Singles unite, tweede editie 2025 deel 2

20-01-2025 13:32 4183 berichten
Bij deze kletsen we weer verder :)

Dit is het vervolg op relaties/singles-unite-eerste-editie-20 ... #p35716590
Mimali schreef:
17-05-2025 19:40
Hij had het best een beetje warm kunnen houden..

Zeker, eens dat het niet handig van hem was. Maar ik denk dus wel dat daten vaak misgaat als je bij dit soort kleine flaws meteen afhaakt. Terwijl ik ook best begrijp dat Pupke er geen zin meer in had hoor.
Mimali schreef:
17-05-2025 19:40
Ja dat zou kunnen, maar de dates die ik gehad heb daar had ik tot de date gewoon leuk app contact mee...
En in het geval van Pupke heeft hij gewoon niet meer gereageerd op haar bericht en hij zegt ook nog dat het gesprek dood liep..ehm ja als je niks terug stuurt dan klopt dat..
Hij had het best een beetje warm kunnen houden..

En waar zijn die dates gebleven dan? 😉

Ik was voorheen ook zo als jullie hoor. Maar toen het duidelijk was dat het leuke appen van te voren echt werkelijk niets over de klik zei, wilde ik dat niet meer. Dat leuke appen was echt een investering in niets. Het geeft echt een verkeerd beeld. Gebakken lucht noem ik dat.

Ik vind het ook een beetje gek om de 'zin in een date' te laten afhangen van het appcontact. Je hebt in werkelijkheid zin in dat beeld van die man die je creëert.

En ja die kerel van Pupke is een beetje gek, maar dat is gewoon een slechte apper. Die wilde ook gewoon snel afspreken om dat verplichte appen van te voren te vermijden. Wat ik dus wel snap.
Avena schreef:
17-05-2025 19:56
Zeker, eens dat het niet handig van hem was. Maar ik denk dus wel dat daten vaak misgaat als je bij dit soort kleine flaws meteen afhaakt. Terwijl ik ook best begrijp dat Pupke er geen zin meer in had hoor.

Precies, dat is gewoon jammer.
Alle reacties Link kopieren
Kitty30plus schreef:
17-05-2025 20:00
En waar zijn die dates gebleven dan? 😉

Ik was voorheen ook zo als jullie hoor. Maar toen het duidelijk was dat het leuke appen van te voren echt werkelijk niets over de klik zei, wilde ik dat niet meer. Dat leuke appen was echt een investering in niets. Het geeft echt een verkeerd beeld. Gebakken lucht noem ik dat.

Ik vind het ook een beetje gek om de 'zin in een date' te laten afhangen van het appcontact. Je hebt in werkelijkheid zin in dat beeld van die man die je creëert.

En ja die kerel van Pupke is een beetje gek, maar dat is gewoon een slechte apper. Die wilde ook gewoon snel afspreken om dat verplichte appen van te voren te vermijden. Wat ik dus wel snap.
Ik zeg niet dat leuk app contact een garantie op een klik is hé..

Ik heb anderhalf jaar een fwb gehad, vantevoren heel leuk contact en de klik was er ook in het echt... en vorig jaar een paar maanden iets gehad met een man ook intensief en leuk app contact..
Dus het kan wel..
En geen intensief contact tot de date zegt ook niks over de klik in het echt..

Zo staat iedereen er anders in..
Mimali schreef:
17-05-2025 19:20
Zo werkt het voor mij niet hoor, wat Pupke ook zegt, juist door leuk app contact krijg ik zin om iemand te zien..
Het zegt niks over de klik in het echt nee, maar ik wil wel eerst een beetje enthousiast worden op de app..
In de Breeze app blijkt het enthousiasme uit te willen betalen om met je te daten :mrgreen:
Mimali schreef:
17-05-2025 20:04
Ik zeg niet dat leuk app contact een garantie op een klik is hé..

Ik heb anderhalf jaar een fwb gehad, vantevoren heel leuk contact en de klik was er ook in het echt... en vorig jaar een paar maanden iets gehad met een man ook intensief en leuk app contact..
Dus het kan wel..
En geen intensief contact tot de date zegt ook niks over de klik in het echt..

Zo staat iedereen er anders in..

Maar je wordt wel alleen enthousiast als ie goed kan appen?

Eigenlijk staat iemand die niet goed kan appen dus met 1-0 achter 😉
Attraverso schreef:
17-05-2025 20:12
In de Breeze app blijkt het enthousiasme uit te willen betalen om met je te daten :mrgreen:
Ja maar dan moet er wel eerst een match zijn😉
En als ik me goed herinner wordt er na betaling ook nog weleens afgezegd ..
Kitty30plus schreef:
17-05-2025 20:21
Maar je wordt wel alleen enthousiast als ie goed kan appen?

Eigenlijk staat iemand die niet goed kan appen dus met 1-0 achter 😉
Ook dat heb ik niet gezegd..
Er moet voor mij wel wat leuk contact zijn voor de date.. dus niet als je volgende week zaterdag een date hebt en dan niks meer hoort totdat de date is..
Als je toch iemand leuk genoeg vind om te ontmoeten dan wil je daar toch ook contact mee?

Breeze is een ander verhaal daar is het concept nou eenmaal geen contact tot de date..
Mimali schreef:
17-05-2025 20:23
Ja maar dan moet er wel eerst een match zijn😉
En als ik me goed herinner wordt er na betaling ook nog weleens afgezegd ..
Ik wou me niet schikken naar zijn voorstel om laat op een werkdag te daten en daarom heb ik de date geannuleerd, dat klopt.
Het was trouwens een grapje he... Ik wou ermee ook een beetje zeggen dat leuk appen totaal niets betekent want ik had al 10-tallen dates met goede appers die op niets uitdraaiden.
Maar ik geef wel toe dat het bij mij ook meer zin geeft om te daten.
Mimali schreef:
17-05-2025 20:25
Er moet voor mij wel wat leuk contact zijn voor de date.. dus niet als je volgende week zaterdag een date hebt en dan niks meer hoort totdat de date is..
Als je toch iemand leuk genoeg vind om te ontmoeten dan wil je daar toch ook contact mee?

Ik sta hier precies tegenovergesteld in. Dat appen wordt snel sleets of vervelend. En als de date gepland staat, dan denk ik: mooi, dat hoeft nu niet meer, want we zien/spreken elkaar volgende week zaterdag.

Maar als de man in kwestie het wél belangrijk vindt om te blijven appen, dan zou dat voor mij geen dealbreaker zijn.
Attraverso schreef:
17-05-2025 20:33
Ik wou me niet schikken naar zijn voorstel om laat op een werkdag te daten en daarom heb ik de date geannuleerd, dat klopt.
Het was trouwens een grapje he... Ik wou ermee ook een beetje zeggen dat leuk appen totaal niets betekent want ik had al 10-tallen dates met goede appers die op niets uitdraaiden.
Maar ik geef wel toe dat het bij mij ook meer zin geeft om te daten.
Ik doelde niet perse op jou hoor, dacht het wel vaker gelezen te hebben hier maar kan me vergissen..
Ja weet ik hoor dat het maar een grapje was..

Het blijft gewoon lastig dat daten op welke manier dan ook..
Maar naar mijn idee is niks goed of fout maar meer een kwestie van geluk hebben om de juiste tegen te komen..
Mimali schreef:
17-05-2025 20:25
Ook dat heb ik niet gezegd..

Breeze is een ander verhaal daar is het concept nou eenmaal geen contact tot de date..

Iedereen staat daar dus anders in he 😉 niet iedereen denkt dus op die manier. Vooral veel mannen hebben dus een hekel aan appen met iemand die ze nooit hebben gezien en willen daarom vaak zsm afspreken.

Voor jou is leuk contact nodig om geïnteresseerd te blijven, terwijl het voor een ander dus totaal onnodig is omdat ie het leuke contact/de klik in het echt wilt ontdekken. Dat leuke contact is dan gewoon gebakken lucht.
Kitty30plus schreef:
17-05-2025 20:45
Iedereen staat daar dus anders in he 😉 niet iedereen denkt dus op die manier. Vooral veel mannen hebben dus een hekel aan appen met iemand die ze nooit hebben gezien en willen daarom vaak zsm afspreken.

Voor jou is leuk contact nodig om geïnteresseerd te blijven, terwijl het voor een ander dus totaal onnodig is omdat ie het leuke contact/de klik in het echt wilt ontdekken. Dat leuke contact is dan gewoon gebakken lucht.
Dat heb ik ook al gezegd hé dat het voor iedereen anders is..
Ik snap dat er verschillend over wordt gedacht. En als je beiden graag appt krijg je idd meer zin in de date. Maar ik heb ook wel gehad dat ik dacht ‘ Omg… heb ik jou die leuke appjes gestuurd ?’
Er is ongetwijfeld een groep mannen die überhaupt weinig moeite wil doen en die filter je er dan uit met het opwarm-app-contact-criterium.
Maar ik denk ook dat je op deze manier leuke, geïnteresseerde mannen misloopt. Dat zijn vaak mannen die idd niet van appen houden maar ms wel vaker willen bellen., als de relatie verder komt Of toch gaan appen omdat ze jou zo leuk vinden😀
Emmely schreef:
17-05-2025 21:19
Ik snap dat er verschillend over wordt gedacht. En als je beiden graag appt krijg je idd meer zin in de date. Maar ik heb ook wel gehad dat ik dacht ‘ Omg… heb ik jou die leuke appjes gestuurd ?’
Er is ongetwijfeld een groep mannen die überhaupt weinig moeite wil doen en die filter je er dan uit met het opwarm-app-contact-criterium.
Maar ik denk ook dat je op deze manier leuke, geïnteresseerde mannen misloopt. Dat zijn vaak mannen die idd niet van appen houden maar ms wel vaker willen bellen., als de relatie verder komt Of toch gaan appen omdat ze jou zo leuk vinden😀

Ik ging ook weleens spraakberichten sturen, vond ik best leuk. Even horen hoe de stem klinkt haha
Dubbel
Kitty30plus schreef:
17-05-2025 20:45

Voor Pupke is dat dus ook belangrijk, en dan past iemand die niet meer (of heel droog) reageert dus niet bij haar. Dat kan toch?

Misschien lees ik je toon helemaal verkeerd hoor, want dat is altijd lastig met geschreven tekst, maar ik vind je een beetje veroordelend overkomen. Iedereen heeft een andere voorkeur. Top dat het jou inmiddels is gelukt om te slagen op een datingsite, maar dat is niet dé succesformule waar je anderen nu op hoeft te wijzen. Als Pupke en Mimali afknappen op geen contact onderhouden voor een date, dan is dat hun goed recht.
Ik heb van de week een leuke date gehad. Ontspannen, gezellig, gelachen. Het was wel kort, vanwege een andere afspraak, maar ik dacht dat we wel een klik hadden.
Hij zei aan t eind over iets dat we n volgende keer konden gaan doen. Het was een uitnodiging waarop ik enthousiast reageerde.

Voor de date reageerde hij steeds dezelfde dag nog op een berichtje, nu is hij sinds de date stil. Hij heeft al twee dagen sinds mijn berichtje dat ik de date leuk vond en graag inga op zijn uitnodiging, niet gereageerd.

Dus...dan weet je genoeg. Als iemand het leuk vond, zal hij meteen reageren met "vond ik ook!"..toch?

Du het lijkt erop dat ik voor de tigste keer wordt geghost. En ik word hier weer zo pissig van! Ik vind het zo ontzettend onbeschoft! Je hoeft het niet in mn gezicht te zeggen, je hoeft me niet te bellen...je hoeft allee maar een paar woordjes te typen in een scherm. Maar dat is kennelijk nog teveel moeite.

En toch zit ik dan nog regelmatig te checken of ik niet toch een berichtje van hem heb gekregen. Omdat ik het (weer) zo niet had verwacht. En omdat ik eens iemand leuk vond (ik heb dat vrijwel nooit).

Ik vind het laf, onbeschoft en ontzettend slap. Ik had me voorgenomen om in het contact voor een date of tijdens een date te zeggen dat ik contact achteraf wel fijn vind zodat we aan kunnen geven of we nog een date willlen, omdat ik ghosten zo ontzettend naar vind. Ik ben het vergeten en ik dacht eerlijk gezegd ook niet dat het nodig was.

Waarom communiceren mensen niet?! Niet alleen mannen, maar heel veel mensen. Communiceren (zelfs in een appje) is kennelijk teveel moeite, te eng, te lastig...? Wat? Wat is het?
Man up! Trek je grote mensen broek aan en wees een volwassene en communiceer...over wat je wil, niet wil, prettig vindt, niet prettig vindt etc.

Ik word hier ontzettend moedeloos van en denk er echt aan om het hele daten maar helemaal op te geven. Het lijkt wel alsof een relatie (of zelfs maar leuk contact) voor mij niet is weggelegd ofzo.

Einde frustratiepost (offline ga ik nog even verder XD )
En als reactie op het wel/niet appen voor een date waar andere posts over gingen...

Als de date eenmaal staat hoeft er van mij ook niet persé geappt te worden. Maar dat check ik dan altijd wel even bij de ander, : "Goh, zullen we verder praten tijdens de date en het appen tot die tijd even laten? Ik vind het leuker om je live te spreken".

Was het dan wel ok voor je geweest? Of had je dan alsnog willen appen? Ik weet even niet meer wie dat had gepost, maar de vraag is voor jou :-)

Voor mij draait alles dus om communicatie. En interesse tonen, humor, empathie, aantrekkingskracht en als "mens goed in elkaar zitten".
Het lijkt wel of ik op zoek ben naar een eenhoorn... (sorry voor mijn cynisme)
eva333 schreef:
17-05-2025 22:34
Du het lijkt erop dat ik voor de tigste keer wordt geghost. En ik word hier weer zo pissig van! Ik vind het zo ontzettend onbeschoft! Je hoeft het niet in mn gezicht te zeggen, je hoeft me niet te bellen...je hoeft allee maar een paar woordjes te typen in een scherm. Maar dat is kennelijk nog teveel moeite.

En toch zit ik dan nog regelmatig te checken of ik niet toch een berichtje van hem heb gekregen. Omdat ik het (weer) zo niet had verwacht. En omdat ik eens iemand leuk vond (ik heb dat vrijwel nooit).

Ah nee, wat stom! En inderdaad, wat een hork... Het kutte van zo'n open einde is dat je inderdaad nog een tijd gaat zitten wachten of er misschien tóch nog een bericht komt.

Ik vind het best verbijsterend hoe vaak dit blijkbaar voorkomt. Mensen die tijdens de date beginnen over een vervolg en vervolgens iemand ghosten. Ik begrijp daar echt geen hol van.
eva333 schreef:
17-05-2025 22:39
En als reactie op het wel/niet appen voor een date waar andere posts over gingen...

Als de date eenmaal staat hoeft er van mij ook niet persé geappt te worden. Maar dat check ik dan altijd wel even bij de ander, : "Goh, zullen we verder praten tijdens de date en het appen tot die tijd even laten? Ik vind het leuker om je live te spreken".

Was het dan wel ok voor je geweest? Of had je dan alsnog willen appen? Ik weet even niet meer wie dat had gepost, maar de vraag is voor jou :-)

Voor mij draait alles dus om communicatie. En interesse tonen, humor, empathie, aantrekkingskracht en als "mens goed in elkaar zitten".
Het lijkt wel of ik op zoek ben naar een eenhoorn... (sorry voor mijn cynisme)

Hier trouwens helemaal mee eens. En ik denk dat het juist vaak misgaat op heldere communicatie. Zeker via de app.
Avena schreef:
17-05-2025 22:52
Ah nee, wat stom! En inderdaad, wat een hork... Het kutte van zo'n open einde is dat je inderdaad nog een tijd gaat zitten wachten of er misschien tóch nog een bericht komt.

Ik vind het best verbijsterend hoe vaak dit blijkbaar voorkomt. Mensen die tijdens de date beginnen over een vervolg en vervolgens iemand ghosten. Ik begrijp daar echt geen hol van.
Het is me al zo vaak gebeurd dat ik er een puntneus van krijg! De ergste was na 3 maanden daten. Maar na 1 (leuke) date niets meer horen is bijna "normaal"..

Hoeveel dagen ga ik nog "wachten" om hem een berichtje te sturen dat ik dit zo niet netjes vind.
En om in te gaan op appen om zin te krijgen in een date:

Ik heb dus zo vaak dates gehad met mannen die geen enkele vraag stelden, dat appen voor mij een manier is om te kijken of iemand dat wel doet.

Dan kan iemand zeggen geen apper te zijn, maar dan is een datingapp dus niet het medium voor jou. Wat doe je op een datingAPP als je niet wil/kan APPEN?

Ik houd ook niet van appen, maar ik wil iemand ontmoeten, dus doe ik mijn best om vragen te stellen en om in te gaan op wat de ander zegt. Ik wil wat van de ander te weten komen (en niet "hoe is je dag?"..)
Ik weet dat appen niets zegt over een evt klik in het echt, maar door nauwelijks te antwoorden of te vragen, komt er sowieso al geen ontmoeting in het echt wat mij betreft.

Ik geef geen ja/nee antwoorden, ook al stelt de ander een gesloten vraag. Ik doe een beetje mijn best. En dat mis ik op datingapps in de meeste gevallen. Ik ben ook datingappmoe, maar kom op mensen! Ik citeer maar even mijn omatje: Zoals gij niet wil dat u geschiedt, doet u ook een ander niet".

Ik heb wel eens over Breeze nagedacht...scheelt een heleboel appen en frustratie. Maar ben dan bang dat ik weer met een man komt te zitten die nul vragen stelt. Ik weet trouwens dat Attraverso hier anders in staat, maar ik vind dit echt belangrijk in een contact.
@Eva333

Ben het helemaal met jou eens.
Bij mijn weten is Breezer de enige datingapp waar je pas x aantal uur voor geplande date de mogelijkheid krijgt om met elkaar in contact te komen. Voor mensen die liever niet zo van het appen vooraf zijn, is dit dus een prima platform.

Maar bij alle andere bekende datingapps weet je vooraf dat je contact met elkaar kunt opnemen zodra er een match is. Dan verwacht je toch dat er gecommuniceerd wordt door de andere partij? Waarom zit je anders in godsnaam op een datingapp?
En wat is er mis om, na een globale kennismaking via de chat, gewoon open kaart te spelen en aan te geven dat je liever niet appt, maar z.s.m. een fysieke ontmoeting wilt? Dan weet de ander direct waar hij/zij aan toe is, en dan is het aan hem/haar om hierin mee te gaan (of niet). Dat noemen ze nou gewoon communicatie. Maar radiostilte vanuit de andere kant omdat hij/zij geen apper is, zou voor mij een doodloper zijn. En al helemaal als zij dit niet heeft gecommuniceerd naar mij.

Gelukkig zie ik wel dat steeds meer dames in hun bio vermelden als ze geen behoefte hebben aan weken chatten, maar de behoefte hebben om direct op date te gaan.
Persoonlijk geef ik namelijk de voorkeur aan toch wel even wat chat contact te hebben met elkaar, zodat ik hier wat meer filter mogelijkheden heb.
Heb hierdoor toch al behoorlijk wat mogelijke dates bij voorbaat afgekapt omdat ik via de chat echt wel wat extra filters toepas.

Vorig jaar heb ik voor de eerste keer deelgenomen aan een speeddate evenement. Na afloop betrapte ik mijzelf erop dat ik bij sommige tafels al na 1 minuut wist dat de dames in kwestie geen match voor mij zouden worden. Dat vind ik dan gewoon zonde van mijn tijd.

Maar of iemand wel of geen apper is, maakt allemaal niet uit. Als dit vooraf gewoon duidelijk gecommuniceerd wordt naar elkaar, is dat verder ook helemaal prima lijkt me.
Oh Eva, frustrerend he, zoiets als mijn laatste date. Een heel fijne namiddag, enthousiasme, afgesloten met 'ik vond het een fijne date en wil graag nog afspreken' van zijn kant en dan niets meer. Ik stuur de volgende ochtend een berichtje of we kunnen afspreken en ik krijg pas laat in de avond een reactie dat hij de komende 4 weken niet vrij is. Daar was tijdens de date niets over gezegd...

En dat jij wil checken of je potentiële date vragen stelt is helemaal logisch en normaal omdat jij dat zo belangrijk vindt. Niets mis mee.
Maar ik lees dat je intussen weet dat iemand waar je alles moet uit sleuren door vragen te stellen of die allerlei vragen gaat stellen waar ik me niet goed bij voel net niet bij me past. Ik vertel zelf honderduit en hou van mensen die dat ook doen... Ik hou van organische gesprekken die vanzelf gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven