jaaa zo herkenbaar, boven de 50 lijkt het ineens hard te gaan🙈..
Ook lichamelijk, stijve spieren, meer rust nodig enz
MissUnderstood schreef:
18-07-2025 09:33
Ik snap die drempel wel. Aan de andere kant: je zei volgens mij dat er geen gezagsverhouding tussen jou en die man is, toch? En dat het ook geen supernaaste collega is maar iemand met wie je straks een project draait en daarna is de samenwerking over. Heb ik dat goed?

Als dat zo is, zou ik misschien toch vragen of hij zin heeft eens iets te gaan drinken. Gewoon, een luchtige vraag - kan zelfs nog gezien worden als 2 collega's die elkaar aardig vinden en in het kader van dat komende poroject gewoon elkaar wat beter willen leren kennen. En als-ie dan nee zegt, is er niet echt een man overboord, toch? Maar iets in mij zegt dat hij geen nee zegt :-).
😁 vertel vertel, waarom denk je dat 😬 ( misschien geeft het mij de moed om hem te vragen een drankje te doen )

Man man, wat een verhaal met jouw date 🤣 Ik vind het echt onwijs top dat je toch bent gegaan zo onopgesmukt 👌💪
peertjes wijzigde dit bericht op 18-07-2025 10:01
0.10% gewijzigd
Attraverso schreef:

Ai...als hij continue het over uiterlijk heeft dan is dat sowieso al niet goed.....wegwezen. Dan moet hij iemand zoeken die een plastisch chirurgische pop is of nee beter gezegd hij kan beter een pop aan schaffen.
MissUnderstood schreef:
18-07-2025 09:40
Grappig dat je dat zegt; ik verbaasde me er deze week over dat ik er ineens ouder uit lijk te zien (ik geloof dat wij van dezelfde leeftijd zijn). Ik heb geen probleem met mijn leeftijd en eigenlijk ook niet met mijn uiterlijk, maar vond het wel gek dat het me ineens zo opviel.

En eens: ik wil ook geen man die op mijn uiterlijk valt. Gisterenavond had ik echter wel een beetje meer mijn best willen doen op mijn uiterlijk :-).
Ik ben midden 50, ben nooit onzeker geweest over mijn uiterlijk, heb geen probleem met mijn leeftijd (krijg de kriebels van al die mannen die in hun profiel over zichzelf zeggen dat ze er jonger uitzien of zich jonger voelen dan hun leeftijd, vind dat echt een afknapper) maar nu begint dat wel een beetje. zo plots is het beste er af zeg maar 😅
Dus ja, sinds heel kort ben ik voor het eerst in mijn leven een beetje onzeker over mijn uiterlijk. Wijt die afwijzing enkele weken geleden daar zelfs aan...
maar de juiste vent kijkt daar uiteraard door, jouw ervaring geeft me weer wat moed Miss! 😉
Plasticss schreef:
18-07-2025 09:59
Ai...als hij continue het over uiterlijk heeft dan is dat sowieso al niet goed.....wegwezen. Dan moet hij iemand zoeken die een plastisch chirurgische pop is of nee beter gezegd hij kan beter een pop aan schaffen.
Het ergste van al is dat ik vind dat hij niet zo veel te bieden heeft.. 😁
Attraverso schreef:
18-07-2025 09:17
Dit. Die kunnen wel spannend en entertainend zijn en zo maar daar ben ik te oud voor geworden 😅 Ik wil rust.
De date van deze namiddag is een man in uniform maar hij lijkt me wel relaxed en schrijft leuk. Uiterlijk niet helemaal mijn ding maar daar ga ik nu echt niet meer moeilijk over doen...
Benieuwd welk uniform deze meneer draagt :whistle:
Attraverso schreef:
18-07-2025 09:18
Peertjes ik vind dat een heel goed idee. Er is te veel 'what if' in het spel om niets te doen. Je gaat dat heel goed aanpakken, benieuwd!
Dat gevoel heb ik ook.
Peertjes schreef:
18-07-2025 09:57
😁 vertel vertel, waarom denk je dat 😬 ( misschien geeft het mij de moed om hem te vragen een drankje te doen )

Nou, omdat ik meen te herinneren dat jullie altijd leuke gesprekjes hebben aan de telefoon die niet 100% zakelijk zijn. Dus op zijn minst zijn jullie collega's die elkaar aardig vinden en in de toekomst nauw moeten samenwerken in een project. Nou, dat soort collega's heb ik ook regelmatig en dan stel ik ook weleens voor om na het werk even iets te gaan drinken; dus zonder een date-vibe maar gewoon voor de leuk.

Dus als je hem uitnodigt voor een drankje, kan dat gewoon collegiaal zijn. Er is dus geen reden om nee te zeggen voor hem. Ik zou het dus gewoon doen (behalve als er wel een gezagsverhouding tussen jullie is, dan zou ik het dus niet doen).
Van het uiterlijk herken ik absoluut. Ben ook nooit onzeker geweest, maar kan dat nu met momenten wel hebben en vind dat echt vervelend.
Attraverso schreef:
18-07-2025 10:04
Ik ben midden 50, ben nooit onzeker geweest over mijn uiterlijk, heb geen probleem met mijn leeftijd (krijg de kriebels van al die mannen die in hun profiel over zichzelf zeggen dat ze er jonger uitzien of zich jonger voelen dan hun leeftijd, vind dat echt een afknapper) maar nu begint dat wel een beetje. zo plots is het beste er af zeg maar 😅
Dus ja, sinds heel kort ben ik voor het eerst in mijn leven een beetje onzeker over mijn uiterlijk. Wijt die afwijzing enkele weken geleden daar zelfs aan...
maar de juiste vent kijkt daar uiteraard door, jouw ervaring geeft me weer wat moed Miss! 😉

Het beste ervan af, ja, zo voel ik dat ook wel. Waar ik vroeger gewoon best vaak aanspraak had en heel eerlijk gezegd ook nooit afgewezen werd bij eerste dates, ben ik nu een soort onzichtbaar geworden. Ik heb daar ook wel moeite mee, hoor.

Ik wil niet alleen maar leuk gevonden worden vanwege mijn uiterlijk, maar zoals ik me gisteren presenteerde was toch ook wel erg jammer.
Ik ‘ken’ de verhalen van Binnusje niet zo goed maar ik vroeg mij inderdaad wel af of het oké is om te delen dat je met iemand van het forum hebt gedate. Wel dus haha! En wat betreft de adviezen: Ik vind ze juist heel fijn en waardevol.

Ja leuk Attraverso! Veel plezier alvast :-D

Onzeker over je uiterlijk herken ik ook wel! Bij mij gaat het echt in vlagen maar over het algemeen ben ik oké omdat ik wel graag zou willen afvallen. En dan niet voor een ander maar echt puur voor mijzelf maar dat kan mij soms wel eens onzeker maken als ik een date heb. Aan de andere kant: Ik ben inmiddels 38 en ik ben zoveel meer dan alleen mijn uiterlijk.

Ik heb verder alles gelezen maar het is even teveel om op alles te reageren ;)
Peertjes schreef:
18-07-2025 10:58
Van het uiterlijk herken ik absoluut. Ben ook nooit onzeker geweest, maar kan dat nu met momenten wel hebben en vind dat echt vervelend.
Aan de andere kant probeer ik mezelf ook voor te houden dat dit lijf, dat niet meer strak is en echt ook kilo's te veel heeft, mij wel al meer dan 50 jaar door een leven leidt waarin ik kinderen heb opgevoed, ouders heb begraven, vriendschappen heb gesloten, dierbaren heb verloren, 5 miljoen maaltijden heb gekookt, vrijwilligerswerk heb gedaan, naasten heb bijgestaan, nachtenlang heb gedanst, heb gereisd - nou ja, je snapt wat ik bedoel. Ik zie zelf heus wel dat mijn beste jaren qua uiterlijk echt achter me liggen, maar kijk ook wel met een soort liefde naar dat lichaam dat mij door dit mooie leven heeft geloodst.

De man die aan dit uitgezakte maar o zo dierbare lichaam mag zitten, moet dus wel wat te bieden hebben.

Dit klinkt uiterst zweverig, maar ik kan het niet beter uitleggen.
Peertjes schreef:
18-07-2025 10:53
Benieuwd welk uniform deze meneer draagt :whistle:
Politie.
Beauty is in the eyes of the beholder. Leuk als iemand een knappe kop heeft, maar het zegt helemaal niks over het karakter, de klik en de chemie. Dus ik kijk daar niet naar. Ik heb de afgelopen jaren zoveel berichten gehad van mannen die er erg goed uitzagen, maar waarvan ik wist dat ze elke week een ander hebben of echt niet alleen kunnen zijn (ik ben ook 50 plus). Ik kijk natuurlijk wel of ik aantrekkingskracht voel. Mentaal en lichamelijk. Het moet op termijn wel een beetje kunnen vlammen 😉 En iemand moet helemaal voor mij gaan zoals ik ben. En ik voor hem natuurlijk. Zorgzaam zijn, een fijn karakter hebben, emotioneel stabiel en gewoon een echte vent zijn zijn voor mij wel de basisvoorwaarden.

'Mijn' man is echt wel heel mannelijk, leidinggevende functie, neemt initiatief, verantwoordelijk naar zijn kinderen en familie, legt mij in de watten, plant alle dates en betaalt ze ook, stoere hobbies, maar ik weet niet of hij het eerste appje had durven sturen. Dus het kan prima dat iemand alles goed op orde heeft, maar gewoon echt niet goed is in het benaderen van een vrouw. Ik heb het eerste appje gestuurd en hem uitgenodigd voor een drankje en sindsdien heb ik achterover geleund en het initiatief aan hem gelaten. Dan zie je snel genoeg of het iemand is die initiatief neemt of achterover leunt.

Dus als alle seinen op groen staan, dan zou ik altijd afspreken om even te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
MissUnderstood schreef:
18-07-2025 11:02
Het beste ervan af, ja, zo voel ik dat ook wel. Waar ik vroeger gewoon best vaak aanspraak had en heel eerlijk gezegd ook nooit afgewezen werd bij eerste dates, ben ik nu een soort onzichtbaar geworden. Ik heb daar ook wel moeite mee, hoor.
Hier net hetzelfde!
Blij dat ik dit onderwerp heb aangehaald...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven