Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

maandag 20 januari 2025 om 13:32
Bij deze kletsen we weer verder 
Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590

dinsdag 13 mei 2025 om 08:52
Pupke schreef: ↑13-05-2025 07:56Gisteren toch maar weer Tinder geïnstalleerd. Na een uur 4 matches. Werd door alle 4 matches verwijderd.
WAT IS ER MIS MET MIJ MANNEN?!
Ik ben gewoon doorsnee, niet lelijk maar ook niet knap. Wat is dit? Ik ga bijna aan mijzelf twijfelen. Echt hoor.. ik denk dat ik eeuwig vrijgezel blijf![]()
Niet aan jezelf twijfelen hoor! Tinder is gewoon vreselijk. Dit waren dus mannen die ofwel alles naar rechts swipen en alleen hun matches serieus bekijken, ofwel die willen weten hoe ze in de markt liggen (dus welke vrouwen hen naar rechts swipen).
Maar de wanhoop herken ik helemaal. Ik hoorde/las ergens dat er weer een tendens is naar serieuze datingbureaus en ik begrijp dat eigenlijk wel.
dinsdag 13 mei 2025 om 08:53
Attraverso schreef: ↑12-05-2025 17:26
Ik doe mijn nieuwe match meerdere date voorstellen in de komende 2 weekends overdag, reageert hij terug met een paar heel late date voorstellen op werkdagen... Heb ik compleet geen zin in.
Dat kan ook aan Breeze liggen, hoor. Die komen immers met data als in een soort datumprikker, en mij viel ook op dat dat soms zo laat op de avond is. Dat heeft dan te maken met beschikbaarheid van de kroeg die Breeze reserveert. Of heb jij alleen "wandelen" aangevinkt? Dan gaat wat ik schrijf natuurlijk niet op en is laat op de avond gewoon raar.

dinsdag 13 mei 2025 om 08:57
Haha! Dit is wel zo'n 15 à 20 jaar geleden hoor, grotendeels voor het Tindertijdperk. Ik heb bijna alleen maar prima dates gehad, alleen sloeg de vonk nooit (wederzijds) over. En dat lag zeker ook aan mij (ik denk eigenlijk dat ik toen niet klaar was voor een relatie). Het daten kostte toen ook een hoop energie, maar het was nog wel redelijk aangenaam: geen nepprofielen, serieuze intenties en het ghosten moest nog worden uitgevonden.
dinsdag 13 mei 2025 om 09:25
Ja, weet ik maar toch ga je een beetje aan jezelf twijfelen op de één of andere manier. Maar goed, aan de andere kant heb je er maar één nodig haha. Datingbureaus begrijp ik ook heel goed maar die zijn dan weer heel prijzig volgens mij. Vriendin van mij kent iemand die heeft gedate via zo'n bureau en moest €5000 betalenAvena schreef: ↑13-05-2025 08:52Niet aan jezelf twijfelen hoor! Tinder is gewoon vreselijk. Dit waren dus mannen die ofwel alles naar rechts swipen en alleen hun matches serieus bekijken, ofwel die willen weten hoe ze in de markt liggen (dus welke vrouwen hen naar rechts swipen).
Maar de wanhoop herken ik helemaal. Ik hoorde/las ergens dat er weer een tendens is naar serieuze datingbureaus en ik begrijp dat eigenlijk wel.

dinsdag 13 mei 2025 om 11:12
Pupke, echt! Er is NIETS mis met jou. Maar wel héél veel mis met Tinder.Pupke schreef: ↑13-05-2025 07:56Gisteren toch maar weer Tinder geïnstalleerd. Na een uur 4 matches. Werd door alle 4 matches verwijderd.
WAT IS ER MIS MET MIJ MANNEN?!
Ik ben gewoon doorsnee, niet lelijk maar ook niet knap. Wat is dit? Ik ga bijna aan mijzelf twijfelen. Echt hoor.. ik denk dat ik eeuwig vrijgezel blijf![]()
Dat je in een uur vier matches krijgt en vervolgens weer door allemaal wordt verwijderd, zegt niets over jouw waarde of wie jij bent. Tinder is gewoon een platform dat vooral draait op oppervlakkigheid, snelle indrukken en keuzestress. Het is bijna ontworpen om je te laten twijfelen aan jezelf.
Jij zoekt waarschijnlijk gewoon iets echts, iets met diepgang. Maar Tinder is daar simpelweg niet op ingericht. Het laat mensen denken dat ze steeds ‘beter’ kunnen krijgen, zonder echt te kijken naar verbinding. Dus trek het je niet aan.
Het ligt niet aan jou. Het ligt aan het platform! Dat is investeren in iets wat je steeds leeg achterlaat...
Het is van oorsprong helemaal niet bedoeld voor het vinden van de liefde en je merkt dat ook in hoe het werkt: veel op uiterlijk, weinig diepgang en vooral veel vluchtigheid.
En er zijn zeker mensen die de liefde wel via Tinder hebben gevonden, die verhalen zijn er zeker, maar ze zijn eerder de uitzondering dan de regel.
Het algoritme laat je expres niet steeds de beste matches zien, zodat je blijft hangen in die verslavende cyclus van hoop en teleurstelling. Het geeft dopamine, geen diep contact.
dinsdag 13 mei 2025 om 13:55
dinsdag 13 mei 2025 om 17:26
Alleen wandelen en nee, echt persoonlijk ingevuld.MissUnderstood schreef: ↑13-05-2025 08:53Dat kan ook aan Breeze liggen, hoor. Die komen immers met data als in een soort datumprikker, en mij viel ook op dat dat soms zo laat op de avond is. Dat heeft dan te maken met beschikbaarheid van de kroeg die Breeze reserveert. Of heb jij alleen "wandelen" aangevinkt? Dan gaat wat ik schrijf natuurlijk niet op en is laat op de avond gewoon raar.
Ik had meerdere tijdstippen in het weekend voorgesteld, krijg ik van hem een voorstel terug voor eind mei om 20u op een werkdag in een stad op 45min rijden. Daar heb ik echt geen zin in. Ik heb hem een berichtje gestuurd dat dit niet lukt en hij stuurde terug dat 'al' zijn weekends vol geboekt zitten.
Welk nut heeft het om te daten met iemand die quasi nooit vrij is?
Maar pup, ik begin ook aan mezelf te twijfelen hoor...mogen we niet doen. Wat een fiasco's de laatste tijd...
attraverso wijzigde dit bericht op 13-05-2025 18:57
5.63% gewijzigd
dinsdag 13 mei 2025 om 17:42
dinsdag 13 mei 2025 om 18:25
Jullie zijn lief!
Ik heb inderdaad ook nog Bumble aangemaakt vanmiddag, match met iemand en even later was ik ontmatcht. In mijn hoofd was ik wraak aan het nemen op de man.. Laten we het er maar op houden dat vandaag niet echt mijn dag was, iets met ik-moet-morgen-ongesteld-worden
@ Attraverso: Ahh dat zijn ook rare tijden zeg en ook pas over een paar weken. Precies wat je zelf ook zegt.. als je dan zo druk bent, hoe denkt zo iemand een relatie te krijgen?
@ Mimali: We zijn het zeker waard en hartstikke leuk om mee samen te zijn! Maar waarom zien al die mannen dat niet?

Ik heb inderdaad ook nog Bumble aangemaakt vanmiddag, match met iemand en even later was ik ontmatcht. In mijn hoofd was ik wraak aan het nemen op de man.. Laten we het er maar op houden dat vandaag niet echt mijn dag was, iets met ik-moet-morgen-ongesteld-worden

@ Attraverso: Ahh dat zijn ook rare tijden zeg en ook pas over een paar weken. Precies wat je zelf ook zegt.. als je dan zo druk bent, hoe denkt zo iemand een relatie te krijgen?
@ Mimali: We zijn het zeker waard en hartstikke leuk om mee samen te zijn! Maar waarom zien al die mannen dat niet?
dinsdag 13 mei 2025 om 21:04
Hallo allemaal,
Ik heb besloten om ook mee te schrijven, ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die moedeloos wordt van de datingsapps
Na een lange relatie sinds ongeveer een jaar weer vrijgezel. Een maand geleden voor het eerst een date gehad, maar geen succes.
Helaas op dit moment geen leuke matches op de datingsapps en het lijkt wel alsof de mannen die ik leuk vind, mij niet leuk vinden... Terwijl ik qua uiterlijk voor mijn gevoel niet zo kieskeurig ben, de klik vind ik het belangrijkste! Nog maar even doorgaan met swipen, hoewel ik hoop iemand zo tegen het lijf te lopen...
Ik heb besloten om ook mee te schrijven, ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die moedeloos wordt van de datingsapps
Na een lange relatie sinds ongeveer een jaar weer vrijgezel. Een maand geleden voor het eerst een date gehad, maar geen succes.
Helaas op dit moment geen leuke matches op de datingsapps en het lijkt wel alsof de mannen die ik leuk vind, mij niet leuk vinden... Terwijl ik qua uiterlijk voor mijn gevoel niet zo kieskeurig ben, de klik vind ik het belangrijkste! Nog maar even doorgaan met swipen, hoewel ik hoop iemand zo tegen het lijf te lopen...
woensdag 14 mei 2025 om 05:09
Als man zijnde kan ik dit bevestigen!
Bij toeval vorige week eenzelfde situatie meegemaakt. Kreeg een melding dat ik een match had (via Lexa) en uiteindelijk bleek het profiel van de dame in kwestie verwijderd te zijn.
Ben serieus aan het overwegen om mij aan te melden voor een avondje speeddaten. Iemand in levende lijve ontmoeten is toch heel anders dan iemand beoordeling op wat foto's en een stukje tekst.
woensdag 14 mei 2025 om 08:10
Ja, hier is dat gewoon standaard. Ik las hier van 2 keer per dag profielen krijgen, hier is dat standaard 1x 4 a 6 profielen.
En gisteren waren het vooral NL terwijl ik helemaal niet dicht bij NL woon.
Welkom trouwens ano!
woensdag 14 mei 2025 om 08:41
Ik heb dat twee jaar geleden een keer gedaan! Vond het echt wel leuk, soort van Tinder in het echt haha. Maar ik zat hier gisteren ook over na te denken om misschien weer eens te doen.
woensdag 14 mei 2025 om 09:26
Ja normaal krijg ik in 7.00 en om 19.00 een stuk of 6 profielen te zien, maar nu al een paar keer dat er geen geschikte profielen zijn.. dat ligt ook aan de afstand en je voorkeuren die je ingesteld hebt natuurlijk..Attraverso schreef: ↑14-05-2025 08:10Ja, hier is dat gewoon standaard. Ik las hier van 2 keer per dag profielen krijgen, hier is dat standaard 1x 4 a 6 profielen.
En gisteren waren het vooral NL terwijl ik helemaal niet dicht bij NL woon.
Welkom trouwens ano!
woensdag 14 mei 2025 om 11:00
woensdag 14 mei 2025 om 13:26
Attraverso schreef: ↑13-05-2025 17:26Alleen wandelen en nee, echt persoonlijk ingevuld.
Ik had meerdere tijdstippen in het weekend voorgesteld, krijg ik van hem een voorstel terug voor eind mei om 20u op een werkdag in een stad op 45min rijden. Daar heb ik echt geen zin in. Ik heb hem een berichtje gestuurd dat dit niet lukt en hij stuurde terug dat 'al' zijn weekends vol geboekt zitten.
Welk nut heeft het om te daten met iemand die quasi nooit vrij is?
O, wacht - dit is met iemand die je al ontmoet hebt, begrijp ik? Een 2e date?
Ik zou er ook geen zin in hebben, nee.
woensdag 14 mei 2025 om 13:40
Ik heb dit weekend weer een date! Met een man die ik vorig jaar in de sportschool heb ontmoet, toen had ik een relatie en dus geen interesse. Kwam hem gisterenavond tegen en na even bijpraten pakte hij meteen door, haha
Hij lijkt me leuk, ben benieuwd.
Vanavond komt mijn fwb langs en die fixt meteen wat klusjes in huis, ook heel fijn. Het is wel lente hier

Vanavond komt mijn fwb langs en die fixt meteen wat klusjes in huis, ook heel fijn. Het is wel lente hier

woensdag 14 mei 2025 om 13:44
Kitty30plus schreef: ↑13-05-2025 11:12Het is van oorsprong helemaal niet bedoeld voor het vinden van de liefde en je merkt dat ook in hoe het werkt: veel op uiterlijk, weinig diepgang en vooral veel vluchtigheid.
En er zijn zeker mensen die de liefde wel via Tinder hebben gevonden, die verhalen zijn er zeker, maar ze zijn eerder de uitzondering dan de regel.
Ah, dit wist ik niet? Waar was Tinder dan voor bedoeld? Ik dacht dat het in het begin ook prima werkte als je (serieus/normaal) wilde daten. Ook voor eenmalige hook ups natuurlijk, maar zeker ook als je op zoek was naar een relatie. Zo herinner ik het me tenminste. Hoewel het toen natuurlijk ook een vleeskeuring was, zaten er toen in mijn beleving niet zoveel nep/onzin/lurkprofielen bij als nu.
Misschien komt het ook wel omdat we aan het begin allemaal nog niet zoveel swipe-ervaring hadden. Het stompt je na al die jaren nogal af.

woensdag 14 mei 2025 om 13:48
anoniem1995 schreef: ↑13-05-2025 21:04Hallo allemaal,
Welkom hier! En sterkte alvast, haha. Het punt met online dating is dat je selecteert: op uiterlijk, op leeftijd, op opleidingsniveau, kinderen/kinderwens, wel/niet roken, afstand, religie, politieke voorkeuren... Dat is zowel een voordeel als een nadeel. Ik denk dat veel van mijn vriendinnen met een relatie hun partner naar links hadden geswiped...
woensdag 14 mei 2025 om 13:52
Zo was het ook, hoor. In mijn omgeving kennen echt heel veel stellen elkaar via Tinder, dus ik herken helemaal niet dat dat een uitzondering is.Avena schreef: ↑14-05-2025 13:44Ah, dit wist ik niet? Waar was Tinder dan voor bedoeld? Ik dacht dat het in het begin ook prima werkte als je (serieus/normaal) wilde daten. Ook voor eenmalige hook ups natuurlijk, maar zeker ook als je op zoek was naar een relatie. Zo herinner ik het me tenminste. Hoewel het toen natuurlijk ook een vleeskeuring was, zaten er toen in mijn beleving niet zoveel nep/onzin/lurkprofielen bij als nu.
Misschien komt het ook wel omdat we aan het begin allemaal nog niet zoveel swipe-ervaring hadden. Het stompt je na al die jaren nogal af.

woensdag 14 mei 2025 om 13:53
Ik heb dat lange tijd geleden ook weleens gedaan. Ik vond het grappig, maar ook intens om met zoveel wildvreemden 3 minutengesprekjes te moeten voeren. En ik denk dat je ook hier makkelijk mensen afwijst omdat ze hier gewoon niet goed in zijn of te zenuwachtig zijn. Het werd op een gegeven moment ook wel sleets. Je weet natuurlijk helemaal niks van elkaar (behalve een leeftijdsrange), dus voordat je weet zit je 20x opnieuw vragen te beantwoorden als waar woon je, hoe oud ben je, etc.
Ik vond dat er nog het meest gebeurde na afloop aan de bar. Als iedereen gewoon in groepjes stond te praten en een beetje los kwam.

woensdag 14 mei 2025 om 13:55
Sowieso begreep/las ik ergens dat inmiddels 60% van de stellen elkaar online ontmoet, dus er moeten toch datingsites/apps zijn die succesvol zijn.