slechte en onverschillige man?
dinsdag 17 mei 2011 om 19:55
Ik ben zwanger van ons tweede kindje en het gaat lichamelijk niet helemaal goed. Vandaag heb ik wat gepoetst en meer niet, maar na het poetsen kreeg ik erge krampen en harde buiken. Uiteindelijk ging het niet weg en kreeg ik er ook flinke rugpijn bij. Ik liep krom van de pijn en heb de verloskundige gebeld, die me acute bedrust adviseerde en als het dan niet zou zakken, zou ze langskomen.
Nu moest onze zoon van het kdv gehaald worden en mijn man heeft avonddienst. Ik heb toch gebeld of hij onze zoon op kon gaan halen, hij was even de enige optie vandaag, maar hij kon niet zo snel vervanging regelen waardoor hij niet weg kon. Ik ben toen zelf in de auto gestapt om hem te halen, maar ik had enorm veel pijn, weet niet hoe ik het gedaan heb, maar ik ben thuis gekomen en gelukkig ligt mijn zoon nu in bed. Ik ben evne in bad geweest, maar het is nog steeds erg pijnlijk. Ik lig nu in bed met een kruik.
Ik zelf had er niet zo bij stil gestaan, maar mijn ouders waren helemaal over de zeik omdat mijn man niet naar huis was gekomen...
Ze vonden dat hij, ondanks dat het niet kon qua bezetting, gewoon had moeten komen.
Nu twijfel ik wel een beetje, wat ik ervan moet vinden.
Wat is jullie mening?
Nu moest onze zoon van het kdv gehaald worden en mijn man heeft avonddienst. Ik heb toch gebeld of hij onze zoon op kon gaan halen, hij was even de enige optie vandaag, maar hij kon niet zo snel vervanging regelen waardoor hij niet weg kon. Ik ben toen zelf in de auto gestapt om hem te halen, maar ik had enorm veel pijn, weet niet hoe ik het gedaan heb, maar ik ben thuis gekomen en gelukkig ligt mijn zoon nu in bed. Ik ben evne in bad geweest, maar het is nog steeds erg pijnlijk. Ik lig nu in bed met een kruik.
Ik zelf had er niet zo bij stil gestaan, maar mijn ouders waren helemaal over de zeik omdat mijn man niet naar huis was gekomen...
Ze vonden dat hij, ondanks dat het niet kon qua bezetting, gewoon had moeten komen.
Nu twijfel ik wel een beetje, wat ik ervan moet vinden.
Wat is jullie mening?
dinsdag 17 mei 2011 om 19:59
Als hij niet weg kan, kan hij niet weg toch? Ik weet niet wat voor werk hij doet, maar als mijn man geen vervanging kan regelen, kan hij echt niet zomaar de deur uitlopen, dan loopt er van alles in de soep.
Had je niet je ouders of iemand anders kunnen vragen?
Zorg iig dat hij op zijn werk goede afspraken maakt als straks de bevalling nadert, dat hij dan wél ieder moment weg kan.
Had je niet je ouders of iemand anders kunnen vragen?
Zorg iig dat hij op zijn werk goede afspraken maakt als straks de bevalling nadert, dat hij dan wél ieder moment weg kan.
The time is now
dinsdag 17 mei 2011 om 20:05
hij heeft een verantwoordelijke baan als manager. Hij kan indd niet zomaar weg gaan. Nee er was op dit moment geen andere optie. Mijn ouders wonen te ver weg, als zij hadden moeten gaan was het kinderdagverblijf al dicht geweest. Verder geen familie of vrienden dicht in de buurt.
Rond de bevalling heeft hij vakantie.
Ik stond er zelf ook niet zo bij stil, maar mijn ouders vonden het belachelijk dat hij me zo had laten rijden en dan ga je toch weer twijfelen.
Vandaar dat ik even benieuwd ben naar objectieve meningen.
Rond de bevalling heeft hij vakantie.
Ik stond er zelf ook niet zo bij stil, maar mijn ouders vonden het belachelijk dat hij me zo had laten rijden en dan ga je toch weer twijfelen.
Vandaar dat ik even benieuwd ben naar objectieve meningen.
dinsdag 17 mei 2011 om 20:06
Had je echt verwacht dat je man zomaar zonder vervanging weg kon? Was er echt geen buurvrouw of vriendin die je kon inschakelen? Ik vind het nogal wat dat je van je man verwacht dat hij zijn zooi uit z'n handen laat vallen om zijn zoon van de crèche te halen. Je zou om minder ontslagen kunnen worden.
dinsdag 17 mei 2011 om 20:07
Het is even een lastige positie geweest die wel even moet bespreken samen met hem. Wellicht kunnen jullie beide kijken
naar een oplossing voor het geval het zich weer voordoet.
Dat hij niet zomaar weg kan is te begrijpen maar dat jij rust moet nemen daar moet ook begrip voor zijn ...
Een zwangerschap is ook niet niets toch ?
Zoek samen meerdere uitvalshoeken voor het geval het zich weer voordoet eventueel andere moeders van het kdv ? Ouders van hem of van jou, een lieve buur of vriendin ..
Sterkte !
naar een oplossing voor het geval het zich weer voordoet.
Dat hij niet zomaar weg kan is te begrijpen maar dat jij rust moet nemen daar moet ook begrip voor zijn ...
Een zwangerschap is ook niet niets toch ?
Zoek samen meerdere uitvalshoeken voor het geval het zich weer voordoet eventueel andere moeders van het kdv ? Ouders van hem of van jou, een lieve buur of vriendin ..
Sterkte !
dinsdag 17 mei 2011 om 20:08
Wat ontzettend rot voor je!
Ik weet niet wat je man voor een vent is. Is dit een 'normale' houding of komt het uit de lucht vallen? Was hij echt heel erg druk of had hij belangrijke dingen te doen op zijn werk, of viel het wel mee? Hoeveel tijd had het hem gekost om zoon op te halen van het kdv? Kortom, veel vragen...
Edit: op veel vragen is al een antwoord gegeven zie ik. Moutarde dus!
Ik weet niet wat je man voor een vent is. Is dit een 'normale' houding of komt het uit de lucht vallen? Was hij echt heel erg druk of had hij belangrijke dingen te doen op zijn werk, of viel het wel mee? Hoeveel tijd had het hem gekost om zoon op te halen van het kdv? Kortom, veel vragen...
Edit: op veel vragen is al een antwoord gegeven zie ik. Moutarde dus!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
dinsdag 17 mei 2011 om 20:08
@Shisensa, wij zijn pas maanden geleden verhuisd, vandaar at iedereen nu wat verder weg zit van ons.
@Alettajacobs, ik laat ze niet stoken in mijn relatie. Mijn man zal er niks van merken en ik ben nog steeds niet boos op hem. Ik vroeg me alleen af of ik dat wel zou moeten zijn.
Nogmaals ik ben niet boos op hem. Mijn ouders zijn ook erg blij met hem normaal gesproken, vandaar dat ik me afvroeg of hun reactie terecht was of niet...
@Alettajacobs, ik laat ze niet stoken in mijn relatie. Mijn man zal er niks van merken en ik ben nog steeds niet boos op hem. Ik vroeg me alleen af of ik dat wel zou moeten zijn.
Nogmaals ik ben niet boos op hem. Mijn ouders zijn ook erg blij met hem normaal gesproken, vandaar dat ik me afvroeg of hun reactie terecht was of niet...
dinsdag 17 mei 2011 om 20:09
quote:AlettaJacobs schreef op 17 mei 2011 @ 20:04:
Waarom stoken je ouders in jouw relatie? Waarom láát jij je ouders stoken in je relatie? Je vond het geen probleem, tot je ouders begonnen te mopperen.
Noem je dat stoken? Ik kan je vertellen dat mijn ouders precies hetzelfde hadden gedaan. Ze waren gewoon bezorgd om hun dochter. Of het reeel is om zo boos te zijn, is de tweede vraag, maar ik begrijp hun gevoelens t.o.v. hun dochter wel.
Ik weet niet hoe ik het had opgelost. Ik heb gelukkig een goed netwerk hier als zoiets zich zou voordoen. Ik kan mij voorstellen dat je man niet zo maar alles kan laten vallen zolang het niet om leven of dood gaat.
Waarom stoken je ouders in jouw relatie? Waarom láát jij je ouders stoken in je relatie? Je vond het geen probleem, tot je ouders begonnen te mopperen.
Noem je dat stoken? Ik kan je vertellen dat mijn ouders precies hetzelfde hadden gedaan. Ze waren gewoon bezorgd om hun dochter. Of het reeel is om zo boos te zijn, is de tweede vraag, maar ik begrijp hun gevoelens t.o.v. hun dochter wel.
Ik weet niet hoe ik het had opgelost. Ik heb gelukkig een goed netwerk hier als zoiets zich zou voordoen. Ik kan mij voorstellen dat je man niet zo maar alles kan laten vallen zolang het niet om leven of dood gaat.
dinsdag 17 mei 2011 om 20:11
quote:shisensa schreef op 17 mei 2011 @ 20:07:
Sorry, managers kunnen gewoon weg is mijn mening, die doen geen levensreddende operaties in ziekenhuizen, hoeven geen volle schoolklassen alleen te laten en kunnen het meeste van hun werk gewoon 's avonds inhalen.
eens. ik weet niet hoelang TO zwanger is, maar het klinkt alsof het echt even teveel was. Dan zal de partner toch echt snel moeten kunnen komen. Of iets anders regelen....
Al met al een rotsituatie!
Sorry, managers kunnen gewoon weg is mijn mening, die doen geen levensreddende operaties in ziekenhuizen, hoeven geen volle schoolklassen alleen te laten en kunnen het meeste van hun werk gewoon 's avonds inhalen.
eens. ik weet niet hoelang TO zwanger is, maar het klinkt alsof het echt even teveel was. Dan zal de partner toch echt snel moeten kunnen komen. Of iets anders regelen....
Al met al een rotsituatie!
dinsdag 17 mei 2011 om 20:13
@blop dat verwachtte ik niet, ik heb het hem gewoon gevraagd en gezegd dat ik het anders zelf zou doen.
@Lotje, bedankt voor de tips! ;
@Akakia, nou normaal is hij wel redelijk betrokken en een goede vader voor zijn zoon. Ik denk dat hij de ernst er niet zo van inzag.
volgens mij had hij het wel druk, hij is manager in de beveiliging en hij werkt bij een bedrijf waar de druk behoorlijk hoog ligt. Hij is één keer ziek geweest in 4 jaar en werd toch nog op het matje geroepen zeg maar...
Zoon ophalen: ik denk dat hij dan een half uurtje weg was geweest.
@Lotje, bedankt voor de tips! ;
@Akakia, nou normaal is hij wel redelijk betrokken en een goede vader voor zijn zoon. Ik denk dat hij de ernst er niet zo van inzag.
volgens mij had hij het wel druk, hij is manager in de beveiliging en hij werkt bij een bedrijf waar de druk behoorlijk hoog ligt. Hij is één keer ziek geweest in 4 jaar en werd toch nog op het matje geroepen zeg maar...
Zoon ophalen: ik denk dat hij dan een half uurtje weg was geweest.
Tja, ik ben misschien niet zo op de hoogte als het gaat om normaal ouder-kind contact, maar mijn ouders hebben zich op geen enkele manier te bemoeien met mijn relatie met mijn man. Ik hoef hun mening over mijn man niet te horen en al helemaal niet ongevraagd en nog minder als die mening negatief is. Dit zijn zaken tussen TO en haar man, vind ik dan. Maar goed, nogmaals: ik ben niet op de hoogte van normaal ouder-kind contact, misschien is het wel normaal dat ouders dit soort dingen zeggen.
quote:shisensa schreef op 17 mei 2011 @ 20:07:
Toch even wat nuanceren.. Managers.. Ik ken er vele, mijn vader is er jarenlang een geweest. Nu een andere functie, met nog meer verantwoordelijkheden. Echt niet dat hij zo maar weg kon. Een geregel dat er bij komt kijken. Vergaderingen die afgezegd/verplaatst moeten worden, afspraken met externen etc.
Maar daar gaat het hier niet om! beetje offtopic.
TO sterkte tijdens je zwangerschap en hopelijk wordt het in het vervolg anders geregeld, zodat je lekker je rust kunt pakken
Toch even wat nuanceren.. Managers.. Ik ken er vele, mijn vader is er jarenlang een geweest. Nu een andere functie, met nog meer verantwoordelijkheden. Echt niet dat hij zo maar weg kon. Een geregel dat er bij komt kijken. Vergaderingen die afgezegd/verplaatst moeten worden, afspraken met externen etc.
Maar daar gaat het hier niet om! beetje offtopic.
TO sterkte tijdens je zwangerschap en hopelijk wordt het in het vervolg anders geregeld, zodat je lekker je rust kunt pakken
dinsdag 17 mei 2011 om 20:14
quote:toffifee schreef op 17 mei 2011 @ 20:09:
[...]
Bezorgd vind ik iets anders dan 'helemaal over de zeik'.
[...]
Bezorgd vind ik iets anders dan 'helemaal over de zeik'.
Mijn eerste reactie was: Als hij qua bezetting niet weg kon van zijn werk zal daar een goede reden voor geweest zijn. Als bij mij op het werk op een bepaald onderdeel geen vervanging is kunnen mensen ook écht niet naar huis. Doen ze dat wel zullen ze daar de consequenties ook van moeten dragen (disciplinaire straffen).
Toen las ik echter dat je man manager was.... Tja, dat veranderd het wel in mijn ogen. Dan kan het nog steeds ongelegen komen maar niet onmogelijk.
Vind ik hem dan een slechte man? Nee. Vind ik dat je het er met hem over moet hebben dat dit niet echt prettig was en dat dat een eventueel volgend keer anders moet? Ja.
Toen las ik echter dat je man manager was.... Tja, dat veranderd het wel in mijn ogen. Dan kan het nog steeds ongelegen komen maar niet onmogelijk.
Vind ik hem dan een slechte man? Nee. Vind ik dat je het er met hem over moet hebben dat dit niet echt prettig was en dat dat een eventueel volgend keer anders moet? Ja.
Ik denk dat iemand die nooit zwanger is geweest (zoals je man) zich ook niet veel kan voorstellen bij harde buiken.
Ik ben ook nooit zwanger geweest en heb echt geen idee hoe het voelt. En of je er nog een kind mee kunt ophalen of niet (kennelijk dus eigenlijk niet)
Het kan zijn dat hij de situatie niet goed heeft ingeschat.
Ik ben ook nooit zwanger geweest en heb echt geen idee hoe het voelt. En of je er nog een kind mee kunt ophalen of niet (kennelijk dus eigenlijk niet)
Het kan zijn dat hij de situatie niet goed heeft ingeschat.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2011 @ 20:10:
Heb je geen buren, kennissen, vrienden of voor mijn part 'n taxi die je kind kan op gaan halen?
Vind het ook onprofessioneel om voor 'n afhaaldienst op je werk weg te lopen.
Vraag iemand om bij te springen (eventueel tegen betaling als je geen vrienden in de buurt hebt)
Wat nou, onprofessioneel. Het is onprofessioneel om voor ieder wissewasje naar huis te gaan. je moet een vangnet hebben waar je op terug kan vallen. Maar een verloskundige die acute bedrust voorschrijft bij een zwangere vrouw, dat klinkt niet echt als een 'wissewasje'.
Ik ben erg voor hard werken, op mijn werk wil ik niet regelmatig gestoord worden voor / door de kinderen, maar er zijn uitzonderingen!
Heb je geen buren, kennissen, vrienden of voor mijn part 'n taxi die je kind kan op gaan halen?
Vind het ook onprofessioneel om voor 'n afhaaldienst op je werk weg te lopen.
Vraag iemand om bij te springen (eventueel tegen betaling als je geen vrienden in de buurt hebt)
Wat nou, onprofessioneel. Het is onprofessioneel om voor ieder wissewasje naar huis te gaan. je moet een vangnet hebben waar je op terug kan vallen. Maar een verloskundige die acute bedrust voorschrijft bij een zwangere vrouw, dat klinkt niet echt als een 'wissewasje'.
Ik ben erg voor hard werken, op mijn werk wil ik niet regelmatig gestoord worden voor / door de kinderen, maar er zijn uitzonderingen!