spijt van relatie?

18-04-2021 21:59 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel eens gehad dat jullie er spijt van hadden een relatie in het verleden te zijn aangegaan? Of misschien gevoelens van schaamte ervaren wanneer je terugkijkt naar eerdere relaties? Of gewoon dat je simpelweg dacht: "Hoe had ik nou voor die man/vrouw kunnen vallen? We passen echt niet bij elkaar!" Waardoor/waarom ervaarde je deze gevoelens en wat is er precies fout gegaan in deze relaties?
Of zien jullie vorige relaties die niet zo goed verliepen juist simpelweg als een les?
NYC schreef:
19-04-2021 13:31
Ik vind het vooral tijdverspilling. Nu heb ik ook niet echt héle positieve herinneringen aan exen en aan sommigen overwegen zelfs de negatieve herinneringen en de ergernissen. Het is bij mij dus niet zo dat ik terugkijk met het idee: we hebben het ontzettend leuk gehad maar na verloop van tijd was het het niet meer. Bij eigenlijk allemaal was er vanaf de eerste ontmoeting eigenlijk al irritatie. En dat heeft al met al (en zeker bij elkaar opgeteld) best veel tijd gekost. En mij beperkt. Hoewel ik me er zeker bewust van ben dat ik daar zelf bij was en dat blijkbaar toeliet... Ik snap achteraf gewoon niet dat ik zo snel/zo lang aan iemand zat "vastgeplakt" terwijl ik daar eigenlijk niet eens naar op zoek was. Dus ja, wel spijt, maar wil daar vooral niet te lang bij stilstaan.

Maar heeft dit gewoon ook niet te maken met het feit dat je toen jonger en onervaren was?
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 13:58
0.00% gewijzigd
docotrandus schreef:
19-04-2021 08:51
De knuffel was inderdaad voor de zin met mezelf moet ik verder.
En dan nog wel in je eentje...
:) Ja dat lijkt voor sommigen de hel maar ik kan gelukkig heel goed alleen zijn dus ik leg de lat lekker hoog voor een relatie
Mumper schreef:
19-04-2021 15:48
:) Ja dat lijkt voor sommigen de hel maar ik kan gelukkig heel goed alleen zijn dus ik leg de lat lekker hoog voor een relatie

Herkenbaar en dat zie ik enkel als iets positiefs! Waarom zou je met minder genoegen nemen enkel om in een relatie te zitten? Vind een relatie nogal overrated eigenlijk.
Nee. Wel dat ik achteraf denk: dat was gedoemd te mislukken, hij paste helemaal niet bij jou. Maar dat vind ik eerder een troostrijke gedachte.
Aan de ene kant wel, want toen het uitging heb ik nog een hele tijd liefdesverdriet gehad aangezien het mijn eerste relatie was en dat was achteraf echt zonde van m'n tijd want hij was het echt niet waard, een ontzettende lul dat het was.

Maar aan de andere kant heb ik er een hoop van geleerd en mocht mijn huidige relatie ooit uitgaan (al zie ik dat voorlopig totaal niet gebeuren) zal ik daar beter mee om kunnen gaan en sneller inzien dat ik in m'n uppie ook prima gelukkig kan zijn. Daarbij, als ik ooit weer single zou worden zou ik dat ook totaal niet erg vinden. Ik ben hartstikke blij met m'n partner en zou hem voor geen goud willen inruilen, maar in een relatie moet je toch altijd weer rekening houden met iemand anders, bij belangrijke beslissingen maar ook bij je planning bijvoorbeeld. Wat dat betreft zou ik het als vrijgezel ook totaal niet erg vinden.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 13:57
0.00% gewijzigd
Ik heb prachtige kinderen aan hem overgehouden, maar was ik maar weggegaan toen de tweede in mijn buik zat. Het werd me toen zelfs (subtiel) aangeraden door mijn psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Echt spijt weet ik niet. Ik had dingen nu wel anders aangepakt, of was er überhaupt niet aan begonnen. Maar sommige dingen waren op dat moment wat ik nodig had of vond. Ook zie je niet alles even objectief als je er zelf in zit.

Uiteindelijk heb ik me vaak aangepast aan een ander, in elke relatie. Wat niet in elke relatie even slecht of ingrijpend was. Maar wel iets is wat ik in de toekomst wil voorkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven