Spanning tussen collega en mij

08-10-2011 20:51 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames (en heren uiteraard), graag jullie advies, tips!

Voorafgaand aan mijn verhaal wil ik alvast zeggen dat ik er niks mee wil. Dus ik hoop dat we niet in een discussie over vreemdgaan terecht komen... Dat is namelijk absoluut niet mijn bedoeling!

Korte voorgeschiedenis; vriend en ik zijn 5 jaar samen, gelukkig samen. Relatie zit dus goed, veel plezier samen en nog veel liefde.

Nu het probleem. Sinds een aantal maanden een nieuwe collega. Mijn eerste indruk was niet meteen positief maar na een lang gesprek (over zowel werk als privé) mijn mening bijgesteld; hij is toch wel aardig. Al een paar weken regelmatig zitten kletsen (na overleggen, werken veel samen) en het klikt steeds beter. Daarnaast ben ik, als ik een klik heb met iemand (vriendschappelijk), vrij open over privé dingen. Hij dus ook.

De laatste weken voel ik een soort van spanning. Niks mis mee, kan. Afgelopen week na een overleg vertelde hij me echter dat hij ook een bepaalde spanning voelt. Nou, dus, daar zit je dan. Vanaf dat moment voel ik me echt k*t. Ik weet gewoon niet hoe ik hier mee om moet gaan. Heb dit in de afgelopen 5 jaar, tijdens mijn relatie, nog niet eerder meegemaakt namelijk.

Dus; hoe kan ik hier het beste mee om gaan? Het gesprek met hem aangaan? We hebben het gesprek namelijk afgekapt na deze onthulling. Zoals al gezegd, ik wil niet vreemd gaan oid!
Die spanning negeren en verder gewoon normaal tegen hem doen. Als je er wat meer aan gewend bent kun je er ook beter mee om gaan.
.
In je relatie gaan zoeken,ook al lijkt het allemaal goed,dat is het niet. Anders sta je nl niet zo open voor anderen.

Ik heb het zelf meegemaakt,dacht ook dat het helemaal perfect was. Toch spanning tussen,ook een (toenmalige) collega en mjj. Half jaar om elkaar heen gedraaid want het kon en mocht niet. Lang verhaal kort...we waren dus allebei niet happy in de toenmalige relatie(ook al dachten we van wel!!!)

We zijn nu al 10 jaar samen en ja,ik ben weleens mannen tegengekomen waarvan ik dacht,jammie of waar een flirt mee was.

Maar daar blijft het bij,want thuis is het goed.
.
Ashley jij zegt negeren, matth jij zegt gesprek aangaan. Dat is dus het dilemma waar ik in zit. We zijn inderdaad beiden volwassen en ergens vind ik dan ook dat we dit moeten bespreken. We moeten immers nog verder samen werken. Maar goed, het maakt het niet makkelijker. Daar staat tegenover of het wel kan, gewoon verder gaan alsof er niks gebeurd (gezegd dus) is.

En matth wat bedoel je met: "Als je niks met hem wilt kun je ook niet vreemdgaan, toch". Ik wil inderdaad niet vreemdgaan!

Luni, dat is inderdaad wat ik vaak lees in dit soort topics. Dat er toch iets niet goed zit. Inderdaad iets waar ik de komende tijd over na moet denken. ik voel me in mijn relatie nu zoals ik in mijn op beschrijf. Maar goed, dat wil blijkbaar niet zeggen dat dat ook echt zo is.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
als de spanning idd al ter sprake is geweest, gesprek aangaan.

Zeggen dat je een relatie hebt (punt uit)

Dat je geen interesse in hem hebt.
Is ie bezet
Succes!

Iemand schreef hier laatst(op het forum) waarom mensen problemen binneshuis buitenshuis oplossen.

Zorg dat je niet zover komt
Ik denk niet dat er altijd iets 'scheef' moet zitten in een relatie om spanning te voelen bij iemand anders.

Soms heb je met een ander gewoon een klik of is iemand heel erg leuk.

Maar meestal is er maar ruimte voor één partner.... dus de ander zul je dan moeten afkappen.
quote:Ksenija schreef op 08 oktober 2011 @ 21:08:

Is ie bezetHeb je interesse?
.
Nou, ik zou geen gesprek aangaan en er ook niks mee doen. Ook niet gaan wroeten in je relatie.

Ik bedoel, iedereen met een relatie komt toch weleens iemand tegen die ook heel leuk blijkt te zijn? Voor mij geen reden om in mijn eigen relatie twijfel te zaaien.

Vaak gaat het wel over. Zeker als de spanning is uitgesproken. Misschien ook eens aan je partner laten weten van "goh, ik heb nou toch een leuke collega."

Ik bedoel; je MOET er toch niks mee doen?
Wat Moonlight zegt, eigenlijk.
quote:luni schreef op 08 oktober 2011 @ 21:10:

[...]

Heb je interesse? Alleen als het antwoord JA is.
Hij is inderdaad ook bezet, ook een lange relatie. Het is niet zo zeer dat we verliefde gevoelens voor elkaar hebben, het is meer een soort van sexuele spanning. Een soort chemistry.

Ik denk inderdaad dat ik volgende week het gesprek aan moet gaan. We hebben weer een aantal afspraken gepland staan, dus we moeten toch met elkaar in gesprek.

Moonlight, dat was/is ook mijn idee. Ik heb echt het gevoel dat mijn relatie goed zit, we hebben het gewoon goed, leuk, gezellig samen.
Ow ksenija haha, nou je antwoord staat in mijn vorige post, hij is dus ook bezet!
Ik zou het hier bij laten, jullie hebben jezelf al uitgesproken en als je verder niets wilt zou ik niet weten wat je er nog aan toe te voegen kunt hebben.

Zoek hem alleen niet op, dat is de kat op het spek binden en kijk naar je eigen relatie: is dit gewoon iets wat je overkomt of mis je iets?
Ik vraag me gewoon af waarom men altijd gelijk denkt dat je er iets mee "moet", met zo'n spanning.

Je hebt een relatie, je bent gelukkig (schrijf je) dus waarom zou je er iets mee moeten?

Het lijkt me gezond om met meerdere mensen "spanning" te voelen, maar je hebt al voor een persoon gekozen.

Toch?
Maar Iris, ik kan er niet omheen, we hebben wekenlijks wel 4 á 5 overleggen samen... Ergens denk ik dat we op een volwassen manier naar elkaar kunnen/moeten uitspreken hoe we hier mee om gaan. Het is nu heel abrupt afgekapt.
Je wil er niks mee, dat weet je zeker.

Dan zou ik er ook niet over praten.

Tenzij hij vervelend wordt, dan zou ik hem duidelijk maken GEEN INTERESSE te hebben.

Hoe ermee omgaan´, gewoon je werk doen en naar HUIS
Zo, ik moet snel typen om het bij te houden!

Klopt Nastik, ik denk ook dat het gezond is om die spanning te hebben. Alleen is dit voor het eerst in mijn relatie dat ik dit mee maak en niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Gesprek aan gaan, negeren, dat soort vragen.

Ik loop gewoon al dagen met een knoop in mijn maag (of hoe zeg je dat ) omdat ik niet weet hoe het volgende week gaat.
Lekker laten gaan dan,hou wat afstand. Over een paar weken lach je er misschien om.
citeer " Klopt Nastik, ik denk ook dat het gezond is om die spanning te hebben."

Ik denk dat het niet goed is om die spanning te hebben.
Als je geen interesse hebt om je vriend te bedriegen of er een vervolg aan te geven dan is het toch simpel, gesprek aangaan en aangeven dat je niet geinteresseerd bent of vind je het ergens wel spannend om te weten dat je nog in de markt ligt en streelt de aandacht van deze collega je? Want die aandacht raak je natuurlijk kwijt op het moment dat je dit eerlijk aangeeft of deze collega moet het spannend vinden om te blijven jagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven