Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Dina1980 schreef:
01-12-2021 17:05
Ik begrijp het ook gewoon echt niet. Al die verhalen in dit topic en in de losse topics over date op de relatiepijler, je kunt de succesverhalen op een hand tellen. Waarom lukt het bijna nooit? Ik begrijp het echt niet.
Misschien omdat er veel mensen bang zijn om weer gekwetst te worden en als er iemand langs komt waar een klik mee is zich bij voorbaat terugtrekken. Mensen zijn behoorlijk voorzichtig geworden in het open stellen althans dat merk ik vooral in de datejungle.
Maar dat is dan op zich ook niet zo vreemd na allemaal van die rare ervaringen met ghosten en afwijzingen
Dina1980 schreef:
Ik begrijp het ook gewoon echt niet. Al die verhalen in dit topic en in de losse topics over date op de relatiepijler, je kunt de succesverhalen op een hand tellen. Waarom lukt het bijna nooit? Ik begrijp het echt niet.
Mensen maken niet snel een topic aan als ze geen hulp of advies nodig hebben.
Ik heb jarenlang af en aan in dating topics meegeschreven.
Uiteindelijk heb ik 3 jaar geleden m’n vriend ontmoet via een datingsite.
Ik had m’n vriend waarschijnlijk niet op een andere manier kunnen ontmoeten want we woonden zo’n 100 km bij elkaar vandaan.

Een goede vriendin van mij zat op Tinder. Zonder profielfoto ivm haar werk.
Haar vriend was toch nieuwsgierig naar de vrouw achter de profieltekst en ze zijn inmiddels 1,5 jaar samen.
Allebei 40+. Woonden ook op een uur rijden bij elkaar vandaan.

Maar bij een andere goede vriendin wil het niet lukken. De ene teleurstelling na de andere. Eigenlijk wat ik had tot 3 jaar geleden.
Het is soms lastig om de moed erin te houden en een (korte) dating pauze hielp mij dan altijd goed.
Nee, het beeld is natuurlijk wel wat vertekend, omdat men natuurlijk niet snel een topic zal aanmaken als het goed zal gaan. Maar dan nog vind ik het wel opvallend veel verhalen. Want je leest ook zelden tot nooit dat het ghosten een misverstand bleek te zijn ofzo, die verhalen hebben bijna nooit een happy end. En de dates in dit topic zouden toch ook net zo goed wel goed kunnen gaan, maar toch gaan ze bijna nooit goed, althans voor zolang ik nu hier meelees. Ik lees steeds dat er een paar dates zijn en dat het daarna stopt.
Ik vind dating apps niet echt bevorderlijk voor leuke sociale omgang. Alles moet meteen kloppen want anders *block*.
Netjes afronden of laten weten dat je toch geen klik (meer) voelt lijkt bijna een uitzondering.

M’n vriendin was na 3 dates erg enthousiast, terwijl hij van super enthousiast naar twijfelen ging.
Uiteindelijk zouden ze nog 1x afspreken om te kijken hoe of wat maar ze is na een kort bericht van hem geblokkeerd op allerlei kanalen.

Ik snap er zelf niks van en wist haar ook niet echt uit te leggen waarom iemand zo iets doet.
Wel zou ik het erger vinden als ze hierdoor het daten helemaal op zou geven want ze wil uiteindelijk het liefst een relatie.
Bij online daten vind ik vooral die normen en waarden zo ver te zoeken. Als ik heel eerlijk ben zou ik al klaar zijn met iemand die mensen zo asociaal behandelt. Iemand die het normaal vindt om te ghosten en te blokkeren hoepelt maar snel een end op. Dat is toch geen normaal volwassen gedrag?

Soms lees je dat zelfs na een half jaar relatie, hup overal geblokkeerd en weg. Daar kan ik gewoon echt niet bij, ik snap dat niet.

Ik denk wel dat je op een forum weinig succes verhalen leest, ook qua relaties staan alleen de probleemgevallen er tussen.

Zelf voor het eerst single sinds mijn tiener jaren,1,5 jaar inmiddels, voelt nog veel korter. En nog helemaal geen zin in daten of een relatie. Deels uiteraard door eerdere ervaringen, en deels doordat ik voor het eerste alleen rekening met mijzelf hoef te houden, wat heerlijk is. En ik nu ook veel stabieler ben, geen buien van iemand anders, niet aanpassen. Laat mij maar lekker :-D
Dina1980 schreef:
De verhouding vrouw-man op datingapps is ook volkomen zoek (30% vrouw 70% man).
Dit zou in het voordeel moeten zijn van vrouwen maar deze selecteren vooral dezelfde 15% van het mannenaanbod volgens verschillende studies naar online daten.
15% maar? Dus dan krijgt 85% van de mannen vrijwel nooit een date?
Dina1980 schreef:
02-12-2021 17:31
En dat klopt wel, pff ik heb het wel gehad met die dating apps. Ga gewoon lekker door met dat wat ik het beste kan, varen en thuis lekker de tgirl uithangen. Dan heb ik aandacht waar je U tegen zegt. Zoveel dat ik soms gewoon niet op welke site dan ook kom. Is soms gewoon niet leuk meer. Ik kan al niet eens fatsoenlijk op mijn vrouwelijke fb pagina komen zonder dat er weer iemand tegen mij aan begint te lullen.

Mijn mannelijke fb is dan weer de rust zelfe.
fietsen varen vrouwelijk doen
Dina1980 schreef:
02-12-2021 17:31

Sneu he Dina. Als mannen ook op First Dates zeggen helemaal klaar te zijn met dating apps of "dat het voor hun niet werkt" betekent dat dat ze nooit likes krijgen :| .
Pioen00 schreef:
02-12-2021 16:24
De verhouding vrouw-man op datingapps is ook volkomen zoek (30% vrouw 70% man).
Dit zou in het voordeel moeten zijn van vrouwen maar deze selecteren vooral dezelfde 15% van het mannenaanbod volgens verschillende studies naar online daten.

Meeste mannen liken op zich vrij ruimhartig maar zullen ook de meeste moeite in de 15% knapste vrouwen steken. Op dating sites zie je geen concurrentie terwijl je die op een feestje of in de kroeg wel ziet.
Ik ben blij dat ik mijn concurrentie niet zie, ik zou geen stap meer op Tinder durven te zetten vrees ik. Want er zitten echt een heleboel leuke, knappe en aantrekkelijke vrouwen op Tinder en andere datingapps.
wij slapen nooit.
Antoon69 schreef:
02-12-2021 20:33
Meeste mannen liken op zich vrij ruimhartig maar zullen ook de meeste moeite in de 15% knapste vrouwen steken. Op dating sites zie je geen concurrentie terwijl je die op een feestje of in de kroeg wel ziet.
Nou jongens mocht je nog niet genoeg date-complexen hebben, dan is er hier nog eentje: we zijn gewoonweg niet knap genoeg :')
wij slapen nooit.
Nou toch maar weer eens een app aangeslingerd na de discussie hier🤣 Moet zeggen, best leuke types!

Maar kost wel weer veel tijd ofzo. En voelt zo statisch, moet echt m'n best doen een beetje enthousiast te zijn.

Maar als de cijfers kloppen, dan zouden vrouwen toch ruim in het voordeel moeten zijn? :yes:
alongwiththesunshine schreef:
02-12-2021 22:07
Nou jongens mocht je nog niet genoeg date-complexen hebben, dan is er hier nog eentje: we zijn gewoonweg niet knap genoeg :')

Slaat dit op wat ik zeg? Begrijp 'm eerlijk gezegd niet..
Mikiniki schreef:
02-12-2021 22:21
Nou toch maar weer eens een app aangeslingerd na de discussie hier🤣 Moet zeggen, best leuke types!

Maar kost wel weer veel tijd ofzo. En voelt zo statisch, moet echt m'n best doen een beetje enthousiast te zijn.

Maar als de cijfers kloppen, dan zouden vrouwen toch ruim in het voordeel moeten zijn? :yes:

Zolang je dan in je eigen "league" liket wel lijkt mij. Ik deed het vroeger zelf ook altijd, alleen de knapste vrouwen mailen. Tja.. :blauwoog:
Geloof dat dat wel aardig goed gaat. Tenminste ik vind mezelf geen supermodel maar wel gewoon een leuke voldoende :loveit:
En zie ook wel gewoon leuke matches. Ga ik dan goed (jij als ervaring expert)?🤣

Maar vertel, hoe liep die tactiek af, concurrentie gewonnen?
Ik snap het niet helemaal. Dus 'alle' vrouwen liken 15% van de mannen, en die mannen liken op hun beurt weer slechts 15% van die vrouwen, omdat ze alleen de knapste vrouwen van die 'alle' vrouwen liken? Dus onder de streep krijgen van beide groepen 85% geen likes?
Mikiniki schreef:
02-12-2021 22:35
Geloof dat dat wel aardig goed gaat. Tenminste ik vind mezelf geen supermodel maar wel gewoon een leuke voldoende :loveit:
En zie ook wel gewoon leuke matches. Ga ik dan goed (jij als ervaring expert)?🤣

Maar vertel, hoe liep die tactiek af, concurrentie gewonnen?

Mijn eerste week op Lexa (20 jaar geleden) was wel een lesje nederigheid maar na een tijdje leerde ik het spelletje wel meespelen. Maar het viel me toen pas op hoezeer ik altijd in een bubbel geleefd had. Ineens kwam ik vrouwen tegen die ik anders nooit tegen zou zijn gekomen. Buiten je uitgaans-, studie-, werk- of muziekbubbel. Toen ben ik meteen 15 jaar bij mijn 3de date gebleven. Nier erg avontuurlijk dus en daarna nooit meer op internet gedate.. Van concurrentie heb ik nooit iets gezien maar die was er natuurlijk wel. En ook veel die heel goed in het spelletje waren.
Dina1980 schreef:
02-12-2021 22:35
Ik snap het niet helemaal. Dus 'alle' vrouwen liken 15% van de mannen, en die mannen liken op hun beurt weer slechts 15% van die vrouwen, omdat ze alleen de knapste vrouwen van die 'alle' vrouwen liken? Dus onder de streep krijgen van beide groepen 85% geen likes?

Nou ja 85% van de mannen liket 85% van alle vrouwen volgens mij (dat zijn dus miljoenen likes). 85% van de vrouwen liket 5% van de mannen. Maar die 5% zit weer niet bij die 85% van de mannen (denk ik). En het zou me niks verbazen als die 5% makkelijk met 15% van hun likes ook op date gaan. En dat zijn er dus nog steeds behoorlijk veel (te veel lijkt mij), met veel teleurstellingen bij vrouwen als gevolg want die dachten uit alle likes die ze kregen de leukste uitgezocht te hebben. Maar de kans dat dat slaagt is erg klein want door al die andere likes zijn ze enorm selectief geworden met een soort tunnelvisie als gevolg?
Maar dat verklaart dan weer niet de vele verhalen en topics hier van de vrouwen die door de mannen geghost of op een andere manier gekwetst worden. Als de vrouwen zo selectief zijn, waarom zijn er dan zoveel topics van vrouwen die heel onzeker en verdrietig zijn omdat de man niets meer laat weten en zijn er veel schrijvers die met hun meedenken wat ze het beste kan doen en meeleven en veel herkenning vinden? Dat geeft niet de indruk dat de meeste regie bij de vrouwen ligt. Dat geeft eerder de indruk dat het toch wel gelijkwaardig zou zijn. Terwijl wat je zegt over die percentages ook heel logisch lijkt, dat vrouwen toch wel meer te kiezen zouden hebben, want dat heb ik inderdaad ook gezien in First Dates, de mannen zeiden daar ook veel vaker 'ja' na de date, terwijl de vrouwen dat echt alleen deden als ze het een supergoede date vonden, wat ze het niet snel leken te vinden.
Je kunt als vrouw op tinder niet allemaal likes gaan terug geven want dan kom je om in de berichten. Dus je moet selectief zijn in wie je antwoordt, en misschien zou je het liefst zelf iemand uitkiezen. Die paar likes die je besluit te geven geef je dan aan die paar die je positief opvallen, niet beseffende dat dat dezelfde mannen zijn die de andere vrouwen ook liken. Maar antwoord krijg je toch wel en misschien komt het ook nog wel tot een date (zo zijn de meeste mannen wel). Maar die man wil (en gaat) die andere vrouwen die hem geliked hebben ook ontmoeten en als vrouw wordt je dan inwisselbaar denk ik. De beste kans heb je denk ik als je iemand erg leuk vindt terwijl er eigenlijk bijna niemand anders is die diegene leuk vindt.
Dina1980 schreef:
03-12-2021 00:38
Maar dat verklaart dan weer niet de vele verhalen en topics hier van de vrouwen die door de mannen geghost of op een andere manier gekwetst worden. Als de vrouwen zo selectief zijn, waarom zijn er dan zoveel topics van vrouwen die heel onzeker en verdrietig zijn omdat de man niets meer laat weten en zijn er veel schrijvers die met hun meedenken wat ze het beste kan doen en meeleven en veel herkenning vinden? Dat geeft niet de indruk dat de meeste regie bij de vrouwen ligt. Dat geeft eerder de indruk dat het toch wel gelijkwaardig zou zijn. Terwijl wat je zegt over die percentages ook heel logisch lijkt, dat vrouwen toch wel meer te kiezen zouden hebben, want dat heb ik inderdaad ook gezien in First Dates, de mannen zeiden daar ook veel vaker 'ja' na de date, terwijl de vrouwen dat echt alleen deden als ze het een supergoede date vonden, wat ze het niet snel leken te vinden.
Vrouwen kunnen anders ook wat van ghosten, nog vlak voor de date afspraakjes afzeggen etc,etc. Dus wat dat betreft is dat gelijkwaardig heb ik het idee. Wel moet je als de gewone man een opvallend creatief profiel hebben terwijl dames vaak weg komen met een paar simpele foto's
Zeker, ik bedoelde ook niet te zeggen dat alleen mannen dat doen. Ik vroeg het me alleen af hoe dat zat vanuit de stelling vanuit die procentuele verhoudingen in verhouding tot de verhalen die ik lees. Ik vind het sowieso erg interessant om te proberen te begrijpen hoe het dating gebeuren in elkaar zit, wie waarom met wie date, waarom het zo vaak mis lijkt te gaan, waarom er zoveel mensen ghosten, slowfaden, smoezen gebruiken, indirect zijn, hoe de percentages werken, enzovoorts.
Dina1980 schreef:
03-12-2021 11:51
Zeker, ik bedoelde ook niet te zeggen dat alleen mannen dat doen. Ik vroeg het me alleen af hoe dat zat vanuit de stelling vanuit die procentuele verhoudingen in verhouding tot de verhalen die ik lees. Ik vind het sowieso erg interessant om te proberen te begrijpen hoe het dating gebeuren in elkaar zit, wie waarom met wie date, waarom het zo vaak mis lijkt te gaan, waarom er zoveel mensen ghosten, slowfaden, smoezen gebruiken, indirect zijn, hoe de percentages werken, enzovoorts.
Ja dat vind ik ook interessant en probeer het ook al een tijdje te begrijpen. En mede daardoor hier terecht gekomen. Maar het lijkt een onmogelijke opgave en je moet het denk ik ook niet willen. En in reallife lijkt het ook allemaal bijna niet meer te lukken, al ken ik wel succesverhalen van mensen die elkaar online ontmoet hebben. Op drankjedoen.nl heb ik trouwens het idee dat het allemaal wat minder vrijblijvend is. Meer persoonlijke oprechte aandacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven