Slechte date, oude liefdesverdriet

16-11-2019 02:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben op een hele nare manier uit elkaar gegaan met mijn ex.
Ik dacht dat ik er klaar voor was na een bepaalde periode en ben ik een ander gaan daten.
Dit eindigde rampzalig.

Het voelt alsof ik weer daar ben qua emotie waar ik was begonnen. Ik krijg verdriet niet uit mijn hart en denk ook continu terug aan mijn ex. Het gaat mij niet eens om degene die ik heb gedate. Is dit normaal?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ken dat gevoel wel. Hoelang is het geleden ?

Bij mij 2 jaar geleden bijna al ook naar geëindigd door hem. Een heftige relatie met veel ups en downs en aantrekken en afstoten. Ben mezelf daar in die relatie ook wel een beetje verloren met de break-up als resultaat en merk dat ik nu hard moet werken om alle “ aangerichte “‘schade te herstellen.

Maar toch blijft het lastig soms je voelt je niet meer de oude, sommige dingen in het verleden kunnen lang kut blijven voelen in het heden.
Maar helaas toch moet je verder gaan en het een plekje geven. Op een gegeven moment ben je emotioneel ook helemaal uitgeput en ben je nood gedwongen het los te laten anders vindt je je rust niet. Ik had constant flashbacks en was de situaties uit het verleden aan het analyseren en probeerde dus dingen helder te krijgen voor mezelf maar dat maakte het alleen maar erger. Beter geen aandacht schenken aan die negatieve gedachtes. Als je merk dat je geachte terug gaat in het verleden probeer het dan gelijk af te kappen.

Hoe je verder gaat uiteindelijk maakt verder niks uit als dat je het maar probeert. Maar het blijft soms knagen Ja, maar je doet er helemaal niks aan... Het verleden kun je niet veranderen..Probeer dus naar de toekomst te kijken en niet teveel in te gaan op je eigen “gecreëerde” emoties met een stukje zelfmedelijden. ( besef ook dat het zo kan zijn dat je ex het er emotioneel totaal niet moeilijk meer mee heeft).

En ja Ik had ook een man gedate een tijd die het alleen nog erger maakte qua emoties voor ex als ik dan van hem terug naar huis reed ( een uur lang ) voelde ik me heeeel erg leeg en kut en miste ik mijn ex dubbel zo hard.

Terwijl mijn ex mij uiteindelijk gezien ook best slecht behandeld heeft en daar probeer ik soms rust / troost uit te halen omdat ik heel lang last had van een schuldgevoel naar hem toe.

Maar sowieso Iemand die jou niet wil moet je ook niet willen al ken ik jouw situatie en verhaal verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar.
Het heeft bij mij jaren geduurd voordat ik een 'date' als een date kon zien en niet meer als een van de vele manieren om over ex heen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar idd, na een mislukte date kan ik ook eventjes een terugval hebben.
Gelukkig maar eventjes.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik lang, lang geleden ook meegemaakt.
Ik dacht er klaar voor te zijn, en een hapje en drankje doen is al snel gezellig.
De werkelijkheid was dat ik het vreselijk vond. Ik zat alleen maar te wensen dat de avond maar snel voorbij kon zijn.
Lag niet eens aan die jongen, maar hij was gewoon mijn ex niet!
Ik zei dat ik de andere dag vroeg moest werken, dat was ook echt zo, maar ik greep het met beide handen aan om maar snel weg te kunnen.
Eenmaal thuis voelde ik me zo leeg en beroerd, alsof er een pleister van de wond was getrokken.. niet dat ik mijn ex terug wilde, wij hadden geen toekomst samen,, het was gewoon te snel.
Dat nare gevoel blijft je echt niet altijd achtervolgen hoor TO.
Er komt echt een dag dat je kunt zeggen dat je over je ex heen bent, alleen is daar geen tijdsindicatie voor te geven.
Maar het komt goed.
Ik herken dit ook. Ben sinds juli dit jaar uit elkaar en vanaf oktober echt geen contact meer. Wij hadden ook een zeer heftige relatie met aantrekken afstoten, (hij was ook verslaafd)
Heb me ook zoveel gegeven in die relatie. Hopen dat hij ging stoppen met de drank en drugs. Maar tevergeefs. Valse beloftes allemaal. Ben mezelf ook compleet verloren in de relatie en ben mezelf weer aan het oppakken want ben er ook door beschadigd.
Ik date ook een man en qua innerlijk is hij alles wat ik zoek, en wat mijn ex dus niet had. Maar toch voel ik het niet bij hem. En weet ook niet of het komt doordat ik mijn ex nog niet verwerkt heb. Soms moet ik daar in de buurt zijn waar hij woont en dan hoop ik zo dat ik hem niet tegenkom. Zou me nog teveel pijn doen. Dus ja daten ben ik ook nog niet aan toe merk ik.
Maar mijn ex terugwillen? zeker niet.
Het gekke is dat ik hem ook niet meer mis, maar toch kan ik hem niet loslaten volledig in mijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook een keer gehad. Na een date die best wel oké was zat ik in tranen terug in de trein om ex.

Inmiddels heb ik al weer een jaar een nieuwe vriend (niet die date) en denk ik nooit meer aan ex.
Alle reacties Link kopieren
De naarste break-ups kunnen het langs duren qua verwerking. Hoe lang is het geleden?
Kan je dingen van je af schrijven of het er met een goede vriend(in) over hebben, analyseren waarom het verdriet nog zo volop aanwezig is?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Hier ook uit een aantrekken en afstoten relatie, die ik zelf beëindigd heb. Maar ik kan er ook maar niet overheen komen. Analyseer ook nog teveel. Ik blijf maar denken aan de leuke dingen en ik romantiseer misschien te veel, want de toekomst zou niet goed zijn. Ik hoop dat het ooit over gaat. Ik zou nu ook nog niet iemand anders kunnen daten. Misschien toch nog maar wat tijd nemen voor jezelf TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven