Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Wat ik al een enorme afknapper vind is dat hij vroeg of je niet over je ex bent omdat jij niet op de eerste date wou kussen. Net of hij niet zelf kon bedenken dat iemand gewoon geen behoefte kan hebben om hem of iemand te kussen (op een eerste date).
Ik word graag in mijn billen geknepen door mijn lief maar een man die dat op een eerste date doet, terwijl je al duidelijk aangaf hem niet te willen kussen, die krijgt waarschijnlijk een klap in zijn gezicht. Hoe respectloos.
Hoezo hoop je dat hij geen contact meer zoekt? Doet hij dat wel dan wijs je hem toch af?
@hebeenvraag
Nee geen ervaring mee. Maar ben oud genoeg om je moeder te zijn, mss vinden ze mij een verloren zaak die eeuwig single blijft :mrgreen:
Mndr schreef:
21-11-2021 22:04
Man man man, als ik mijn eigen situaties bekijk en van andere op dit forum word ik er soms bijna moedeloos van. De romanticus in mij wordt steeds cynischer
Nou he? Ik zat al te denken bij het lezen van alle verhalen en topics over daten volgens mij zit er onderhand geen enkele verhaal meer tussen waarin het lukt. Ik lees alleen maar verhalen over ghosten, slowfaden, dates die na een x aantal maanden om vage redenen ineens stoppen, dates die opeens blijken een ander ernaast te hebben, dates die niet eens van de grond komen, etc.
Het lijkt ook wel alsof niemand tegenwoordig meer gewoon tegen een ander wil of durft te zeggen dat die niet meer wil, want ik lees telkens verhalen over situaties waarin de ander duidelijk signalen aan het geven is die er negen van de tien keer op duiden dat die zich aan het terugtrekken is uit contact, en dat moet dan met zoveel onzekerheid en twijfel gepaard gaan voor de ander en als je het dan gewoon zegt zou dat zoveel schelen denk ik dan. Als je dan al gevoelens hebt kan dat ook zeer pijnlijk zijn.
PeppermintPatty schreef:
23-11-2021 13:19
Dank je wel, jullie zullen me wel begrijpen als ik zeg dat het verdomme soms erg lastig en vermoeiend is. Daten is bij mij eerder "herken de wolf in schaapsvacht" want er zijn er maar weinig met oprecht goeie bedoelingen.

Dat is het ook! En ik herken het ook wel hoor, ik vind het datinglandschap anno 2021 een groot doolhof waar nergens meer fatsoen of regels lijken te zijn. Maar ik heb wel met mezelf afgesproken elke keer weer open er in te gaan. Als het andere mensen om me heen lukt om een leuke relatie te krijgen, zelfs via datingapps, dan zal het ons ook vast een keer gegund zijn ;-)
Vivi3338 schreef:
23-11-2021 13:58
Je zegt nog wel open te staan voor een tweede date met hem.. Niet doen aub! Ik heb dit ook ooit meegemaakt, hij was erg van het aanraken tijdens de eerste date en proberen te zoenen etc. Ik gaf hem voordeel van twijfel en sprak nog keer af. Zodra hij de kans kreeg sprong hij zowat op me en dit voelde zeer ongemakkelijk/ver over grens heen. Gelukkig op tijd kunnen afkappen en weggegaan, maar ergste is nog dat die gasten niet eens nadenken.. Ik kreeg namelijk gewoon een appje na de tweede date dat hij het zo gezellig vond. Terwijl dat voor mij duidelijk niet was. Toen ik er een opmerking over maakte zei hij; maar daar is Tinder toch voor?

Het zijn vervelende dingen, met name als je zelf wel serieuze intenties hebt en bepaald beeld van iemand hebt. Maar het contact via een app zegt helaas vrij weinig, acties zeggen alles uiteindelijk. Hopelijk laat je je plezier in daten niet verpesten door deze man, het kan namelijk ook best leuk en spannend zijn allemaal (met de juiste persoon)!
Wow dat is inderdaad wel heftig en op zijn zachtst gezegd vervelend om dat mee te maken. Ik ga toch een tweede date afblokken dan, ik ben er eerlijk gezegd ook te bang voor.
Attraverso schreef:
23-11-2021 14:28
Wat ik al een enorme afknapper vind is dat hij vroeg of je niet over je ex bent omdat jij niet op de eerste date wou kussen. Net of hij niet zelf kon bedenken dat iemand gewoon geen behoefte kan hebben om hem of iemand te kussen (op een eerste date).
Ik word graag in mijn billen geknepen door mijn lief maar een man die dat op een eerste date doet, terwijl je al duidelijk aangaf hem niet te willen kussen, die krijgt waarschijnlijk een klap in zijn gezicht. Hoe respectloos.
Hoezo hoop je dat hij geen contact meer zoekt? Doet hij dat wel dan wijs je hem toch af?
Vond ik ook niet oké dat hij zoiets als reden aanhaalde, dat hij niet leek te begrepen dat ik gewoonweg niet wil kussen omdat het nog veel te vroeg is, is eigenlijk al een major red flag.
Bedankt voor al jullie reacties, ik had dit toch even nodig want ik twijfelde nog voor een tweede date maar ik ga dat dan toch maar niet doen en het contact verbreken.
Dina1980 schreef:
23-11-2021 15:35
Nou he? Ik zat al te denken bij het lezen van alle verhalen en topics over daten volgens mij zit er onderhand geen enkele verhaal meer tussen waarin het lukt. Ik lees alleen maar verhalen over ghosten, slowfaden, dates die na een x aantal maanden om vage redenen ineens stoppen, dates die opeens blijken een ander ernaast te hebben, dates die niet eens van de grond komen, etc.
Het lijkt ook wel alsof niemand tegenwoordig meer gewoon tegen een ander wil of durft te zeggen dat die niet meer wil, want ik lees telkens verhalen over situaties waarin de ander duidelijk signalen aan het geven is die er negen van de tien keer op duiden dat die zich aan het terugtrekken is uit contact, en dat moet dan met zoveel onzekerheid en twijfel gepaard gaan voor de ander en als je het dan gewoon zegt zou dat zoveel schelen denk ik dan. Als je dan al gevoelens hebt kan dat ook zeer pijnlijk zijn.
Oh zo herkenbaar :-( ik word er soms een beetje moedeloos van.
Ik heb het idee dat veel mannen vrouwen op dating sites zijn gaan indelen op zij die zullen happen en zij die niet zullen happen. En dat je daar maar op een manier achter kan komen, door snel even een balletje op te gooien. En dat het alleen maar zin heeft zo snel mogelijk een grote groep te scannen op die paar dames die zullen happen. Klinkt heel cynisch maar volgens mij is het wel zo.

Komt misschien ook omdat voor de gemiddelde man minder dan 1% van de berichten die hij als eerste stuurt uberhaupt beantwoord wordt. Het heeft dan geen zin meer om naar die speld in de hooiberg te zoeken, omdat als hij haar vindt, ze waarschijnlijk toch niet gaat antwoorden. Ook al doet hij nog zo zijn best om een goed/leuk bericht te sturen. Je krijgt als nietsvermoedende vrouw waarschijnlijk dus heel veel mismatches.
Vanwege alle verhalen hier zit ik al sinds een paar weken niet op de datingapps. Buiten drankjedoen.nl op de zondagavond maar ook daar blijkt hetzelfde liedje weer op te spelen. Van de week leuk gesprek met een dame dame begon na afloop van de videodate enthousiast het gesprek stelde oprechte geïnteresseerde vragen na een uurtje zei ze ik ga slapen. Prima dacht ik morgen weer verder echter nog geen 2 sec later zei ze ik heb toch wat meer tijd voor mezelf nodig succes in de datejungle. En het is anno 2021 een grote jungle, ik hoor van de vrijgezelle mensen om mij heen ook de herkenbare verhalen. Ik weet tegenwoordig ook niet meer wat het allemaal is.
Je moet het niet willen begrijpen denk ik.
RedRoseThorn schreef:
23-11-2021 14:19
Hey Vivi! Hoe is het bij jou? Al een beetje bijgekomen van je vorige date?
Hey! Lief dat je vraagt, ben niet super actief haha :) Maar gaat gelukkig stuk beter, het is ook bizar hoe de tijd weer voorbij vliegt. Alweer 2 maanden geleden dat we elkaar voor laatst zagen, inmiddels heb ik er ook wel vrede mee aangezien er toch aantal dingen waren die niet helemaal goed zaten (veel over ex praten, dingen zeggen die vervolgens niet opgevolgd worden en uiteraard het laffe eind via de app). Het blijft vervelend om weer een afwijzing te verwerken, maar uiteindelijk vind ik het zonde om hem nog veel aandacht te schenken. Want ja; wat je aandacht geeft dat groeit..

Vrijdag ga ik dus weer een gokje wagen en met iemand afspreken, ben benieuwd! Geen idee of ik klaar voor ben om me weer open te stellen, maar nu een week goed contact en hij woont in dezelfde stad dus dat maakt drempel laag om even wat te drinken. Wellicht is het helemaal niks of voel ik dat ik er nog niet klaar voor ben, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :)

En hoe is het met jou? Je was nog bezig met een FWB toch?
Dina1980 schreef:
23-11-2021 15:35
Nou precies dit! Ik word er zo moe van, ben je een poos aan het daten en denk je alles besproken te hebben en voorzichtig te vertrouwen.. Bam; geghost of iemand die langzaam verdwijnt (slowfaden). Elke keer confronteer ik ze er mee, maar uiteindelijk krijg je dan alleen maar slappe excuses. Maar die afwijzingen.. die gaan je niet in de koude kleren zitten. Toch probeer ik het weer opnieuw, wil ook niet dat dit soort gasten mijn plezier en geluk wegnemen door in de put met zelfmedelijden te gaan zitten. Maar af en toe.. zakt de moed echt in de schoenen 😅
Vivi3338 schreef:
23-11-2021 19:20
Hey! Lief dat je vraagt, ben niet super actief haha :) Maar gaat gelukkig stuk beter, het is ook bizar hoe de tijd weer voorbij vliegt. Alweer 2 maanden geleden dat we elkaar voor laatst zagen, inmiddels heb ik er ook wel vrede mee aangezien er toch aantal dingen waren die niet helemaal goed zaten (veel over ex praten, dingen zeggen die vervolgens niet opgevolgd worden en uiteraard het laffe eind via de app). Het blijft vervelend om weer een afwijzing te verwerken, maar uiteindelijk vind ik het zonde om hem nog veel aandacht te schenken. Want ja; wat je aandacht geeft dat groeit..

Vrijdag ga ik dus weer een gokje wagen en met iemand afspreken, ben benieuwd! Geen idee of ik klaar voor ben om me weer open te stellen, maar nu een week goed contact en hij woont in dezelfde stad dus dat maakt drempel laag om even wat te drinken. Wellicht is het helemaal niks of voel ik dat ik er nog niet klaar voor ben, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :)

En hoe is het met jou? Je was nog bezig met een FWB toch?
Ah spannend! Gewoon weer een leuke ontmoeting hopelijk op zijn minst!

Hier gaat het nog steeds precies hetzelfde. We blijven elkaar heel af en toe zien en Daarnaast kijk ik af en toe nog op apps maar ik merk dat ik echt een beetje date moe ben haha. Soms na een paar zinnen vergeet ik te reageren of een vraag te stellen en bloedt het weer dood. Het is wel lekker rustig zo. Met de jongen die nog wat dingen voor zichzelf moest uitzoeken is het zo goed als doodgebloed ook. Hij heeft natuurlijk andere dingen aan zijn hoofd en op een gegeven moment voelde het voor mij of ik enorm aan het trekken was en ja dat is voor niemand fijn 😅.
Soms als ik me verveel stuur ik hem wat en daar reageert hij positief op maar meer dan dat is het niet.

Dus lekker rustig😂
Go date they said. It will be fun they said.

Mijn contact is inmiddels ook alweer ten einde :')
wij slapen nooit.
hebeenvraag schreef:
23-11-2021 08:02
Hoi Singles :)
(...)
Wat alleen soms vervelend hieraan is, is dat mensen dan soms met iemand komen aanzetten waar je volgens hen mee op date moet. En als je dat dan niet wil of niet direct geinteresseerd bent, dan krijg je meteen een soort verwijt van : ''Ja maar je geeft zelf aan dat je graag een relatie zou willen, nu doe ik je een handreiking, en dan wijs je het af. Nou dan zoek je het zelf maar uit''. Of iets van die strekking. Alsof zeggen dat ''Je graag wel eens iemand zou willen tegenkomen'' direct betekent dat je verplicht bent om op date te gaan met iedereen die je wordt voorgeschoteld. Zo werkt het toch gewoon niet, of ben ik nou écht zo moeilijk? Ervaren jullie dit ook?
Je bent helemaal niets verplicht inderdaad. Ik heb hier gelukkig geen ervaringen mee, maar het lijkt me heel vervelend. Vooral dat "dan zoek je het zelf maar uit". Alsof ze jou een enorme dienst bewijzen en je verplicht bent om erop in te gaan. Lol. Misplaatster kan het niet.
wij slapen nooit.
Hier ook rustig, contact met tich mensen, dat dan weer wel. Zou ik beter in een ander topic kunnen vertellen hahaha. Swingers en thuisdate topic. Dat is allemaal nog steeds gaande, had dat even on hold, als zodanig. Nou nu dus niet meer. Eens zien wat voor leuks ik allemaal ga meemaken als ik weer thuis ben. Ik had wat anders voor ogen maar ja.

Het was toch al een beetje van, ja leuk verliefd zijn op een vrouw, maar hoe pas ik dat in in mijn leven. Kan maar 2 kanten op mijn insziens, nou ja 3 dus hahahaha.

Pfff vaag gebabbel van mij. In ieder geval nog 10 dagen dan is het weer vlieger de vlieg naar huis.
fietsen varen vrouwelijk doen
Vivi3338 schreef:
23-11-2021 19:26
Nou precies dit! Ik word er zo moe van, ben je een poos aan het daten en denk je alles besproken te hebben en voorzichtig te vertrouwen.. Bam; geghost of iemand die langzaam verdwijnt (slowfaden). Elke keer confronteer ik ze er mee, maar uiteindelijk krijg je dan alleen maar slappe excuses. Maar die afwijzingen.. die gaan je niet in de koude kleren zitten. Toch probeer ik het weer opnieuw, wil ook niet dat dit soort gasten mijn plezier en geluk wegnemen door in de put met zelfmedelijden te gaan zitten. Maar af en toe.. zakt de moed echt in de schoenen 😅
Ja, die afwijzingen gaan dan toch in je zitten, je neemt het toch met je mee. Maar inderdaad, toch proberen blijven open te staan en opnieuw proberen. Maar het is moeilijk hoor en moeilijk te begrijpen als je al een tijdje aan het daten bent of contact met iemand hebt, en je voelt dan dat iemand zich aan het terugtrekken is uit het contact, maar in plaats van dat zeggen gaat die dan ghosten of slowfaden of non-redenen geven waarvan je voelt dat het niet klopt, maar ze zullen het niet toegeven. De bekendste is natuurlijk 'geen tijd'.
Soms kunnen een paar maanden dan ook al voelen als heel lang en dan kan je echt verdriet hebben ook als je iemand maar kort hebt gekend of als je iemand maar een paar keer hebt gezien. Het gaat echt om de intensiteit en kwaliteit van het contact, en de gevoelens die er zijn ontstaan.
Dina1980 schreef:
24-11-2021 00:09
Ja, die afwijzingen gaan dan toch in je zitten, je neemt het toch met je mee. Maar inderdaad, toch proberen blijven open te staan en opnieuw proberen. Maar het is moeilijk hoor en moeilijk te begrijpen als je al een tijdje aan het daten bent of contact met iemand hebt, en je voelt dan dat iemand zich aan het terugtrekken is uit het contact, maar in plaats van dat zeggen gaat die dan ghosten of slowfaden of non-redenen geven waarvan je voelt dat het niet klopt, maar ze zullen het niet toegeven. De bekendste is natuurlijk 'geen tijd'.
Soms kunnen een paar maanden dan ook al voelen als heel lang en dan kan je echt verdriet hebben ook als je iemand maar kort hebt gekend of als je iemand maar een paar keer hebt gezien. Het gaat echt om de intensiteit en kwaliteit van het contact, en de gevoelens die er zijn ontstaan.
Precies dit maar gezien de nieuwe maatregelen komen ze niet meer weg met de smoes geen tijd🤣 Er zal weer veel nieuwe aanwas zijn dus toch maar weer een kijkje nemen 🤔
Hihiii ik denk dat ik mijn gezicht binnenkort niet meer in dit topic kan laten zien.

Nu ongeveer 10 dates gehad en we hebben naar elkaar uitgesproken dat we dit zeker een vervolg blijven geven. We hebben het heerlijk en we zijn verliefd, de welbekende roze wolk, we genieten van alle fijne momenten samen en gaan samen het nieuwe jaar inluiden over een paar weken. 🥰
l2l89 schreef:
30-11-2021 11:29
Nu ongeveer 10 dates gehad en we hebben naar elkaar uitgesproken dat we dit zeker een vervolg blijven geven.
10 dates is bijna getrouwd toch?
Pioen00 schreef:
30-11-2021 11:53
10 dates is bijna getrouwd toch?
Sowieso ja. 🤣

Nee gekkigheid, we hebben het gewoon super leuk met elkaar en zien wel een toekomst met elkaar. Dus we genieten gewoon lekker van hoe het nu gaat.
Antoon69 schreef:
23-11-2021 16:29
Ik heb het idee dat veel mannen vrouwen op dating sites zijn gaan indelen op zij die zullen happen en zij die niet zullen happen. En dat je daar maar op een manier achter kan komen, door snel even een balletje op te gooien. En dat het alleen maar zin heeft zo snel mogelijk een grote groep te scannen op die paar dames die zullen happen. Klinkt heel cynisch maar volgens mij is het wel zo.

Komt misschien ook omdat voor de gemiddelde man minder dan 1% van de berichten die hij als eerste stuurt uberhaupt beantwoord wordt. Het heeft dan geen zin meer om naar die speld in de hooiberg te zoeken, omdat als hij haar vindt, ze waarschijnlijk toch niet gaat antwoorden. Ook al doet hij nog zo zijn best om een goed/leuk bericht te sturen. Je krijgt als nietsvermoedende vrouw waarschijnlijk dus heel veel mismatches.
Uit ervaring van vriendlief en zijn vrienden: De meeste mannen krijgen bijna nooit reacties van vrouwen en moeten heel veel lijntjes uitgooien om ook maar iets van een reactie te krijgen. Logisch dat je dan niet 200x een heel origineel openingsverhaal gaat typen. In de zeldzame situatie dat er een reactie terug komt blijven de antwoorden ook nog beperkt tot 1 of 2-woorden.
Dolendedertiger schreef:
23-11-2021 18:12
dame begon na afloop van de videodate enthousiast het gesprek stelde oprechte geïnteresseerde vragen na een uurtje zei ze ik ga slapen. Prima dacht ik morgen weer verder echter nog geen 2 sec later zei ze ik heb toch wat meer tijd voor mezelf nodig succes in de datejungle. En het is anno 2021 een grote jungle, ik hoor van de vrijgezelle mensen om mij heen ook de herkenbare verhalen. Ik weet tegenwoordig ook niet meer wat het allemaal is.
Het hangt er een beetje af welke leeftijd jij hebt (dertiger neem ik aan), welke leeftijd zij heeft en ik welke levensfase jullie zitten en hoe jij je leven op de rit hebt denk ik.

"toch wat meer tijd voor mezelf nodig" is datingtaal voor "ik vind je niet leuk genoeg voor het doel waarvoor ik hier zit". Of dat nou een keer seks is, een goed gesprek of een lange relatie. Wel fijn die duidelijkheid.
Een jungle is het zeker, maar als je een beetje weet in welke vijver je aan het vissen bent, kan dat een hoop teleurstelling voorkomen.
l2l89 schreef:
30-11-2021 11:29
Hihiii ik denk dat ik mijn gezicht binnenkort niet meer in dit topic kan laten zien.

Nu ongeveer 10 dates gehad en we hebben naar elkaar uitgesproken dat we dit zeker een vervolg blijven geven. We hebben het heerlijk en we zijn verliefd, de welbekende roze wolk, we genieten van alle fijne momenten samen en gaan samen het nieuwe jaar inluiden over een paar weken. 🥰

Ben nog een stille meelezer af en toe. En wat leuk om te lezen! Dus toch de moeite waard om je ex (van kinderwens topic) te verlaten? Dit geeft weer hoop :yes:
l2l89 schreef:
30-11-2021 12:04
Sowieso ja. 🤣

Nee gekkigheid, we hebben het gewoon super leuk met elkaar en zien wel een toekomst met elkaar. Dus we genieten gewoon lekker van hoe het nu gaat.
Wat leuk!
Ik ben even kwijt hoe je elkaar hebt ontmoet! ( ter inspiratie :))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven