Spaans meisje ontmoet

15-09-2021 09:16 39 berichten
Hallo,

Ik zit met een dubio.. ik heb een spaans meisje ontmoet, we hebben het erg gezellig samen. Appen veel en zien elkaar af en toe. Ze spreekt spaans en engels, ik spreek een paar woordjes spaans en beter engels dan haar.

Maar ik word onzeker als ik nadenk over een eventuele toekomst, omdat we elkaars talen niet spreken en voor mij is diepgang en communicatie erg belangrijk. Als we via Whatsapp praten, hebben we wel goede gesprekken, door middel van google translator.

Toen we begonnen te praten, zat er nooit een intentie achter om elkaar leuk te vinden en nu vinden we elkaar leuk. Dat weten we ook van elkaar. Maar de ene dag word ik blij wakker en de andere dag voel ik een brok van onzekerheid ofzo.

Haar cultuur is ook heel anders dan die van mij, ze is afkomstig uit Colombia en je merkt wel echt verschillen. Dat is absoluut niet erg, maar wat gaat dat in de toekomst doen..

Ze is erg lief voor me, als we uit gaan laat ze ook echt merken dat ze alleen interesse in mij heeft, ze is totaak niet iemand die jaloersmakend is en ze is erg zelfstandig/zelfverzekerd. Allemaal heel top natuurlijk.

Nu weten we door een dronken bui hoeveel bedpartners we beide gehad hebben. Ze heeft er 9 gehad en ik maar 1 (langdurige relatie). Dit maakt me ook vrij onzeker.. omdat ik ergens bang ben dat ze me gaat vergelijken met een van haar anderen. Misschien gaat het allemaal ook wel wat te snel, we spreken nu 1.5 maand, ze is erg zeker van haar gevoel en weet goed wat ze met me wil. Ergens geeft me dat een wat beklemend gevoel, ik doe liever rustig aan.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
15-09-2021 10:19
Met alle respect, maar ze is nog steeds Colombiaanse, hoeveel jaar ze ook in een ander land woont.

Het is een spaanstalig meisje, dat dan weer wel.
En hoe weet jij dat dan ? Ze heeft lang in Spanje gewoond, kan best dat ze de Spaanse nationaliteit heeft. Dat verklaart misschien ook waarom ze zo makkelijk in Nederland kan wonen met haar paspoort.

TO, geniet gewoon van je relatie, diepgang komt vanzelf, de taal vd liefde is universeel! ;-) (ik ben al bijna 20 jaar samen met iemand die een andere moedertaal heeft als ik en dat gaat hartstikke goed)
Succes en geniet van elkaar
Razzmatazz schreef:
15-09-2021 11:15
En hoe weet jij dat dan ? Ze heeft lang in Spanje gewoond, kan best dat ze de Spaanse nationaliteit heeft. Dat verklaart misschien ook waarom ze zo makkelijk in Nederland kan wonen met haar paspoort.

Tja, daar heb je een punt.
Martijn95 schreef:
15-09-2021 09:16
ik spreek een paar woordjes spaans en beter engels dan haar.

Samen Nederlands leren, dat schept een band.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Waarom benauwt het je dat het snel gaat? Je vind haar toch leuk en dan wil je toch zoveel mogelijk bij haar zijn? Lekkere dubbele standaard ook weer, zij mag niet jaloers zijn. Maar jij vindt 9 bedpartners al zodanig inrukwekkend dat je er onzeker van word. Doet me denken aan mijn ex die helemaal blij was dat ik maar 1 sekspartner had gehad. Smerig claimend haantjesgedrag.
Potpourri schreef:
15-09-2021 11:29
Waarom benauwt het je dat het snel gaat? Je vind haar toch leuk en dan wil je toch zoveel mogelijk bij haar zijn? Lekkere dubbele standaard ook weer, zij mag niet jaloers zijn. Maar jij vindt 9 bedpartners al zodanig inrukwekkend dat je er onzeker van word. Doet me denken aan mijn ex die helemaal blij was dat ik maar 1 sekspartner had gehad. Smerig claimend haantjesgedrag.
Wat een onzin. Als iemand zich onzeker voelt, heeft dat niks te met smerig claimgedrag.
Het is niet ideaal, beiden een andere cultuur en taal. Maar een partner zoek je niet in een catalogus. Je komt iemand tegen, hebt het leuk met elkaar en dan ontstaat er iets.

Daar is best een mouw aan te passen als je beiden inzet op goed Engels spreken.

Dat zij met 9 man naar bed is gegaan is irrelevant. Als je elkaar aantrekkelijk vindt en in bed chemie hebt, dan is de body count compleet nietszeggend.

Anders ook trouwens, dan is gewoon de conclusie dat je niet bij elkaar past.
Die taalbarriere is snel voorbij. Je leert elkaars taal best snel hoor.
Dat met die sekspartners....
Wat maakt dat nou uit?
Mocht het niets worden, dan heb je iig 2 bedpartners gehad.
de wereld wacht om ontdekt te worden
mcsteamy schreef:
15-09-2021 11:26
Samen Nederlands leren, dat schept een band.
We leren elkaar ook woorden. Ik heb wel het gevoel dat er beter naar elkaar wordt geluisterd, omdat het wat meer moeite neemt om elkaar te begrijpen. We hebben ook al eens paar keer een miscommunicatie gehad door de taal barrière, dat is dan wat minder 😂
Gewoon kijken hoe het loopt, minder bezig zijn met oei dit en wat dan. Je geeft aan blij te zijn met gag terug dor dat dan ook in je hoofd, over bedpartners zo onzekerheid is nutteloos als het er één was geweest net zo goed vergelijken maybe was de eerste de beste weet je dat is geweest en over niet voor niks.
even een andere licht op de zaak:
ik heb een partner uit een ander land. het feit dat hij een andere cultuur heeft is niet altijd makkelijk, maar zorgt er ook juist voor dat we veel praten over wat voor ons belangrijk is. je vult minder snel dingen voor elkaar in hierdoor. ik vind het dus soms ook een toegevoegde waarde. (nog los van dat hij ook de meest fantastische dingen uit zijn land van herkomst kookt :-D )

het aantal partners wat zij heeft gehad vind ik niet enorm schokkend. je zegt zelf als dat jij minder partners hebt gehad door een lange relatie. dus ik zie hier ook het probleem niet zo?

geniet van elkaar en het samenzijn, en kijk gewoon rustig welke kant het op gaat.

en als zaken je benauwen, bespreek het met haar!
Skawa schreef:
15-09-2021 10:58
Een jaloerse partner kan dan lijken op veel bevestiging krijgen
Dat vind ik (ook) altijd zo erg als jaloezie als bewijs van liefde gezien wordt.
Mijn vriend is ook van buitenlandse afkomst en als je allebei goed Engels spreekt, kun je gewoon diepzinnige gesprekken voeren :P
Wel fijn als je elkaars taal leert, ook om met de families en vrienden te kunnen praten.

Kijk wel even naar de gebruiken uit haar cultuur en in welke mate zij zich daaraan wil conformeren (trouwen/samenwonen, geloof, opvoeding van de kinderen,..). Dat is bij een vriend van me met een Zuid-Amerikaanse vriendin een bottleneck namelijk, terwijl het verder ook een moderne zelfstandige vrouw is.

Betreft de bedpartners : Echt, stel geen vragen waarop je het antwoord niet wil weten. Dat verpest zoveel. Wat gebeurd is, is gebeurd.
Ik heb ook een buitenlandse partner en in het begin was dat zeker moeilijk, maar we hebben de tijd genomen om elkaar te leren kennen en zeven jaar later zijn we nog steeds bij elkaar en hebben we een goede, stabiele relatie.

Ik zou zeggen, leer eerst Spaans, en als zij in Nederland komt wonen, zal ze ook Nederlands gaan leren. Neem de tijd om elkaar te leren kennen en maak je na 1,5 maand nog niet zo druk om een toekomst samen... geniet van elkaar en kijk waar het schip strandt.
Als vrouwen tientallen mannen geneukt hebben, en je vraagt hun hoeveel ze gehad hebben, zeggen ze meestal acht of negen.

Dus dat antwoord zou ik met een korreltje zout nemen.

En verder zou ik me er sowieso niet druk over maken. Zij kan er niks aan doen dat jij zo weinig ervaring hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven