Slecht gebit, afknapper?
maandag 11 maart 2019 om 13:05
Ik kom net weer van een anderhalf uur durende sessie van de tandarts. Alles schoonmaken, bleekbeurtje, 2 gaatjes vullen en een draadje achter mijn voortanden vernieuwen.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.
En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.
Knappen jullie af op slechte tanden?
Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
Een fatsoenlijk paar bijtertjes vind ik persoonlijk erg mooi. Ik lach veel (ook op werkgebied) en ik moet er niet aan denken dat mensen direct naar slechte tanden kijken.
En toen moest ik ook weer denken aan een date, tijdje geleden. Nou ja, date.. de man in kwestie wilde een drankje doen.
Het eerste waar ik toch naar kijk zijn mensen hun tanden. En deze man had gele, kleine tandjes, op eentje zelfs een randje bruin en er ontbrak een hoektand.
Hoe leuk iemand dan ook is, ik knap erop af. Ik kan mij dan levendig inbeelden hoe het is om te zoenen met zo'n bakkes, laat staan orale seks ofzo.
Knappen jullie af op slechte tanden?
Ik zou bijvoorbeeld ook best wel een rimpel in mijn voorhoofd willen laten botoxen, maar als ik dan moet kiezen tussen mijn gebit verzorgd houden of die rimpel, dan ga ik toch weer voor de tandarts.
maandag 11 maart 2019 om 15:51
Zolang er geen pijn of te extreme ontstekingen mee gemoeid zijn en er niet om de zoveel tijd een tand afbreekt kan het me toch écht geen lor schelen.
Zijn gebit, zijn geld, zijn probleem.
Als je je gebit dan toch zo "perfect" houdt opstartster ... hoe kom je dan aan die 2 gaatjes op een half jaar tijd?
Als je je gebit dan toch zo "perfect" houdt opstartster ... hoe kom je dan aan die 2 gaatjes op een half jaar tijd?
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 11-03-2019 15:52
23.94% gewijzigd
maandag 11 maart 2019 om 15:52
Vrouwelijkheid zit niet in de hoogte van je hakkenKataTonDemonaEaytoy schreef: ↑11-03-2019 15:30Zijn er trouwens nog vrouwen die op hakken lopen?
Ik ontdekte zojuist dat ik alleen nog maar sneakers heb.
De Louboudingessen staan te verstoffen.
Tot zover de vrouwelijkheid.
maandag 11 maart 2019 om 15:57
Aan het gebit kon je vroeger zien hoe welgesteld iemand was. Die kant lijkt het nu weer op te gaan en dat is te zien. De kosten om je gebit netjes te houden, zijn gestegen. En dan heb ik het niet over cosmetische zaken als bleken. Niet iedereen heeft voldoende inkomen en/of heeft het ervoor over om de tandartskosten te betalen.
Een aanvullende tandartsverzekering is prijzig, zeker naarmate je de dekking hoger wilt. Verzekeraars trappen ook allang niet meer in de ‘truc’ dat je voor het jaar (jaren) dat je een beugel nodig hebt, de dekking aanpast.
Ik vind het erg zonde van de mondgezondheidszorg in zo’n welvarend land!
Zelf heb ik nergens last van; ik heb witte tanden zonder bleken, nog nooit gaatjes gehad en mijn gebit is vanzelf recht gaan staan. De tandarts wil me maar 1 keer per jaar zien, kom ik twee keer, dan verdenkt hij mij ervan complimentjes te komen halen (à €20 per stuk/controle, dat dan weer wel).
Je zal maar niet zoveel mazzel hebben én geldgebrek.
Een aanvullende tandartsverzekering is prijzig, zeker naarmate je de dekking hoger wilt. Verzekeraars trappen ook allang niet meer in de ‘truc’ dat je voor het jaar (jaren) dat je een beugel nodig hebt, de dekking aanpast.
Zelf heb ik nergens last van; ik heb witte tanden zonder bleken, nog nooit gaatjes gehad en mijn gebit is vanzelf recht gaan staan. De tandarts wil me maar 1 keer per jaar zien, kom ik twee keer, dan verdenkt hij mij ervan complimentjes te komen halen (à €20 per stuk/controle, dat dan weer wel).
maandag 11 maart 2019 om 16:06
maandag 11 maart 2019 om 16:10
Mermedina schreef: ↑11-03-2019 15:57Aan het gebit kon je vroeger zien hoe welgesteld iemand was. Die kant lijkt het nu weer op te gaan en dat is te zien. De kosten om je gebit netjes te houden, zijn gestegen. En dan heb ik het niet over cosmetische zaken als bleken. Niet iedereen heeft voldoende inkomen en/of heeft het ervoor over om de tandartskosten te betalen.
Klopt, wij waren vorig jaar als gezin 200 euro kwijt aan de mondhygiënist en tandarts en dan heb ik nog een extra pakket.
maandag 11 maart 2019 om 16:18
Een gezonde relatie.
Maar was dus n.a.v. een beugel in je verleden. Had ik overheen gelezen.
maandag 11 maart 2019 om 16:19
De meeste mannen vinden een vrouw zonder verzorging boven de 40 smoezelig, en weten de helft niet van wat voor hen frisse en leuke dames allemaal aan uiterlijke verzorging doen of moeite doen met flatteuze kleding.HKr schreef: ↑11-03-2019 15:13Waar komt deze onzin toch elke keer vandaan? Want mannen vinden lang haar prachtig en ik ken geen man die uberhaupt weet hoe een dode punt eruit ziet. Nagenoeg elke man die ik in mijn hele leven ben tegengekomen vindt geen/minimale make-up véél mooier en luchtjes stinken vaker dan ze lekker ruiken (serieus, leer eens sprayen, niet heel de randstad hoeft het te ruiken als je over straat loopt). Een mooie outfit is leuk, maar wat vrienden dragen boeit niet en als een man wil neuken dan kan je in een vuilniszak lopen, daar geven mannen niet om.
De enigen die ik ooit heb horen bitchen over of een vrouw al dan niet voldoet qua haar/makeup/parfum/kleding zijn... andere vrouwen.
Ik ben zo iemand die er op de juiste manier uit kan zien als een 7,5 en als ik letterlijk niks doe
(Comfi bh, legging, grote trui, bril op, haar in staart, geen make up) is het echt niet appetijtelijk. Niet dat ik voor schut loop maar ik zie er gewoon dik, verlept en lomp uit.
maandag 11 maart 2019 om 16:26
Als je sneert, dan moet je het wel goed doen. Ik heb het nergens over perfect, ik heb het over goed onderhouden en netjes verzorgt.Belg007 schreef: ↑11-03-2019 15:51Zolang er geen pijn of te extreme ontstekingen mee gemoeid zijn en er niet om de zoveel tijd een tand afbreekt kan het me toch écht geen lor schelen.
Gaatjes hoeft niet per definitie iets te maken te hebben met slechte verzorging, noch perfectie. Ik doe al erg lang met mijn tanden en dan kan het voorkomen dat er een gaatje inzit. Het gaat erom dat ik het fijn vind er iets aan te doen, in plaats van afbrokkelen.
maandag 11 maart 2019 om 16:42
Ja bij sommige types is dat hartstikke leuk.Annelleke schreef: ↑11-03-2019 14:32Heb ik altijd zo gedaan, moet de mannen nog altijd van me afslaan. En met 32 pas voor het eerst naar de tandarts. Aan de andere kant houd ik ook echt van mannen die echt mens zijn. Dus zonder luchtje, in kleding die ze het lekkerst vinden zitten, warrig haar etc etc.
Ik behoor daar niet toe.
maandag 11 maart 2019 om 17:08
Haha, kan me daar bij jou nauwelijks iets bij voorstellen. In mijn hoofd ben jij zo iemand die er altijd goed uitziet, ook in legging, grote trui en zonder make up.Het-groepje schreef: ↑11-03-2019 16:19De meeste mannen vinden een vrouw zonder verzorging boven de 40 smoezelig, en weten de helft niet van wat voor hen frisse en leuke dames allemaal aan uiterlijke verzorging doen of moeite doen met flatteuze kleding.
Ik ben zo iemand die er op de juiste manier uit kan zien als een 7,5 en als ik letterlijk niks doe
(Comfi bh, legging, grote trui, bril op, haar in staart, geen make up) is het echt niet appetijtelijk. Niet dat ik voor schut loop maar ik zie er gewoon dik, verlept en lomp uit.
maandag 11 maart 2019 om 17:22
maandag 11 maart 2019 om 17:24
Als ie uit elkaar valt / er geen haar meer op staat.
Of als de kat ermee gaan lopen is.
maandag 11 maart 2019 om 17:43
Dit heeft mijn man ook. Gewoon pech. Zijn gebit is niet vies of onverzorgd, maar ook niet mooi. Dat zie je wel, ja. Het hoort bij hem, en ik vind hem vreselijk aantrekkelijk, maar mooie tanden zouden het plaatje natuurlijk wel nog mooier maken, eerlijk is eerlijk.StephanieTanner schreef: ↑11-03-2019 13:14Ik heb helaas een slecht gebit![]()
Hoe vaak ik naar de tandarts ga, hoe goed ik ook poets en stoker, niet meer dan 6/7 eet momenten per dag, het haalt vrij weinig uit.
Volgens de tandarts heb ik gewoon pech. Ik doe er alles aan en het maakt me ook vrij onzeker. Inmiddels heb ik wel geaccepteerd dat ik er alles aan doe en dit het gewoon is.
Bleken is niet mogelijk bij mij door zwakke tanden, gelukkig geen kanariegele tanden of bruine plekken maar ben wel jaloers op mensen met een stralende witte lach. Ik heb iig nog al m'n tanden![]()
Niets aan te doen. Balen voor hem, mij maakt het niet uit. Niet afgeknapt dus.
maandag 11 maart 2019 om 17:47
Waar. Ik draag behoorlijk wat make up. Maar toen mijn man mij destijds voor het eerst zonder make up zag, was hij toch een beetje verbaasd. Hij dacht oprecht dat ik er gewoon zo uitzag. Ik geloof dat hij nu, 18 jaar later, nog steeds maar half weet wat ik allemaal aan uiterlijke verzorging doe.Het-groepje schreef: ↑11-03-2019 16:19De meeste mannen vinden een vrouw zonder verzorging boven de 40 smoezelig, en weten de helft niet van wat voor hen frisse en leuke dames allemaal aan uiterlijke verzorging doen of moeite doen met flatteuze kleding.
En hetgroepje, in mijn hoofd ben jij erg mooi, hoor.
maandag 11 maart 2019 om 17:53
Een onverzorgd gebit staat symbool voor een houding die mij niet aanspreekt. Ik zou ook geen relatie willen met iemand die zelden doucht, of met iemand die meerdere dagen dezelfde onderbroek draagt.
Mijn gebit is een waar slagveld, al poets en flos ik en bezoek ik twee keer per jaar (minimaal) de tandarts. Maar het ziet er allemaal wel netjes en verzorgd uit.
Mijn gebit is een waar slagveld, al poets en flos ik en bezoek ik twee keer per jaar (minimaal) de tandarts. Maar het ziet er allemaal wel netjes en verzorgd uit.
maandag 11 maart 2019 om 18:00
Weet ik weer waarom ik gewoon "niks" gebruik.Jufjoke schreef: ↑11-03-2019 17:47Waar. Ik draag behoorlijk wat make up. Maar toen mijn man mij destijds voor het eerst zonder make up zag, was hij toch een beetje verbaasd. Hij dacht oprecht dat ik er gewoon zo uitzag. Ik geloof dat hij nu, 18 jaar later, nog steeds maar half weet wat ik allemaal aan uiterlijke verzorging doe.
En hetgroepje, in mijn hoofd ben jij erg mooi, hoor.
En hem ook zo heb leren kennen.
Die 1 keer om de 3 jaar dat ik een keer make-up op heb voor de fun vindt hij het lelijk.
En zegt dat ook eerlijk.
Als ik een schminkpop was geweest die mij elke dag vol-plamuur was het tussen ons niets geworden.
Doe hem maar écht puur natuur.
(En nope, ook geen "puur natuur" dat zo lijkt, maar waar je eigenlijk alsnog een kwartier of half uur voor in de badkamer staat.)
maandag 11 maart 2019 om 18:18
Eens, een vriend van ons is helaas overleden door een bacterie in zijn mond door slechte mondverzorging.Die bacterie is naar zijn hartklep gegaan en ondanks een nieuwe hartklep heeft hij het niet overleefd.Lady_Day schreef: ↑11-03-2019 16:06Helemaal met je eens, Mermedina. Ik vind het ook echt shocking dat basistandzorg zoals controle en een rondje bij de mondhygienist niet in de basiszorgverzekering zitten. Als je flink ontstoken tandvlees hebt kan dat grote gevolgen hebben voor je algehele gezondheid.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
maandag 11 maart 2019 om 18:31
Een erg negatieve reactie op mijn bericht. Et is niet nodig om mensen die make up dragen weg te zetten als schminkpop met plamuur.Belg007 schreef: ↑11-03-2019 18:00Weet ik weer waarom ik gewoon "niks" gebruik.
Die 1 keer om de 3 jaar dat ik een keer make-up op heb voor de fun vindt hij het lelijk.
En zegt dat ook eerlijk.
Als ik een schminkpop was geweest die mij elke dag vol-plamuur was het tussen ons niets geworden.
(En nope, ook geen "puur natuur" dat zo lijkt, maar waar je eigenlijk alsnog een kwartier of half uur voor in de badkamer staat.)
En waarom spreken überhaupt zoveel mensen over plamuur? Bah, wat negatief! Heel onaardig. Het is helemaal prima als je er niet van houdt, maar hallo, mag het alstublieft ook prima zijn om er wél van te houden?
(Sorry to, dat was even offtopic, maar een reactie zoals deze, en nog één hier ergens boven, hoor of lees ik vaak en ik word er oprecht boos van. )
maandag 11 maart 2019 om 21:55
Er is een wereld van verschil tussen "niks" en "schminkpop" of "volgeplamuurd".Belg007 schreef: ↑11-03-2019 18:00Weet ik weer waarom ik gewoon "niks" gebruik.
En zegt dat ook eerlijk.
Ik ben van de middenweg. Met dat beetje kleur/extra verzorgiing voel ik me beter.
dinsdag 12 maart 2019 om 00:25