Slaande ruzie
woensdag 27 december 2017 om 14:56
Hoi,
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
woensdag 27 december 2017 om 20:25
Je hebt helemaal gelijk en houdt gelijk over! Hoop dat je als je ooit in de situatie terecht komt sterker bent dan menig andere vrouwen. Als je er niet direct uitstapt dan wordt het heel lastig daarna. Vanaf de zijlijn lijkt het zo duidelijk... als je er midden in zit ben je echt aan de goden overgeleverd!Lenn12345 schreef: ↑27-12-2017 19:57Wacht even, voor mensen die hier meelezen en zelf geslagen en vernederd worden een vraag.
Je zegt: terecht of niet.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om 3 voorbeelden te geven van zaken waarvan jij het wel terecht vind om een ander in elkaar te hoeken?
Ik kan namelijk geen enkele reden bedenken om een vrouw te slaan, nooit.
Zelf heb ik geleerd dat je als iemand het bloed onder je nagels vandaan haalt je NIKS oplost met geweld. Dat je als je zin krijgt om iemand te slaan je meteen op moet stappen, weg moet lopen en wachten tot je weer afgekoeld bent al duurt het een week.
Pas als je zeker weet dat je jezelf in de hand kan houden praat je de ruzie dan verder uit.
En daar was geen enkele uitzondering op tenzij je voor je leven moet vechten, een dronken leip op straat die je neer wil steken of zo. Dan is het noodweer, staat ook zo in de wet.
Maar een vrouw slaan als man zijnde? Niet goed te praten, nooit.
Waar is het fout gegaan in mijn opvoeding vraag ik me nu af, kennelijk kan het wel degelijk terecht zijn om een vrouw te slaan.
Ik zit me suf te piekeren en kan echt geen reden bedenken. Wel heel veel redenen om direct weg te lopen om stoom af te blazen maar slaan, schoppen? Nee, nooit. Ik zou het ook niet kunnen net zoals ik een kind of dier niet kan slaan.
Dat doe je gewoon niet, dat zit er (figuurlijk) ingeramd bij me: sommige dingen doe je gewoon niet. Nooit.
Ben benieuwd naar je antwoord!
woensdag 27 december 2017 om 20:25
Wat heftig dit, dan doel ik op de posts van proudmum, Uptomore en Lemoos.
Sjees wat een onmacht lees ik en dat van alle zijden. Ik hoop dat TO inmiddels veilig zit.
Sjees wat een onmacht lees ik en dat van alle zijden. Ik hoop dat TO inmiddels veilig zit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 27 december 2017 om 20:28
Nee, jij vergist je nu echt.proudmum71 schreef: ↑27-12-2017 20:25Vanaf de zijlijn lijkt het zo duidelijk... als je er midden in zit ben je echt aan de goden overgeleverd!
Lees de post van Lemoos er maar op na. Ook de zijlijn waarover jij het hebt voelt zich aan de goden overgeleverd. Juist door de zorg die zij voelen voor vrouwen die zich zoals jij ooit: zich aan de goden voelen overgeleverd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 27 december 2017 om 20:29
Dit lees ik zo vaak op dit forum. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat je zsm weg moet en de politie moet inschakelen.
Zo niet, dan heb je er ergens blijkbaar bevrediging uit om bot en blauw gemept te worden. Mensen gaan zover als jij toelaat.
Zet je nadenkertje aan in vredesnaam als je jezelf lief bent.
Zo niet, dan heb je er ergens blijkbaar bevrediging uit om bot en blauw gemept te worden. Mensen gaan zover als jij toelaat.
Ab imo pectore
woensdag 27 december 2017 om 20:34
Als het met bevrediging te maken had gehad, was het wel een bdsm geweest.emmylou schreef: ↑27-12-2017 20:29Dit lees ik zo vaak op dit forum. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat je zsm weg moet en de politie moet inschakelen.
Het heeft alles te maken met eigenwaarde. Eerst twijfel, lieve woordjes, langzaam wat er was afbreken, grotere twijfel, harder je best doen, hardere klappen, dus nog harder je best doen en dan kom je op het punt dat het niet zoveel neer uitmaakt, je bent tenslotte toch niets.
Maar TO is wel wat. Ze is moeder en dus zal ze wel wat moeiten doen. Namelijk opstaan en weglopen, met haar kind in haar armen.
woensdag 27 december 2017 om 20:39
Niet zijn kind dus?up4more schreef: ↑27-12-2017 20:00Nee hoor .. mijn ex heeft mij in elkaar geslagen voor de ogen van mijn dochter .. 4 politie auto’s stonden er voor de deur .. mijn ex hebben ze toen niet eens meegenomen .. hij heeft zelfs geen huis verbod gehad omdat de officier van justitie zijn zielige verhaal geloofde boven mijn letsel. Onmacht noemde hij het, mijn ex had gehandeld uit onmacht ..
Er werd een zorg melding gedaan bij het amk maar ook daar is niets verder mee gebeurd ... dus heel normaal dat pvtje.
woensdag 27 december 2017 om 20:39
misschien moet je zelf dat nadenkertje eens aan gaan zetten en je verdiepen in dit mechanismeemmylou schreef: ↑27-12-2017 20:29Dit lees ik zo vaak op dit forum. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat je zsm weg moet en de politie moet inschakelen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 27 december 2017 om 20:40
Jij weet echt niet waar je over praat.emmylou schreef: ↑27-12-2017 20:29Dit lees ik zo vaak op dit forum. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat je zsm weg moet en de politie moet inschakelen.
Het gaat heel langzaam en steeds een beetje verder, op een gegeven moment ga je geloven dat je slecht bent, dat je niks waard bent. En dat je geen respect verdient omdat je toch alles fout doet.
Dit is kolder.emmylou schreef: ↑27-12-2017 20:29Dit lees ik zo vaak op dit forum. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat je zsm weg moet en de politie moet inschakelen.
woensdag 27 december 2017 om 20:43
Wat maakt jou uit wat ik vraag aan een ander? Misschien wat geduld opbrengen een keer alvorens ongevraagd te reageren?
woensdag 27 december 2017 om 20:46
woensdag 27 december 2017 om 20:48
Maakt me helemaal niks uit dat je het vraagt, maar ik vraag me dan af wat het uitmaakt of het kind wel of niet van hem is, en dat vraag ik dus, niks meer niks minder.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 27-12-2017 21:20
0.60% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 27 december 2017 om 21:16
Ik heb zo vaak huisverboden namens de burgemeester uitgevaardigd getoeste op mijn werk. En net zo graag gaan de in elkaar geslagen personen meerdere malen weer terug. Met kinderen. Dan wil je dus gewoon niet uit de situatie. Alle mogelijke hulpverlening zit er dan al op. Dat is het gewoon niet willen.
En er zal heel wat mechanisme achter zitten maar dan nog, niet willen is gewoon niet willen. Vreselijk voor die kinderen maar als je 5-6 keer vrijwillig terugkeert vanuit een veilige situatie naar iemand die je in elkaar slaat dan wil je er dus niet uitkomen.
En er zal heel wat mechanisme achter zitten maar dan nog, niet willen is gewoon niet willen. Vreselijk voor die kinderen maar als je 5-6 keer vrijwillig terugkeert vanuit een veilige situatie naar iemand die je in elkaar slaat dan wil je er dus niet uitkomen.
Ab imo pectore
woensdag 27 december 2017 om 21:18
blijf dat maar lekker denken als dat beter is voor je mensbeeldemmylou schreef: ↑27-12-2017 21:16Ik heb zo vaak huisverboden namens de burgemeester uitgevaardigd getoeste op mijn werk. En net zo graag gaan de in elkaar geslagen personen meerdere malen weer terug. Met kinderen. Dan wil je dus gewoon niet uit de situatie. Alle mogelijke hulpverlening zit er dan al op. Dat is het gewoon niet willen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 27 december 2017 om 21:29
Ik vraag JOU wat, waarom komt er geen antwoord?
Je roept dat slaan onder bepaalde omstandigheden terecht is.
Noem eens 3 voorbeelden waarin het wel terecht is was de vraag.
woensdag 27 december 2017 om 21:32
Bullshit en dan kan jij verordeningen afgeven die jij wil, dat maakt je nog geen kenner van hoe deze psychische gevangenis werkt voor mensen. Misschien wel van de wet hieromtrent maar dat is dan ook echt alles anders had je dit niet getypt.
woensdag 27 december 2017 om 21:33
Jij hebt overduidelijk zelf niet in zo'n situatie gezeten, je weet gewoon echt niet waar je over praat.emmylou schreef: ↑27-12-2017 21:16Ik heb zo vaak huisverboden namens de burgemeester uitgevaardigd getoeste op mijn werk. En net zo graag gaan de in elkaar geslagen personen meerdere malen weer terug. Met kinderen. Dan wil je dus gewoon niet uit de situatie. Alle mogelijke hulpverlening zit er dan al op. Dat is het gewoon niet willen.
woensdag 27 december 2017 om 21:36
Of je pakt je spullen, doet aangifte en gaat naar een veilige plek... of je kan doen zoals ik, 3 jaar lang bij een man blijven die je slaat en vernedert om de kleinste dingen, en blij zijn als hij je een maand even niet heeft aangevallen. Of nog erger, hij kan je zo hard slaan dat je nooit meer wakker word...
woensdag 27 december 2017 om 21:43
woensdag 27 december 2017 om 21:45