Smartphonegebruik
zondag 26 augustus 2018 om 21:53
het zit me echt tot hier! Mijn frustraties mbt het telefoongebruik van mijn vriend lopen zo hoog op dat ik dat ding écht uit het raam wil kieperen.
Hij ziet zelf niet in dat zijn gebruik extreem is. Als hij zoontje in bad doet, staat hij ernaast met zijn telefoon. Als hij de afwas doet kijkt hij iets op zijn telefoon. Wat nu helemaal een uitkomst is, zijn de draadloze oortje die bij alle huisactiviteiten blijven zitten zodat hij verder kan kijken.
Ik heb echt wel geprobeerd me er niets van aan te trekken maar dit houd ik even vol en dan vreet ik mezelf helemaal op.
Ik kan er gewoon niet meer tegen. Onze relatie staat op spanning hierdoor en ik zie gewoon niet voor me hoe ik de rest van mijn leven met deze frustraties moet leven. We gaan over 2 dagen op vakantie en het liefst gooi ik dat ding nog net het vliegtuig uit voordat we opstijgen. Ik kijk oprecht tegen de vakantie op omdat het dan nog meer speelt dan wanneer we gewoon thuis zijn/werken.
Mijn vraag is, ligt dit probleem nu bij mijzelf en moet ik me niet aanstellen of moet hij hier iets mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me niet zo irriteer? Wie herkent dit? Ik ben echt radeloos.
Hij ziet zelf niet in dat zijn gebruik extreem is. Als hij zoontje in bad doet, staat hij ernaast met zijn telefoon. Als hij de afwas doet kijkt hij iets op zijn telefoon. Wat nu helemaal een uitkomst is, zijn de draadloze oortje die bij alle huisactiviteiten blijven zitten zodat hij verder kan kijken.
Ik heb echt wel geprobeerd me er niets van aan te trekken maar dit houd ik even vol en dan vreet ik mezelf helemaal op.
Ik kan er gewoon niet meer tegen. Onze relatie staat op spanning hierdoor en ik zie gewoon niet voor me hoe ik de rest van mijn leven met deze frustraties moet leven. We gaan over 2 dagen op vakantie en het liefst gooi ik dat ding nog net het vliegtuig uit voordat we opstijgen. Ik kijk oprecht tegen de vakantie op omdat het dan nog meer speelt dan wanneer we gewoon thuis zijn/werken.
Mijn vraag is, ligt dit probleem nu bij mijzelf en moet ik me niet aanstellen of moet hij hier iets mee? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me niet zo irriteer? Wie herkent dit? Ik ben echt radeloos.
maandag 27 augustus 2018 om 16:46
Dit is wel een leuke. Hij verwacht dat je door praat/wacht. Maar 1 minuut wachten hoeft niet eens. Gewoon weg lopen en het gesprek afkappen.d-purevision schreef: ↑27-08-2018 15:45Ik begrijp dat het vervelend is...
Als mijn vriend en ik in gesprek zijn en hij ontvangt een berichtje, dan grijpt hij direct naar zijn telefoon om het te lezen en antwoorden... Vaak ben ik zijn aandacht dan volledig kwijt. Ik blijft nu maximaal 1 minuut staan wachten en anders loop ik zonder pardon weg. Dit heeft hij gelukkig wel in de gaten, dus dan komt hij direct achter me aan en biedt hij zijn excuses aan. Ik heb hem namelijk een aantal keren hetzelfde kunstje geflikt, om hem te laten ervaren hoe vervelend het is. En dat heeft gewerkt.
Dan raakt ie er iets bewust van.
Zelf zet ik hem altijd op vliegtuigmodus tijdens een etentje ofzo. Want ik weet dat ik ga kijken als mijn telefoon trilt. Ik ben ook wel verslaafd/nieuwsgierig. Wie niet?
Ze alle apps een keer in een andere volgorde en je ontdekt pas hoevaak je kijkt, zonder echte reden.
maandag 27 augustus 2018 om 18:22
Ja.donkerblauw schreef: ↑26-08-2018 22:44Pffff volgens mij wel.
Als dat het spel is waarin je om de zoveel tijd kisten moet openen en weet ik veel wat, dan wel.
maandag 27 augustus 2018 om 18:56
Doet me denken aan een stukje van Brigitte Kaandorp waarin ze zich verbaasd afvroeg hoe het mogelijk is dat haar kinderen in een korte tijd volwassen waren geworden zonder dat ze het merkte: ze keek even op van haar telefoon en hup, ze waren alweer 5 jaar ouder, dat was 3x gebeurd dus in 3 jaar tijd zijn ze groot! 
Maar echt, heel serieus: jij kan zijn telefoon een keer uit het raam gooien om hem iets duidelijk te maken: je kinderen durven dat vast niet maar weten wel dat ze op de tweede plaats komen als paps moet kiezen tussen zijn mobiel of hen. Triest.
Zo'n vader die het vlees komt snijden terwijl hij ook nog de zondagskrant wijd opengevouwen voor zijn neus houdt. Geloof me: je kinderen weten mss nog niet beter maar dit is echt uit de hand gelopen.
En dat ga je terugzien: digitale zaken zijn belangrijker dan de mensen om je heen is de les die ze van hem leren.
En zelf heb je ook zo'n ding.. heel akelig om genegeerd te worden terwijl je tegen iemand praat.
Zeg hem vanavond: telefoon uit, echt uit we moeten praten over ons huwelijk, ik heb het niet meer naar mijn zin, zo gaat het niet langer.
Als hij dan niet schrikt en meteen die telefoon uitzet weet je i.i.g. zeker dat je op de tweede plaats komt en je kinderen dus ook.
Sterkte, ik hoop dat je tot hem door kan dringen met een hele harde klap op tafel.
Maar echt, heel serieus: jij kan zijn telefoon een keer uit het raam gooien om hem iets duidelijk te maken: je kinderen durven dat vast niet maar weten wel dat ze op de tweede plaats komen als paps moet kiezen tussen zijn mobiel of hen. Triest.
Zo'n vader die het vlees komt snijden terwijl hij ook nog de zondagskrant wijd opengevouwen voor zijn neus houdt. Geloof me: je kinderen weten mss nog niet beter maar dit is echt uit de hand gelopen.
En dat ga je terugzien: digitale zaken zijn belangrijker dan de mensen om je heen is de les die ze van hem leren.
En zelf heb je ook zo'n ding.. heel akelig om genegeerd te worden terwijl je tegen iemand praat.
Zeg hem vanavond: telefoon uit, echt uit we moeten praten over ons huwelijk, ik heb het niet meer naar mijn zin, zo gaat het niet langer.
Als hij dan niet schrikt en meteen die telefoon uitzet weet je i.i.g. zeker dat je op de tweede plaats komt en je kinderen dus ook.
Sterkte, ik hoop dat je tot hem door kan dringen met een hele harde klap op tafel.
maandag 27 augustus 2018 om 20:31
Oh zo herkenbaar bij mijn man! Aan de aanrecht, tijdens het auto rijden, etc etc.
Heb flink op tafel geklapt! En nu is Het afgelopen! Onder het eten weg met dat ding! Wees hem erop dat de kinds er over een paar jaar ook zo bij zitten onder het eten. Als zombies !
Als wij nu een gesprek voeren en hij pakt hem ondertussen even "vlug" kap ik het gesprek abrupt af.
En ga ik verder. Benoem ook pats boem hier heb ik geen zin in! Ben geen joker, die tegen een muur aan praat.
Je partner is zeker verslaafd. Herken dat helemaal. Helaas zat hij ook nog eens op totaal verkeerde sites... kwam ik later achter...
Heb flink op tafel geklapt! En nu is Het afgelopen! Onder het eten weg met dat ding! Wees hem erop dat de kinds er over een paar jaar ook zo bij zitten onder het eten. Als zombies !
Als wij nu een gesprek voeren en hij pakt hem ondertussen even "vlug" kap ik het gesprek abrupt af.
En ga ik verder. Benoem ook pats boem hier heb ik geen zin in! Ben geen joker, die tegen een muur aan praat.
Je partner is zeker verslaafd. Herken dat helemaal. Helaas zat hij ook nog eens op totaal verkeerde sites... kwam ik later achter...
maandag 27 augustus 2018 om 21:09
xdiana84x schreef: ↑27-08-2018 20:31Oh zo herkenbaar bij mijn man! Aan de aanrecht, tijdens het auto rijden, etc etc.
En is het gedrag van je man nu veranderd? Ik kan hoog of laag springen heb ik het idee, maar zolang hij zelf de ernst er niet van in ziet bereik ik niks:(
Dat stoppen met praten doe ik ook hoor als hij naar zijn telefoon kijkt, maar zelfs dat levert mij meer frustraties op dan hem. ik wil die frustraties niet op dagelijkse basis voelen.
Onder het eten ligt hij wel weg.
maandag 27 augustus 2018 om 21:22
Ik durf te beweren dat het gebruik van de smartphone mij mijn relatie uiteindelijk heeft gekost. De schaarse momenten die samen werden doorgebracht was hij vaak druk met zijn smartphone. Er wat van zeggen of proberen bewust te maken loste niets op. Hij is ook een tijd echt verslaafd geweest aan een spel, waarbij het erop leek dat de mensen in het spel belangrijker waren dan die in real life. Als je relatie dan al op de helling gaat dan is dit niet bevorderlijk voor de situatie.
In mijn nieuwe relatie merk ik dat ik er erg overtrokken op reageer juist hierdoor. Niet altijd terecht, juist omdat ik niet in die situatie opnieuw wil komen.
Mijn advies maak het bespreekbaar en zorg dat je praat vanuit je eigen gevoel.
In mijn nieuwe relatie merk ik dat ik er erg overtrokken op reageer juist hierdoor. Niet altijd terecht, juist omdat ik niet in die situatie opnieuw wil komen.
Mijn advies maak het bespreekbaar en zorg dat je praat vanuit je eigen gevoel.
maandag 27 augustus 2018 om 21:31