Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

31-05-2021 22:18 3776 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan voor deel 9...🥰

Daten of niet daten...dat is de vraag...
Swipe links of rechts...

We houden het vaag 😎

Schrijf gezellig mee ⌨️
julia_20 wijzigde dit bericht op 20-06-2021 12:14
0.00% gewijzigd
Mimali schreef:
05-02-2022 09:09
Daar zou ik ook niks mee kunnen idd..
Want wat moet je nu terug zeggen?
Ga je nog wel iets sturen?

Ik heb gisteren lang met een vriendin gebeld en dat was wel even fijn, al staat zij er heel anders (negatiever) in dan ik in het hele dating gebeuren maar lucht toch op..
Ze heeft niet zoveel vertrouwen in tinder e. d. maar is zelf ook niet zoekende dus dat scheelt wellicht.
Ik geloof bijv dat die date wel echt oprecht met me was, zij zegt is toch raar dat hij ineens afhaakt..

Was dit op Tinder of andere app?
Het is gek dat hij ineens afhaakt inderdaad, maar waarschijnlijk was hij in eerste instantie oprecht geïnteresseerd. Uiteindelijk blijft het digitaal contact, waarbij er waarschijnlijk ook meerdere andere gesprekken lopen op dating apps en de aandacht snel is verschoven. Dat is ook het vervelende van online, je kan veel met elkaar appen maar uiteindelijk voelt het soms als een wegwerpcultuur. Als het iemand niet meer aanstaat of verveelt in het gesprek voor wat voor reden dan ook, dan is het gemakkelijk om het weer te laten vallen. Er is tenslotte niet veel geïnvesteerd, behalve wat dagen appen.

Maar zuur voelt het wel, ook ik kan mij best snel hechten als er een leuk gesprek is en de foto’s staan mij aan. Dan ga je toch bepaald plaatje in je hoofd creëren, ook wel luchtkastelen bouwen genoemd. Je teleurstelling is zeker terecht, maar denk dat je moet uitkijken of niet teveel in te blijven hangen. Het zal zelfs nog wel vaker gebeuren vrees ik..
Verder heb ik voor eind maart weer een stedentripje in m’n eentje geboekt. Kijk ernaar uit! Weer lekker even naar andere omgeving en nieuwe plekken ontdekken
Vivi3338 schreef:
05-02-2022 15:08
Het is gek dat hij ineens afhaakt inderdaad, maar waarschijnlijk was hij in eerste instantie oprecht geïnteresseerd. Uiteindelijk blijft het digitaal contact, waarbij er waarschijnlijk ook meerdere andere gesprekken lopen op dating apps en de aandacht snel is verschoven. Dat is ook het vervelende van online, je kan veel met elkaar appen maar uiteindelijk voelt het soms als een wegwerpcultuur. Als het iemand niet meer aanstaat of verveelt in het gesprek voor wat voor reden dan ook, dan is het gemakkelijk om het weer te laten vallen. Er is tenslotte niet veel geïnvesteerd, behalve wat dagen appen.

Maar zuur voelt het wel, ook ik kan mij best snel hechten als er een leuk gesprek is en de foto’s staan mij aan. Dan ga je toch bepaald plaatje in je hoofd creëren, ook wel luchtkastelen bouwen genoemd. Je teleurstelling is zeker terecht, maar denk dat je moet uitkijken of niet teveel in te blijven hangen. Het zal zelfs nog wel vaker gebeuren vrees ik..
Ja dat is het, in mijn hoofd ben ik vaak al tien stappen verder en dan val je dus in een gat als het stopt..
En vooral nu dacht ik, als hij geen corona had gekregen hadden we de date al gehad voordat hij ging twijfelen.. Tenminste daar ga ik even vanuit. Heb het al een paar keer eerder gehad maar dan hoorde ik niks meer en dan overheerste de boosheid zeg maar..
Voel me vandaag wat beter, berg geluncht met een vriendin, rondje gelopen en even gewinkeld.. 2 truitjes gekocht dus weer even blij..
Vivi3338 schreef:
05-02-2022 15:10
Verder heb ik voor eind maart weer een stedentripje in m’n eentje geboekt. Kijk ernaar uit! Weer lekker even naar andere omgeving en nieuwe plekken ontdekken
Dat vind ik dus echt superknap dat je dat doet in je eentje..
Wat ga je heen?
Mimali schreef:
05-02-2022 15:18
Ja dat is het, in mijn hoofd ben ik vaak al tien stappen verder en dan val je dus in een gat als het stopt..
En vooral nu dacht ik, als hij geen corona had gekregen hadden we de date al gehad voordat hij ging twijfelen.. Tenminste daar ga ik even vanuit. Heb het al een paar keer eerder gehad maar dan hoorde ik niks meer en dan overheerste de boosheid zeg maar..
Voel me vandaag wat beter, berg geluncht met een vriendin, rondje gelopen en even gewinkeld.. 2 truitjes gekocht dus weer even blij..

Waardoor komt het dat je vaak al 10 stappen verder bent als het contact nog zo pril is?
wij slapen nooit.
Enthousiasme denk ik als het appen lekker loopt en we raakvlakken hebben en over alles en niks kunnen praten..
En al snel een date hebben afgesproken, zoals in dit geval. Ik hou ervan als een man lekker doorpakt en niet afwachtend is..
Wat Vivi ook zei, een plaatje in je hoofd creëeren..
Mimali schreef:
05-02-2022 16:44
Enthousiasme denk ik als het appen lekker loopt en we raakvlakken hebben en over alles en niks kunnen praten..
En al snel een date hebben afgesproken, zoals in dit geval. Ik hou ervan als een man lekker doorpakt en niet afwachtend is..
Door deze ervaring leer je dat leuk online contact eigenlijk niets voorstelt, opeens kan verdwijnen of er geen klik kan zijn bij het daten en het dus geen zin heeft al door te denken over de toekomst.
Ja ik weet het maar dat gebeurt gewoon in hoofd..
Is tot nu toe niet gelukt om dat tegen te houden..
@Mimali, ook al had hij geen Corona gekregen en had de date wel doorgegaan, dat had dat nog geen garantie geweest dat het dan gelijk succesvol had geweest. Zoals Attra zegt, ook tijdens daten kan de klik er niet zijn. Daarom is het zeker belangrijk om dingen wat meer nuchter te bekijken, maar teleurstelling blijft gewoon rot uiteraard! Gelukkig heb je zo te horen wel een leuke dag achter de rug!

En ik heb een tripje naar Rome geboekt, veel zin in :) Hopelijk valt het qua toeristen beetje mee eind maart. Heb al aantal reizen en korte tripjes alleen gemaakt, vaak ontmoet je wel snel mensen en ben je nooit echt alleen. In avond alleen uiteten is soms nog wel een dingetje, maar meestal neem ik dan een boek mee. Het is een aanrader om keer te doen!
Daar ben ik me van bewust hoor en ergens ben ik ook blij dat hij de twijfel heeft uitgesproken en niet toch op date is gegaan.
Wat ik wel vervelend vind dat het hele proces steeds weer opnieuw begint.. Swipen tot je een ons weegt, matchen, als je geluk hebt kletsen, je weer openstellen enz

Oh Rome is echt geweldig! Daar ga je geen spijt van krijgen..
Ga je echt helemaal alleen of groepsreis?
Mimali schreef:
05-02-2022 16:44

Ja oke, enthousiasme met appcontact herken ik wel. De volgende stappen die je in je hoofd creëert, wat houden die in dan? Relatie, samenwonen/huis kopen/verhuizen, trouwen? Ik noem maar iets. Ik kan me wel indenken dat als dat het doel is, de focus van het daten daar ook op komt te liggen i.p.v. iemand ontmoeten, nog eens afspreken, nog een keer, verder leren kennen, dingen ondernemen, blijven slapen bij elkaar, vrienden/familie leren kennen, evt. kinderen leren kennen etc.
wij slapen nooit.
Gewoon beetje fantaseren over leuke dingen doen met elkaar, elkaar beter leren kennen, en ook het intieme gedeelte , je ei kwijt kunnen, een knuffel als je dat nodig hebt enz...echt een aanvulling dus.
Zeker geen huisje boompje beestje..

Maar heb maar weinig matches dus ik denk dat ik daardoor ook sneller te hard ga in mijn hoofd.
Mimali schreef:
05-02-2022 18:32
Daar ben ik me van bewust hoor en ergens ben ik ook blij dat hij de twijfel heeft uitgesproken en niet toch op date is gegaan.
Wat ik wel vervelend vind dat het hele proces steeds weer opnieuw begint.. Swipen tot je een ons weegt, matchen, als je geluk hebt kletsen, je weer openstellen enz

Oh Rome is echt geweldig! Daar ga je geen spijt van krijgen..
Ga je echt helemaal alleen of groepsreis?
Ja het is een vermoeiend proces.. Ik heb het al aantal keer meegemaakt en het zal nooit wennen. Maar goed, proberen de hoop erin te houden!

En ga helemaal alleen, zelf vliegticket geboekt en gaan. Soms boek ik wel eens van die dagtripjes met kleine groep, dan ontmoet je wel wat mensen. Maar plan m’n dagen meestal wel aardig vol met musea, shoppen, goede restaurants dus vermaak me wel :)
Ja alleen blijven vind ik geen optie dus pak het wel weer op..aanhouder wint zullen we maar denken..

In Rome ga je je zeker niet vervelen,zoveel te zien..
Ik ben vorig jaar ook alleen beginnen reizen, een korte trip gedaan en op reis geweest, was heerlijk!
Op restaurant neem ik ook een boek mee, naar het ontbijt in het hotel mijn iPad om de krant te lezen.

Rome is prachtig! Geniet er van.
attraverso wijzigde dit bericht op 05-02-2022 22:11
1.05% gewijzigd
In afgelopen delen over dit topic is weleens eerder de vraag naar voren gekomen wat er dan precies zo erg is aan het geen relatie hebben. Wat iemand dan precies mist wat je niet bij vrienden/familie (mits die er zijn) kunt halen, buiten seks om en of een relatie méér voldoening geeft dan een diepgaande vriendschap en/of het niet te maken kan hebben met het niet alleen kunnen zijn.

Het staat er wat cru, dat geef ik toe en ik heb mijn portie (mislukte) dates ook echt wel gehad, soms waarvan ik ook dacht, goh wat jammer dat er geen vervolg in zat. In het 21 jaar single zijn, heb ik een aantal langer durende fwb's gehad (resp. 4 en 3 jaar), one-night-stands en een halfslachtige poging tot een relatie. Alles bij elkaar genomen en erop terugkijkend (ben ook 50 ondertussen), vind ik mezelf gewoon niet meer geschikt om een relatie aan te gaan, teveel op mezelf en mijn eigen bedoening ingespeeld. Wat ik eerder aangaf dat zoon dit weekend met vrienden weg is? Ik moet er niet aan denken om dan met een (hypothetisch dan) nieuwe vriend het weekend door te brengen, zou me té beperkt in mijn ruimte (BBB-zones: bed, bank, badkamer) voelen. Ik zou een avond/nacht/ochtend al teveel vinden ondertussen, laat staan een heel weekend.

Wat ook meespeelt is dat ik vriendschappen heb die al dateren vanaf de basisschool/middelbare school. Qua intimiteit en er voor elkaar zijn, kan daar geen nieuwe partner 'tegenop' als het gaat om dingen delen, knuffels krijgen etc. In die 30/40 jaar vriendschap hebben we relaties/relatieproblemen van elkaar meegemaakt, verlies ervaren, kinderen zijn geboren, scheidingen meegemaakt, vakanties met elkaar doorgebracht, moeilijke fases in elkaars leven of op het werk met elkaar gedeeld. Dat gaat zoveel verder en diepgaander dan dat ik dat ooit (nog) met een nieuwe relatie zou kunnen hebben/ervaren. Misschien daarom ook dat ik het niet hebben van een partner/relatie ook totaal niet mis.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 05-02-2022 20:34
0.88% gewijzigd
wij slapen nooit.
Dit is bijna het standaardverhaal dat ik van single vrouwen van mijn leeftijd hoor ITP. Typisch vind ik altijd dat onder vrouwen het alleen-zijn als 'sterk' wordt beschouwd, terwijl dat onder mannen eerder als sukkelig/mislukt/sneu wordt gezien.

Zeg je dat dan ook tegen je zoon dat jij er niet aan moet denken om met een geliefde een weekend samen te zijn?
Antoon69 schreef:
05-02-2022 20:34
Dit is bijna het standaardverhaal dat ik van single vrouwen van mijn leeftijd hoor ITP. Typisch vind ik altijd dat onder vrouwen het alleen-zijn als 'sterk' wordt beschouwd, terwijl dat onder mannen eerder als sukkelig/mislukt/sneu wordt gezien.

Zeg je dat dan ook tegen je zoon dat jij er niet aan moet denken om met een geliefde een weekend samen te zijn?

Ja, zoon is ondertussen op een leeftijd dat we idd relaties bespreken en ook hoe ik daar in sta en wat daar mijn achterliggende redenen voor zijn (geweest). Daar zijn we heel open over, we halen samen soms hele nachten door qua gesprekken, erg gezellig kan ik je zeggen. Ook hoe hij er zelf tegenaan kijkt en bij zijn vrienden heeft mee kunnen kijken hoe dat is gegaan. Ik zal er gerust een rol in mee hebben gespeeld alleen is mijn ervaring/mening ondertussen niet meer de enige die hij heeft meegekregen en hij vormt zijn mening ook zelf (uiteraard) ondertussen. Hij is bijna 21, tijd genoeg nog om iets vasts aan te gaan. Dát geef ik hem wel mee.

Tjsa, en waarom een single man als sneu wordt gezien: dat zal meerdere factoren hebben, ik zou echter niet weten wat dat dan zou moeten zijn als een vrouw even zo lang(er) single is. Wat maakt het haar dan. Ook sneu? Het zal wel denk ik dan, hoewel de tendens toch wel is dat er dan 'iets mis met je is' of 'je bent de juiste nog niet tegengekomen'. Beiden hoeft niet eens. Sommige deksels passen, sommigen klemmen en sommigen passen gewoon niet.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
05-02-2022 20:59
...
Tjsa, en waarom een single man als sneu wordt gezien: dat zal meerdere factoren hebben, ik zou echter niet weten wat dat dan zou moeten zijn als een vrouw even zo lang(er) single is. Wat maakt het haar dan. Ook sneu? Het zal wel denk ik dan, hoewel de tendens toch wel is dat er dan 'iets mis met je is' of 'je bent de juiste nog niet tegengekomen'. Beiden hoeft niet eens. Sommige deksels passen, sommigen klemmen en sommigen passen gewoon niet.

Ik bedoel vooral het verschil tussen hoe mannen en hoe vrouwen een lang vrijgezelle seksegenoot beschouwen. Ik krijg de indruk dat jij jezelf vooral 'sterk' vindt omdat je nooit meer een partner hebt gehad en dat je indirect Mimali verwijt 'niet alleen te kunnen zijn' terwijl ze dat al 7 jaar is. Maar misschien vergis ik me.
Antoon69 schreef:
05-02-2022 21:34
Ik bedoel vooral het verschil tussen hoe mannen en hoe vrouwen een lang vrijgezelle seksegenoot beschouwen. Ik krijg de indruk dat jij jezelf vooral 'sterk' vindt omdat je nooit meer een partner hebt gehad en dat je indirect Mimali verwijt 'niet alleen te kunnen zijn' terwijl ze dat al 7 jaar is.

Zo was het zeer zeker niet bedoeld en de post was ook een op zichzelf staande post, niet naar iemand in het bijzonder, anders had ik wel gequotete. Wel een reflectie op voorgaande edities van dit topic waarin dit soort vragen eerder naar voren zijn gekomen, o.a. idd wil je een relatie om de relatie, bijv. vanwege niet goed alleen kunnen zijn. En ja, dan kan daten keer op keer op een teleurstelling uitlopen. Geen onterechte vraag vind ik.

Wat de relatie tot mijn 'sterk' zijn, omdat ik geen relatie heb en het Mimali indirect zou verwijten dat zij niet alleen zou kunnen zijn, ontgaat me. Jij maakt het nu persoonlijk, ik spreek over vrouw en niet over Mimali. Echt, als dat alles is wat je uit mijn laatste 2 posts hebt gehaald, vat je het bijzonder slecht samen vind ik.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 05-02-2022 22:31
3.56% gewijzigd
wij slapen nooit.
Voor mij ligt het iets anders omdat ik eind 20 ben en graag met iemand wat wil opbouwen (inclusief gezin etc). Wellicht voel ik daarom ook soms wel een druk om te daten en actief te blijven ‘zoeken’, maar dat is iets wat ik mezelf op leg. Gelukkig vind ik daten niet altijd vervelend en leuk om nieuwe mensen te leren kennen, het proces is soms wel vermoeiend. Ben er wel aantoe kom wat rust te vinden, met iemand samen en niet meer die pieken en dalen.
iceteapeach schreef:
05-02-2022 22:20
....
Wat de relatie tot mijn 'sterk' zijn, omdat ik geen relatie heb en het Mimali indirect zou verwijten dat zij niet alleen zou kunnen zijn, ontgaat me. Jij maakt het nu persoonlijk, ik spreek over vrouw en niet over Mimali. Echt, als dat alles is wat je uit mijn laatste 2 posts hebt gehaald, vat je het bijzonder slecht samen vind ik.

Veel anders lees ik er eigenlijk niet in. Ik trek me dit ook persoonlijk aan omdat ik wel de behoefte heb aan een partner/relatie. Niet met willekeurig wie, maar wel omdat ik met partner gelukkiger ben en ik zelf een leuke partner voor iemand anders kan en wil zijn. En ik heb ook vrienden uit de kleuterschool en kinderen. Een partner is voor mij een heel andere behoefte.
Vivi3338 schreef:
05-02-2022 22:21
Voor mij ligt het iets anders omdat ik eind 20 ben en graag met iemand wat wil opbouwen (inclusief gezin etc). Wellicht voel ik daarom ook soms wel een druk om te daten en actief te blijven ‘zoeken’, maar dat is iets wat ik mezelf op leg. Gelukkig vind ik daten niet altijd vervelend en leuk om nieuwe mensen te leren kennen, het proces is soms wel vermoeiend. Ben er wel aantoe kom wat rust te vinden, met iemand samen en niet meer die pieken en dalen.

Je hoeft jezelf hier echt niet te verantwoorden hoor :) .
Ik voelde me niet aangesproken hoor juist om het feit dat ik best alleen kan zijn, alleen ik wil het niet..
Ik wil juist dat maatje, die geliefde en iemand waar ik lekker tegenaan kan hangen.. Zoals ik al eerder zei, als aanvulling op mijn leven, niet als invulling..
Maar soms overvalt me het alleen zijn zo dat het eenzaamheid word, en dat is geen fijn gevoel.
Misschien dat dat een beetje wanhopig overkomt, maar dat probeer ik niet te zijn..
Vivi3338 schreef:
05-02-2022 22:21

Dat kan ik me indenken Vivi. In het algemeen denk ik wel, zeker met de komst van het online daten destijds, het vluchtige daarvan ook, zeker de afgelopen jaren, het veld van het leren kennen van mensen daardoor wel groter is geworden, alleen dat men ook even zo snel weer doorzoekt, i.p.v. iets meer tijd te nemen om iemand echt beter te leren kennen. Of men verdwijnt van de radar, ook zo'n raar iets.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven