Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
zaterdag 11 september 2021 om 15:01
@Bozo Ik merk dat ook dat het nu allemaal wat moeilijker wordt ja, het vrijgezel opzich zijn vind ik helemaal niet erg en ik hecht ook allemaal geen waarde aan dat geneuzel van sommige dat een relatie de standaard is. Maar het is inderdaad dat het nu allemaal wat moeilijker is geworden. Ook ik heb lang gestoeid met mijn angststoornissen, en ondervind daar misschien nu hinder van omdat ik juist die had toen ik de leeftijd had om contacten te maken etc,etc, ik merk nog wel dat ik het moeilijk vind om gesprekken met onbekende aan te gaan en dan vooral 1 op 1 als ik ergens ben waar ik mij vertrouwd voelt bijv op het werk of tijdens het sporten dan merk ik dat het allemaal vanzelf gaat. Maar bijv kom ik in een drukke kroeg terecht met allemaal onbekende dan is dat gevoel vaak weg. Waardoor ik mij ongemakkelijk voel en dicht sla. Waardoor ik vooral in het dezelfde kring van mensen blijf zitten zeg maar.
@L2189 En daardoor vind ik het online daten ook wat makkelijker dan knoop ik even een gesprekje aan even kijken wat de intenties van de andere zijn en dan spreek ik vaak ook snel af. En dan heb ik wat aanknopingspunten waardoor ik opeens wel zo 3 a 4 uur gezellig kan praten met mijn date. En dan gaat inderdaad helemaal vanzelf.
En het hoeft inderdaad niet meteen liefde te zijn nee, als het een beetje gezellig is op de chat en de ander heeft ook serieuze intenties vind ik het gewoon leuk om wat te gaan doen en elkaar te leren kennen. Want dat eeuwen appen ben ik ook niet meer van, in het verleden nog wel is gedaan maar dan komt het toch niet vaak van afspreken. Een keerzijde is wel dat ik nu meerdere dames heb gehad die denken dat ik dan te graag wil.
Maar je hebt niks te verliezen inderdaad. Kieskeurig ben ik niet heel erg maar het is ook zeker weer niet zo dat ik alles naar rechts swipe. Ik vind snapchatfilters bij dames van mijn leeftijd wel echt verschrikkelijk. Ik merk wel vaak dat het vanuit mijn kant moet komen, nu vind ik moeite doen niet erg, maar als zij nooit iets laten weten uit haar eigen verlies ik ook mijn interesse.
Momenteel trouwens even geen datingapp, ik laat het even bij zondagavond op drankjedoen.nl
@L2189 En daardoor vind ik het online daten ook wat makkelijker dan knoop ik even een gesprekje aan even kijken wat de intenties van de andere zijn en dan spreek ik vaak ook snel af. En dan heb ik wat aanknopingspunten waardoor ik opeens wel zo 3 a 4 uur gezellig kan praten met mijn date. En dan gaat inderdaad helemaal vanzelf.
En het hoeft inderdaad niet meteen liefde te zijn nee, als het een beetje gezellig is op de chat en de ander heeft ook serieuze intenties vind ik het gewoon leuk om wat te gaan doen en elkaar te leren kennen. Want dat eeuwen appen ben ik ook niet meer van, in het verleden nog wel is gedaan maar dan komt het toch niet vaak van afspreken. Een keerzijde is wel dat ik nu meerdere dames heb gehad die denken dat ik dan te graag wil.
Maar je hebt niks te verliezen inderdaad. Kieskeurig ben ik niet heel erg maar het is ook zeker weer niet zo dat ik alles naar rechts swipe. Ik vind snapchatfilters bij dames van mijn leeftijd wel echt verschrikkelijk. Ik merk wel vaak dat het vanuit mijn kant moet komen, nu vind ik moeite doen niet erg, maar als zij nooit iets laten weten uit haar eigen verlies ik ook mijn interesse.
Momenteel trouwens even geen datingapp, ik laat het even bij zondagavond op drankjedoen.nl
zaterdag 11 september 2021 om 17:17
Oh heerlijk! Even helemaal relaxt bijkomen. Geniet ervan!!Attraverso schreef: ↑11-09-2021 07:14Dolendedertiger waarom denk je dat je zielig gevonden wordt wanneer je er alleen op uit trekt? Spreek voor jezelf, jij vindt mensen die ergens alleen zijn zielig.
Ik ben trouwens momenteel alleen op vakantie. Dus straks alleen aan het ontbijt in mijn prima hotel, daarna alleen naar al die prachtige plekken en vanavond weer alleen op een terras met mooi uitzicht heerlijk eten. Ik geniet hoor!
Jammer voor diegenen die dat zielig vinden en dan liever alleen thuis op de bank zitten toch?
Ik snap het stukje zielig ook niet. Je leven on hold zetten omdat je alleen geen dingen wil ondernemen. Dat is zo zonde, de tijd gaat al zo snel! Of gaat het zo snel omdat ik wel altijd bezig ben?
Met dates zorg ik dat ik dingen ga doen die ik sowieso leuk vind. Maar liefste niet op mijn vaste of favoriete plekken. Momenteel ben ik er niet mee bezig omdat er al zo veel andere leuke dingen lopen dat ik niet het idee heb iets te missen.
Ook ik ben in de 30 en vind het daten juist makkelijker geworden naarmate ik ouder ben. Juist ook omdat ik tevreden ben met wie ik ben en er weinig van een date afhangt. Ook op straat of bij een eetgelegenheid lijkt contact veel makkelijker te gaan. En ik ben over het algemeen niet de meest benaderbare persoon
zondag 12 september 2021 om 12:24
Daar ben ik het volledig mee eens dat het zonde is. Ook al doe je niks de tijd vliegt sowieso voorbij. Als ik dates spreek ik ook liever af in een andere omgeving. Ja als je het zo bekijkt herken ik het ook dat het bij mij makkelijker is geworden omdat ik geaccepteerd heb wie ik ben (jaren moeite mee gehad) en een snel praatje gaat ook makkelijker nu merk ik. Maar ik bedoel om echte nieuwe blijvende contacten/vrienden te maken gaat een stuk moeizamer.Orbifolia schreef: ↑11-09-2021 17:17Oh heerlijk! Even helemaal relaxt bijkomen. Geniet ervan!!
Ik snap het stukje zielig ook niet. Je leven on hold zetten omdat je alleen geen dingen wil ondernemen. Dat is zo zonde, de tijd gaat al zo snel! Of gaat het zo snel omdat ik wel altijd bezig ben?
Met dates zorg ik dat ik dingen ga doen die ik sowieso leuk vind. Maar liefste niet op mijn vaste of favoriete plekken. Momenteel ben ik er niet mee bezig omdat er al zo veel andere leuke dingen lopen dat ik niet het idee heb iets te missen.
Ook ik ben in de 30 en vind het daten juist makkelijker geworden naarmate ik ouder ben. Juist ook omdat ik tevreden ben met wie ik ben en er weinig van een date afhangt. Ook op straat of bij een eetgelegenheid lijkt contact veel makkelijker te gaan. En ik ben over het algemeen niet de meest benaderbare persoonsoms wel star te noemen ook. Geen idee wat het dus is.
Maar gaan jullie dan bijv ook alleen naar een feestje, festival of iets dergelijks?
zondag 12 september 2021 om 16:05
Helemaal dezelfde ervaring.Citronella schreef: ↑11-09-2021 17:35Ik ben dit jaar voor het eerst alleen op vakantie gegaan. Was vooraf benieuwd hoe het zou voelen, vooral om alleen te eten. Het is me heel goed bevallen. Voelde me totaal niet ongemakkelijk of zielig. En wat anderen er van dachten, maakt me niet uit, maar ik kreeg ook niet de indruk dat mensen me meewarig aankeken.
Blij dat ik het gedaan heb.
Net voor het vertrek voelde ik me erg dubbel, overwoog zelfs even om te annuleren.
Blij dat ik heb doorgezet.
Ik kreeg nav foto’s op social media nu de reactie van enkele mensen dat ze wel graag mee zouden zijn gegaan.
Als ik erover nadenk ben ik blij dat ik alleen ben en denk ik niet dat ik de volgende keer iemand meeneem. De vrijheid, volledig zelf mijn dag bepalen,...waar ik logeer, wanneer ik opsta, wanneer en wat ik eet, waar ik naartoe ga en wat ik ‘s avonds doe,... heerlijk.
Met een lief op vakantie vind ik dan toch net wel leuker. Maar met een kennis/vriend(in)? Nee, denk het niet.
zondag 12 september 2021 om 16:07
Feestjes interesseren me niet maar was een paar weken geleden nog naar een festival. Tal van andere uitjes, bioscoop, musea,... doe ik ook alleen.Dolendedertiger schreef: ↑12-09-2021 12:24Maar gaan jullie dan bijv ook alleen naar een feestje, festival of iets dergelijks?
Aan de andere kant doe ik ook veel dingen in gezelschap.
zondag 12 september 2021 om 22:30
Ik ga ook weer iets lekker uit mijn comfortzone doen: heb me ingeschreven voor een outdoor speeddate event. 
Heeeel nieuwsgierig, nu al zenuwachtig, maar lijkt me zooo grappig om een keer gedaan te hebben. Dit wil ik echt van mijn bucketlist kunnen schrappen.
Hilarisch.
Ik vind het trouwens helemaal niet raar om in je eentje iets te ondernemen. Paar jaar geleden in mijn eentje een week naar Londen geweest; heerlijk!
Heeeel nieuwsgierig, nu al zenuwachtig, maar lijkt me zooo grappig om een keer gedaan te hebben. Dit wil ik echt van mijn bucketlist kunnen schrappen.
Ik vind het trouwens helemaal niet raar om in je eentje iets te ondernemen. Paar jaar geleden in mijn eentje een week naar Londen geweest; heerlijk!
dinsdag 14 september 2021 om 21:40
Haha, tof benieuwd hoe je dat ervaren hebt. En wat voor soort mensen erop afkomen.l2l89 schreef: ↑12-09-2021 22:30Ik ga ook weer iets lekker uit mijn comfortzone doen: heb me ingeschreven voor een outdoor speeddate event.
Heeeel nieuwsgierig, nu al zenuwachtig, maar lijkt me zooo grappig om een keer gedaan te hebben. Dit wil ik echt van mijn bucketlist kunnen schrappen.Hilarisch.
Ja ik ben ook een paar jaar geleden alleen een weekendje naar Boedapest geweest vond het ook wel heerlijk maar op momenten voelde ik mij wel ongemakkelijk.
dinsdag 14 september 2021 om 21:57
Ik zal zondag als ik terug ben wel laten weten hoe het was en of het een aanrader is haha! 
Ondertussen morgenavond ook weer een date. Half uurtje mee geappt en toen stelde hij voor gewoon lekker in real life af te spreken om elkaar te leren kennen in plaats van via de app. Lekker concreet en to the point, hou ik wel van.
Dus morgenavond rondje Utrecht!
Ondertussen morgenavond ook weer een date. Half uurtje mee geappt en toen stelde hij voor gewoon lekker in real life af te spreken om elkaar te leren kennen in plaats van via de app. Lekker concreet en to the point, hou ik wel van.
dinsdag 14 september 2021 om 22:50
Succes of sterktel2l89 schreef: ↑14-09-2021 21:57Ik zal zondag als ik terug ben wel laten weten hoe het was en of het een aanrader is haha!
Ondertussen morgenavond ook weer een date. Half uurtje mee geappt en toen stelde hij voor gewoon lekker in real life af te spreken om elkaar te leren kennen in plaats van via de app. Lekker concreet en to the point, hou ik wel van.Dus morgenavond rondje Utrecht!
woensdag 15 september 2021 om 12:30
Maar dat is op zich natuurlijk ook niet gek. Er vanuitgaande dat je niet met iedereen die 'klik' hebt. Maar dan helpt afspreken natuurlijk wel!Dolendedertiger schreef: ↑14-09-2021 22:50Succes of sterkteja ik ben in tegenstelling tot een paar jaar geleden ook meer van het snel afspreken. Gewoon lekker to the point en helemaal zonder verwachtingen erin gaan dan heb je de leukere dates weet ik nu. Maar een keerzijde is dat ik al verschillende dames heb gehad die om die reden zijn afgehaakt
![]()
Alleen op vakantie zou ik dan weer niet zo gauw doen. Alleen lunchen ofzo prima maar ik deel dan toch liever mijn ervaringen
woensdag 15 september 2021 om 15:35
I2, hoe is het afgelopen met de koffiemeneer? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Ik heb het daten weer stop gezet. Gisteren nog even met de laatste date gebeld omdat hij naar het ziekenhuis moest waar hij best tegenop zag. Dus dat was best aardig van mij
Verder is september best een volle maand hier en het is ook niet handig om te gaan chatten als ik niet veel tijd heb om af te spreken. Wat ik wel kan doen is komende weken af en toe een leuke foto maken, voor als ik ooit weer mijn profiel activeer. Ik heb van de Coronatijd niet veel foto's omdat er niet zoveel te doen was. En daarvoor is ook alweer lang geleden...
Ik heb het daten weer stop gezet. Gisteren nog even met de laatste date gebeld omdat hij naar het ziekenhuis moest waar hij best tegenop zag. Dus dat was best aardig van mij
Verder is september best een volle maand hier en het is ook niet handig om te gaan chatten als ik niet veel tijd heb om af te spreken. Wat ik wel kan doen is komende weken af en toe een leuke foto maken, voor als ik ooit weer mijn profiel activeer. Ik heb van de Coronatijd niet veel foto's omdat er niet zoveel te doen was. En daarvoor is ook alweer lang geleden...
Je kunt méér.
woensdag 15 september 2021 om 18:01
Snap ik dat je niet met iedereen die klik kunt hebben maar ik ervaar regelmatig dat het enthousiast, leuk en gezellig is tot dat ik een switch maak om af te spreken en dan kan en hoeft het allemaal opeens niet meer. Dat kan ik altijd niet helemaal rijmen.Mikiniki schreef: ↑15-09-2021 12:30Maar dat is op zich natuurlijk ook niet gek. Er vanuitgaande dat je niet met iedereen die 'klik' hebt. Maar dan helpt afspreken natuurlijk wel!
Alleen op vakantie zou ik dan weer niet zo gauw doen. Alleen lunchen ofzo prima maar ik deel dan toch liever mijn ervaringen
woensdag 15 september 2021 om 19:47
Hetzelfde hier.Attraverso schreef: ↑12-09-2021 16:07Feestjes interesseren me niet maar was een paar weken geleden nog naar een festival. Tal van andere uitjes, bioscoop, musea,... doe ik ook alleen.
Aan de andere kant doe ik ook veel dingen in gezelschap.
Mijn leven is afgelopen jaren nogal veranderd en ik ben een hoop nieuwe mensen tegengekomen en ook een aantal nieuwe vrienden gemaakt. Maar als je die nieuwe mensen niet tegen komt schiet dat natuurlijk ook niet op.
Sommige dingen doe ik liever alleen, dan kan ik er meer in op gaan bijvoorbeeld.
Ik denk dat je niet alles moet willen snappen. Iedereen date anders. Zoals ik al zei had ik soms meerdere gesprekken lopen, was het helemaal gezellig. Maar zei mijn gevoel, wanneer het op echt afspreken aan kwam, dat het toch niet genoeg was om echt af te spreken.
Soms viel het gesprek ook gewoon stil, en waren ze twee weken later nog beledigd erover. Ook iemand gehad die vond dat we al een hele band hadden denk 3 mailtjes gestuurd, en dat ik hem toch wel liet vallen. Soms hoor je ook mensen die na alleen digitaal contact het al een relatie noemen.
Ik heb die hechting niet zo wanneer je alleen digitaal contact hebt. Mis echt non verbale en fysiek contact, en dat heb ik wel nodig om een band te vormen. Jullie?
woensdag 15 september 2021 om 21:06
Orbifolia schreef: ↑15-09-2021 19:47Hetzelfde hier.
Mijn leven is afgelopen jaren nogal veranderd en ik ben een hoop nieuwe mensen tegengekomen en ook een aantal nieuwe vrienden gemaakt. Maar als je die nieuwe mensen niet tegen komt schiet dat natuurlijk ook niet op.
Sommige dingen doe ik liever alleen, dan kan ik er meer in op gaan bijvoorbeeld.
Ik denk dat je niet alles moet willen snappen. Iedereen date anders. Zoals ik al zei had ik soms meerdere gesprekken lopen, was het helemaal gezellig. Maar zei mijn gevoel, wanneer het op echt afspreken aan kwam, dat het toch niet genoeg was om echt af te spreken.
Soms viel het gesprek ook gewoon stil, en waren ze twee weken later nog beledigd erover. Ook iemand gehad die vond dat we al een hele band hadden denk 3 mailtjes gestuurd, en dat ik hem toch wel liet vallen. Soms hoor je ook mensen die na alleen digitaal contact het al een relatie noemen.
Ik heb die hechting niet zo wanneer je alleen digitaal contact hebt. Mis echt non verbale en fysiek contact, en dat heb ik wel nodig om een band te vormen. Jullie?
Precies, en die kom ik juist niet tegen om echte nieuwe vrienden mee te maken ik sport 3 a 4 keer in de week, werk 40 uur in de week en heb een seizoenkaart van een bepaalde club genoeg actief zal je zeggen maar toch bliif ik een beetje in hetzelfde kringetje met dezelfde mensen ik bedoel een vast tenninsgroepje en een vast sportgroepje
Beledigd of afgewezen voel ik mij niet als er alleen digitaal contact is geweest. Want inderdaad die hechting heb ik dan nog niet ik heb wel vaak als het gezellig is dat ik dan gewoon nieuwsgierig ben in reallife, ik denk dat de meeste dat wel nodig hebben toch?
donderdag 16 september 2021 om 00:10
Om deze: (excuus voor de late reactie)
Dolendedertiger schreef: ↑10-09-2021 23:51Ik vind het ook heerlijk hoor die vrijheid begrijp mij niet verkeerd. En zal er ook niet aan moeten denken als ik ooit nog een vriendin krijg om er iedere keer samen op uit te gaan. Ik ben in het verleden ook wel is een weekendje alleen naar Boedapest geweest van de ene kant denk is chill maar van de andere kant merk ik dan toch weer dat ik met iemand moet zijn omdat ik misschien wel een kartrekker nodig heb. Maar ik sta op het punt om gewoon te zeggen fuck ik doe en ga gewoon de dingen doen dan maar zielig of raar aangekeken worden maar ban weekendjes thuis op de bank doorbrengen wordt je ook niet gelukkiger
Ik zie hier tegenstijdigheid in, vandaar de vraag: voor wie date je dan.
Budapest is trouwens een heel fijne stad, heb er jaren gewoond
wij slapen nooit.
donderdag 16 september 2021 om 10:16
Dat zie je dan verkeerd, ik bedoel meer in de zin van met op elkaars lip zitten zeg maar.iceteapeach schreef: ↑16-09-2021 00:10Om deze: (excuus voor de late reactie)
Ik zie hier tegenstijdigheid in, vandaar de vraag: voor wie date je dan.
Budapest is trouwens een heel fijne stad, heb er jaren gewoond![]()
Ja is ook een hele toffe stad en staat bij mij dan ook in de top 3 europese steden waar ik geweest ben.
donderdag 16 september 2021 om 13:36
donderdag 16 september 2021 om 14:28
Oehh leuk Sabbieh! Hou ons op de hoogte!
Ja mijn dateleven is nogal turbulent op dit moment haha, maar ik vind het ook wel leuk zo ergens. Dit speelt/speelde er de afgelopen maanden:
Mr 1: Contact alleen nog online, wel intentie om een keer af te spreken, maar lijkt niet veel schot in te zetten. Vooral seksuele aantrekkingskracht.
Mr 2: Op date geweest, super leuk contact vantevoren, leuke avond gehad, daarna niks meer van gehoord. Keihard geghost dus, waardoor ik me best gekwetst voelde want ik vond hem oprecht leuk. Voelt niet afgesloten zo.
Mr 3: Koffie-date. Was gezellig. Willen nog wel een keer afspreken, maar hij is nu op vakantie, dus weinig contact momenteel. We zien wel of dit nog een vervolg krijgt.
Mr 4: Was gisteravond, mee gewandeld in Utrecht. Op zich gezellig, maar we passen niet bij elkaar dus krijgt geen vervolg.
Aanstaande zondag is er dan het datingevent waar ik me voor opgegeven had. Daar verwacht ik niks van, is gewoon een leuke middag denk ik.
Verder heb ik nu nog een beetje beginnend app-contact met een leuke man, zit nog in de aftastfase haha.
Dusjaaaa….ik vind het wel leuk allemaal, beetje aanrommelen zo. En als de ware er een keer tussen zit: leuk!
(Ik heb in mijn 20-er jaren een lange relatie van 7 jaar gehad. Ben nu 32, beetje aan het inhalen ofzo haha)
Ja mijn dateleven is nogal turbulent op dit moment haha, maar ik vind het ook wel leuk zo ergens. Dit speelt/speelde er de afgelopen maanden:
Mr 1: Contact alleen nog online, wel intentie om een keer af te spreken, maar lijkt niet veel schot in te zetten. Vooral seksuele aantrekkingskracht.
Mr 2: Op date geweest, super leuk contact vantevoren, leuke avond gehad, daarna niks meer van gehoord. Keihard geghost dus, waardoor ik me best gekwetst voelde want ik vond hem oprecht leuk. Voelt niet afgesloten zo.
Mr 3: Koffie-date. Was gezellig. Willen nog wel een keer afspreken, maar hij is nu op vakantie, dus weinig contact momenteel. We zien wel of dit nog een vervolg krijgt.
Mr 4: Was gisteravond, mee gewandeld in Utrecht. Op zich gezellig, maar we passen niet bij elkaar dus krijgt geen vervolg.
Aanstaande zondag is er dan het datingevent waar ik me voor opgegeven had. Daar verwacht ik niks van, is gewoon een leuke middag denk ik.
Verder heb ik nu nog een beetje beginnend app-contact met een leuke man, zit nog in de aftastfase haha.
Dusjaaaa….ik vind het wel leuk allemaal, beetje aanrommelen zo. En als de ware er een keer tussen zit: leuk!
(Ik heb in mijn 20-er jaren een lange relatie van 7 jaar gehad. Ben nu 32, beetje aan het inhalen ofzo haha)
donderdag 16 september 2021 om 15:54
@I2, lekker toch? Je hebt in elk geval opties en lijkt deze ook goed te overwegen. Zo heel turbulent vind ik dat niet hoor, eerder slim
@attra, ja het bestaat nog! Merk ook dat dit voor mij toch echt beter werkt dan online. Ik weet nu tenminste van te voren dat de aantrekking er is en we het heel gezellig kunnen hebben. Merkte ook dat ik er daardoor veel relaxter naar toe ging.
Ik zal jullie op de hoogte houden
@attra, ja het bestaat nog! Merk ook dat dit voor mij toch echt beter werkt dan online. Ik weet nu tenminste van te voren dat de aantrekking er is en we het heel gezellig kunnen hebben. Merkte ook dat ik er daardoor veel relaxter naar toe ging.
Ik zal jullie op de hoogte houden
donderdag 16 september 2021 om 16:24
Sabbieehhhh schreef: ↑16-09-2021 13:36Hii, even een plottwist vanuit mij.
Had een paar maanden geleden iemand leren kennen doordat ik een dienst bij hem af nam. Meteen erg gezellig en voorzichtig contact gehouden. Gisteren samen drankje gedaan en gezoend
Ben zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen![]()
Is het je therapeut of je coach?
Daar zou ik niet mee in zee gaan hoor.