Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
donderdag 29 juli 2021 om 00:04
De meesten laten het gewoon doodbloeden. Ook niet netjes, maar dat is hoe het werkt.l2l89 schreef: ↑28-07-2021 21:44Oh man zo herkenbaar!
Ik had drie lopende tindergesprekken; hartstikke gezellig.
Eentje draaide op niks uit, want niet dezelfde toekomstdromen/idealen. Dus dat werkt op de lange termijn niet.
En bij de andere twee heb ik het gevoel dat ik steeds degene ben die initiatief neemt tot een gesprek. En dan komt er een reactie; maar geen wedervraag. Dan denk ik: waarom dan een match? Als je geen interesse hebt moet je me gewoon verwijderen, dan ga ik ook geen tijd aan je verspillen.![]()
wij slapen nooit.
donderdag 29 juli 2021 om 00:17
Er kan ook een andere reden zijn waarom hij weinig contact opneemt, maar online is er weinig ruimte voor traag en afwijkend gedrag. Dat is de snelheid van het internet en het ongeduld dat het creëert en het is moeilijk om je daartegen te verzetten.Muis12345 schreef: ↑28-07-2021 22:37Blegh. Geef iig mijn nummer maar niet zo snel haha. Ik snap gewoon niet dat hij letterlijk van de ene op de andere minuut afgehaakt is :’).
Jammer dat het bij jou ook herkenbaar is. Precies wat je zegt, waarom dan een match of online daten als je er toch geen zin hebt. Komt vast wel eentje voorbij die blijft. Maar leuk is anders haha
wij slapen nooit.
donderdag 29 juli 2021 om 01:08
Er is natuurlijk nog een verschil tussen drie uur en anderhalve week niet reageren.
wij slapen nooit.

donderdag 29 juli 2021 om 12:08
Al dat chatten is zinloos..iedereen vormt een plaatje in zijn hoofd wat toch niet klopt en iedereen praat met 4 of 5 tegelijk waardoor er toch geen focus is. Pas als je elkaar in het echt ziet en het is leuk dan wordt het wat. Bij mij tenminste.
Zo'n chat is vaak zo'n dood paard..en dan weer diezelfde standaard vragen..ik heb ook wel eens dat ik iemand gewoon vergeet..dat ik ineens denk oh ja..die was er ook nog..maar ja, als ze zelf ook niks zeggen in de tussentijd.. zo gaat het gewoon. Heb ik intussen ook met die date..als ik iets zeg reageerd ze maar er komt niks uit verder..nou ja, dan zal ze ook wel niet zo'n zin hebben in een tweede date.
Ik heb morgen waarschijnlijk weer een nieuwe date..
Zo'n chat is vaak zo'n dood paard..en dan weer diezelfde standaard vragen..ik heb ook wel eens dat ik iemand gewoon vergeet..dat ik ineens denk oh ja..die was er ook nog..maar ja, als ze zelf ook niks zeggen in de tussentijd.. zo gaat het gewoon. Heb ik intussen ook met die date..als ik iets zeg reageerd ze maar er komt niks uit verder..nou ja, dan zal ze ook wel niet zo'n zin hebben in een tweede date.
donderdag 29 juli 2021 om 15:48
Sommige mensen hechten ook veel te veel waarde aan zo'n Tinder Match (of Chat).
Vergeet ook niet dat sommige mensen Tinder al maanden (of jaren zelfs) op hun telefoon hebben staan. Had laatst een match met iemand die ik al weken geleden geliked had. Maar dat betekent niet dat ik ook meteen beschikbaar ben voor een gesprek. Soms ben je gewoon druk of heb je er geen behoefte aan.
Plus dat je het ook niet groter moet maken dan het is. Match zei laatst tegen me : ik wil iemand die volledig voor mij gaat, dus ik ga je verwijderen als je niet binnen X termijn reageert.
Dan denk ik : hoe kun je dat nou zeggen tegen/verwachten van iemand met wie je 2 tinder berichtjes hebt gewisseld? ''Ik wil iemand die volledig voor mij gaat''.
Vergeet ook niet dat sommige mensen Tinder al maanden (of jaren zelfs) op hun telefoon hebben staan. Had laatst een match met iemand die ik al weken geleden geliked had. Maar dat betekent niet dat ik ook meteen beschikbaar ben voor een gesprek. Soms ben je gewoon druk of heb je er geen behoefte aan.
Plus dat je het ook niet groter moet maken dan het is. Match zei laatst tegen me : ik wil iemand die volledig voor mij gaat, dus ik ga je verwijderen als je niet binnen X termijn reageert.
Dan denk ik : hoe kun je dat nou zeggen tegen/verwachten van iemand met wie je 2 tinder berichtjes hebt gewisseld? ''Ik wil iemand die volledig voor mij gaat''.

donderdag 29 juli 2021 om 17:30
Tja..als je zulke briljante foto's post met filters, in het donker of op afstand, foto's van je rug of zelfs zonder jou maar met 1 of andere tegeltjeswijsheid een tropisch strand of een tafel met hapjes..tja..dan is het minste toch wel dat iemand compleet voor je gaat ook al heeft ie geen idee hoe je er uit ziet of hoe je in de omgang bent...logisch toch?
vrijdag 30 juli 2021 om 06:30
Ik zit al een hele tijd in 'wel tinderen maar er eigenlijk niet zo veel zin in' modus waardoor ik niet snel reageer ook al heb ik tijd, zoals Aurelius zegt: mensen vergeet, mijn weekends zo vol plan dat ik geen tijd heb om te daten.
Dat hoort erbij. En daar kan je soms wel van balen maar als dat te veel met je doet verwijder je Tinder beter.
Heb wel een man op de app die op vakantie is en elke dag even contact houdt met wat foto's. Die heeft mijn aandacht wel, zo snel mogelijk daten wanneer hij terug is
Dat hoort erbij. En daar kan je soms wel van balen maar als dat te veel met je doet verwijder je Tinder beter.
Heb wel een man op de app die op vakantie is en elke dag even contact houdt met wat foto's. Die heeft mijn aandacht wel, zo snel mogelijk daten wanneer hij terug is

zaterdag 31 juli 2021 om 10:25
Ben nu met iemand in gesprek waar ik een enorm fijne klik mee voel. Lange gesprekken die nachtelijk gezellig zijn zeg maar haha. Kan zijn dat het richting een soort FWB ofzo gaat en dat heb ik dus echt nog noooooit gedaan.
Dus ben wel benieuwd hoe het loopt. Zou hem graag willen ontmoeten, maar ik vind ergens dat hij dan een voorzetje moet doen voor het plannen van een date haha.
Vind het namelijk, vanwege vaginistische klachten, weer heel spannend om het dateleven te ontdekken. En om dan te vertellen dat ik met mijn 32 jaar nog nooit all the way ben gegaan.
Maar misschien is dit dan juist wat ik nu nodig heb; gewoon iemand waar ik een goede klik mee heb die me even aan de hand meeneemt hierin haha.
Vind het namelijk, vanwege vaginistische klachten, weer heel spannend om het dateleven te ontdekken. En om dan te vertellen dat ik met mijn 32 jaar nog nooit all the way ben gegaan.
Maar misschien is dit dan juist wat ik nu nodig heb; gewoon iemand waar ik een goede klik mee heb die me even aan de hand meeneemt hierin haha.
zaterdag 31 juli 2021 om 11:22
Niets, iedereen doet wat hij/zij wil.alongwiththesunshine schreef: ↑31-07-2021 09:45Wat vinden jullie trouwens van mensen die een open relatie hebben?
Maar zou niets voor mij zijn en ik date er ook niet mee.

zaterdag 31 juli 2021 om 11:47
Mijn ervaring met mannen die zeggen een open relatie te hebben, is vooral dat hun vrouw het niet bleek te weten...alongwiththesunshine schreef: ↑31-07-2021 09:45Wat vinden jullie trouwens van mensen die een open relatie hebben?

Als smoes vind ik hem dus slecht.
Als relatievorm prima, mits beide partners daar akkoord mee zijn. Niet wanneer het als een soort noodoplossing maar getolereerd moet worden wanneer één van beiden minder zin in seks heeft bijvoorbeeld.
Persoonlijk zou ik er niet goed mee om kunnen gaan denk ik.
zaterdag 31 juli 2021 om 17:33
Dit! Ik vind chatten leuk, maar het is soms best een getrek omdat het aanbod aan heren veel hoger is en de dames druk zijn met meerdere gesprekken en er dan niet echt diepgang in zit. Telkens antwoorden met een paar woorden op open vragen.Aurelius schreef: ↑29-07-2021 12:08Al dat chatten is zinloos..iedereen vormt een plaatje in zijn hoofd wat toch niet klopt en iedereen praat met 4 of 5 tegelijk waardoor er toch geen focus is. Pas als je elkaar in het echt ziet en het is leuk dan wordt het wat. Bij mij tenminste.
Dan neig ik van we spreken af en dan is het snel zien of het klikt of niet.
Ik heb nu even Bumble geprobeerd, hier beginnen de dames een gesprek bij een match. Dan voorkom je al van die heren die maar 1 ding willen. Helaas moet je denk ik wat meer in het westen van het land wonen want ik was na een kleine 100 profielen alweer uitgeswiped. Had 1 match maar die ging volgende maand voor een half jaar naar Afrika... tsja niet echt handig. Verder een leuke app.

zaterdag 31 juli 2021 om 18:51
Jee, wat heb ik veel gemist hier. Ik keek alleen op dat andere forum. 
Ik heb Tinder van mijn telefoon afgegooid en mijn profiel is nu niet zichtbaar. Ik chat met een paar mannen. Twee wat ouder dan ik en twee iets jonger. Scheelt allemaal niet zo gek veel in leeftijd. Met eentje heb ik een paar keer afgesproken. Dat is gezellig (en lekker
), maar ik denk niet dat daar iets voor de langere termijn uit voor gaat komen. Er zit één man bij waar ik echt wel heel nieuwsgierig naar ben. We hebben al een paar uur aan telefoongesprekken erop zitten en die waren heel ontspannen en gezellig. Serieus, maar ook veel humor.
Ik heb Tinder van mijn telefoon afgegooid en mijn profiel is nu niet zichtbaar. Ik chat met een paar mannen. Twee wat ouder dan ik en twee iets jonger. Scheelt allemaal niet zo gek veel in leeftijd. Met eentje heb ik een paar keer afgesproken. Dat is gezellig (en lekker
zaterdag 31 juli 2021 om 21:31
Hoi!
Tijdje weggeweest hier, maar omdat het forum toch blijft bestaan haak ik weer aan.
Korte herintroductie voor wie mij niet (meer) kent : Man, 32 jaar oud, single sinds 2013(!).
Ik ben echt op alle vlakken weer enorm toe aan een relatie, maar als ik zo eerlijk mag zijn : ik vind daten dood en dood eng geworden. In mijn (begin) twintiger jaren was ik er veel beter in, het liep allemaal vanzelf. Maar ik ben uit de dating ''scene'' gerold een paar jaar geleden en heb nooit meer echt de aansluiting kunnen vinden.
Wat ik echt niet wil is een oude, zielige vrijgezel worden. Ik heb bepaalde angsten, dat geef ik toe. Maar het wordt nu echt hoog tijd om daar doorheen te breken, anders gaat het nooit meer gebeuren en eindig ik als die oom die op zijn 54e overleed aan een alcoholprobleem terwijl hij bij mijn oma op zolder woonde.
De basis is wel aanwezig denk ik : prima opleiding, prima baan, prima kop en gezond lichaam. Nu nog even weer mijn soepele babbel en zelfvertrouwen van een jaar of 10 terug zien terug te vinden. Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Inmiddels behoor ik op tinder tot het meubilair. Ik ben denk ik zo'n man die menig vrouw tussen de 25 en 35 inmiddels al meerdere keren voorbij heeft zien komen. Maar echt resultaat boeken is tot op heden niet gebeurd,
Tijdje weggeweest hier, maar omdat het forum toch blijft bestaan haak ik weer aan.
Korte herintroductie voor wie mij niet (meer) kent : Man, 32 jaar oud, single sinds 2013(!).
Ik ben echt op alle vlakken weer enorm toe aan een relatie, maar als ik zo eerlijk mag zijn : ik vind daten dood en dood eng geworden. In mijn (begin) twintiger jaren was ik er veel beter in, het liep allemaal vanzelf. Maar ik ben uit de dating ''scene'' gerold een paar jaar geleden en heb nooit meer echt de aansluiting kunnen vinden.
Wat ik echt niet wil is een oude, zielige vrijgezel worden. Ik heb bepaalde angsten, dat geef ik toe. Maar het wordt nu echt hoog tijd om daar doorheen te breken, anders gaat het nooit meer gebeuren en eindig ik als die oom die op zijn 54e overleed aan een alcoholprobleem terwijl hij bij mijn oma op zolder woonde.
De basis is wel aanwezig denk ik : prima opleiding, prima baan, prima kop en gezond lichaam. Nu nog even weer mijn soepele babbel en zelfvertrouwen van een jaar of 10 terug zien terug te vinden. Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Inmiddels behoor ik op tinder tot het meubilair. Ik ben denk ik zo'n man die menig vrouw tussen de 25 en 35 inmiddels al meerdere keren voorbij heeft zien komen. Maar echt resultaat boeken is tot op heden niet gebeurd,
zondag 1 augustus 2021 om 08:17
@meave, dat klinkt allemaal wel leuk, benieuwd naar de man van de telefoongesprekken
@Ritmodelanoche, wat een naar idee van van je oom, soms kun je zo bevangen worden door angst als je iemand zo ziet, een soort van bang dat het jezelf overkomt.
Je zegt dat de basis bij jou wel aanwezig is en dat je het zelfvertrouwen wel gehad hebt. Je weet ook dat je het weer terug kunt krijgen, ergens moet je een 'opening' zien te vinden. Heb je ook wel andere sites als Tinder geprobeerd?
@Ritmodelanoche, wat een naar idee van van je oom, soms kun je zo bevangen worden door angst als je iemand zo ziet, een soort van bang dat het jezelf overkomt.
Je zegt dat de basis bij jou wel aanwezig is en dat je het zelfvertrouwen wel gehad hebt. Je weet ook dat je het weer terug kunt krijgen, ergens moet je een 'opening' zien te vinden. Heb je ook wel andere sites als Tinder geprobeerd?
zondag 1 augustus 2021 om 09:59
Tinder wel geprobeerd... Lang zelfs....
Maar mijn probleem is altijd een beetje: ik heb een aanloopje nodig met iemand. Kan opzicht best leuk praten, maar ben niet iemand die in de kroeg zomaar uit het niets een heel gesprek uit m'n mouw schudt met iemand waar ik 5 minuten daarvoor nog nooit van had gehoord.
Ook met nieuwe mensen kijk ik wat langer de kat uit de boom. Onlangs nog op vriendenweekend en in de kroeg kwamen we een groepje dames tegen. Dan ben ik niet iemand die 1,2,3 meteen met een van hen een heel gesprek heeft. Ben iemand die wat langer de kat uit de boom kijkt...Maarja in dat soort settings is je kans meteen verkeken als je 'm niet meteen pakt. Was daar paar jaar geleden wel beter in trouwens. Maar het beste is voor mij iemand op bepaalde gelegenheden leren kennen en vaker tegen komen... Daarom is corona voor mij ook zo killing, omdat die events hele lange tijd wegvielen. Ook thuiswerken etc...
Maar mijn probleem is altijd een beetje: ik heb een aanloopje nodig met iemand. Kan opzicht best leuk praten, maar ben niet iemand die in de kroeg zomaar uit het niets een heel gesprek uit m'n mouw schudt met iemand waar ik 5 minuten daarvoor nog nooit van had gehoord.
Ook met nieuwe mensen kijk ik wat langer de kat uit de boom. Onlangs nog op vriendenweekend en in de kroeg kwamen we een groepje dames tegen. Dan ben ik niet iemand die 1,2,3 meteen met een van hen een heel gesprek heeft. Ben iemand die wat langer de kat uit de boom kijkt...Maarja in dat soort settings is je kans meteen verkeken als je 'm niet meteen pakt. Was daar paar jaar geleden wel beter in trouwens. Maar het beste is voor mij iemand op bepaalde gelegenheden leren kennen en vaker tegen komen... Daarom is corona voor mij ook zo killing, omdat die events hele lange tijd wegvielen. Ook thuiswerken etc...
zondag 1 augustus 2021 om 12:23
@Ritmodelanoche:
Ik herken inderdaad wel veel van wat je zegt. Als je wat meer introvert bent en altijd even de kat uit de boom wil kijken, duurt het voor een ander vaak al te lang. Of het wordt door de ander opgevat als een soort desinteresse, terwijl het dat helemaal niet is.
Ik ben zelf een iets meer extraverte introvert en heb dus met online tegen mensen aanlullen niet zoveel moeite, maar als het zou aankomen op een date kan het dan soms wel weer wat ongemakkelijk worden. Het hele online daten geeft ook eigenlijk niet echt een goed beeld van mensen vind ik.
Heb je al eens iets geprobeerd zoals Paiq? Waarbij je eerst moet chatten voordat je elkaars foto’s kunt zien? Dan is het wat minder vleeskeuring haha.
Of bijvoorbeeld NMLK? Of een georganiseerd weekend weg met andere singles? Dat laatste vergt misschien wel een stap buiten je comfortzone, maar als je er open voor staat kan het denk ik ook wel heel leuk zijn.
Of als je gewoon zin hebt in een keer een gezellig gesprek om te oefenen mag je me best PM-en haha.
In other news: ik was dus heel enthousiast aan het appen met iemand en nu heb ik het idee dat zijn interesse aan het verdwijnen is. Ofwel heeft ie dus een leuker gesprek met iemand anders en heeft het lef niet om dat gewoon even te zeggen, ofwel vindt ie mij gewoon niet leuk genoeg. Wat prima is, maar zeg het dan gewoon even, dan weet ik waar ik aan toe ben.
Ik herken inderdaad wel veel van wat je zegt. Als je wat meer introvert bent en altijd even de kat uit de boom wil kijken, duurt het voor een ander vaak al te lang. Of het wordt door de ander opgevat als een soort desinteresse, terwijl het dat helemaal niet is.
Ik ben zelf een iets meer extraverte introvert en heb dus met online tegen mensen aanlullen niet zoveel moeite, maar als het zou aankomen op een date kan het dan soms wel weer wat ongemakkelijk worden. Het hele online daten geeft ook eigenlijk niet echt een goed beeld van mensen vind ik.
Heb je al eens iets geprobeerd zoals Paiq? Waarbij je eerst moet chatten voordat je elkaars foto’s kunt zien? Dan is het wat minder vleeskeuring haha.
Of bijvoorbeeld NMLK? Of een georganiseerd weekend weg met andere singles? Dat laatste vergt misschien wel een stap buiten je comfortzone, maar als je er open voor staat kan het denk ik ook wel heel leuk zijn.
In other news: ik was dus heel enthousiast aan het appen met iemand en nu heb ik het idee dat zijn interesse aan het verdwijnen is. Ofwel heeft ie dus een leuker gesprek met iemand anders en heeft het lef niet om dat gewoon even te zeggen, ofwel vindt ie mij gewoon niet leuk genoeg. Wat prima is, maar zeg het dan gewoon even, dan weet ik waar ik aan toe ben.
l2l89 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 12:26
3.69% gewijzigd
zondag 1 augustus 2021 om 15:36
zondag 1 augustus 2021 om 15:49
Nou echt precies dat dus!Julia_20 schreef: ↑01-08-2021 15:36Ik heb dat wel eens op happy pancake gehad met 2 personen. Daar kon je zien of je match online was.
Midden in gesprek werden antwoorden korter, maar hij bleef wel online.
Gegeven moment zei ik er wat van en hij zei druk te zijn.
Dus ik wenste hem succes met het andere gesprek![]()
Ik kan ook zien wanneer hij online is; en eerst waren er dus hele actieve gesprekken met uitgebreid antwoorden en geen pauzes tussen berichtjes. En nu zie ik hem online maar reageert hij heel kortaf enzo. Kan natuurlijk ook zijn dat ie ergens anders mee bezig is ondertussen, maar het is wel opvallend. En ik heb dan dus liever dat iemand zegt “joh, was een leuk gesprek, maar ik voel toch niet de klik waar ik naar op zoek ben en wil het hierbij laten.” Dikke prima, maar dat ghosten of gewoon kortaf worden vind ik echt zo’n nadeel aan dat online daten.

zondag 1 augustus 2021 om 16:19
Pff even een update van mij;
was 4 maanden aan het daten met dezelfde jongen, begon hem echt heel leuk te vinden
zegt hij woensdag heel onverwachts dat hij niet het gevoel heeft me aan zijn ouders voor te stellen en daardoor twijfelt..
toen heb ik een break voorgesteld waarbij de bal bij hem ligt voor weer contact
en gezegd dat ik in de tussentijd met andere ga daten, wat hij begreep
dadelijk een tweede date met een jongen waar ik al eerder mee heb gedate, en toen gestopt omdat ik hem tegenkwam, maar we bleven laag gradig contact houden dus toen ik weer appte snapte hij de hint haha
was 4 maanden aan het daten met dezelfde jongen, begon hem echt heel leuk te vinden
zegt hij woensdag heel onverwachts dat hij niet het gevoel heeft me aan zijn ouders voor te stellen en daardoor twijfelt..
toen heb ik een break voorgesteld waarbij de bal bij hem ligt voor weer contact
en gezegd dat ik in de tussentijd met andere ga daten, wat hij begreep
dadelijk een tweede date met een jongen waar ik al eerder mee heb gedate, en toen gestopt omdat ik hem tegenkwam, maar we bleven laag gradig contact houden dus toen ik weer appte snapte hij de hint haha
zondag 1 augustus 2021 om 16:20
Ik had het ook wel eens als ik op zo'n site online was, dat ik dan in ene met meerderen aan het chatten was en dat iemand dan zei, 'Ben je druk of zo, je reageert nu zo traag?'. Het betekende niet persé dat ik dan minder interesse in die éne had.
Maar als ik eenmaal iemand op Whatsapp had en als ik dan opeens minder vaak reageerde, dan was dat wel een teken. Eenmaal iemand op Whatsapp, had voor mij wel meer betekenis en ik zei het dan wel als ik het verder niet zag zitten.
@Ritmodelanoche, op zich is het niet verkeerd om een 'kat uit de boomkijker' te zijn. Daar ben jij heus niet de enige in.
Hier nog steeds aan het daten met man van twee maand terug. Soms bevangen door onzekerheid, maar probeer vooral 'go with the flow' te doen
Maar als ik eenmaal iemand op Whatsapp had en als ik dan opeens minder vaak reageerde, dan was dat wel een teken. Eenmaal iemand op Whatsapp, had voor mij wel meer betekenis en ik zei het dan wel als ik het verder niet zag zitten.
@Ritmodelanoche, op zich is het niet verkeerd om een 'kat uit de boomkijker' te zijn. Daar ben jij heus niet de enige in.
Hier nog steeds aan het daten met man van twee maand terug. Soms bevangen door onzekerheid, maar probeer vooral 'go with the flow' te doen

zondag 1 augustus 2021 om 22:21
In mijn ervaring kan je een jaartje wachten en dan zijn ze uit elkaar....wespennest dus.alongwiththesunshine schreef: ↑31-07-2021 09:45Wat vinden jullie trouwens van mensen die een open relatie hebben?
En Vivi en Aurelius, hoe gingen jullie dates nog?
Uitzonderingen daar gelaten, maar 100% voor jou zullen ze per definitie niet gaan

zondag 1 augustus 2021 om 22:23
Ik heb mijn kinderen nu 3 weken, dus even geen dates meer. Wel jammer want ik heb net een leuk contact op Tinder..maar ja..zie dat maar 3 weken leuk te houden als je elkaar niet ziet en niet gezien hebt..dat chatten is gewoon echt niet aan mij besteed
Nog wel een 1 ouder vakantie..benieuwd hoe dat gaat zijn
Nog wel een 1 ouder vakantie..benieuwd hoe dat gaat zijn