Spijt: ik wil hem terug! (denk ik..)

22-12-2008 23:04 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen juni heb ik na 6 jaar de relatie met mijn vriend verbroken. Ik had al langere tijd veel twijfels; het is dit nu alles-gevoel. Uiteindelijk de knoop doorgehakt, ik ben verhuisd naar een andere stad, hij is in ons oude huis blijven wonen. De eesrte maanden gingen heel erg goed, ik dacht echt dat ik de goede keuze had gemaakt. Amper liefdesverdriet, veel lol in een nieuwe stad met alleen maar lieve vriendinnen om me heen, nieuwe baan; ik had niet eens tijd om na te denken over wat ik precies had achtergelaten. Inmiddels is alles in rustiger vaarwater gekomen. Ik heb gescharreld, gedate,zelfs even een vriendje gehad.

Toch voel ik nu, na meer dan 6 maanden, alleen een leegte die steeds groter wordt. Ik mis hem zo erg dat het pijn doet. Ben er ook nog eens achter gekomen dat hij een soort van nieuw vriendinnetje heeft (logisch uiteraard). Ik ben verdrietig, jaloers, voel me alleen, heb gewoon liefdesverdriet! Alleen dan dus uitgesteld..

Ik heb even wat reflectie nodig, kritische vragen, verhelderende verhalen. Moet echt te weten komen wat ik nu precies voel; is het de angst om hem definitief kwijt te raken aan een andere vrouw, of is het een echt gevoel en wil ik hem echt terug? Of hij mij dan nog wil is een tweede natuurlijk, maar he, eerst mijn eigen gevoel maar eens duidelijk zien te krijgen.

Overigens; afgelopen zaterdag heb ik hem gezien en hebben we gezoend. Nu voel ik me ook nog eens schuldig tegenover een meisje dat ik niet eens ken en waar ik hartstikke jaloers op ben..

Hij is onduidelijk over hun relatie; zegt dat hij vrij wil zijn en zich niet wil binden, tegelijkertijd zegt hij wel dat het toch wel zijn vriendinnetje is. Ik heb hem verteld dat ik nog ontzettend veel van hem hou. Dus voordat ik nog meer ondoordachte dingen ga doen; help!
Stap 1:

Zet hier eens op een rijtje wat je allemaal miste in die relatie en wat jou heeft doen besluiten om er een einde aan te maken.
Hi Bo,

Mis je specifieke dingen van hem, of mis je dingen die bij een relatie horen?

Alleen is niet simpel, maar zolang je het beide nog bent is er een soort balans die het iets makkelijker te dragen maakt. Als één van de twee verder gaat in de vorm van een nieuwe stap dan ontstaat er een ongelijkwaardigheid. Moeilijk te beantwoorden vraag omdat je er erg eerlijk voor moet zijn naar jezelf; speelt je trots een rol in je verlangen hem terug te winnen? Vind je diep in je hart dat jij eigenlijk als eerste een nieuwe liefde had moeten vinden? Vind je eigenlijk diep in je hart dat jij zo perfect voor hem bent dat een andere vrouw nooit zal kunnen tippen aan jou? (tja als je reflectie wilt dan kun je 'm krijgen ).

Waarom voel je je eigenlijk schuldig naar die nieuwe dame? All is fair in love and war. Dus als je echt oprecht bij hem wil zijn, dan zou ik daar vol voor gaan als ik jou was. Als je echter wel bij hem wil zijn, maar niet omwille van de meest zuivere motieven, dan denk ik dat je jezelf daar geen plezier mee doet. Want stel dat je hem dan 'terugwint', dan is zijn kans op geluk met haar waarschijnlijk verkeken, en zit jij met een man die je eigenlijk diep in je hart niet wil (èn met de wetenschap dat je niet echt lekker zuiver bent geweest...).

Hij zoende ook met jou neem ik aan. Voelt hij zich ook schuldig?
Goed idee!

Ik miste passie en spanning. Ons seksleven was echt heel erg doodgebloed, en ik voelde me bijna frigide daardoor. Seks is toch echt een superbelangrijk ondetdeel van een relatie, en eens in de 3 maanden vrijen valt wat mij betreft onder een bijzonder slecht seksleven.

Wat mij achteraf heel erg op is gevallen, is dat we elkaar blijkbaar nogal tegenhielden in stappen vooruit zetten qua carriere en leven in het algemeen. Zo is hij opeens de opleiding gaan doen die hij altijd al wilde volgen, gaat zijn eigen bedrijf supergoed lopen, ben ik aan een megadrukke baan begonnen (die eigenlijk helemaal niet leuk blijkt te zijn, maar dat terzijde), maak ik eindelijk die reizen alleen die ik al tijden wilde doen, etcetera.

Verder waren er kleine irritaties, die we nooit uitspraken. Sowieso communiceerden we het laatste half jaar heel weinig, alleen over wat voor leuke dingen we met vrienden gingen doen en dergelijke, maar de Echt Belangrijke zaken des levens, daar hadden we het nooit over. En dan groei je dus uit elkaar, dat bleek wel.
Topic kan dicht, sprankelend heeft gesproken

Ik kan het niet beter verwoorden dan sprankelend!!
quote:winkelmandje schreef op 22 december 2008 @ 23:23:

Topic kan dicht, sprankelend heeft gesproken

Ik kan het niet beter verwoorden dan sprankelend!!

Ow ja, alsof ik zo'n orakel ben.

Zou je de puinhoop eens moeten bekijken die ik er in Huize Sprank van maak
quote:sprankelend schreef op 22 december 2008 @ 23:25:

[...]

Ow ja, alsof ik zo'n orakel ben.

Zou je de puinhoop eens moeten bekijken die ik er in Huize Sprank van maak

Daar is niets van te zien in je reply

Maar open topic, dan zal ik je raad geven
Sprankelend is heel goed bezig! En van haar adviezen kun je er niet genoeg hebben...
Sprankelend; je legt de vinger op de zere plek (lang leve reflectie!). Ik twijfel inderdaad over mijn motieven. Ben erg trots, maar geloof oprecht dat ik zijn geluk boven mijn trots stel. Als eerste een nieuwe liefde vinden maakt de situatie gewoon een stuk makkelijker te verteren, dat is niet zo moeilijk. Maar ik weet eigenlijk niet of het daarom gaat. Ik heb het idee dat ik hem ook echt oprecht mis. Vorige week was ik in mijn oude woonplaats en zijn we samen uit eten gegaan. Het was zo fijn, zo vertrouwd en zo relaxed. Het is natuurlijk ook helemaal niet te vergelijken met een neiuwe relatie; daarin moet je alles nog aftasten, elkaar leren kennen. Na het eten bracht hij me naar mijn auto en kreeg ik een grote knuffel van hem. We stonden daar echt wel 5 minuten in die parkeergarage, elkaar alleen maar vasthoudend, zo fijn.

O perfect ben ik zeker niet, allesbehalve zelfs :-) Het nieuwe meisje (ik heb nu officieel een hekel aan hyves) ziet eruit als iemand die een heel goede vriendin van me zou kunnen zijn. Lief, grappig.. Daarom voel ik me schuldig. Maar inderdaad, alles is toegestaan, nietwaar? En hij voelt echt nog al mijn man.

Of hij zich schuldig voelt weet ik niet. Heb hem er niet al te fijntjes op gewezen dat hij nu was vreemdgegaan, en daar schrok hij een beetje van. Meer een 'oja'-reactie.

Hmm dit helpt wel trouwens, zorgt voor een beetje orde in mijn emotionele spaghetti!
Je zegt het zelf al, dat het fijn en vertrouwd was....tsja dat is niet zo raar na 6 jaar relatie.

Ik vind het een moeilijk....maar jij weet zelf het beste of je gevoelens en intenties oprecht zijn?
Sex is een belangrijke graadmeter. Als het goed is, is het 5% van je relatie, als het slecht is 95%. Weet je waarom het dood is gebloed? Heel de boel hangt natuurlijk aan elkaar vast. Sex laat het bloed stromen, en om stappen te kunnen zetten in het leven heb je zuurstofrijk, stromend bloed nodig.

Mijn ex vond neuken als konijnen echter ook niet het beste relatieredmiddel waar ik ooit mee tevoorschijn was gekomen (nu, 3 jaar na dato bij nader inzien toch opeens weer wel ).

Als je vanavond met hem in een warme kamer zou zijn, met overal kaarsen en precies de goede muziek, zou je dan weten wat je zou willen doen? Wil je hem bespringen van geilheid, bij hem wegkruipen om te schuilen voor de leegte van alleen, je lijf laven aan zijn zo bekende lichaam waar je moeiteloos de weg mee weet? Of zou je binnen 3 minuten liggen kletsen over een hoop totaal niet slaapkamer proof onderwerpen?
Het is doodgebloed omdat het altijd hetzelfde was, ik had er geen zin meer in. Zag alleen maar nadelen aan vrijen (denk aan; ik moet morgen weer vroeg op. duurt lang, oja dat weer, gadver geen zin in gelek ). Zou ik nu met hem in de door jou beschreven kamer zijn dan zou ik hem bespringen. Without a doubt.

Mijn laptop begint te piepen dat de batterij leeg is en ik heb de lader op mijn werk laten liggen. Ga gerust (alsjeblieft!) verder met die confronterende vragen, ik ben er morgenochtend weer!

(ga nu even heel hard huilen bij 'ik denk je hier bij mij' van Acda en de Munnik, en daarna 'This time' van John Legend)
quote:Bo1981 schreef op 22 december 2008 @ 23:54:

Het is doodgebloed omdat het altijd hetzelfde was, ik had er geen zin meer in. Zag alleen maar nadelen aan vrijen (denk aan; ik moet morgen weer vroeg op. duurt lang, oja dat weer, gadver geen zin in gelek )Waarom zou dat nu niet weer gebeuren als je opnieuw begint met je ex?
"This Time"

[Verse 1]

Ran into you yesterday

Memories rushed through my brain

it started to hit me

now you're not with me

I realized I made a mistake

I thought I needed some space

But I just let love go to waste

its so crystal clear now

that I need your here now

I gotta get you back today

[Chorus]

This time I want it all

This time I want it all

Showing you all the cards

giving you all my heart

This time I'll take the chance

This time I'll be your man

I can be all you need

This time its all in me.

[Verse 2]

I hit the bar everynight

Looking to score a good time

It's not like I planned it

I'm left empty handed

'Cause im still alone in my mind

Now what will it take to feel right

Can I come see you tonight?

Is there someone new now?

What can I do now?

Cause I need you back by my side.

[Chorus]

This time I want it all

This time I want it all

giving you all my heart

I can be all you need

This time its all in me.

[Bridge]

Last time I wasn't sure

This time I will give you more

I'm more mature

I'll show you

Last time I didn't know

I messed up and let you go

I need you

don't say no.

Lying alone in this room

All that is missing is you

pick up the phone

want you to come home

This time I want it all

This time I want it all

giving you all my heart

I can be all you need

This time its all in me.
quote:winkelmandje schreef op 22 december 2008 @ 23:56:

[...]

Waarom zou dat nu niet weer gebeuren als je opnieuw begint met je ex?Goede, ik zou het niet weten.. Omdat ik beter weet inmiddels? Maar het zou ook zomaar wél weer kunnen. Ik weet het niet. Nu is de batterij echt op sterven na dood!
Misschien kun je je ook afvragen hoe wijs het is om samen dit soort dingen te ondernemen. Het einde van een langdurige relatie èn het achterlaten van je vertrouwde woonomgeving zijn hele grote zaken. Als die uitdagingen het ene uiterste van het spectrum zijn, is hij met alle vertrouwde dingen die hij te 'bieden' heeft het andere uiterste. Daar kun je ongelofelijk lang tussen heen en weer ping pongen, maar daar word je uiteindelijk alleen maar verschrikkelijk moe van, niet gelukkig (of zelfs maar tevreden).

Bij de eerste nieuwe vlam van mijn ex was ik des duivels (had veel te maken met leugens, leugens, leugens, yuk). Dat hielp de afstand er in te houden. Zij was gewoon Stom en Lelijk en Onnozel (come to think of it, is ze die dingen ook gewoon, dus dat was nog best een objesctieve analyse achteraf ). Nummer twee en drie heb ik nooit gezien. En toen kwam nummer vier... en die bleef... slik.

Ik zag wat ze met hem deed. Eerst maakte ze hem blij, en dat was erg moeilijk om aan te zien, temeer omdat ik hem zoooo graag blij had willen maken. Later werd hij steeds ongelukkiger. Niet helemaal haar schuld, ik zag hem ook fouten maken die hij eerder had gemaakt. Dat hielp me herinneren aan dat er ook veel verdriet tussen ons was geweest. Om een lang verhaal kort te maken; zijn relatie met haar veranderde hem. En kennelijk had hij die verandering nodig. Het einde van een relatie biedt kansen om jezelf te herdefiniëren. Dat doen jullie beiden ook geef je aan. Soms heb je daar een katalysator bij nodig. Een andere dan je eerder had voor de stappen die je eerder niet kon zetten.

Als je twijfelt aan je motieven zou ik me richten op jouw herdefinitie. Wat wil je zijn over een jaar, wie wil je zijn? Hoe loopt de route daar naartoe. In hoeverre speelt de breuk tussen jullie je in de kaart in het realiseren van die route en het einddoel?

Als je wat er tussen jullie was, is of zou kunnen zijn tot hoofdvraagstuk maakt dan kun je je daarop heerlijk stukdenken en total loss mijmeren. Een bevredigend antwoord vinden zal je niet. Als je je focus kunt verleggen en als een speer op je nieuwe doel af kunt gaan wordt weten/voelen wat je met hem wil, kan of aanmoet waarschijnlijk een stuk eenvoudiger. Je hart weet dat soort dingen namelijk prima, maar speelt graag verstoppertje met de mismatch die die informatie heeft met wat je verstand zegt.
quote:winkelmandje schreef op 22 december 2008 @ 23:30:

[...]

Daar is niets van te zien in je reply

Maar open topic, dan zal ik je raad geven

Nee, in mijn reply niet natuurlijk, duh. Hier kan ik lekker goede sier maken alsof ik het allemaal zo lekker snap .

En ik heb een topic staan hier op relaties heur. Kan je al mijn pathetische geklooi haarfijn in lezen . Maarrrrrr Yaya heeft gelijk, ik heb kont geschopt en ben inmiddels best lekker bezig. Al had ik nog niet gepost over mijn zwaar labiele morning after paniek sms. Werk aan de winkel dus
Sex is helemaal geen belangrijke graadmeter voor je relatie. Problemen over sex kunnen wel relatieproblemen geven, maar het is een feit dat in een langdurige relatie de sex fors afneemt of zelfs stil komt te liggen. Dat hoeft niks af te doen aan de mate van liefde die er is.

Veel mensen denken dat verliefdheid iets is wat ze na moeten jagen,maar verliefdheid is altijd eindig. Als je dat nastreeft blijf je je hele leven zitten met korte relaties en daarna moet je weer op pad voor de spanning. Lijkt me dat TO spanning en verliefdheid heeft verward met echte liefde. En dus verliet ze de echte liefde om vervolgens te bedenken dat het gras dus niet groener is bij de buren. Mijn advies: zo snel mogelijk open kaart spelen met ex. wie weet valt er nog wat te lijmen, en nooit meer gaan piekeren als de sensatie er niet meer is, dat is heel erg normaal in een langdurige relatie
relatieproblemen hebben heel vaak meer met jezelf te maken dan met je relatie
Meds, jij gaat uit van geen = slecht. Dan is het geen goede graadmeter inderdaad. Als beide partijen content zijn met een lage frequentie is het sexleven in mijn optiek echter prima.
ja dat bedoel ik ook, we bedoelen hetzelfde dus
Nu alleen nog jouw spierballen en dan zou ik volmaakt gelukkig zijn!
ja dat kan ik me goed voorstellen
Het gras is zeker niet groener bij de buren, daar ben ik wel achter. Over dat geen seks hebben: daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bij mij was het zeker wel een graadmeter voor mijn relatie, al ben ik het er wel mee eens dat het geen provbleem hoeft te zijn als je er beiden blij mee bent. Bij ons was dat dus niet zo: hij voelde zich afgewezen en ik voelde me, tja, een suffe muts. Het is gewoon een hele mooie man, en niet alleen van buiten.

Proberen te lijmen, daar ben ik al mee bezig. Het schiet alleen niet zo op.. Hij heeft ook gezegd dat ie nooit meer het risico wil lopen om zó onderuit te gaan, zoveel pijn te hebben. Want hij zag die break helemaal niet aankomen.. Maar hey, love hurts, nietwaar?
[quote]sprankelend schreef op 23 december 2008 @ 00:00:

Ik zag wat ze met hem deed. Eerst maakte ze hem blij, en dat was erg moeilijk om aan te zien, temeer omdat ik hem zoooo graag blij had willen maken. Later werd hij steeds ongelukkiger. Niet helemaal haar schuld, ik zag hem ook fouten maken die hij eerder had gemaakt. Dat hielp me herinneren aan dat er ook veel verdriet tussen ons was geweest. Om een lang verhaal kort te maken; zijn relatie met haar veranderde hem. En kennelijk had hij die verandering nodig. Het einde van een relatie biedt kansen om jezelf te herdefiniëren. Dat doen jullie beiden ook geef je aan. Soms heb je daar een katalysator bij nodig. Een andere dan je eerder had voor de stappen die je eerder niet kon zetten.

quote]

Hey,

Zit ongeveer in dezelfde situatie. Weet alleen ook niet of het nu is omdat hij een ander heeft of omdat ik hem effectief nu pas wel erg mis. Moeilijk! En hij weet het ondertussen nu ook niet meer.

@Sprankelend: wat jij hierboven schrijft: bedoel je: het ging bij haar in eerste instantie hetzelfde als bij jullie, maar hij heeft ingezien dat hij moest veranderen wou hij een goede relatie hebben? Vind het wel interessant te lezen, weet alleen niet of ik het juist heb.

@Bo: hoop dat je er uitgeraakt. Denk dat het moeilijk is om nu te zeggen wat het precies is, zo ervaar ik het toch, denk dat die duidelijkheid er pas effectief gaat zijn als jullie weer proberen, maar dan kan het natuurlijk goed zijn dat je vlug denkt 'nee, dit is het echt niet' en laat dat nu ook net mijn dilemma zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven