Spijt van scheiding?

08-04-2020 11:35 310 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving scheiden steeds meer mensen. En zijn daarna heel gelukkig alleen of met een nieuwe partner... Of doen ze alsof? Zou er nooit iemand spijt hebben dan van hun keuze... Als ik 't vraag zeggen ze van niet.. Maar is dit eerlijk? Dus gescheiden mensen hier..... Hier ben je anoniem, vertel eens eerlijk... Heb je ooit spijt gehad van je keuze om te gaan scheiden?
Bulbul schreef:
05-05-2020 14:03
Ik ben ook uit het huurhuis vertrokken dat wij samen hadden, mijn ex wilde dat ik vertrok. Het enige wat ik af en toe vervelend vind is dat onze dochter dat huis meer als het hare beschouwt dan mijn nieuwe woning, maar dat is misschien een kwestie van tijd. Voor de rest ben ik heel blij met mijn eigen plek, die ik (voor het eerst in mijn leven!) helemaal naar mijn smaak heb ingericht. Dat bij mijn ex het behang loshangt en de plafonds al jaren aan een nieuw sausje toe zijn, lijkt hem niet te storen.
Dus dit. Plus kind zegt steeds dingen als 'jij hebt papa's tafel meegenomen' Dan hou ik maar mijn kop want kind is 3 en snapt echt niet dat al die spullen die er stonden door mij zijn aangeschaft en ik nog zo lief ben geweest driekwart daar te laten staan en mijn eigen spullen heb nieuw gekocht. Huis is op wat ik er de afgelopen jaren na aan heb gedaan nog steeds een smerig bouwval. Het is bedompt het stinkt er zit schimmel op bepaalde plekken en het is uitgeleefd en aftands. De tuin een oerwoud van onkruid. Boeit m niks. Als het lekker weer is, zitten ze daar met de gordijnen dicht binnen. Dan ben ik wel zielsblij dat het bij mij thuis wat err kindvriendelijker is. Als in een leuk tuintje met zandbak, een speelhuisje voor theefeestjes en een lichte schone slaapkamer met voldoende speelruimte.
Ik heb mijn ex uitgekocht. Ik wilde helemaal niet weg uit dit huis en ik wilde niet dat de kinderen moesten verhuizen. Bovendien was en ben ik aan dit huis gehecht.

Heb wel wat dingen veranderd: meer planten, huisdieren, tuinkachel en een leuke gezellige man. Kamer van de oudste geschilderd, kamer van de jongste bijgewerkt. Samen met mijn lief een enorme eettafel gekocht. Zeer geschikt voor veel bezoek van ons of van één van de kinderen. (Nu ff niet, maar verder wel. ) heb enorm geruimd. Bakken vol naar de stort gebracht.

We wonen hier nog steeds heerlijk.
Goed gedaan Yaga en klinkt super gezellig. Heb hele tijd meegelezen in je topic dus ik kan me de woede en het verdriet nog herinneren. Ook het bizarre gedrag van je ex. Die toen zijn masker afviel totaal anders bleek te zijn dan degene waar je dacht al die tijd getrouwd mee te zijn. Verschrikkelijk dat soort figuren.
Nee, wel spijt dat ik niet 10 jaar eerder weg ben gegaan.
YagaBaba schreef:
05-05-2020 15:38
Ik heb mijn ex uitgekocht. Ik wilde helemaal niet weg uit dit huis en ik wilde niet dat de kinderen moesten verhuizen. Bovendien was en ben ik aan dit huis gehecht.

Heb wel wat dingen veranderd: meer planten, huisdieren, tuinkachel en een leuke gezellige man. Kamer van de oudste geschilderd, kamer van de jongste bijgewerkt. Samen met mijn lief een enorme eettafel gekocht. Zeer geschikt voor veel bezoek van ons of van één van de kinderen. (Nu ff niet, maar verder wel. ) heb enorm geruimd. Bakken vol naar de stort gebracht.

We wonen hier nog steeds heerlijk.
Hahaha, herkenbaar! Ben nog bezig, en aankomende dagen ga ik de muren sauzen. Het is enorm empowering om het allemaal zelf te doen (ik kluste toch altijd al meer dan exman) en nu doe ik het ook samen met mijn nieuwe lief.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders lieten 9 maanden voor de verhuizing nog de badkamer renoveren. De keuken was 2 jaar daarvoor gerenoveerd. Ik vraag me af of mijn vader toen al wist dat hij wilde scheiden/verhuizen. Of hij dat alleen maar liet renoveren voor de nieuwe kopers. Moeder en ik wisten nog van niks. Al was de sfeer toen al verre van gezellig. Het lijkt me toch dat als je een hoop geld daaraan uitgeeft, daar zelf ook een aantal jaren van wilt genieten.
Ben niet gescheiden maar wel uit elkaar wat ik tijdens ruzies vaak heb geroepen ik ben er klaar mee maar nooit meende ik was klaar met de ruzies en toen tijdens een paar dagen ruzie had hij een ander gezocht. Kan me wel voor me kop slaan dat ik zo vaak heb gezegd ben er klaar mee laatste maanden. Ik mis hem na 2 maanden nog iedere dag
Alle reacties Link kopieren
marcaro schreef:
05-05-2020 17:05
Ben niet gescheiden maar wel uit elkaar wat ik tijdens ruzies vaak heb geroepen ik ben er klaar mee maar nooit meende ik was klaar met de ruzies en toen tijdens een paar dagen ruzie had hij een ander gezocht. Kan me wel voor me kop slaan dat ik zo vaak heb gezegd ben er klaar mee laatste maanden. Ik mis hem na 2 maanden nog iedere dag
Kan me voorstellen dat je dat jezelf verwijt maar als hij binnen een paar dagen een ander heeft vraag ik me ook af hoe diep de liefde nog zat bij hem. Ik hoop dat je gemis snel overgaat, liefdesverdriet is niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex ging bij mij weg. Hij had een vriendin gevonden die spannender was.
Ik had tot die tijd het idee dat het allemaal goed ging. Kleine baby, nieuw huis. Maar hij moest en zou weg. En dat lag aan mij. (logisch ook)
Toen ik na een aantal jaar een andere relatie kreeg wilde hij me terug.

Het gras is niet altijd groener denk ik
Alle reacties Link kopieren
marcaro schreef:
05-05-2020 17:05
Ben niet gescheiden maar wel uit elkaar wat ik tijdens ruzies vaak heb geroepen ik ben er klaar mee maar nooit meende ik was klaar met de ruzies en toen tijdens een paar dagen ruzie had hij een ander gezocht. Kan me wel voor me kop slaan dat ik zo vaak heb gezegd ben er klaar mee laatste maanden. Ik mis hem na 2 maanden nog iedere dag
Wat je niet echt meent, moet je dus niet gaan roepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven