Smartphonegebruik
zondag 26 augustus 2018 om 21:53
het zit me echt tot hier! Mijn frustraties mbt het telefoongebruik van mijn vriend lopen zo hoog op dat ik dat ding écht uit het raam wil kieperen.
Hij ziet zelf niet in dat zijn gebruik extreem is. Als hij zoontje in bad doet, staat hij ernaast met zijn telefoon. Als hij de afwas doet kijkt hij iets op zijn telefoon. Wat nu helemaal een uitkomst is, zijn de draadloze oortje die bij alle huisactiviteiten blijven zitten zodat hij verder kan kijken.
Ik heb echt wel geprobeerd me er niets van aan te trekken maar dit houd ik even vol en dan vreet ik mezelf helemaal op.
Ik kan er gewoon niet meer tegen. Onze relatie staat op spanning hierdoor en ik zie gewoon niet voor me hoe ik de rest van mijn leven met deze frustraties moet leven. We gaan over 2 dagen op vakantie en het liefst gooi ik dat ding nog net het vliegtuig uit voordat we opstijgen. Ik kijk oprecht tegen de vakantie op omdat het dan nog meer speelt dan wanneer we gewoon thuis zijn/werken.
Mijn vraag is, ligt dit probleem nu bij mijzelf en moet ik me niet aanstellen of moet hij hier iets mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me niet zo irriteer? Wie herkent dit? Ik ben echt radeloos.
Hij ziet zelf niet in dat zijn gebruik extreem is. Als hij zoontje in bad doet, staat hij ernaast met zijn telefoon. Als hij de afwas doet kijkt hij iets op zijn telefoon. Wat nu helemaal een uitkomst is, zijn de draadloze oortje die bij alle huisactiviteiten blijven zitten zodat hij verder kan kijken.
Ik heb echt wel geprobeerd me er niets van aan te trekken maar dit houd ik even vol en dan vreet ik mezelf helemaal op.
Ik kan er gewoon niet meer tegen. Onze relatie staat op spanning hierdoor en ik zie gewoon niet voor me hoe ik de rest van mijn leven met deze frustraties moet leven. We gaan over 2 dagen op vakantie en het liefst gooi ik dat ding nog net het vliegtuig uit voordat we opstijgen. Ik kijk oprecht tegen de vakantie op omdat het dan nog meer speelt dan wanneer we gewoon thuis zijn/werken.
Mijn vraag is, ligt dit probleem nu bij mijzelf en moet ik me niet aanstellen of moet hij hier iets mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me niet zo irriteer? Wie herkent dit? Ik ben echt radeloos.
zondag 26 augustus 2018 om 23:43
Dit. Best triest. Het gewone leven gaat aan hen voorbij.creativeguy schreef: ↑26-08-2018 22:29Dit is gewoon verslaving waar heel veel mensen last van hebben, zonder dat ze het zelf door hebben maar hun omgeving wel. Vooral door die schijnwereld die sociale media heet. Overal zie je die zombies met die telefoon en hebben nauwelijks meer aandacht voor de echte wereld.
zondag 26 augustus 2018 om 23:48
Bij mij is ook wel eens een relatie uit gegaan omdat zij meer van haar smartphone hield dan van gewoon eens praten met mij.
En het jaarlijkse fietsweekend met mijn fietsmaatje hebben we dit jaar ook niet gedaan, omdat zij de hele dag alleen maar met dat ding bezig is, zelfs al fietsend zat ze mailtjes van haar werk te beantwoorden, met haar partner te appen en binnenkomende foto's van haar nichtje te bekijken. Gezellig hoor. Ik snap best dat je na een dag fietsen even aan je partner laat weten hoe het gaat, maar niet de hele dag door.
En zodra we op een terras aan kwamen ging ze de wificode vragen en met haar vader zitten appen terwijl ze die over twee dagen gewoon zou zien, en heb ik maar mijn boek gepakt en ben ik wat gaan lezen. Ik heb er ook een paar keer wat van gezegd maar zij vond zelf dat ze maar een paar keer per dag keek. HUH???
Sindsdien ga ik liever in mijn eentje fietsen of met een andere vriendin.
Zielig voor jullie kind en voor jou dat je vriend altijd alleen maar aan dat apparaat geplakt zit. Klinkt als een heel ernstige verslaving.
Ik las vorig jaar een artikel over een proef met een aantal jongeren, dat die 48 uur (ofzo) zonder smartphone of computer of wat voor internet dan ook in een huis zouden doorbrengen, met wel gezelschapsspellen en eten enzo. Vrijwel allemaal kregen ze al binnen 10 uur afkickverschijnselen, sommige vergelijkbaar met een heroïnejunk! Paniekaanvallen, hartkloppingen, zweten, angst.
Een aantal haakte al binnen 24 uur af, konden het gewoon echt niet meer aan. Die anderen waren er heel slecht aan toe op dag 2.
Het klinkt alsof jouw vriend ook zo zou reageren. Voor de grap eens voorstellen, dat hij op vakantie 24 uur zonder dat ding doet. En dat jullie je vermaken met sightseeing, spelletjes, praten, seks. Net als de mensen vroegah. Als hij vindt dat het wel meevalt, dan moet hij 24 uur zonder mobieltje makkelijk kunnen volhouden toch?
En het jaarlijkse fietsweekend met mijn fietsmaatje hebben we dit jaar ook niet gedaan, omdat zij de hele dag alleen maar met dat ding bezig is, zelfs al fietsend zat ze mailtjes van haar werk te beantwoorden, met haar partner te appen en binnenkomende foto's van haar nichtje te bekijken. Gezellig hoor. Ik snap best dat je na een dag fietsen even aan je partner laat weten hoe het gaat, maar niet de hele dag door.
En zodra we op een terras aan kwamen ging ze de wificode vragen en met haar vader zitten appen terwijl ze die over twee dagen gewoon zou zien, en heb ik maar mijn boek gepakt en ben ik wat gaan lezen. Ik heb er ook een paar keer wat van gezegd maar zij vond zelf dat ze maar een paar keer per dag keek. HUH???
Sindsdien ga ik liever in mijn eentje fietsen of met een andere vriendin.
Zielig voor jullie kind en voor jou dat je vriend altijd alleen maar aan dat apparaat geplakt zit. Klinkt als een heel ernstige verslaving.
Ik las vorig jaar een artikel over een proef met een aantal jongeren, dat die 48 uur (ofzo) zonder smartphone of computer of wat voor internet dan ook in een huis zouden doorbrengen, met wel gezelschapsspellen en eten enzo. Vrijwel allemaal kregen ze al binnen 10 uur afkickverschijnselen, sommige vergelijkbaar met een heroïnejunk! Paniekaanvallen, hartkloppingen, zweten, angst.
Een aantal haakte al binnen 24 uur af, konden het gewoon echt niet meer aan. Die anderen waren er heel slecht aan toe op dag 2.
Het klinkt alsof jouw vriend ook zo zou reageren. Voor de grap eens voorstellen, dat hij op vakantie 24 uur zonder dat ding doet. En dat jullie je vermaken met sightseeing, spelletjes, praten, seks. Net als de mensen vroegah. Als hij vindt dat het wel meevalt, dan moet hij 24 uur zonder mobieltje makkelijk kunnen volhouden toch?
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 26 augustus 2018 om 23:53
Schokkend want super-herkenbaar filmpje: https://youtu.be/FwzmQf44hMo
zondag 26 augustus 2018 om 23:59
[Van Rijksoverheid.nldonkerblauw schreef: ↑26-08-2018 22:13Ik snap je wel. Mijn vriend heeft een of ander spelletje of z’n telefoon en dat duurt altijd een bepaalde tijd.
Dus als ik vraag of ie even wil helpen moet ik altijd nog bijv 30 seconden, 2 minuut 40 of 3 en een halve minuut wachten want dan is zijn potje af.
Vreselijk!!!
Zelf als ons kindje huilt (en oke, hij gaat niet dood maar hij huilt omdat iets hem niet lukt bijv), moet die ook éven wachten.
Echt. Schiet mij maar lek.
Wat is kindermishandeling?
Kindermishandeling is elke vorm van mishandeling die voor een kind bedreigend of gewelddadig is. Dus niet alleen lichamelijk geweld, maar ook bijvoorbeeld emotionele mishandeling of verwaarlozing vallen eronder.
Lichamelijke verwaarlozing
Hiervan is sprake als het kind krijgt niet de zorg en verzorging krijgt die het nodig heeft.
Emotionele of geestelijke verwaarlozing
Ook een doorlopend tekort aan positieve aandacht voor het kind is een vorm van kindermishandeling. Ieder kind heeft namelijk recht op liefde, warmte, geborgenheid van ouders of verzorgers.]
maandag 27 augustus 2018 om 09:08
Ja dat heb ik ook, denk alleen maar niet dat dit veel helpt.Tornacense schreef: ↑26-08-2018 23:51Bespreken via app?
Ik zou overigens veel zin hebben om dat ding toevallig op een nacht te laten verdwijnen naar 't plaatselijke afval-stort.
En sommige hier vroegen wat hij dan doet. Niet eens zozeer social media, wel Facebook, maar vooral veel appen, nieuws lezen, voetbalnieuws, Elsevier, van alles noem maar op. Als hij zijn telefoon weglegt vervangt hij het wel voor een tijdschrift of tv of iets.
maandag 27 augustus 2018 om 09:24
als ik aan 'vroeger' denk, zat mijn vader in de krant, mijn moeder in een puzzelboekje en mijn zus en ik op onze slaapkamers
Geloof best dat mobiele telefonie dingen anders gemaakt heeft, maar de tijd van voor de telefoon was niet vol met inhoudelijke discussies en elke avond ganzenborden hoor
maandag 27 augustus 2018 om 09:34
Het vervelende is dat die telefoon vaak leegtes opvult. Dat doen verslavingen ook. Alleen de telefoonverslaving wordt niet als ernstig beschouwd, omdat je aanspreekbaar blijft of geen 'ernstige' gevolgen heeft.
Drugsverslaafden, gokverslaafden, alcoholverslaafden, seksverslaafden worden allemaal veroordeeld. Maar telefoonverslaafden niet..
Ik heb er zelf veel moeite mee om dat ding opzij te zetten. Mijn vriend zegt ook weleens: je bent verslaafd. Dat geef ik ook toe. Bloedirritant.
Ik laat dat ding steeds vaker thuis. Wat ik ook wel eens deed, was een week een prepaid mobiel. Maar dat tikt zo langzaam en op mijn werk moet ik regelmatig appen over van alles en nog wat..en internet uitzetten/wifi uitzetten werkt 5 minuten.
Het stomme is, ik open 100x de viva website/facebook website en verder doe ik er niks op. Ik heb een hekel aan dat ding, maar kan het niet loslaten.
Ik denk dat hij ook deels verslaafd is. En velen met hem. Meestal omdat we zo kunnen dissocieren van ons gevoel, leegtes opvullen, verveling, gemakzucht, confrontaties uit de weg gaan, ingeslopen gedrag/patronen, noem maar op..
Drugsverslaafden, gokverslaafden, alcoholverslaafden, seksverslaafden worden allemaal veroordeeld. Maar telefoonverslaafden niet..
Ik heb er zelf veel moeite mee om dat ding opzij te zetten. Mijn vriend zegt ook weleens: je bent verslaafd. Dat geef ik ook toe. Bloedirritant.
Ik laat dat ding steeds vaker thuis. Wat ik ook wel eens deed, was een week een prepaid mobiel. Maar dat tikt zo langzaam en op mijn werk moet ik regelmatig appen over van alles en nog wat..en internet uitzetten/wifi uitzetten werkt 5 minuten.
Het stomme is, ik open 100x de viva website/facebook website en verder doe ik er niks op. Ik heb een hekel aan dat ding, maar kan het niet loslaten.
Ik denk dat hij ook deels verslaafd is. En velen met hem. Meestal omdat we zo kunnen dissocieren van ons gevoel, leegtes opvullen, verveling, gemakzucht, confrontaties uit de weg gaan, ingeslopen gedrag/patronen, noem maar op..
maandag 27 augustus 2018 om 10:02
De benaming 'telefoon' is ook hopeloos achterhaald, want bellen durven mensen niet meer. Kennelijk omdat ze dan geen tijd hebben om na te denken voordat ze iets zeggen, iets wat je met appen natuurlijk wel hebt.
maandag 27 augustus 2018 om 10:02
En wat nou als hij vind dat ik er niet over moet zeuren en er geen afspraken over wil maken? Hij vind ten slotte dat hij dan alleen moet inleveren en niet ik..
maandag 27 augustus 2018 om 10:09
Zeg dat.
Ik begrijp haar punt, maar dat is zeker niet overal op toepasbaar.
Dit wordt vaak als reden gegeven als je je ergert aan iemands karakterteigenschappen. BV extreem enthousiast of juist rustig. Daar kan ik nog welinkomen, maar storen aan telefoongebruik?...
maandag 27 augustus 2018 om 10:40
als je op een punt komt, dat afspraken niet mogelijk zijn
en alles in ruzie verzandt
en je niet meer naar elkaar luistert
is je relatie dus 'op'.
maandag 27 augustus 2018 om 11:53
+1000creativeguy schreef: ↑26-08-2018 22:29Dit is gewoon verslaving waar heel veel mensen last van hebben, zonder dat ze het zelf door hebben maar hun omgeving wel. Vooral door die schijnwereld die sociale media heet. Overal zie je die zombies met die telefoon en hebben nauwelijks meer aandacht voor de echte wereld.
maandag 27 augustus 2018 om 14:44
Hihi, herkenbaar!! Niet dat de tv hele dag aanstaat ofzo, maar dat programma.Haley schreef: ↑26-08-2018 22:25Ik snap je ergernis. In mijn relatie ben ik degene die (te?) vaak op haar telefoon zit, vriend doet het vrijwel niet. Wat hij dan weer heeft, is dat werkelijk ALTIJD de televisie aan moet. Vanaf het moment dat hij thuis komt tot het moment dat hij naar bed gaat. En dan het liefst van die vreselijke veilingprogramma's waar zo'n Amerikaanse veilingmeester staat te ratelen. Ik kijk nooit TV, van mij hoeft er niet eens een TV in huis te zijn en ik vind die continue lawine van geluid ontzettend storend.
Dus, tijd om te relativeren... Op welke manier ben jij irritant?
Bloedirritant!! Dat geschreeuw van biedingen, die ik niet eens kan verstaan
maandag 27 augustus 2018 om 15:45
Ik begrijp dat het vervelend is...
Als mijn vriend en ik in gesprek zijn en hij ontvangt een berichtje, dan grijpt hij direct naar zijn telefoon om het te lezen en antwoorden... Vaak ben ik zijn aandacht dan volledig kwijt. Ik blijft nu maximaal 1 minuut staan wachten en anders loop ik zonder pardon weg. Dit heeft hij gelukkig wel in de gaten, dus dan komt hij direct achter me aan en biedt hij zijn excuses aan. Ik heb hem namelijk een aantal keren hetzelfde kunstje geflikt, om hem te laten ervaren hoe vervelend het is. En dat heeft gewerkt.
Als mijn vriend en ik in gesprek zijn en hij ontvangt een berichtje, dan grijpt hij direct naar zijn telefoon om het te lezen en antwoorden... Vaak ben ik zijn aandacht dan volledig kwijt. Ik blijft nu maximaal 1 minuut staan wachten en anders loop ik zonder pardon weg. Dit heeft hij gelukkig wel in de gaten, dus dan komt hij direct achter me aan en biedt hij zijn excuses aan. Ik heb hem namelijk een aantal keren hetzelfde kunstje geflikt, om hem te laten ervaren hoe vervelend het is. En dat heeft gewerkt.