Slechte dronk date beledigt
zaterdag 26 augustus 2017 om 08:46
Jemig nou, wat triest. Doe er wat mee inderdaad.
Ik kan het niet zielig vinden, goed dat je merkt en ziet dat je een alcoholprobleem hebt en de schuld volledig bij jou ligt.
Max 3 glazen vind ik ook al erg fors. Ik zou zeggen, stop met drinken. Voor sommige mensen is drinken gewoon geen goed idee, helemaal niet.
En eerlijk gezegd denk ik dat je wel professionele hulp hierbij kunt gebruiken.
Ik kan het niet zielig vinden, goed dat je merkt en ziet dat je een alcoholprobleem hebt en de schuld volledig bij jou ligt.
Max 3 glazen vind ik ook al erg fors. Ik zou zeggen, stop met drinken. Voor sommige mensen is drinken gewoon geen goed idee, helemaal niet.
zaterdag 26 augustus 2017 om 08:56
Tip: Lees het boek "de verslaving voorbij' van Jan Geurtz. Ik ben redelijk verslavingsgevoelig (gelukkig wel zonder slechte dronk) maar met hulp van dat boek ben ik gestopt met roken en is mijn alcoholinname terug naar normaal. En zelfs zonder verslaving is het eigenlijk een boek wat iedereen zou moeten lezen, staan heel waardevolle dingen in.
zaterdag 26 augustus 2017 om 08:58
zaterdag 26 augustus 2017 om 09:00
Wat erg dat je zo'n feest verpest hebt. Ik zou zeker mijn excuses aanbieden aan familie en allen die je beledigd hebt. En dat zonder smoesjes te verzinnen, maar eerlijk en oprecht.
Daarbij is max. 3 glazen ook geen goed idee. Niet iedereen kan alcohol drinken of met alcohol omgaan, en je kan beter gewoon helemaal stoppen met alcohol drinken. Lukt dat niet, ga naar de huisarts.
Daarbij is max. 3 glazen ook geen goed idee. Niet iedereen kan alcohol drinken of met alcohol omgaan, en je kan beter gewoon helemaal stoppen met alcohol drinken. Lukt dat niet, ga naar de huisarts.
zaterdag 26 augustus 2017 om 09:02
Precies. Jij hebt de sfeer op het feestje van je oom en tante verpest.keukenstoel schreef: ↑26-08-2017 08:53Het ergste vind ik dat je een 25 jarige samenzijn feest verpest van fam.
Doe wat aan jezelf!
En het enige wat jij denkt is ik ben zielig want mijn date wil mij niet meer zien.
Als het nadelige g ed volgen heeft voor he self vindt je het erg om dronken te worden. Bij negative gevolgen voor anderen niet.
Fijn voor date dat hij daar nu al achter komt en iet pas als jullie al een relatie hebben.
zaterdag 26 augustus 2017 om 09:05
Goed van je dat je dit zelf inziet.
Ik ben zelf bijna 50 en ging met een oud collega even wat drinken. Had haar al een tijdje niet gezien.
Ik drink niet, zij ging los en ik wist ineens weer waarom ik haar al een tijdje niet had gezien.
Ruzie schoppen met mensen, opdringerig gedrag naar mannen. Ze weigerde mee naar huis te gaan, men wilde een taxi voor haar bellen en ze is tierend weggegaan 'naar een leuke kroeg waar ze normaal doen'.
Echt geen charmant gedrag op die leeftijd.
Ze appte van de week nog dat we volgende keer misschien maar moeten lunchen omdat ik haar niet kon bijhouden smiley smiley.
Had in haar beleving daarna ook nog een fantastische avond gehad.
Zo wil je echt niet worden, ik vond het een gênante vertoning.
Ik ben zelf bijna 50 en ging met een oud collega even wat drinken. Had haar al een tijdje niet gezien.
Ik drink niet, zij ging los en ik wist ineens weer waarom ik haar al een tijdje niet had gezien.
Ruzie schoppen met mensen, opdringerig gedrag naar mannen. Ze weigerde mee naar huis te gaan, men wilde een taxi voor haar bellen en ze is tierend weggegaan 'naar een leuke kroeg waar ze normaal doen'.
Ze appte van de week nog dat we volgende keer misschien maar moeten lunchen omdat ik haar niet kon bijhouden smiley smiley.
zaterdag 26 augustus 2017 om 09:07
geen aanval of om te zuigen, maar een oprechte vraag. waarom vind jij 3 glazen al de max? De weekenden drink ik idd een of twee glaasjes verder red ik het niet want dan ben ik moe van de week en alles en val ik al in slaap. Maar als mijn man met mijn kinderen soms op vakantie zijn en ik thuis alleen ben dan kan ik echt genieten van mijn glaasje wijn en dan drink ik er ook meer dan drie verdeeld over vele uren. Maar soms drink ik ook weken niks.Perzina schreef: ↑26-08-2017 08:46Jemig nou, wat triest. Doe er wat mee inderdaad.
zaterdag 26 augustus 2017 om 09:10
Bizar dat ze het ook achteraf normaal gedrag vindt...Het-groepje schreef: ↑26-08-2017 09:05Goed van je dat je dit zelf inziet.
zaterdag 26 augustus 2017 om 09:15
Alcohol neemt remmingen weg. Bovendien krijg je vaak een somberder voorstelling van de werkelijkheid. Daarom ook vaak die dronkemanstranen. Het onderdrukt het centrale zenuwstelsel. Wat het in jouw geval laat zien dat is dat je vijandig naar je ex-vriend kijkt en dat komt niet uit de lucht vallen. Als je niet drinkt dan beheers je je kennelijk makkelijker maar dat dunne laagje vernis springt eraf als je iets drinkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 26 augustus 2017 om 09:21
Onvergeeflijk dat je het 25-jarig samenzijnfeest van je oom en tante hebt verpest. Maar hé; jij vindt je date belangrijker dan een feest van je familie verpesten. Anders had je wel een andere titel gekozen. Ik zou maar als eerste persoonlijk excuses gaan maken bij je oom en tante. Mag je nog blij zijn als ze je excuus accepteren. Denk dat je date blij mag zijn dat hij er nu achter komt. Ik zou in elk geval niet samen willen zijn met iemand met dergelijk gedrag/karaktertrekken en dat dus liever eerder dan later ontdekken.
Als je weet dat je zo op alcohol reageert, dan zou ik maar helemaal niet drinken. Dus definitief stoppen en zoek er hulp bij als je het alleen niet kunt. Overigens vraag ik me af waarom je verschillende dingen doet die niet goed voor je zijn, zoals liegen en aandacht vragen op 1 juli een eerste date met iemand, waarbij je al direct een onderbuikgevoel hebt dat je met hem moet oppassen en desondanks één maand na de kennismaking al bezig was zwanger van hem te worden? Om drie weken later alweer aan de vierde date toe te zijn met een andere man (begrijp ik tenminste uit je eerdere posts)? Terwijl je twee dagen voor deze vierde date (met dezelfde persoon) nog single was? Bijzonder hoor. Bedoel het niet lullig, denk ik dat je beter voor meer dan alleen je alcohol hulp kunt zoeken. Al was het alleen maar om een eventueel toekomstig kind en mensen uit je omgeving, veel ellende te besparen.
Kortom: één tip: als je liegt, doe het dan wat minder opvallend. Gelukkig kunnen we weer loepen.
Als je weet dat je zo op alcohol reageert, dan zou ik maar helemaal niet drinken. Dus definitief stoppen en zoek er hulp bij als je het alleen niet kunt. Overigens vraag ik me af waarom je verschillende dingen doet die niet goed voor je zijn, zoals liegen en aandacht vragen op 1 juli een eerste date met iemand, waarbij je al direct een onderbuikgevoel hebt dat je met hem moet oppassen en desondanks één maand na de kennismaking al bezig was zwanger van hem te worden? Om drie weken later alweer aan de vierde date toe te zijn met een andere man (begrijp ik tenminste uit je eerdere posts)? Terwijl je twee dagen voor deze vierde date (met dezelfde persoon) nog single was? Bijzonder hoor. Bedoel het niet lullig, denk ik dat je beter voor meer dan alleen je alcohol hulp kunt zoeken. Al was het alleen maar om een eventueel toekomstig kind en mensen uit je omgeving, veel ellende te besparen.
Kortom: één tip: als je liegt, doe het dan wat minder opvallend. Gelukkig kunnen we weer loepen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:39
12.98% gewijzigd
zaterdag 26 augustus 2017 om 09:47
sassa_82 schreef: ↑26-08-2017 09:07
geen aanval of om te zuigen, maar een oprechte vraag. waarom vind jij 3 glazen al de max? De weekenden drink ik idd een of twee glaasjes verder red ik het niet want dan ben ik moe van de week en alles en val ik al in slaap. Maar als mijn man met mijn kinderen soms op vakantie zijn en ik thuis alleen ben dan kan ik echt genieten van mijn glaasje wijn en dan drink ik er ook meer dan drie verdeeld over vele uren. Maar soms drink ik ook weken niks.
Ik bedoelde eigenlijk 3 glazen per avond. Maar ik realiseer me dat ik er vanuit ging dat TO een dagelijkse innemer is, met uitschieters naar extreem. Ze klonk alsof 3 glazen dan echt matig drinken is, en echt de oplossing, maar bij dagelijks drinken is dat al veel.
Zoals jij het beschrijft is het natuurlijk prima (en doe ik het zelf ook)
Sorry voor de onduidelijkheid.