Slaande ruzie
woensdag 27 december 2017 om 14:56
Hoi,
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
Ben helemaal het noorden kwijt.
Mijn vriend is er net op uit gekomen dat ik zijn beste vriendin ook in vertrouwen neem en haar soms dingen vertel over onze relatie na een ruzie of als hij mij heeft vast gehad bij mijn keel of slaat...
En nu is hij helemaal door t lint gegaan! Ben helemaal bont en blauw geslagen in t bijzijn van onze gezamelijke vriendin, overstampt enz en hij vindt dat hij t recht daartoe heeft. Ik weet dat ik in de fout ben geweest maar nu voel ik mij zo verdomd slecht dat ik mezelf echt iets zou kunnen aandoen! Uit schaamte, angst, wanhoip, geen uitweg zien...
Hij vindt dat hij dit recht heeft omdat ik een mes in zijn rug heb gestoken... ik kan nu niet meer stappen van pijn en zie overal blauw
Wat nu??
woensdag 27 december 2017 om 21:46
Fair enough. En ja, het maakt uit. Maar never mind.Grobbekuiken_ schreef: ↑27-12-2017 20:48Maakt me helemaal niks uit dat je het vraagt, maar ik vraag me dan af wat het uitmaakt of het kind wel of niet van hem is, en dat vraag ik dus, niks meer niks minder.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 21:49
2.94% gewijzigd
woensdag 27 december 2017 om 21:49
Sommige mensen worden verliefd op- en verslaafd aan een foute partner. Er is weinig aan te doen vrees ik. Zie het als noodlot of een karakterfout.emmylou schreef: ↑27-12-2017 20:29Dit lees ik zo vaak op dit forum. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat je zsm weg moet en de politie moet inschakelen.
Zo niet, dan heb je er ergens blijkbaar bevrediging uit om bot en blauw gemept te worden. Mensen gaan zover als jij toelaat.
Zet je nadenkertje aan in vredesnaam als je jezelf lief bent.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 27 december 2017 om 21:53
Dit inderdaad. Al is het in NL wel goed geregeld, doordat je bijstand hebt.doornroosje9 schreef: ↑27-12-2017 21:32Natuurlijk wil iedereen uit zo'n situatie. Maar soms kan je het niet. Om wat voor reden dan ook.
woensdag 27 december 2017 om 22:02
Hoeft niet.
Ik heb het twee keer meegemaakt. Maar daar heb ik juist onwaarschijnlijk veel van geleerd, de kans dat ik me ooit nog weer verlies in iemand die me vooral kwaad doet is nihil. Maar je houdt er wel een tic aan over hoor, het is niet zo dat ik er perse sterker door geworden ben.
Wel realistischer en helaas argwanender.
Een toenmalige vriendin van me bleef bij haar vriend die haar keer op keer bont en blauw sloeg. Dat begreep ik niet: ik was bang voor mijn ex, ik wist dondersgoed dat ik in levensgevaar zou zijn wanneer ik bewusteloos zou raken.
Door weg te gaan voorkwam ik erger mishandeling.
Maar zij bleef bij "die van haar" en ik herinner me haar vooral bont en blauw.
woensdag 27 december 2017 om 22:05
Dat geloof ik ook. Hoop ook nooit aan die zijlijn te komen staan. En als ik dit nu lees, echt zo blij dat ik er uiteindelijk uit ben
woensdag 27 december 2017 om 22:09
Maar het feit dat jouw vriendin bij haar foute partner bleef zegt toch ook wat over die vriendin. En wellicht weet jij ook wat je toen mankeerde en waar je nu kennelijk overheen bent gekomen.francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:02Hoeft niet.
Ik heb het twee keer meegemaakt. Maar daar heb ik juist onwaarschijnlijk veel van geleerd, de kans dat ik me ooit nog weer verlies in iemand die me vooral kwaad doet is nihil. Maar je houdt er wel een tic aan over hoor, het is niet zo dat ik er perse sterker door geworden ben.
Wel realistischer en helaas argwanender.
Een toenmalige vriendin van me bleef bij haar vriend die haar keer op keer bont en blauw sloeg. Dat begreep ik niet: ik was bang voor mijn ex, ik wist dondersgoed dat ik in levensgevaar zou zijn wanneer ik bewusteloos zou raken.
Door weg te gaan voorkwam ik erger mishandeling.
Maar zij bleef bij "die van haar" en ik herinner me haar vooral bont en blauw.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
woensdag 27 december 2017 om 22:11
Jij mag jezelf heel gelukkig prijzen, jij hebt dus nooit de ware aard van sommige vrouwen hoeven zien.Lenn12345 schreef: ↑27-12-2017 19:57Wacht even, voor mensen die hier meelezen en zelf geslagen en vernederd worden een vraag.
Je zegt: terecht of niet.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om 3 voorbeelden te geven van zaken waarvan jij het wel terecht vind om een ander in elkaar te hoeken?
Ik kan namelijk geen enkele reden bedenken om een vrouw te slaan, nooit.
Zelf heb ik geleerd dat je als iemand het bloed onder je nagels vandaan haalt je NIKS oplost met geweld. Dat je als je zin krijgt om iemand te slaan je meteen op moet stappen, weg moet lopen en wachten tot je weer afgekoeld bent al duurt het een week.
Pas als je zeker weet dat je jezelf in de hand kan houden praat je de ruzie dan verder uit.
En daar was geen enkele uitzondering op tenzij je voor je leven moet vechten, een dronken leip op straat die je neer wil steken of zo. Dan is het noodweer, staat ook zo in de wet.
Maar een vrouw slaan als man zijnde? Niet goed te praten, nooit.
Waar is het fout gegaan in mijn opvoeding vraag ik me nu af, kennelijk kan het wel degelijk terecht zijn om een vrouw te slaan.
Ik zit me suf te piekeren en kan echt geen reden bedenken. Wel heel veel redenen om direct weg te lopen om stoom af te blazen maar slaan, schoppen? Nee, nooit. Ik zou het ook niet kunnen net zoals ik een kind of dier niet kan slaan.
Dat doe je gewoon niet, dat zit er (figuurlijk) ingeramd bij me: sommige dingen doe je gewoon niet. Nooit.
Ben benieuwd naar je antwoord!
Wist je dat zo'n 60% van huiselijk geweld wordt uitgelokt? Begrijp me niet verkeerd, het is nooit goed om iemand te lijf te gaan, maar ieder mens heeft een breekpunt.
Bij sommigen ligt dat punt helaas heel laag.
woensdag 27 december 2017 om 22:14
Uitgelokt? Je hebt met je fikken van een ander af te blijven. Sneuneus.Potplant schreef: ↑27-12-2017 22:11Jij mag jezelf heel gelukkig prijzen, jij hebt dus nooit de ware aard van sommige vrouwen hoeven zien.
Wist je dat zo'n 60% van huiselijk geweld wordt uitgelokt? Begrijp me niet verkeerd, het is nooit goed om iemand te lijf te gaan, maar ieder mens heeft een breekpunt.
Ook al word je voor jouw gevoel niet heus benaderd en heb je echt het idee dat jij mentaal benadeeld wordt; dan nog sta je op en ga je weg. Fysiek en mentaal geweld is niet goed te praten, nooit. Ook niet door jou.
enn wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:21
19.93% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 27 december 2017 om 22:14
Ik was erg onzeker en ik ging ook vol voor mijn vriend. Een leven zonder hem kon ik me niet voorstellen toen.
Waarom de vriendin geen actie ondernam begrijp ik nog steeds niet helemaal. Ik heb al jaren geen contact meer met haar, maar ik weet dat ze, na een blijf-van-mijn-lijfperiode, weer naar hem terug is gegaan.
woensdag 27 december 2017 om 22:17
Potplant schreef: ↑27-12-2017 22:11Jij mag jezelf heel gelukkig prijzen, jij hebt dus nooit de ware aard van sommige vrouwen hoeven zien.
Ik geloof ook wel dat dat soms zo is. Maar ik was juist erg lief en meegaand, en toch gebeurde het.
woensdag 27 december 2017 om 22:20
Wat moet ik onder ‘uitgelokt’ verstaan?Potplant schreef: ↑27-12-2017 22:11Jij mag jezelf heel gelukkig prijzen, jij hebt dus nooit de ware aard van sommige vrouwen hoeven zien.
woensdag 27 december 2017 om 22:21
Jij gelooft dat echt? Wat heb je tussen je oren zitten dan. Zaagsel?francieneke schreef: ↑27-12-2017 22:17Ik geloof ook wel dat dat soms zo is. Maar ik was juist erg lief en meegaand, en toch gebeurde het.
Slaan is nooit goed. Echt nooit. En als je de behoefte krijgt om iemand te slaan loop je weg.
woensdag 27 december 2017 om 22:22
in de ring...doornroosje9 schreef: ↑27-12-2017 22:21Uitgelokt? Ah zo. Wanneer mag je dan precies iemand in elkaar slaan? Hoe lok je zoiets uit?
woensdag 27 december 2017 om 22:22
Jij zegt dat je gelooft dat er vrouwen zijn die klappen uitlokken.
woensdag 27 december 2017 om 22:24
Nee joh dat is Potplant.
La maa! Francieneke schrijft idd dat het soms wel zo is.
enn wijzigde dit bericht op 27-12-2017 22:26
16.08% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 27 december 2017 om 22:25
Ja, ik las het net ook. Heb mijn post al aangepast,
woensdag 27 december 2017 om 22:26
Nee, dat zeg ik niet. Ik begrijp dat er mensen zijn die woede uitlokken. Vrouwen slaan vind ik verwerpelijk. Maar er zijn mensen die zo zuigen en irriteren dat een ander ervan buiten z'n boekje raakt. Dat begrijp ik, al vind ik het verwerpelijk iemand te lijf te gaan die lichamelijk minder weerbaar is.
woensdag 27 december 2017 om 22:27
mannen slaan ookfrancieneke schreef: ↑27-12-2017 22:26Nee, dat zeg ik niet. Ik begrijp dat er mensen zijn die woede uitlokken. Vrouwen slaan vind ik verwerpelijk. Maar er zijn mensen die zo zuigen en irriteren dat een ander ervan buiten z'n boekje raakt. Dat begrijp ik, al vind ik het verwerpelijk iemand te lijf te gaan die lichamelijk minder weerbaar is.