Spijt van scheiding?

08-04-2020 11:35 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving scheiden steeds meer mensen. En zijn daarna heel gelukkig alleen of met een nieuwe partner... Of doen ze alsof? Zou er nooit iemand spijt hebben dan van hun keuze... Als ik 't vraag zeggen ze van niet.. Maar is dit eerlijk? Dus gescheiden mensen hier..... Hier ben je anoniem, vertel eens eerlijk... Heb je ooit spijt gehad van je keuze om te gaan scheiden?
sugarmiss schreef:
09-04-2020 17:28
Hoeveel weet je nou daadwerkelijk van de relatie van een ander?

Wat heeft scheiden eigenlijk voor zo'n als je daarna een partner uitkiest die slechter bij je past /niet meer je best doet om van de nieuwe relatie wel een succes te maken?

Hier schreef een man dat hij spijt had van zijn scheiding. Aan de ene kant is dat voor een eventuele nieuwe vrouw natuurlijk vervelend om te horen.

Je wil geen tweede keus zijn. Aan de andere kant denk ik dat het voor gescheiden vrouwen fijn is om met zo'n man weer gelukkig te worden omdat hij nu beseft dat hij zelf ook moet investeren in een relatie.
Ik weet het omdat ik zie dat die relaties ook weer stranden.

En wat is precies je best doen in een relatie? Hoe zie jij dat voor je dan?
fashionvictim schreef:
09-04-2020 17:16
Je reageert vrij defensief, vind ik.

O, leest het zo? Nee, zo voel ik me niet hoor.

Ik ben wel benieuwd waarom je zo snel alweer een relatie wou?

Eigenlijk niet. Ik had me aangemeld op Tinder om eens rond te kijken wat er zoal rondliep van mijn leeftijd. Niet veel soeps. Maar toch eentje wel.

En eigenlijk ook wel benieuwd waar je zo snel alweer iemand opduikelt. Ik kom persoonlijk echt nooit mannen tegen die en knap, en leuk, en slim, en met hun zaakjes op orde zijn en ook nog eens vrijgezel zijn en die dan ook nog eens op me vallen. Sowieso kom ik al zo goed als nooit mannen tegen die aan 1 van die criteria voldoen, laat staan aan allemaal.
Op Tinder. Ik vond hem op de foto niet heel knap, maar zijn profiel was leuk en ik had een vooroordeel op basis van zijn werk (sociaal, flexibel, verzorgd en in ieder geval niet heel erg lelijk). Ik geef weinig om uiterlijk, iemand die aantrekkelijk is, hoeft lang niet altijd knap te zijn.

Van zijn uiterlijk had ik weinig verwacht maar in het echt bleek hij een super leuke en aantrekkelijke man. En hij was (is nog steeds) waanzinnig goed gezelschap.

Ik heb nog wel getwijfeld (te vroeg, wil nog niet, niet klaar voor) maar hij is echt heel leuk. Nu, bijna twee jaar later, nog steeds. Hij wordt eigenlijk alleen maar leuker.

Ik heb dus maar liefst één Tinder date gehad.
RocketScienceFiction schreef:
09-04-2020 16:25
Gaat dieper dan alleen het huwelijk. Enig idee vanwaar de spot is? Is wel apart natuurlijk. Geen eer ook lijkt me. Of is dit gewoon valsigheid?
Dit is natuurlijk een vrouwenforum en gedeelde smart is halve smart, van en voor vrouwen, niks mis mee.

De knipoog vanuit een perspectief van een man (slechts 1 ook nog maar) heb je goed opgemerkt. Luchtigheid met zo'n onderwerp.
@ rocketsciencfiction:
viewtopic.php?f=1&t=460366&p=31217117&start=#p31217117
Dit is m'n serieuzere kijk op de zaak. Scheiden is lijden. Maar nieuw geluk ligt om de hoek.
Th∅rdis schreef:
09-04-2020 13:43
Nee dat niet, maar ik ken wat gescheiden vaders die hun vrouw maar saai vonden, geen seks, teveel moeder, enz.

Die poogden dan regelmatig mij te versieren (Superleuk zo’n schoolplein) want ‘was mijn vrouw maar een beetje meer zoals jij’ (waar ik uiteraard niet op in ging.)

Maar een aantal is daarna gescheiden en was onderweg naar het Grote Geluk van het vrijgezellenbestaan. Seks met wie je maar wil, lekker vrijheid in de weekenden enz.

Dat viel allemaal extreem tegen in realiteit, daar komt mijn observatie vandaan. Want achteraf was dat huwelijk een beetje saai, maar niet slecht, en bleken al die sexy leuke jongere vrouwen niet bijzonder geïnteresseerd.
Daar heb je tegenwoordig Tinder voor. En die sexy leuke jongere vrouwen zijn echt wel geïnteresseerd, mits je als man ook wat te bieden hebt. Daar gaat het dan vaak mis (net als bij veel vrouwen die het huwelijk wellicht ook teveel benaderden als buit binnen).
lindaatje1900 schreef:
09-04-2020 17:10
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen: ' in een relatie ben je niet altijd gelukkig met elkaar'.

Ik zie zelden dat na scheidingen relaties beter zijn.
Je neemt natuurlijk jezelf mee in je volgende relatie. Ik ken toch wel wat voorbeelden waarbij de nieuwe relatie beter lijkt te zijn of beter is. Hoewel sommigen ook alweer uit elkaar zijn.

Maar je weet het pas zeker als je oud en lang samen bent.
YagaBaba schreef:
09-04-2020 17:57

Ik heb dus maar liefst één Tinder date gehad.
Gemiste kans. ;)
YagaBaba schreef:
09-04-2020 19:35
Je neemt natuurlijk jezelf mee in je volgende relatie. Ik ken toch wel wat voorbeelden waarbij de nieuwe relatie beter lijkt te zijn of beter is. Hoewel sommigen ook alweer uit elkaar zijn.

Maar je weet het pas zeker als je oud en lang samen bent.
Als het goed is leer je ook van je fouten. Tenminste, als je het voor elkaar krijgt om je eigen rol in het mislukken van je huwelijk ook kan zien.
(Nog) geen reacties gelezen. Dat ga ik nog doen, want wel interessant.
Ik heb drie gescheiden vriendinnen en zij hebben hebben er geen van drieën spijt van.
1 vriendin mist haar ex wel eens maar weet dat ze samen niks waard waren, 1 vriendin is nog heel goed bevriend met haar ex en dat werkt voor hen allebei beter dan een relatie en 1 vriendin die geestelijk, lichamelijk en financieel helemaal kapot gemaakt is door haar ex.
Dus zij heeft er zéker geen spijt van.
DS1971 schreef:
09-04-2020 19:35
Gemiste kans. ;)
Hoezo gemiste kans? Wat heb ik gemist dan?
YagaBaba schreef:
09-04-2020 19:41
Hoezo gemiste kans? Wat heb ik gemist dan?
Even rondsletten. ;)
DS1971 schreef:
09-04-2020 19:29
Daar heb je tegenwoordig Tinder voor. En die sexy leuke jongere vrouwen zijn echt wel geïnteresseerd, mits je als man ook wat te bieden hebt. Daar gaat het dan vaak mis (net als bij veel vrouwen die het huwelijk wellicht ook teveel benaderden als buit binnen).
Zoals?
DS1971 schreef:
09-04-2020 19:43
Even rondsletten. ;)
Oja, mannen die denken dat gescheiden vrouwen daar behoefte aan hebben; daar heb ik er genoeg van voorbij zien komen. Als je gescheiden bent, denken ze dat het jachtseizoen geopend is. Van 15 jaar jonger tot 15 jaar ouder, van alle kanten komen ze even polsen. Niet echt chique gedrag.
lindaatje1900 schreef:
09-04-2020 19:51
Zoals?
Dat is denk ik voor iedereen weer anders, maar als je de zoveelste zoutzak bent die niets te melden heeft, ambitieloos is en geen hobby heeft anders dan voetbal kijken en bier drinken, dan denk ik inderdaad dat je niet hoeft te verwachten dat er nog een mooie jonge meid naar je omkijkt.

En hetzelfde geldt voor vrouwen. Als ik op het schoolplein rondkeek zag ik op een enkele uitzondering na vrouwen waarvan ik mij niet voor kan stellen dat die als ze gaan scheiden veel aandacht gaan krijgen van mannen.

Het is dus eigenlijk net als voordat je gaat trouwen. Alleen dan nog met wat extra baggage. ;)
Mermedina schreef:
09-04-2020 19:54
Oja, mannen die denken dat gescheiden vrouwen daar behoefte aan hebben; daar heb ik er genoeg van voorbij zien komen. Als je gescheiden bent, denken ze dat het jachtseizoen geopend is. Van 15 jaar jonger tot 15 jaar ouder, van alle kanten komen ze even polsen. Niet echt chique gedrag.
Ga er even lekker serieus op in zeg.

Overigens doen vrouwen dat ook bij mannen die net gescheiden zijn (of erger, nog in scheiding liggen). Waaronder getrouwde vrouwen.

Niet chique. Wel grappig.
fashionvictim schreef:
09-04-2020 17:16
Je reageert vrij defensief, vind ik. Ik ben wel benieuwd waarom je zo snel alweer een relatie wou? En eigenlijk ook wel benieuwd waar je zo snel alweer iemand opduikelt. Ik kom persoonlijk echt nooit mannen tegen die en knap, en leuk, en slim, en met hun zaakjes op orde zijn en ook nog eens vrijgezel zijn en die dan ook nog eens op me vallen. Sowieso kom ik al zo goed als nooit mannen tegen die aan 1 van die criteria voldoen, laat staan aan allemaal.
Soms is het stom toeval dat je die match tegen het lijf loopt. Ik ben na 15 jaar relatie met een oet-lul een heerlijke twee jaar alleen geweest en nu al weer 8 jaar samen met vent. Wel een lat relatie. Hij is knap leuk en slim, heeft overeenkomstige normen en waarden en zaakjes op orde.

Hij voldeed alleen niet aan mijn eisen hoog opgeleid en ABN sprekend. Ik heb het hem maar vergeven. Het kan echt.
Mermedina schreef:
09-04-2020 19:54
Ja, echt hè. Is soms even vleiend in het begin, maar soms ook ronduit irritant en genant.
DS1971 schreef:
09-04-2020 20:07
Ga er even lekker serieus op in zeg.

Overigens doen vrouwen dat ook bij mannen die net gescheiden zijn (of erger, nog in scheiding liggen). Waaronder getrouwde vrouwen.

Niet chique. Wel grappig.
Oh het was een grap. Zeg je er volgende keer vóóraf even bij dat ik je mag uitlachen?
DS1971 schreef:
09-04-2020 20:01
Dat is denk ik voor iedereen weer anders, maar als je de zoveelste zoutzak bent die niets te melden heeft, ambitieloos is en geen hobby heeft anders dan voetbal kijken en bier drinken, dan denk ik inderdaad dat je niet hoeft te verwachten dat er nog een mooie jonge meid naar je omkijkt.

En hetzelfde geldt voor vrouwen. Als ik op het schoolplein rondkeek zag ik op een enkele uitzondering na vrouwen waarvan ik mij niet voor kan stellen dat die als ze gaan scheiden veel aandacht gaan krijgen van mannen.

Het is dus eigenlijk net als voordat je gaat trouwen. Alleen dan nog met wat extra baggage. ;)
Ik zou alleen afknappen op het woord "baggage"
DS1971 schreef:
09-04-2020 19:43
Even rondsletten. ;)
Maak je maar geen zorgen. Ik heb genoeg gedaan en gezien in mijn leven.
justagirly schreef:
09-04-2020 20:27
Ja, echt hè. Is soms even vleiend in het begin, maar soms ook ronduit irritant en genant.
Ik vond het niks. Collega's die ineens wilden borrelen. Een snotneus van bijna 30 jaar jonger die vroeg of ik met hem naar bed wilde. NEE. NIET.

Maar ook genoeg goede vrienden die echte vrienden bleken, en fijne mannelijke collega's. Een collega in het zelfde schuitje die mij een beetje in de gaten hield zonder bijbedoelingen. En die ene collega die altijd even tijd maakte voor een praatje. Zonder bijbedoelingen.
Mermedina schreef:
09-04-2020 20:40
Oh het was een grap. Zeg je er volgende keer vóóraf even bij dat ik je mag uitlachen?
Moet jij daar toestemming voor vragen?
YagaBaba schreef:
09-04-2020 20:55
Maak je maar geen zorgen. Ik heb genoeg gedaan en gezien in mijn leven.
B’vo.
DS1971 schreef:
09-04-2020 20:01

Het valt mij op dat je vaker het woord jong gebruikt in combinatie met je commentaar over vrouwen...

Midlife crisis wellicht of is dat het type vrouw dat nog wel naar je luistert omdat je daar blijkbaar behoefte aan hebt?
Ego is the anesthesia that deadens the pain of stupidity.
DS1971 is meer van de jongere vrouwen, heeft hij in andere topics wel vaker verteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven