Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 4183 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Alle reacties Link kopieren
Pringle mooi dat hij zo oprecht is. Zei al dat ik er zelf ook zo insta. Ik date niet om vrienden te leren kennen, ik wil geen resem Tinder 'vrienden' achter me aan slepen.

De date gisteren was aangenaam, vond de man leuk gezelschap en deed me plezier dat hij als eerste aangaf er een vervolg te willen aanbreien maar het is nu niet zo dat ik zin had om hem aan te raken, laat staan kussen of aantrekkingskracht voelde of zo.
Maar ik vind dat niet erg. Het leuk vinden en bereid zijn iemand nogmaals te ontmoeten is voor mij genoeg want ik weet dat in een van de dates daarna, als ik merk dat de man echt wel leuk is, dat wel kan komen.

En ik heb het gevoel dat het bij jou ook zo zou kunnen zijn Pringle. Denk je niet?
Pringle, zo heb ik mijn man leren kennen :mrgreen: totaal niet mijn type, dacht ik. En ook van te voren gezegd dat het puur vriendschappelijk was. Hij vond het prima en toch afgesproken.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Pringle het feit dat nu zegt het jammer te vinden als je hem niet meer zou zien zegt toch ook iets?
Ik zou het een kans geven..
Lees vaak mee, maar schrijf te weinig, ga het weer meer proberen.
Leuk die dates hier. Mijn ervaring is dat als je met een prettig gevoel naar huis gaat van de date, dat het dan goed is om nog eens af te spreken. Al is die afweging niet altijd makkelijk. Maar na 3 dates moet je denk wel willen zoenen..

En vind het goed van jou Attraverso, dat je al swipende al door het uiterlijk heen kijkt. Vond je hem in het echt aantrekkelijker dan op de foto’s? En eens, het kan groeien. Andersom trouwens ook, dan zie je het aantrekkelijke uiteindelijk niet meer.

Pringle, ik begrijp jou wel. Je vindt hem leuk maar hij zet er wat druk op nu. Terwijl je wsl langzaam maar zeker naar hem toe kan groeien voelt het voor jou nu ms iets geforceerd. Ms kan je jezelf er even van bewust zijn dat je in een soort kramp schiet hierdoor maar dat dat niet erg is. Dat gevoel accepteren.
En hem iets appen/zeggen dat je niets kan beloven maar dat je het verrassend leuk vond en niets uitsluit (tenzij dat wel zo is maar het lijkt meer angst dan iets anders). Maar ook dat je het door laatste ervaring rustig aan wil doen. Dat zal hij dan ook moeten accepteren. Maar dan weet hij iig dat hij niet aan een dood paard zit te trekken want hij stopt er ook moeite en tijd in en wil een partner. En dat vind ik ook heel begrijpelijk.
Ik merk dat ik het zelf altijd wel leuk vind om iemand in mijn hoofd te hebben, best veel flings en zo gehad de laatste tijd maar niets blijvends.
En nu niets, dat vind ik dan wat karig of zo. En ik voel me gelukkig zelden eenzaam. Maar met zo’n zonnige weer ih weekend wil ik gewoon gaan wandelen met een partner, of even naar strand of varen of wat dan ook. Ook leuk met een vriendin maar dat is toch anders ( en ook niet altijd bsb voor dot soort plannen natuurlijk of ik die geen moeite).
Heb hier in de wintermaanden gek genoeg veel minder last van.

De mannen op Bumble vind ik trouwens steeds onaantrekkelijker worden. En tinder geen zin meer in.
Ik heb Breeze wel eens bekeken maar toen ik dat tijd geleden eens checkte dacht ik dat ik daar met 50+ te oud voor was, in de zin dat er geen mannen rond mijn leeftijd op zitten. Maar bij Attraverso speelt dit dus niet. Anderen die hier iets over kunnen zeggen?
@Emmely: nee, ik vind hem dus niet op die manier leuk en het is ook geen angst, mijn laatste relatie heeft er niets mee te maken😅 Ik heb gewoon echt geen behoefte om met hem te zoenen of te flirten (terwijl ik een ontzettende flirt ben), maar ik vind hem wél ontzettend aardig en gezellig. Daarom vind ik het jammer om hem niet meer te zien, maar dat is egoïstisch. Ik bel hem volgende week en ga dat vertellen, ik wil hem niet aan het lijntje houden.
Ah dan had ik het niet goed begrepen. Dan zou ik dat ook doen ja
Idd gewoon eerlijk zijn Pringle.

Emmely, ik vind hem leuk gezelschap en weet dat het kan dat ik hem dan na een tijd aantrekkelijk ga vinden. Hij is verzorgd en modebewust, dat vind ik wel erg belangrijk.

Ik heb hem echter niet meer gehoord. Deze ochtend een berichtje gestuurd, nog geen antwoord...
En dan ga ik net eens naar Breeze kijken, had daar 1 profiel laten staan omdat ik dat mss ook wel interessant vind, uit nieuwsgierigheid duw ik op 'wandeling maken' met het idee dat de kans klein is dat het een match is en dan... :facepalm:

Gelukkig heb je 2 dagen tijd om de date te betalen/bevestigen.
Maar hier toch wel een redelijk aanbod 50+ mannen. Al heb je op Breeze sowieso niet veel profielen, zo'n 5 per dag.
Attraverso schreef:
11-05-2025 17:30
Idd gewoon eerlijk zijn Pringle.

Emmely, ik vind hem leuk gezelschap en weet dat het kan dat ik hem dan na een tijd aantrekkelijk ga vinden. Hij is verzorgd en modebewust, dat vind ik wel erg belangrijk.

Ik heb hem echter niet meer gehoord. Deze ochtend een berichtje gestuurd, nog geen antwoord...
En dan ga ik net eens naar Breeze kijken, had daar 1 profiel laten staan omdat ik dat mss ook wel interessant vind, uit nieuwsgierigheid duw ik op 'wandeling maken' met het idee dat de kans klein is dat het een match is en dan... :facepalm:

Gelukkig heb je 2 dagen tijd om de date te betalen/bevestigen.
Maar hier toch wel een redelijk aanbod 50+ mannen. Al heb je op Breeze sowieso niet veel profielen, zo'n 5 per dag.
Jammer dat je niks meer gehoord hebt..

Ik vind het aanbod op Breeze niet perse beter dan op andere apps..
Ik krijg er s'ochtends en s'avonds zes ofzo te zien maar als ik 1 keer per week iemand leuk vind is het veel..
Nou ms ga ik Breeze dan ook eens proberen.
Ik zou het overigens niet raar vinden Attraverso om een in dit stadium een date met iemand anders te hebben. Tenzij je tegen die tijd huidige date al meerdere keren hebt gezien en daar echt heel enthousiast over bent.
Hmmm klinkt niet hoopvol dat aanbod, Mimali. Maar ook niets te verliezen. Zit jij op meerdere apps, vlg mij wisselt bijna iedereen wel een beetje met die apps. Ik had een tijdje zowel tinder als bumble en zag ook wel vaak dezelfde mannen.
Nou, geen enkel antwoord ontvangen...

Er zijn idd weinig profielen op Breeze maar ze 'lijken' serieuzer al is dit wel een teleurstelling natuurlijk...
Emmely schreef:
11-05-2025 21:27
Hmmm klinkt niet hoopvol dat aanbod, Mimali. Maar ook niets te verliezen. Zit jij op meerdere apps, vlg mij wisselt bijna iedereen wel een beetje met die apps. Ik had een tijdje zowel tinder als bumble en zag ook wel vaak dezelfde mannen.
Kan ook aan mij liggen hé🙈
Ja ik heb verschillende apps en zie ik regelmatig dezelfde mannen voorbij komen..
Maar wat je zegt, niks te verliezen..
Als verlies ik de moed zeker weleens haha
Attraverso schreef:
11-05-2025 21:39
Nou, geen enkel antwoord ontvangen...

Er zijn idd weinig profielen op Breeze maar ze 'lijken' serieuzer al is dit wel een teleurstelling natuurlijk...
Van de nieuwe match nog geen bevestiging?
Kan nog komen natuurlijk..
Maar dat je van die man van gisteren niks meer hoort vind ik wel raar, want hij gaf toch aan dat hij een tweede date wilde?
Mimali schreef:
11-05-2025 22:21
Van de nieuwe match nog geen bevestiging?
Kan nog komen natuurlijk..
Maar dat je van die man van gisteren niks meer hoort vind ik wel raar, want hij gaf toch aan dat hij een tweede date wilde?
Dat zei hij inderdaad, had het over eerdere minder geslaagde Breeze dates en dat hij de onze zo leuk vond. Wie weet had hij er vandaag weer een... geen idee. Ik zit er niet meer op te wachten.

De nieuwe match is maar net, maak ik me nog geen zorgen over.
Attraverso schreef:
11-05-2025 22:47
Dat zei hij inderdaad, had het over eerdere minder geslaagde Breeze dates en dat hij de onze zo leuk vond. Wie weet had hij er vandaag weer een... geen idee. Ik zit er niet meer op te wachten.

De nieuwe match is maar net, maak ik me nog geen zorgen over.
Huh wat gek zeg! Dus na de date heeft hij niet meer gereageerd?
Als hij geen interesse meer zou hebben vind ik dat wel erg laf als in gewoon niet reageren. Wie weet komt het nog?
Oh dat is wel heel vreemd Attraverso! Als je op zaterdag een leuke date hebt, verwacht ik op zondag op zn laatst wel een berichtje. En het liefst al op zaterdagavond, gewoon even een dubbelcheck dat je allebei voelt: ja dit was leuk en krijgt een herhaling. Heel laf ook, als hij zich toch bedenkt kan hij dat ook even laten weten.

Ik merk dat ik steeds minder met ex-date bezig ben. We hadden t/m deze week nog plannen samen dus dat schiet nog wel af en toe door mijn hoofd, maar merk ook echt dat ik me langzaam weer beter begin te voelen. Heb een heel fijn weekend gehad met lieve vriendinnen (o.a. mijn verjaardag gevierd), wat heb ik eigenlijk mooie mensen om me heen. Een leuke man daarbij is een grote wens, maar het deed me ook even beseffen wat en wie ik al wél heb. :)

Woensdag heb ik een date! Ben wel steeds nieuwsgieriger. Inmiddels appen we al een tijdje, en ik ben eigenlijk helemaal niet goed in appen met iemand die ik nog nooit heb ontmoet (ook gezegd) maar met deze man gaat het vrij makkelijk. Hij heeft initiatief genomen van me op date vragen, tot een tentje reserveren (en ook keurig in een stad tussen onze woonplaatsen in, zelfs voor mij nog iets dichterbij) dus so far alleen maar pluspunten. Toen hij me op date vroeg dacht ik alleen maar: ben ik hier al aan toe? Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd!
Kat91 schreef:
12-05-2025 06:52
Huh wat gek zeg! Dus na de date heeft hij niet meer gereageerd?
Als hij geen interesse meer zou hebben vind ik dat wel erg laf als in gewoon niet reageren. Wie weet komt het nog?

Als ik eens terugdenk aan mijn dates in het verleden hoorde ik vrijwel nooit meer iets van de hele enthousiaste mannen. Soms leek het wel: hoe enthousiaster de date, hoe groter de kans ik niets meer hoorde haha. En ik bevestigde ook nog eens af te willen spreken en als ik ook nog eens voor een 2e date wilde ging ik erin mee, daar lag het niet aan.

Kreeg eens appjes na een date met daarin dat we zeker vaker moesten afspreken. Ik ging er in mee en daarna hoorde ik niets meer.

Als ik er op terugkijk waren het geen serieuze types, vaak willen ze checken of ze nog goed in de markt liggen of daten ze beetje voor de afleiding. Geloof gerust wel dat ze enthousiasme voelde op of na de date, maar tóch geen zin hadden in een vervolg.

Rare wereld dat daten hoor.

En als ik mijn vriend zo hoor liep hij tegen exact hetzelfde aan als wij vrouwen, ook hij kreeg veel afwijzingen voor de voeten of hoorde niets meer, zelfs na een enthousiaste en geslaagde date. Werd zelfs ineens geblokkeerd op de WhatsApp. Pfff
Zo. Ik was even afwezig, even geen zin om online te zijn :)
Wat zijn er veel dates geweest afgelopen weekend!

@ Attraverso: Wat fijn dat de date leuk was! Wel stom dat je niets meer gehoord hebt.

@ Pringle: Wow, dat klinkt echt als een goede date! Wat mooi ook dat hij er zo open over is. Maar ook goed dat je dichtbij jezelf blijft.

@ Emmely: Wat grappig, ik vind daten en alles wat erbij komt kijken juist altijd heel onrustig en niet altijd leuk haha. Ook in mijn hoofd.

Hier nog steeds niets. Zelfs geen tinder/bumble of een andere datingsite en enerzijds vind ik het heerlijk rustig. Gewoon lekker de focus op mijzelf. Anderzijds vind ik het ook weer onrustig want ja, als ik een relatie wil dan moet ik wel iets ondernemen want zo gebeurt er natuurlijk nooit wat. Haat/liefde dit hoor...
@Pupke: soms vind ik het ook heerlijk om even een tijdje niks met die apps te doen. Even rust in je kop, focus op jezelf, je werk, je hobbies en je vrienden.
Maar ik snap de haat/liefde. Bij mij komt de kriebel dan altijd vanzelf weer, dat ik er weer wat mee wil doen, maar ik heb die rust momenten ook nodig want non-stop op die apps zitten, dan wel daten, is gewoon vermoeiend.

Nou ik heb dus woensdag al een date via een app, en nu krijg ik ook een soort blind date aangeboden. 😅 Een vriendin appte me dat haar collega een vriend probeerde te koppelen aan een andere collega, maar die vond hem te oud haha. En zij zei: het klonk als een leuke vent, goede foto, woont in jouw woonplaats, interesses die volgens mij wel matchen, dus moest aan jou denken. En hij zit prima in mijn leeftijdscategorie. 😜 Dus nu gaat ze mn foto doorsturen en krijg er ook één van hem (ok dan is het geen blind date meer maar ik wil wel een klein beetje kunnen keuren). Ben heel benieuwd hahaha. 🙈
@care_ wat leuk! Heerlijk old school, haha! En die foto's snap ik. Anders is het misschien zonde van jouw en zijn tijd.

Kat91 schreef:
10-05-2025 12:46
Nou heel stom misschien maar vroeger appte ik altijd of andersom of werd ik geghost maar laatst bij love on the spectrum zei de dating coach van je kunt best aangeven na de date of je het wel of niet ziet zitten of dat je er over na wilt denken of dat het gewoon geen match is. En toen dacht ik echt huh waarom heb ik dit nooit zo gedaan? Terwijl als ik echt enthousiast ben dan spreek ik dat wel uit van zou je graag nog eens willen zien en hoe leuk het is etc..

Dus zodoende en het ging juist makkelijker dan appen en je weet beide meteen waar je aantoe bent.

Dit inderdaad. Ik ben lange tijd geleden een tijdje heel actief aan het online daten geweest. Ik denk dat ik toen wel 50 of 60 eerste dates heb gehad. En ik had altijd de gewoonte om pas thuis een berichtje te sturen van het soort 'heel gezellig, maar...' Te schijterig om dat recht in iemands gezicht te zeggen. Vaak liet ik de eer trouwens aan hem (dit was nog in de tijd van voor het ghosten).

Maar het sloeg nergens op. Want je sloot dan af met iets vaags als: 'We houden contact.' Dus dan wist je al precies hoe de vlag erbij stond.

@Attraverso, wat raar... Dus hij sprak uit dat hij nog wel een keer wilde afspreken, maar laat nu niks meer van zich horen? En jij hebt hem nog wel een bericht gestuurd?

Verder herken ik de date moeheid die bij vlagen op komt zetten heel goed. Het is ook enorm vermoeiend en ook meestal mega frustrerend. Ik heb de apps links laten liggen sinds ik weet dat ik de 1800-man binnenkort ga ontmoeten. En ik vind het een verademing. Gewoon lekker naar deze date uitkijken en verder niks. Maar ja, de kans is natuurlijk groot dat ik na die date weer gewoon terug bij af ben.
Avena schreef:
12-05-2025 16:26
@care_ wat leuk! Heerlijk old school, haha! En die foto's snap ik. Anders is het misschien zonde van jouw en zijn tijd.

Dit inderdaad. Ik ben lange tijd geleden een tijdje heel actief aan het online daten geweest. Ik denk dat ik toen wel 50 of 60 eerste dates heb gehad. En ik had altijd de gewoonte om pas thuis een berichtje te sturen van het soort 'heel gezellig, maar...' Te schijterig om dat recht in iemands gezicht te zeggen. Vaak liet ik de eer trouwens aan hem (dit was nog in de tijd van voor het ghosten).

Maar het sloeg nergens op. Want je sloot dan af met iets vaags als: 'We houden contact.' Dus dan wist je al precies hoe de vlag erbij stond.

@Attraverso, wat raar... Dus hij sprak uit dat hij nog wel een keer wilde afspreken, maar laat nu niks meer van zich horen? En jij hebt hem nog wel een bericht gestuurd?

Verder herken ik de date moeheid die bij vlagen op komt zetten heel goed. Het is ook enorm vermoeiend en ook meestal mega frustrerend. Ik heb de apps links laten liggen sinds ik weet dat ik de 1800-man binnenkort ga ontmoeten. En ik vind het een verademing. Gewoon lekker naar deze date uitkijken en verder niks. Maar ja, de kans is natuurlijk groot dat ik na die date weer gewoon terug bij af ben.

Dat was wel een klassieker.. 🙈
Wat een hoop geschreven weer!

Gefeliciteerd met je verjaardag Care! Blij dat jij je beter voelt en succes met de dates. Het keert snel allemaal!

Blijkbaar had hij heel laat een bericht gestuurd met een flauw excuus waarom hij niet eerder reageerde en dat hij de komende 4 weken een bomvol agenda heeft. Dat herinner ik me nochthans van tijdens ons gesprek anders... Ik vermoed dat hij gisteren een andere date had...

Ik doe mijn nieuwe match meerdere date voorstellen in de komende 2 weekends overdag, reageert hij terug met een paar heel late date voorstellen op werkdagen... Heb ik compleet geen zin in.
@ Care: Nou dat dus! Ik moet wel zeggen dat ik wel weer nieuwsgierig ben naar de apps maar ergens ook ‘bang’ dat het weer een teleurstelling wordt. Stom hè. Maar wat leuk joh! Een blind date! Dat zou wel echt heel tof zijn haha!

@ Avena: Wow! 50-60 eerste dates al gehad? Jeetje dan mag ik nog even haha.. Ik zit op 11 :geek:

@ Attraverso: Nou, wat mega stom zeg! Nouja zijn verlies moet je maar denken..
Gisteren toch maar weer Tinder geïnstalleerd. Na een uur 4 matches. Werd door alle 4 matches verwijderd.

WAT IS ER MIS MET MIJ MANNEN?!

Ik ben gewoon doorsnee, niet lelijk maar ook niet knap. Wat is dit? Ik ga bijna aan mijzelf twijfelen. Echt hoor.. ik denk dat ik eeuwig vrijgezel blijf :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven