Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 4183 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat je dit niet leuk vindt, @Lisa. En op basis van wat je hier schrijft, klinkt het ook wel alsof er iets niet goed gaat in jullie communicatie. De enige manier om hier wat aan te doen IMHO, is je uitspreken. Ik zou dus niet 'gewoon' een vakantiefoto sturen, maar vragen of hij tijd heeft om even te bellen. En dan eerlijk tegen hem zeggen wat je gevoel is. Dat je merkt dat je teleurgesteld bent dat hij geen belangstelling heeft getoond in jouw vakantie. En dan kijken hoe hij daarop reageert. Als je in een relatie niet open kunt communiceren, dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je wel een relatie hebt.
The impossible only takes a little longer
Mus schreef:
22-07-2025 11:56
Ik snap heel goed dat je dit niet leuk vindt, @Lisa. En op basis van wat je hier schrijft, klinkt het ook wel alsof er iets niet goed gaat in jullie communicatie. De enige manier om hier wat aan te doen IMHO, is je uitspreken. Ik zou dus niet 'gewoon' een vakantiefoto sturen, maar vragen of hij tijd heeft om even te bellen. En dan eerlijk tegen hem zeggen wat je gevoel is. Dat je merkt dat je teleurgesteld bent dat hij geen belangstelling heeft getoond in jouw vakantie. En dan kijken hoe hij daarop reageert. Als je in een relatie niet open kunt communiceren, dan moet je je inderdaad gaan afvragen of je wel een relatie hebt.

Een gesprek hierover is natuurlijk veel beter. Dat zou ik dan alleen even uitstellen tot na de vakantie, aangezien Lisa nu met haar dochter in Spanje is en een eventuele escalatie aan de telefoon voor die dochter ook niet leuk is en misschien zelfs wel een stempel op die vakantie gaat zetten. Vandaar mijn "gewone" vakantiefoto.
Had ik een partner en die gaat op reis en laat me niet weten goed aangekomen te zijn, of het hotel aan zijn verwachtingen voldoet, hoe het weer daar is... zou ik erg teleurgesteld zijn maar in NL gaat het blijkbaar net omgekeerd? Hier laat je diegene die aan het reizen is met rust en ga je er van uit dat je iets gaat horen zodra het kan... Wanneer ik in een vliegtuig zit dat net geland is zet ik de data van mijn telefoon aan en begin ik berichtjes in het rond te sturen dat ik goed geland ben... Kind, ouders, close vriendinnen... doen net hetzelfde.
Peertjes schreef:
22-07-2025 08:10

Is hij allang actief op datingsites?

Hij heeft dus wel voorgesteld om elkaar weer te ontmoeten, maar het lukt dus niet ivm jullie werktijden begrijp ik.. enkele andere concrete voorstellen doen, hij werkt niet structureel in nachtdiensten neem ik aan.
Nee, is nog maar 1 jaar single en net actief 'op zoek'...

Nee die nachtdiensten zijn uitzonderlijk, vooral zo'n lange reeks als nu..
Attraverso schreef:
22-07-2025 18:11
Had ik een partner en die gaat op reis en laat me niet weten goed aangekomen te zijn, of het hotel aan zijn verwachtingen voldoet, hoe het weer daar is... zou ik erg teleurgesteld zijn maar in NL gaat het blijkbaar net omgekeerd? Hier laat je diegene die aan het reizen is met rust en ga je er van uit dat je iets gaat horen zodra het kan... Wanneer ik in een vliegtuig zit dat net geland is zet ik de data van mijn telefoon aan en begin ik berichtjes in het rond te sturen dat ik goed geland ben... Kind, ouders, close vriendinnen... doen net hetzelfde.

Bij mij gaat dat twee kanten op. Ik wens iemand een fijne vakantie en de ander laat dan weten of hij/zij goed is aangekomen. En dan vraag ik later nog eens of iemand het fijn heeft. Is gewoon belangstelling tonen. Mijn (enige) Vlaamse vriendin doet dat precies zo. Die wenst mij ook een goede reis.
Een relatie heb ik al heel lang niet meer en dat bevalt eigenlijk wel goed. Of goed....het is zoals ik gewend ben en het is goed te doen. Ik denk niet dat een relatie mij gelukkiger zou maken.
Wat ik wel mis is een mannelijke vriend om veel mee te delen. Veel, maar geen seks.
Een man die net als ik van dieren houdt, van uitstapjes, kleine vakanties, samen naar leuke programma's kijken, gekke grappen maken, dat soort dingen. De kneuterige dingen des levens die maken dat je je niet alleen voelt.

Ik denk hierbij bewust aan een man, omdat ik mannelijke energie naast mij soms prettig vind. Ik ben erg zelfstandig, maar een mannelijke vriend geeft me iets extra's, noem het een gevoel van veiligheid of zo.

Fijne vriendinnen en ook vrienden heb ik absoluut, maar een man om dat soort gewone, simpele dingen mee te delen lijkt me heel fijn. Waar vind je zo iemand?
Ik had een lieve vriend, die wel veel issues had. Maar ik hield veel van hem en we konden ontzettend genieten van wandelen met de honden, van terrasjes, programma's op tv, de natuur. Vorig jaar is hij plotseling overleden. Ik mis hem heel erg.

Het kan dus wel, het is echter een toevalstreffer wanneer je zo iemand ontmoet.
De meeste mannen willen toch meer en dat begrijp ik ook. Maar ik wil dat niet.

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?
lieneke wijzigde dit bericht op 22-07-2025 18:57
0.72% gewijzigd
Mus schreef:
22-07-2025 18:41
Bij mij gaat dat twee kanten op. Ik wens iemand een fijne vakantie en de ander laat dan weten of hij/zij goed is aangekomen. En dan vraag ik later nog eens of iemand het fijn heeft. Is gewoon belangstelling tonen. Mijn (enige) Vlaamse vriendin doet dat precies zo. Die wenst mij ook een goede reis.
Ja natuurlijk wens je iemand een goede reis maar ik had het over laten weten dat je goed aangekomen bent. Dat doe je toch gewoon zelf en niet wachten tot een ander het vraagt?
Maar eigenlijk is dit niet echt waar het om draait... Die relatie zit niet zo lekker...
Lieneke schreef:
22-07-2025 18:52
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?
Geen goede, de mannen waarmee ik dat probeerde wilden op de duur toch meer...
Ik zou het ook wel leuk vinden om zo'n close vriend te hebben.
Ow fuck, zit ik hier verkeerd, ik lees nu net boven en onder mijn bericht júíst over relaties! Of bedoelen jullie dat je wel single bent, maar af en toe een korte relatie hebt? De titel van het topic gaf mij het idee dat hier singles schrijven? Laat het me weten, als ik fout zit pak ik mijn biezen!
Attraverso schreef:
22-07-2025 18:58
Geen goede, de mannen waarmee ik dat probeerde wilden op de duur toch meer...
Ik zou het ook wel leuk vinden om zo'n close vriend te hebben.

Ha, dank je wel! Deze ervaring heb ik dus ook. In het verleden heb ik een paar keer ontzettend fijne vriendschappen met mannen gehad, maar uiteindelijk wilden die toch een relatie. Toen het (vaak na maanden of jaren) voor hen duidelijk was dat ik dat echt, echt niet wilde, verdwenen ze. En dat was ontzettend verdrietig, omdat we het wel leuk hadden.
En die laatste vriend, die overleden is, die bleef wel.
Lieneke schreef:
22-07-2025 19:00
Ow fuck, zit ik hier verkeerd, ik lees nu net boven en onder mijn bericht júíst over relaties! Of bedoelen jullie dat je wel single bent, maar af en toe een korte relatie hebt? De titel van het topic gaf mij het idee dat hier singles schrijven? Laat het me weten, als ik fout zit pak ik mijn biezen!
Hier schrijven singles die daten en singles die niet daten. Maar iedereen kan hier komen meepraten hoor!
Attraverso schreef:
22-07-2025 19:07
Hier schrijven singles die daten en singles die niet daten. Maar iedereen kan hier komen meepraten hoor!

Duidelijk, fijn, dank je wel!
Lieneke schreef:
22-07-2025 19:00

Haha, ik snap de verwarring. Het gaat hier al een hele tijd bijna uitsluitend over daten, maar uiteraard zijn alle single-onderwerpen welkom. En wat je vraag betreft, ik heb jarenlang zo'n vriend gehad en die bleek homo. Dus nee, zo'n hechte vriendschap zonder seks heb ik ook nog nooit met een heteroman gehad. En bij homovriend veranderde er wel het een en ander toen hij een partner kreeg. Toen wilde hij al die dingen (begrijpelijkerwijs) met zijn partner doen.

Wil je alleen geen seks, of überhaupt geen relatie?
Mus schreef:
22-07-2025 19:15
Haha, ik snap de verwarring. Het gaat hier al een hele tijd bijna uitsluitend over daten, maar uiteraard zijn alle single-onderwerpen welkom. En wat je vraag betreft, ik heb jarenlang zo'n vriend gehad en die bleek homo. Dus nee, zo'n hechte vriendschap zonder seks heb ik ook nog nooit met een heteroman gehad. En bij homovriend veranderde er wel het een en ander toen hij een partner kreeg. Toen wilde hij al die dingen (begrijpelijkerwijs) met zijn partner doen.

Wil je alleen geen seks, of überhaupt geen relatie?

Aan een relatie durf ik niet goed meer te beginnen. Ik ben al heel lang single en dat was aanvankelijk bewust omdat ik de kinderen niet met wéér een man wilde opschepen. En zo samen met de kinderen beviel het me uitstekend. Maar die zijn volwassen en op zichzelf en ik ben alleen nu.
Die lange tijd zonder partner heeft me erg zelfstandig gemaakt en eerdere slechte ervaringen met relaties hebben gemaakt dat ik er heel huiverig voor geworden ben. Ik koester mijn zelfstandigheid enorm.

In seks heb ik geen zin, misschien komt dat wel omdat ik nooit meer verliefd ben geweest. En het lijkt me een hoop gedoe, het hoeft niet meer van mij. Bovendien vind ik mannen van mijn leeftijd (50/60) niet vaak op die manier aantrekkelijk. Het lijkt me eng om weer seks te moeten hebben.

Wat een verhaal...dus eh....nee, geen seks. En op het ogenblik zie ik een platonische relatie ook niet zitten omdat mijn vrijheid me lief is.
Maar ik verlang dus wel naar een vriend om de kleine dingen regelmatig mee te delen.
@Lieneke, een gewone vriendschap met een aardige/leuke man zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Ik bedoel als die man zelf ook een relatie heeft is dat stuk gewoon duidelijk lijkt mij.

Leuk trouwens om je weer war vaker op het forum te lezen Lieneke.
Buster schreef:
22-07-2025 20:29
@Lieneke, een gewone vriendschap met een aardige/leuke man zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Ik bedoel als die man zelf ook een relatie heeft is dat stuk gewoon duidelijk lijkt mij.

Leuk trouwens om je weer war vaker op het forum te lezen Lieneke.

Wat ik ooit heb meegemaakt Buster, is dat de vriendin van een vriend helemaal niet blij was met de vriendschap. Dat vond ik heel jammer, want het was voor mij puur vriendschap en ik was juist blij dat hij een goede relatie had.
Maar aan wat jij schrijft heb ik ook gedacht hoor. En dat zou natuurlijk ook gewoon moeten kunnen!
Blij verrast, motard heeft 2de date voorgesteld...
Lieneke schreef:
22-07-2025 20:33
Wat ik ooit heb meegemaakt Buster, is dat de vriendin van een vriend helemaal niet blij was met de vriendschap. Dat vond ik heel jammer, want het was voor mij puur vriendschap en ik was juist blij dat hij een goede relatie had.
Maar aan wat jij schrijft heb ik ook gedacht hoor. En dat zou natuurlijk ook gewoon moeten kunnen!
Als het al een oude vriendin is moet dat zeker kunnen maar zo'n 'nieuwe' vriendin zou ik denk ik ook niet zo leuk vinden maar meningen zijn daar sterk verdeeld over... Ben nogal ouderwets op dat vlak...
Attraverso schreef:
22-07-2025 20:35
Wat leuk!
Attraverso schreef:
22-07-2025 20:35

:cheer:
Attraverso schreef:
22-07-2025 20:38
Als het al een oude vriendin is moet dat zeker kunnen maar zo'n 'nieuwe' vriendin zou ik denk ik ook niet zo leuk vinden maar meningen zijn daar sterk verdeeld over... Ben nogal ouderwets op dat vlak...

Langeafstandsman heeft ook meerdere vriendinnen. Heb ik geen enkel probleem mee. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het ook anders zou vinden als hij nieuwe vriendschappen met vrouwen zou aanknopen als hij al met mij is. En sowieso wil ik al die dingen die @Lieneke noemt graag zelf met mijn vent doen. Dus het lijkt me best lastig om een bezette man te vinden om zoveel samen mee te doen, tot aan kleine vakanties toe.
Mus schreef:
22-07-2025 21:53
Langeafstandsman heeft ook meerdere vriendinnen. Heb ik geen enkel probleem mee. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik het ook anders zou vinden als hij nieuwe vriendschappen met vrouwen zou aanknopen als hij al met mij is. En sowieso wil ik al die dingen die @Lieneke noemt graag zelf met mijn vent doen. Dus het lijkt me best lastig om een bezette man te vinden om zoveel samen mee te doen, tot aan kleine vakanties toe.
Ja dat was ook mijn gedachte... Klinkt als een 2de relatie zonder seks. Ik zou eerder voor een single vriend gaan maar die verlies je dan of de uitstapjes verminderen veel als hij een relatie krijgt...
@Lieneke, wellicht kun je hier eens rondneuzen of een oproepje plaatsen?

https://du.asexuality.org/forum/index.p ... board=13.0
Mus schreef:
22-07-2025 21:59
@Lieneke, wellicht kun je hier eens rondneuzen of een oproepje plaatsen?

https://du.asexuality.org/forum/index.p ... board=13.0

Ja, die site ken ik, daar heb ik een account gehad, maar het is toch ook weer niet helemaal wat bij mij past. Seks hoeft voor mij niet, maar het is wel iets wat bij het leven hoort, zo vind ik het echt leuk om af en toe te praten over seks, met zowel mannen als vrouwen.
Het is alleen iets wat ik niet meer ambieer, ik vind het gevork aan mijn lijf en dat gezweet en gesop niet prettig en esthetisch.
Maar echt a-seksueel ben ik ook weer niet, meer demi-seksueel denk ik (als iemand heel vertrouwd is zou het misschien nog weleens te proberen zijn). En ik ben inmiddels op een leeftijd dat het voor veel mensen allemaal niet meer zo speelt. Mannen moeten vaak pillen gebruiken en dan denk ik ook "bespaar je de moeite en de pil, laten we alsjeblieft wat leuks gaan doen".
Als praatonderwerp vind ik het wel weer boeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven