Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Aurelius schreef:
25-07-2021 18:56
Ik had dit weekend een date, was wel gezellig en leuk maar ja..rond de 50 zie je toch echt sommige vrouwen wat meer getekend door het leven dan anderen. Ik ben best kritisch geloof ik, als ik niet enthousiast wordt van het uiterlijk dan haak ik vrij snel af.

Ik trap er ook steed weer in..vrouwen zonder duidelijke gezichtsfoto's, wazig of op afstand of met filters, zonnebrillen..ik moet dat gewoon niet meer liken..dat doen ze niet omdat ze er best nog mogen zijn, dat doen ze omdat ze zelf ook wel weten hoe het zit.

dat vind ik best oppervlakkig van mezelf..maar aan de andere kant..vrouwen willen mooi gevonden worden .dus als je ze niet mooi vindt en toch blijft hangen omfat het verder wel gezellig is neem je de boel ook alleen maar enorm in de maling toch?
Maar mannen zetten ook oude foto's neer.

Wees eens eerlijk Aurelius jij ziet er toch ook niet meer als begin veertiger uit.
Ook getekend door het leven 😉

Soms willen we dat van onszelf niet altijd toegeven.

En natuurlijk is er verschil tussen mannen en bij vrouwen.
Ik zit hier, viafora en op Discord met een paar viva leden.
Julia_20 schreef:
26-07-2021 19:17
Maar mannen zetten ook oude foto's neer.

Wees eens eerlijk Aurelius jij ziet er toch ook niet meer als begin veertiger uit.
Ook getekend door het leven 😉

Soms willen we dat van onszelf niet altijd toegeven.

En natuurlijk is er verschil tussen mannen en bij vrouwen.
Ik zie er niet heel anders uit dan 5 jaar geleden. weinig rimpels, geen dikke wallen, fit lichaam, als ik mijn haar zou verven zou ik nog wel halverwege tot begin 40 kunnen claimen denk ik.. Maar dannog..het is geen verdienste..zeker het deel rimpels en wallen kunnen die vrouwen natuurlijk ook weinig aan doen..gewoon genetisch bepaald..maar waarom dat dan maskeren op foto's..als je in de 50 bent is het toch niet raar als je rimels hebt.. alleen de ene van 52 zou je ook 45 geven en de ander zou je eerder 62 geven..het is gewoon een rare levensfase qua uiterlijk misschien.
Afgelopen week las ik een artikel dat iedereen denkt dat hij/zij er jonger uit ziet dan diegene is en dan de rest van zijn/haar leeftijdsgenoten. Omdat je zelf vooral focust op details en jezelf nooit als geheel ziet.

Ik denk wel dat bij de een de leeftijd eerder tekent dan bij de ander, stukje genen en stukje levensstijl. Afgelopen week op het strand weer genoeg mensen met een typische ‘te veel in de zon gelegen’ huid gezien.

Op foto’s probeert iedereen er natuurlijk zo goed mogelijk uit te zien. Er zijn niet voor niets bizarre filters tegenwoordig, blijkbaar hebben mensen er behoefte aan. Dat je er uiteindelijk niets mee op schiet met je date is een tweede. (En voor jezelf ook niet denk ik dan )
Orbifolia schreef:
26-07-2021 21:42
Afgelopen week las ik een artikel dat iedereen denkt dat hij/zij er jonger uit ziet dan diegene is en dan de rest van zijn/haar leeftijdsgenoten. Omdat je zelf vooral focust op details en jezelf nooit als geheel ziet.

...

Ja klopt denk ik wel. Maar ik heb mezelf nu zo vaak in Teams gezien dat de realiteit langzaam begint door te dringen. Zeker als ik mezelf met View all participants naast mijn jongere collega's zie :(
Vooral die groothoek camera boven in het scherm doet weinig goeds..
Uiteindelijk maakt een rimpeltje of wallen of een pondje meer ook niet zo heel veel uit..Als het gehele plaatje maar leuk, geinig, guitig, lief, mooi of desnoods geil genoeg is. En dan ook nog gewoon het leuk kunnen hebben samen, want dat is natuurlijk ook nog maar afwachten.
De beruchte uitstraling en klik die verander je niet met filters of zonnebrillen.

Het ging mij erom dat het verschil tussen de foto's en realiteit zo groot is.. dan zie je iemand op de foto zonder rimpels en wallen en in het echt bam..dat is meteen al een afknapper de eerste seconden van de date. Laat gewoon zien wie je echt bent op de foto's.. Als je tenminste een match wil ipv zoveel mogelijk likes op de app.
Mee eens Aurellius. Ik loop daar ook wel tegenaan.
Dan geef ik aan dat er op de foto's een filter zit en zeggen ze: Nee hoor zo ben ik echt... en dan na wat doorvragen krijg je uiteindelijk een foto puur natuur. En dat is soms wel even 'wennen'. Maar dan denk ik, doe gewoon normale fotos want in het echt loop je ook niet met een filtertje rond.
En dat is ook gewoon zonde van de tijd.

Of fotos van het gezicht, normaal postuur en dan heb je een date en dan hoor je iets over Corona kilo's... nou dan heb je echt de hele dag moeten eten om zo te worden.
Dat zijn wel teleurstellingen . Een pondje meer is niet erg maar wel als je leest normaal postuur en dan in het echt ziet dat het obesitas is.
Ik heb me in het voorjaar opgegeven bij Klup, dat zijn 50+ die aktiviteiten organiseren en daar draait het voornamelijk om. Als er een stelletje ontstaat is dat een mooie bijvangst zeg maar.
Nu zijn er veel meer vrouwen dan mannen en wat mij juist opvalt is dat er zo enorm veel leuke, zelfstandige, moderne, mooie en knappe vrouwen zijn.
En dan achterin de vijftig, begin zestig of zelfs al tegen de zeventig aan. Vitaal, zelfbewust, verzorgd, onderhoudend etc.
Dat is dan nog niet jullie catagorie, mannen, en mijn punt is eigenlijk, kijk/zoek je wel op de juiste plaats?
Want je bent toch wel een apart type lijkt me om met een filler op een datingsite te gaan staan.
Hatsjikideee...
Antoon69 schreef:
26-07-2021 21:55
Ja klopt denk ik wel. Maar ik heb mezelf nu zo vaak in Teams gezien dat de realiteit langzaam begint door te dringen. Zeker als ik mezelf met View all participants naast mijn jongere collega's zie :(
Vooral die groothoek camera boven in het scherm doet weinig goeds..
Is er iemand die überhaupt er charmant uit ziet via teams? Ik vind al mijn collega’s er in het echt toch leuker uit zien, gelukkig :-D

Volgens mij blijven er ook mensen door de leeftijd filters glippen op date apps. Ik zet hem tot max tien jaar ouder en dan krijg ik likes van mannen die 15-20 jaar ouder zijn.

Online daten vind ik juist om die foto’s nog steeds lastig. Wat zie je nou echt? Ik heb foto’s van mijzelf waarbij ik niet eens op mezelf lijk (niet die online staan) . En face timen vind ik zo ongemakkelijk.
Orbifolia schreef:
26-07-2021 21:42

Op foto’s probeert iedereen er natuurlijk zo goed mogelijk uit te zien. Er zijn niet voor niets bizarre filters tegenwoordig, blijkbaar hebben mensen er behoefte aan. Dat je er uiteindelijk niets mee op schiet met je date is een tweede. (En voor jezelf ook niet denk ik dan )
Ben het met beide stellingen oneens, wat een onzin-artikel. Ik en veel mensen die ik ken vinden niet dat ze er jonger uitzien. Ik zag er toen ik jonger was echt goed uit en kreeg dat ook heel vaak te horen. Ik was gewend om bovengemiddeld mooi te zijn. Dat is in mijn ogen veel verminderd en al krijg ik nog steeds vaak complimenten en schrikken mensen wanneer ze horen hou oud mijn ‘kind’ is, toch vind ik mezelf er niet jonger uitzien dan ik ben. Ik voel me wel jonger dan ik ben, vanbinnen en ik ben tevreden met hoe ik er uitzie.

En nee op foto’s probeert niet iedereen er ‘zo goed mogelijk’ uit te zien. Ik althans niet, wil niet de man met wie ik voor het eerst date teleurstellen. Ik heb meerdere foto’s op mijn profiel. Helemaal opgekleed en met make-up maar ook heel naturel en met de zon in mijn ogen waardoor ik ze dichtknijp en veel rimpels rond mijn ogen heb. Over die foto krijg ik raar genoeg de meeste complimenten terwijl ik daar echt mijn leeftijd toon.
Oké
wij slapen nooit.
Aurelius schreef:
25-07-2021 18:56
(...) aan de andere kant..vrouwen willen mooi gevonden worden(...)
Nou dat heeft bijzonder weinig met vrije wil te maken hoor. Het is geconditioneerd gedrag (en biologisch want jong en symmetrisch staat voor gezond en vruchtbaar). Als ik voor mezelf spreek, ben ik soms helemaal klaar met het moordende schoonheidsideaal en de behoefte om daar aan te voldoen. Ik weet dat mannen er ook last van hebben, maar vrouwen worden vooralsnog veel meer op uiterlijk beoordeeld.
wij slapen nooit.
Orbifolia schreef:
27-07-2021 16:35
Is er iemand die überhaupt er charmant uit ziet via teams? Ik vind al mijn collega’s er in het echt toch leuker uit zien, gelukkig :-D

Volgens mij blijven er ook mensen door de leeftijd filters glippen op date apps. Ik zet hem tot max tien jaar ouder en dan krijg ik likes van mannen die 15-20 jaar ouder zijn.

Online daten vind ik juist om die foto’s nog steeds lastig. Wat zie je nou echt? Ik heb foto’s van mijzelf waarbij ik niet eens op mezelf lijk (niet die online staan) . En face timen vind ik zo ongemakkelijk.
Ik durf mijn vinger niet meer op te steken maar ik heb geen moeite met hoe ik eruit zie in teams...best ok gewoon

Die filters zijn om aan te geven wat jij voorbij ziet komen, maar als iemand buiten de filters jou leuk vindt dan komt ie ook bij jou te voorschijn..als ik iemand zie van tegen de 60 of op 30km afstand dan weet ik bij voorbaat al dat ze mij geliked heeft..wat dan ook soms de verleiding weer groot makt om toch terug te liken haha

Tja..daten=weten zie je vaak in de teksten staan..terecht..
alongwiththesunshine schreef:
27-07-2021 18:07
Nou dat heeft bijzonder weinig met vrije wil te maken hoor. Het is geconditioneerd gedrag (en biologisch want jong en symmetrisch staat voor gezond en vruchtbaar). Als ik voor mezelf spreek, ben ik soms helemaal klaar met het moordende schoonheidsideaal en de behoefte om daar aan te voldoen. Ik weet dat mannen er ook last van hebben, maar vrouwen worden vooralsnog veel meer op uiterlijk beoordeeld.
IK bedoelde dat ze mooi willen worden gevonden door hun partner. Dus dat je er beter niet aan kan beginnen als je dat niet vindt.

Geen idee of mannen ergens last van hebben..ik niet, maar ik heb ook geen bierbuik, ben niet kaal en niet klein.
Veel kleine en kale mannen zijn notoir in de macho uithangen..en veel zwaarlijvige mannen blinken uit in lomp en grof doen..wonderlijk genoeg precies gedragingen die veel vrouwen dan weer als aantrekkelijk beschouwen..wat dat betreft werkt de natuur best goed..wat je genetisch te kort komt kan je met gedrag compenseren om je toch voort te planten.
Orbifolia schreef:
27-07-2021 16:35

10 jaar ouder orbifolia? o_o waarom zou je zo'n leeftijdsverschil nog willen? Geen idee hoe oud je bent maar ik hoor juist dat vrouwen van mijn leeftijd het liefst voor even oud of jonger gaan. Op een oudere man vallen is typisch iets voor jonge vrouwen. Vrouwen van rond de 50 hebben dat bijna nooit volgens mij.

Met teams hangt ook erg van de belichting af. Soms zie ik er ook heel goed uit vind ik. Soms ook eng.
Antoon69 schreef:
27-07-2021 19:08
10 jaar ouder orbifolia? o_o waarom zou je zo'n leeftijdsverschil nog willen? Geen idee hoe oud je bent maar ik hoor juist dat vrouwen van mijn leeftijd het liefst voor even oud of jonger gaan. Op een oudere man vallen is typisch iets voor jonge vrouwen. Vrouwen van rond de 50 hebben dat bijna nooit volgens mij.

Met teams hangt ook erg van de belichting af. Soms zie ik er ook heel goed uit vind ik. Soms ook eng.
Ik ben 50 en geef de voorkeur aan tot 6 jaar ouder en max 2 jaar jonger. Veel leuke, verzorgde en knappe mid 50ers hoor.
Dubbel
Attraverso schreef:
27-07-2021 19:51
Ik ben 50 en geef de voorkeur aan tot 6 jaar ouder en max 2 jaar jonger. Veel leuke, verzorgde en knappe mid 50ers hoor.
Ik ben net 50 geworden en ik heb 40 tot 60 als bereik staan...maar 40 is kansrijker dan 60 als ik eerlijk ben..neemt niet weg dat ik echt ook wel 57, 58 jarigen like..sommige worden gewoon mooi oud en sommige zijn lelijk jong
Ik merk dat bij interne Teamsvergaderingen mijn 'decorum' af en toe verdwijnt. Helemaal als er meer mensen aanwezig zijn dan in 'mijn' beeld passen zeg maar, maar ik dus niet weet hoe het er bij een ander uitziet. Af en toe pulk ik dus in mijn oor (jeuk ofzo) en dat zou ik bij een fysieke vergadering echt nooit doen. Ook zit ik vaker zonder make-up, zeker bij interne overleggen. Bij extern doe ik iets meer moeite, niet dichtgeplamuurd maar wel iets 'aangekleder'.
Filter op mijn date-profielfoto's heb ik nog nooit aan gedaan. Je valt zo door de mand bij een afspraak irl, vind ik.

Soms heb ik dagen dat ik denk, zo, onzichtbare ducttape om de boel wat strak te trekken zou niet misstaan en soms zijn er dagen dat ik denk, kan er goed mee door. Mezelf stukken jonger eruit vinden zien, nee, al zeker niet 5-10 jaar. Ik ben 50 en zo zie ik er gemiddeld genomen ook gewoon uit. Met (lach)rimpels, kalkoennek, kipfiletje's, de boel gaat wat meer hangen op plekken waar ik het, uiteraard, niet wil :biggrin:
iceteapeach wijzigde dit bericht op 27-07-2021 20:21
27.17% gewijzigd
wij slapen nooit.
Gut, ik vind het vreselijk van dat meisje dat in Amstelveen in elkaar is geslagen..maar dat hele lhbtiqghejyueu gelul meteen weer erbij..

Kunnen we niet gewoon eens zeggen dat het schofterig is zonder er geaardheid of huidskleur bij te halen? 5 jongens die 1 meisje in elkaar slaan zijn gewoon hufters.. net zoals die gooise ballen die in mallorca iemand dood hebben geslagen..

flikker toch eens op met blm of kkk en met regenboogvlaggen en homohaat.. wees gewoon mens. En handel alsod iedereen je broer of zus is..je kan de pest aan ze hebben maar je blijft gewoon menselijk.
sorry..nieuws staat aan..moest even venten
Attraverso schreef:
27-07-2021 19:51

Als ik op een feestje naar vrouw 'lonk' die mooi, maar wel ouder is dan ik, heb ik altijd succes. Echt wel dat vrouwen op een gegeven moment op jonger vallen.
we moeten ons op twintigers richten Antoon..dan vallen ze nog op ouder :mrgreen:
permafrost schreef:
20-07-2021 22:41
Verblijd ik het forum met mijn tijdelijke afwezigheid, lees ik pardoes mijn naam. Overigens zou ik mijzelf nooit "beertje" noemen, ik hecht waarde aan een volwassen nick met een esthetisch verantwoord woordbeeld en ben nog even single als voor het EK. Aldus van dit front geen nieuws.
😁
'BeertjeColargol' om precies te zijn. Had een soortgelijke schrijfstijl als die van jou. Maar later las ik dat hij vaak ging karaoken en toen werd het wel heel onwaarschijnlijk dat jij het was.
wij slapen nooit.
ok..gewetensvraag..ik heb iemand op facebook als vriend, een vrouw, die regelmatig clips post waarin ze een liedje zingt. En tja..het is niet zo heel mooi..beetje vals zelfs..

Maarrr..ze wordt iedere keer de hemel in geprezen door vooral mannen..met opmerkingen als mooie vrouw en lekker ding en schoonheid erbij..

voor mij stinkt het als een gek..iemand zou toch eens moeten zeggen dat het niet zo mooi is en dat ze vooral veel reacties van slijmballen krijgt?

maar ja..wie ben ik om haar glazen in te gooien..ze vindt zingen leuk en ik denk dat iemand die nu nog zegt dat ze niet zo mooi zingt ofwel haar hobby verpest ofwel verguist wordt..

wat zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven