Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

maandag 20 januari 2025 om 13:32
Bij deze kletsen we weer verder 
Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
zondag 18 mei 2025 om 09:53
Frustrerend Eva en wat je zegt zo onbeschoft..
Hoe moeilijk is het om even een appje te sturen dat het hem toch niet wordt.
Ik heb dat weleens tegen een man verteld dat mannen(vrouwen waarschijnlijk ook) dat zo doen en toen zei hij ja maar vrouwen komen vaak met waarom dan niet en het was toch leuk enz en daar hebben mannen vaak geen zin in.. dan kan je altijd nog stoppen met reageren denk ik dan.
Hoe moeilijk is het om even een appje te sturen dat het hem toch niet wordt.
Ik heb dat weleens tegen een man verteld dat mannen(vrouwen waarschijnlijk ook) dat zo doen en toen zei hij ja maar vrouwen komen vaak met waarom dan niet en het was toch leuk enz en daar hebben mannen vaak geen zin in.. dan kan je altijd nog stoppen met reageren denk ik dan.
zondag 18 mei 2025 om 10:03
Ja er wordt vaak gezegd dat mannen veel eerlijker en recht voor hun raap zijn. Vind ik dus niet, zij doen net zo goed aan ghosten of een smoes ophangen die je van 30 km afstand ziet aankomen. Zoals ' druk'. Zeg gewoon dat je het er bij wil laten. En als een vrouw dan inderdaad begint met ' ja maar' heb je in ieder geval gezegd dat je het er bij wil laten ipv ghosten of met slechte smoezen komen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 18 mei 2025 om 10:13
Precies ja..VGM1980 schreef: ↑18-05-2025 10:03Ja er wordt vaak gezegd dat mannen veel eerlijker en recht voor hun raap zijn. Vind ik dus niet, zij doen net zo goed aan ghosten of een smoes ophangen die je van 30 km afstand ziet aankomen. Zoals ' druk'. Zeg gewoon dat je het er bij wil laten. En als een vrouw dan inderdaad begint met ' ja maar' heb je in ieder geval gezegd dat je het er bij wil laten ipv ghosten of met slechte smoezen komen.
zondag 18 mei 2025 om 10:33
Jeetje wat een drukte hier haha! Maar wel heel leuk hoor!
@ Avena: Ik vind het lastig eerlijk gezegd want ik vind het wel echt belangrijk om gezellig te chatten/appen. Dat zorgt er bij mij voor dat ik zin krijg om iemand te zien. En als ik iemand al ken en als het online contact dan minder is, dan vind ik het niet zo erg want dan ken ik diegene al. En als je een week later een date hebt en tussendoor 0 contact, ja sorry maar dan verlies ik mijn interesse omdat ik contact wel belangrijk vind. Ik had hiervoor ook bij al mijn dates een super leuk contact, daar is niets uitgekomen maar zorgde er wel voor dat ik net zoals Mimali enthousiast werd. Ik heb ook nog nooit gehad dat veel appen saai of vervelend werd.. Maar iedereen is hier anders in en dat is helemaal oké hè
@ Mimali: Hier hetzelfde hoor! Maar we geven niet op! De aanhouder wint…
@ Kitty: Ik ben ook geen goede apper maar als ik met een potentiële date app dan zorg ik wel voor dat ik tijdig terug app. Dus dat heeft ook echt te maken met hoeveel moeite je wil doen want zeggen dat je een slechte apper bent is wel heel makkelijk om jezelf achter te verschuilen. En dat mannen niet van appen houden is niet helemaal waar want ik ken er genoeg die wel veel appen, soms hele boekwerken.
@ Pringle: Je slaat de spijker op zijn kop!
@ Eva333: Jezus wat een hork zeg! En wat jij zegt over het appen en vragen stellen heb ik dus ook! Je kan er zo wel een beetje achterkomen hoe iemand is en ik wil inderdaad ook geen interviewer zijn.
Verder heb ik alles gelezen maar dan wordt het nogal een lange post haha!
@ Avena: Ik vind het lastig eerlijk gezegd want ik vind het wel echt belangrijk om gezellig te chatten/appen. Dat zorgt er bij mij voor dat ik zin krijg om iemand te zien. En als ik iemand al ken en als het online contact dan minder is, dan vind ik het niet zo erg want dan ken ik diegene al. En als je een week later een date hebt en tussendoor 0 contact, ja sorry maar dan verlies ik mijn interesse omdat ik contact wel belangrijk vind. Ik had hiervoor ook bij al mijn dates een super leuk contact, daar is niets uitgekomen maar zorgde er wel voor dat ik net zoals Mimali enthousiast werd. Ik heb ook nog nooit gehad dat veel appen saai of vervelend werd.. Maar iedereen is hier anders in en dat is helemaal oké hè

@ Mimali: Hier hetzelfde hoor! Maar we geven niet op! De aanhouder wint…
@ Kitty: Ik ben ook geen goede apper maar als ik met een potentiële date app dan zorg ik wel voor dat ik tijdig terug app. Dus dat heeft ook echt te maken met hoeveel moeite je wil doen want zeggen dat je een slechte apper bent is wel heel makkelijk om jezelf achter te verschuilen. En dat mannen niet van appen houden is niet helemaal waar want ik ken er genoeg die wel veel appen, soms hele boekwerken.
@ Pringle: Je slaat de spijker op zijn kop!
@ Eva333: Jezus wat een hork zeg! En wat jij zegt over het appen en vragen stellen heb ik dus ook! Je kan er zo wel een beetje achterkomen hoe iemand is en ik wil inderdaad ook geen interviewer zijn.
Verder heb ik alles gelezen maar dan wordt het nogal een lange post haha!
zondag 18 mei 2025 om 11:04
Mannen doen in het algemeen veel minder aan ghosten omdat vrouwen gewoon veel meer worden benaderd en daardoor veel meer moeten afwijzen dan mannen alleen hebben wij dat niet zo door. De meeste mannen hébben nauwelijks matches dus die kunnen zich ghosten helemaal niet veroorloven. De mannen die dat wél kunnen, ghosten je in de overtreffende trap, daar ben ik wel van overtuigd.VGM1980 schreef: ↑18-05-2025 10:03Ja er wordt vaak gezegd dat mannen veel eerlijker en recht voor hun raap zijn. Vind ik dus niet, zij doen net zo goed aan ghosten of een smoes ophangen die je van 30 km afstand ziet aankomen. Zoals ' druk'. Zeg gewoon dat je het er bij wil laten. En als een vrouw dan inderdaad begint met ' ja maar' heb je in ieder geval gezegd dat je het er bij wil laten ipv ghosten of met slechte smoezen komen.
zondag 18 mei 2025 om 11:14
zondag 18 mei 2025 om 11:37
Pioen, nmm vindt ghosten niet alleen plaats op een datingsite. En als je elkaar daar ontmoet hebt en vervolgens 3 maanden hebt gedated zoals Eva, vind ik het ook niet meer specifiek gekoppeld aan een datingsite. Als je het daten in het algemeen bekijkt is er niet minder aanbod van vrouwen dan mannen. Al geloof ik best dat het andersom ook gebeurt. Ik heb mezelf daar ook wel eens schuldig aan gemaakt, niet na een date , dat nooit. Maar wel eens op een chat voordat ik de mannen evt zou daten. Dan was ik echt vergeten te reageren of zo. Niet netjes maar het gebeurt. Ook een paar keer de vraag gehad of ik geen interesse meer had, dan maakte ik altijd excuses., want vind het dan echt niet oke van mezelf. Maar betreft een zeer klein percentage.
In het algemeen, geldt voor een deel van de mannen idd dat ze het lastig vinden het gesprek aan te gaan. Ook wel eens gehad na langere tijd daten., dat het stil werd bij de ander.En dat is niet leuk, toch uiteindelijk wel in gesprek gekomen en bepaalde uitleg gekregen wat ik toch prettig vond, omdat ik het ook begreep. In die ‘ relatie’ speelde het fenomeen bindingsangst- verlatingsangst een rol. En ik kon ook reflecteren en mijn eigen rol zien. Dat was leerzaam.
Daarom begrijp ik het wel heel goed dat het vervelend afsluiten is als je geen uitleg krijgt. Het is een soort lafheid, geen zin in moeilijk gedoe. En vlg mij soms ook wel dat ze vervelend vinden de ander pijn te moeten doen en het daarom maar uit de weg gaan. Onvolwassen gedrag dus.
Overigens, als ik eens op de chat wordt geghost wat gelukkig niet vaak voorkomt, vind ik dit nooit een probleem. En interesseert de reden me ook niet.
Al kan ik me heel goed voorstellen dat als dit vaker gebeurt het niet bepaald bemoedigend is en vooral erg irritant. Anderzijds het zijn geen stabiele, leuke mannen die dit doen, dus niets aan verloren..
Soms denk ik wel eens dat de keuze voor bepaalde mannen niet goed is en hebben we swipe les nodig
Voor mezelf geldt dat ik iets minder op het uiterlijk zou kunnen letten. Binnen bepaalde grenzen natuurlijk, maar meer letten op het profiel. Je hoort best vaak dat ide ander steeds aantrekkelijker werd gevonden naarmate het op overige vlakken klikte.
In het algemeen, geldt voor een deel van de mannen idd dat ze het lastig vinden het gesprek aan te gaan. Ook wel eens gehad na langere tijd daten., dat het stil werd bij de ander.En dat is niet leuk, toch uiteindelijk wel in gesprek gekomen en bepaalde uitleg gekregen wat ik toch prettig vond, omdat ik het ook begreep. In die ‘ relatie’ speelde het fenomeen bindingsangst- verlatingsangst een rol. En ik kon ook reflecteren en mijn eigen rol zien. Dat was leerzaam.
Daarom begrijp ik het wel heel goed dat het vervelend afsluiten is als je geen uitleg krijgt. Het is een soort lafheid, geen zin in moeilijk gedoe. En vlg mij soms ook wel dat ze vervelend vinden de ander pijn te moeten doen en het daarom maar uit de weg gaan. Onvolwassen gedrag dus.
Overigens, als ik eens op de chat wordt geghost wat gelukkig niet vaak voorkomt, vind ik dit nooit een probleem. En interesseert de reden me ook niet.
Al kan ik me heel goed voorstellen dat als dit vaker gebeurt het niet bepaald bemoedigend is en vooral erg irritant. Anderzijds het zijn geen stabiele, leuke mannen die dit doen, dus niets aan verloren..
Soms denk ik wel eens dat de keuze voor bepaalde mannen niet goed is en hebben we swipe les nodig
Voor mezelf geldt dat ik iets minder op het uiterlijk zou kunnen letten. Binnen bepaalde grenzen natuurlijk, maar meer letten op het profiel. Je hoort best vaak dat ide ander steeds aantrekkelijker werd gevonden naarmate het op overige vlakken klikte.
zondag 18 mei 2025 om 11:58
Omdat we 'met z'n allen' dezelfde mannen naar rechts swipen en zij zich dat kunnen permitteren.
zondag 18 mei 2025 om 11:59
zondag 18 mei 2025 om 12:26
Omdat ik dat erg vervelend vind gebruik ik geen apps waar mensen je sowieso kunnen berichten.Mimali schreef: ↑18-05-2025 11:59Ik zit nu te denken, op lexa kan je berichten krijgen van mannen zonder dat het een match is(met abonnement) daar reageer ik eigenlijk heel vaak niet op omdat ik het profiel of de man niet interessant vind.. wat vinden jullie daarvan en wat doen jullie in zo'n geval?
Een paar keer per jaar kijk ik in mijn berichtverzoeken op FB waar dan ook berichten in staan van mannen die ik totaal niet ken maar ergens een reactie van mij gezien hebben of zo en dan contact zoeken. Negeer en verwijder dat. Ik vind dat geen ghosten.

zondag 18 mei 2025 om 14:59
Ik denk dat veel mannen (en ook zeker vrouwen) zich niet zo bezighouden met de gevoelens van de date op het moment dat ze gaan ghosten. Zeker niet als er maar 1 date is geweest. Een neefje van mij vertelde eens dat ie ook niets meer van zich liet horen als ie de betreffende date niet meer wilde zien. 'Als ze niets meer van me hoort, snapt ze het toch ook wel' ? Zei die dus. En hij is niet de enige die er zo over denkt. Het boeit ze niet of het respectloos is of niet, het is simpelweg de makkelijkste weg. Een eventuele confrontatie uit de weg gaan.
@Eva, niet leuk natuurlijk voor jou, maar hij heeft het laten bezinken en concludeerde geen interesse te hebben. Anders had je zeker iets gehoord.
En ik zou het überhaupt nooit serieus nemen als dates met allerlei ideeën voor volgende dates op de proppen komen. Op dat moment denken ze 'ja, leuk'. Maar zodra de date is bezonken, dan horen ze het nog steeds leuk te vinden en dat is vaak niet altijd het geval.
@Eva, niet leuk natuurlijk voor jou, maar hij heeft het laten bezinken en concludeerde geen interesse te hebben. Anders had je zeker iets gehoord.
En ik zou het überhaupt nooit serieus nemen als dates met allerlei ideeën voor volgende dates op de proppen komen. Op dat moment denken ze 'ja, leuk'. Maar zodra de date is bezonken, dan horen ze het nog steeds leuk te vinden en dat is vaak niet altijd het geval.
zondag 18 mei 2025 om 16:17
Nou mijn date gaat niet door. Heb het zelf afgeblazen. Maar hij reageerde ook niet echt dat hij het jammer vond of zo.
Dus ik wijzig mijn mening toch wat, iets van app contact voor een date zegt soms wel iets over de intentie dat je allebei die date ook echt wilt!
Nog steeds hoeft dat voor mij niet te uitgebreid maar af een toe een appje is toch wel goed, tenzij breeze.
Ik zit er in dit geval gelukkig niet mee, we waren beiden te lauw.
Dus ik wijzig mijn mening toch wat, iets van app contact voor een date zegt soms wel iets over de intentie dat je allebei die date ook echt wilt!
Nog steeds hoeft dat voor mij niet te uitgebreid maar af een toe een appje is toch wel goed, tenzij breeze.
Ik zit er in dit geval gelukkig niet mee, we waren beiden te lauw.
zondag 18 mei 2025 om 16:41
Vind ik geen ghosten.Mimali schreef: ↑18-05-2025 11:59Ik zit nu te denken, op lexa kan je berichten krijgen van mannen zonder dat het een match is(met abonnement) daar reageer ik eigenlijk heel vaak niet op omdat ik het profiel of de man niet interessant vind.. wat vinden jullie daarvan en wat doen jullie in zo'n geval?
Bij een match heb je wederzijdse interesse.
Mocht je reageren op zo'n bericht dan pas heb je een match.
Op mijn werk krijg ik ook wel eens mails van bedrijven die mij hun product willen verkopen.
Ik heb niet om die mail gevraagd en zocht ook geen informatie daarover. Soms zijn heel volhardend.
zondag 18 mei 2025 om 17:10
Julia_20 schreef: ↑18-05-2025 16:41Vind ik geen ghosten.
Bij een match heb je wederzijdse interesse.
Mocht je reageren op zo'n bericht dan pas heb je een match.
Op mijn werk krijg ik ook wel eens mails van bedrijven die mij hun product willen verkopen.
Ik heb niet om die mail gevraagd en zocht ook geen informatie daarover. Soms zijn heel volhardend.
Sommige mannen ook

zondag 18 mei 2025 om 17:20
Ik denk dat dit inderdaad deels komt omdat we allemaal dezelfde mannen naar rechts swipen. Maar ook omdat mannen soms gewoon iedereen naar rechts swipen en pas gaan selecteren als ze een match hebben. En vrouwen doen dit precies andersom: heel zorgvuldig in wie ze naar rechts swipen.

zondag 18 mei 2025 om 17:23
Ik heb trouwens wel vaker gelezen dat er veel meer mannen op dating apps zitten dan vrouwen. Maar ik vraag me af of dit klopt. Ik heb dus onlangs mijn statistieken opgevraagd bij Bumble en daaruit bleek dat ik ongeveer evenveel mannen heb geswiped als mannen mij hebben geswiped. Dus dan ga ik ervan uit dat de aantallen redelijk gelijk zijn.
En ik hoorde laatst dat het in (bijvoorbeeld) Amsterdam juist andersom is. Daar schijnen de mannen het voor het uitkiezen te hebben.
En ik hoorde laatst dat het in (bijvoorbeeld) Amsterdam juist andersom is. Daar schijnen de mannen het voor het uitkiezen te hebben.
zondag 18 mei 2025 om 17:47
Attraverso schreef: ↑18-05-2025 06:53Oh Eva, frustrerend he, zoiets als mijn laatste date. Een heel fijne namiddag, enthousiasme, afgesloten met 'ik vond het een fijne date en wil graag nog afspreken' van zijn kant en dan niets meer. Ik stuur de volgende ochtend een berichtje of we kunnen afspreken en ik krijg pas laat in de avond een reactie dat hij de komende 4 weken niet vrij is. Daar was tijdens de date niets over gezegd...
En dat jij wil checken of je potentiële date vragen stelt is helemaal logisch en normaal omdat jij dat zo belangrijk vindt. Niets mis mee.
Maar ik lees dat je intussen weet dat iemand waar je alles moet uit sleuren door vragen te stellen of die allerlei vragen gaat stellen waar ik me niet goed bij voel net niet bij me past. Ik vertel zelf honderduit en hou van mensen die dat ook doen... Ik hou van organische gesprekken die vanzelf gaan.
Ja maf is dat he? Ik zeg niet zo snel dingen die ik niet meen. Ik ben niet van het "Ja laten we afspreken!" soort zinnen en denk daardoor wellicht dat anderen dat ook niet doen. Ik zeg soms wel eens als mensen iets zeggen als: "Ja kom eens langs in mijn vakantiehuisje in het buitenland": "Pas op wat je zegt, want ik kom echt langs hoor?! "

Aan de reactie van de ander, merk je dan wel of het "Sociaal glijmiddel" was of een oprechte uitnodiging

Maar ik lees dat je intussen weet dat iemand waar je alles moet uit sleuren door vragen te stellen of die allerlei vragen gaat stellen waar ik me niet goed bij voel net niet bij me past.
Wat bedoel je met deze zin?
Er is al eerder hier een "discussie"geweest over vragen stellen in een gesprek en ik weet dat jij daar anders in staat. Maar voor mij is het wel de basis dat iemand me wil leren kennen. Ik hou van vragen stellen en ik hou ervan als iemand me vragen stelt en nieuwsgierig is. Het levert i.m.m ook hele andere gesprekken op. Ik hou ervan als iemand me door vragen aan het denken zet.
Natuurlijk wil ik ook dat een gesprek soepel gaat en als er een klik is, ben ik echt geen "vragen aan het turven"

En zo vindt iedereen weer andere dingen belangrijk. Daarom is het denk ik zo moeilijk om (op latere leeftijd...alhoewel ik een hekel heb aan deze term

Soms denk ik wel eens...het is een wonder dat er überhaupt mensen bij elkaar komen! (Al denk ik ook dat er veel mensen bij elkaar zijn uit gemak, financiële overwegingen, angst om alleen te zijn etc etc)
zondag 18 mei 2025 om 17:48
In sommige steden studeren veel meer vrouwen dan mannen en daar is een "vrouwenoverschot".Avena schreef: ↑18-05-2025 17:23Ik heb trouwens wel vaker gelezen dat er veel meer mannen op dating apps zitten dan vrouwen. Maar ik vraag me af of dit klopt. Ik heb dus onlangs mijn statistieken opgevraagd bij Bumble en daaruit bleek dat ik ongeveer evenveel mannen heb geswiped als mannen mij hebben geswiped. Dus dan ga ik ervan uit dat de aantallen redelijk gelijk zijn.
Misschien moet ik in Delft gaan zoeken

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in