Singles unite, vierde editie 2021 deel 9
zaterdag 2 april 2022 om 17:54
Ik vind dat er op Bumble wel heel weinig aanbod is..Ligt er ook aan waar je woont wellicht..hebeenvraag schreef: ↑02-04-2022 08:20Ik zit sinds kort op Bumble, nadat ik jaren eigenlijk alleen maar gebruik heb gemaakt van Tinder. En ik ben echt enorm verrast in positieve zin.
Waar ik op tinder voor mijn gevoel altijd maar heel oppervlakkig matches aan het ''verzamelen'' was en er zelden tot nooit gesprekken ontstonden, typ ik me nu (als ik wil) helemaal suf. Ik ben dan wel een man, en vrouwen moeten hier het gesprek openen (dat kan de man niet).
Dat brengt automatisch wel mee dat de vrouwen die je spreekt toch automatisch al degenen zijn die meer assertief in de wedstrijd zitten dus misschien is de ervaring voor vrouwen toch minder (dat ze vaak geen antwoord krijgen ofzo), maar ik ben tot dusver erg positief.
zaterdag 2 april 2022 om 21:59
Dolendedertiger schreef: ↑02-04-2022 09:51Dat is het concept inderdaad ik vond het de eerste keer ook eng maar als je daar eenmaal doorbent is het leuk, ontspannend krijg je er energie van en is het efficiënt. Zie het gewoon als een avondje kroeg waar je ook vaak korte gesprekjes heb met iedereen en alles. Iedereen klaagt over de datingapps en wat een goede app is is er eindelijk een tof concept maar gaat er nog niemand op omdat ze het eng vinden, ja dan weet ik het ook niet meer hoor![]()
Mwoah, videobellen vind ik niet eng, gezien het vele thuiswerken en de daarmee gepaard gaande video-overleggen de afgelopen paar jaar. Ik heb dan geen zin erin/puf meer, om dat ook nog eens in privétijd te doen. Voor mij geldt dan niet meer dat ik er door ontspan of energie van krijg en daar zal ik niet de enige in zijn.
Qua efficient: ja dat geloof ik wel. Je hoeft de deur niet uit

wij slapen nooit.

zondag 3 april 2022 om 04:57
Ga jij misschien de zesde worden dan? Ik vind het wel iets voor jou. Anders geven wij van het topic jou op op voor FDs? Als iemand een leuke date verdient ben jij het!
zondag 3 april 2022 om 10:07
Nee oke dan snap ik het in dat geval,ja en hier weet je bijna zeker dat iedereen met hetzelfde doel er zit. Nou kreeg net een mail dat ze een skipfunctie hebben toegevoegd de ik ben benieuwd hoe vaak ik vanavond geskipt wordticeteapeach schreef: ↑02-04-2022 21:59Mwoah, videobellen vind ik niet eng, gezien het vele thuiswerken en de daarmee gepaard gaande video-overleggen de afgelopen paar jaar. Ik heb dan geen zin erin/puf meer, om dat ook nog eens in privétijd te doen. Voor mij geldt dan niet meer dat ik er door ontspan of energie van krijg en daar zal ik niet de enige in zijn.
Qua efficient: ja dat geloof ik wel. Je hoeft de deur niet uit![]()
zondag 3 april 2022 om 10:48
dinsdag 5 april 2022 om 17:21
Dat zijn vaak de beste juist valt mij vaak op
jezelf niet te serieus nemen.
Vind het op Bumble trouwens wel écht lastig. Ik zit er nog niet zo lang op, en in de eerste dagen word je natuurlijk best wel (door het algoritme) op de voorste rij gezet. Het is echt niet dat ik iedereen naar rechts swipe, maar je hebt toch al snel enkele tientallen matches.
En omdat op bumble vrouwen het gesprek moeten starten, heb ik ook relatief veel gesprekken lopen. Waar me op Tinder altijd opviel dat mensen redelijk snel genoegen ermee namen als een gesprek eindigde (als je het gesprek uberhaupt al op start kreeg), is dit op bumble echt wel anders.
Je wilt mensen toch een antwoord geven, maar je kan (en wil) ook geen 10 of meer gesprekken onderhouden. Bij mij loopt het er dan in de praktijk vaak op uit dat gesprekken die op zich wel leuk zijn maar ook niet écht bovengemiddeld interessant, na een dag uitdoven. Maar wat ik op deze app mee maak is dat mensen je dan toch nog twee/drie keer een bericht sturen. ''Hee ben je er nog'' na 24 uur. 48 uur later : goedemorgen, poging 2.
Dit vind ik wel echt lastig. Niet dat ik denk dat mensen er nachten lang wakker van liggen, maar zomaar iemand unmatchen vind ik erg bot/arrogant over komen. Iemand helemaal gaan uitleggen dat je te druk bent voor het ondehouden van 10 gesprekken vind ik ook een stom antwoord. Dus kies ik er gewoon voor om niet meer te reageren.... Wat is nou de beste oplossing hiervoor?

Vind het op Bumble trouwens wel écht lastig. Ik zit er nog niet zo lang op, en in de eerste dagen word je natuurlijk best wel (door het algoritme) op de voorste rij gezet. Het is echt niet dat ik iedereen naar rechts swipe, maar je hebt toch al snel enkele tientallen matches.
En omdat op bumble vrouwen het gesprek moeten starten, heb ik ook relatief veel gesprekken lopen. Waar me op Tinder altijd opviel dat mensen redelijk snel genoegen ermee namen als een gesprek eindigde (als je het gesprek uberhaupt al op start kreeg), is dit op bumble echt wel anders.
Je wilt mensen toch een antwoord geven, maar je kan (en wil) ook geen 10 of meer gesprekken onderhouden. Bij mij loopt het er dan in de praktijk vaak op uit dat gesprekken die op zich wel leuk zijn maar ook niet écht bovengemiddeld interessant, na een dag uitdoven. Maar wat ik op deze app mee maak is dat mensen je dan toch nog twee/drie keer een bericht sturen. ''Hee ben je er nog'' na 24 uur. 48 uur later : goedemorgen, poging 2.
Dit vind ik wel echt lastig. Niet dat ik denk dat mensen er nachten lang wakker van liggen, maar zomaar iemand unmatchen vind ik erg bot/arrogant over komen. Iemand helemaal gaan uitleggen dat je te druk bent voor het ondehouden van 10 gesprekken vind ik ook een stom antwoord. Dus kies ik er gewoon voor om niet meer te reageren.... Wat is nou de beste oplossing hiervoor?
dinsdag 5 april 2022 om 18:00
Meestal merk je vanzelf wel welke gesprekjes en personen je aandacht meer gaan trekken en daar leg ik dan iets meer focus op. En dan is het gewoon het beste om even te stoppen met swipen/matches verzamelen en daadwerkelijk af te spreken. Want dan kan je pas echt stappen gaan maken, afgelopen tijd veel leuke gesprekken gehad maar nul chemie of aantrekking in echt uiteindelijk. Dus ja, minder gesprekken tegelijk aangaan en sneller afspreken.
dinsdag 5 april 2022 om 19:04
dinsdag 5 april 2022 om 19:13
Ja dat zal de eeuwige discussie blijven wat de beste oplossing is. Afgelopen zondag was er dus die skipfunctie bij drankjedoen.nl dat vind ik ook best lullig om die te gebruiken, bij mij was die 1 keer gebruikt. Unmatchen als er al dagen/weken niks meer gezegd is kan ik begrijpen.hebeenvraag schreef: ↑05-04-2022 17:21Dat zijn vaak de beste juist valt mij vaak opjezelf niet te serieus nemen.
dinsdag 5 april 2022 om 19:33
Gewoon een berichtje copy pasten naar al die gesprekken omdat je al genoeg matches is lijkt me niet lastig toch? Verdoe je hun tijd niet meer en weten ze waar ze aan toe zijn, en jij hoeft niet meer zo te twijfelen wat je nou eens zou doen met hun.hebeenvraag schreef: ↑05-04-2022 17:21Dat zijn vaak de beste juist valt mij vaak opjezelf niet te serieus nemen.
dinsdag 5 april 2022 om 19:34
Precies ja. Niet verder swipen als je al een aantal leuke gesprekken hebt lopen en meer de diepte in met je huidige matches. Maar als ik je zo lees, @hebeenvraag, lijkt het alsof je het erg lastig vindt om de stap naar daten te zetten. Want 2000(!) matches op Tinder die allemaal afhaken of niet leuk voor je zijn om mee te daten lijkt me ERG onwaarschijnlijk.Vivi3338 schreef: ↑05-04-2022 18:00Meestal merk je vanzelf wel welke gesprekjes en personen je aandacht meer gaan trekken en daar leg ik dan iets meer focus op. En dan is het gewoon het beste om even te stoppen met swipen/matches verzamelen en daadwerkelijk af te spreken. Want dan kan je pas echt stappen gaan maken, afgelopen tijd veel leuke gesprekken gehad maar nul chemie of aantrekking in echt uiteindelijk. Dus ja, minder gesprekken tegelijk aangaan en sneller afspreken.
wij slapen nooit.
dinsdag 5 april 2022 om 19:42
En dit ook. Als je zonodig een goed mens wil zijn, dan moet je dat ook laten blijken.Bedsermoen schreef: ↑05-04-2022 19:33Gewoon een berichtje copy pasten naar al die gesprekken omdat je al genoeg matches is lijkt me niet lastig toch? Verdoe je hun tijd niet meer en weten ze waar ze aan toe zijn, en jij hoeft niet meer zo te twijfelen wat je nou eens zou doen met hun.
wij slapen nooit.

dinsdag 5 april 2022 om 19:55
"Skip-functie"? Is dat een soort Eject knop waarna je meteen iemand anders krijgt?Dolendedertiger schreef: ↑05-04-2022 19:13Ja dat zal de eeuwige discussie blijven wat de beste oplossing is. Afgelopen zondag was er dus die skipfunctie bij drankjedoen.nl dat vind ik ook best lullig om die te gebruiken, bij mij was die 1 keer gebruikt. Unmatchen als er al dagen/weken niks meer gezegd is kan ik begrijpen.
Net als bijde Graham Norton show

dinsdag 5 april 2022 om 23:15
alongwiththesunshine schreef: ↑05-04-2022 20:59Kijk hoe schattig deze kat is trouwens die ik laatst tegenkwam op Tinder. Sorry dat ik deze kat expose maar ik vond hem echt te leuk. Full of joy.
Zo kijken ze hier ook als ik per ongeluk op hun staart ga staan hoor

dinsdag 5 april 2022 om 23:26

dinsdag 5 april 2022 om 23:35
Dolendedertiger schreef: ↑05-04-2022 23:26Ik kijk de Graham Norton show dan wel niet maar zoals jij het omschrijft komt het daar wel op neer
Ja maar daar is het een grap en weet diegene die in de red chair zit dat ook.