stiefvader

18-09-2011 16:59 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Nee dit is zeker niet normaal! Zegt je moeder er niks van?

Ik had allang iemand gebelt om die gek weg te halen!
Pardon? De slavernij is al even afgeschaft toch???
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:itsssme schreef op 18 september 2011 @ 17:03:

Nee dit is zeker niet normaal! Zegt je moeder er niks van?

Ik had allang iemand gebelt om die gek weg te halen!Ze lijkt wel gehersenspoelt of ze is bang voor hem, ze vindt zijn regels allemaal normaal. Maar als hij niet thuis is mag het allemaal wel.
ik geloof niet dat dit een gezonde omgevind is om in te wonen. Als is jou was zou ik proberen om zo snel mogelijk uit huis te gaan. Ik kan jou broertje van 17 ook heel goed begrijpen.

Heb je dit alles al eens met je moeder besproken en zo ja hoe staat zij hier in ??

Heel veel sterkte
Ik denk dat hij niet goed bij zn hoofd is, 3 keer getrouwd. Waar gaat dat heen met die mensen?
Weggaan! Absoluut niet normaal. En tegen je moeder zeggen dat je daarom weggaat, niet om haar. Misschien opent dat haar ogen.
Dat jou moeder haar kinderen zo laat behandelen, heeft ze geen ruggengraat??

Nee meis dit is niet normaal! Verre van
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Zorg dat je stiefvader het huis uit wordt geschopt, want ik kan je zeggen dat dit isolatie is van de buitenwereld. Daar kun je later erge psychische klachten van krijgen. Ik heb namelijk ook zoiets meegemaakt en nu zit ik in een erge situatie..Vaak in de knoop met mezelf
O wat vreselijk zeg!! Hoe doet je moeder? Zij verkiest hem boven haar eigen zoon?

Praat je wel eens met je moeder?

En is er een mogelijkheid om uit huis te gaan? Je bent 20. Lijkt me een mooie leeftijd.

Wat erg van je vader.....
Pff kan zo een Sneeuwitje remake zijn dit. Ik ken deze situatie niet, maar van verhalen stiefouders waar het niet mee klikt lees je regelmatig. Wat naar! Je moeder vind het allemaal ok dit? Misschien es met haar en later met z'n drieën of het hele gezin aan tafel om die belachelijke regels te veranderen? Als er nix verandert zou ik op kamers gaan. Overigens heeft ie niets over je te zeggen, en al helemaal niet wat betreft contact, zeker met familieleden! Je bent voor de wet volwassen en dan gaat het rap achteruit met de zeggenschap van ouders
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
3 keer getrouwd heeft er niks mee te maken denk ik, maar ik denk wel dat de man nogal wat issues zal hebben.
Ik wens je super veel sterkte!

Dit lijkt mij geen goede omgeving voor jou en je broer.

Praat met je moeder als dat mogelijk .Is het een idee om hulp te gaan zoeken zodat je een eigen plekje krijgt.
Je kunt dit melden bij het AMK volgens mij. (Meldpunt kindermishandeling) Dit lijkt me zeker geen gezonde situatie en vooral voor je broertje van 11 heel schadelijk!! (En voor jezelf natuurlijk ook)

Heel veel sterkte!
ohja, de mogelijkheid om uit huis te gaan is er eigenlijk niet. Ik wil mijn broertje(11) niet alleen laten met die vent. Tenzij ik hem mee kan nemen natuurlijk, dan zou uit huis gaan wel een optie zijn. Maar hij mag volgens mij pas met mij mee als die 12 is.
Die man is gek een tiran. Zoek hulp als je moeder het niet doet voor jezelf en je broertje. Zo kun je toch niet leven?
quote:kimzz schreef op 18 september 2011 @ 17:12:

ohja, de mogelijkheid om uit huis te gaan is er eigenlijk niet. Ik wil mijn broertje(11) niet alleen laten met die vent. Tenzij ik hem mee kan nemen natuurlijk, dan zou uit huis gaan wel een optie zijn. Maar hij mag volgens mij pas met mij mee als die 12 is.Hier is ooit eerder een topic over geweest. Misschien dat je het kan vinden met de zoekfunctie?
Ik snap dat je je broertje niet wilt achterlaten, dat zou ik ook niet doen. Maar er moet iets gebeuren, dat is wel duidelijk. Praat eerst eens met een vertrouwenspersoon in je omgeving of met het maatschappelijk werk.

Is deze man streng gelovig? Ik vind zijn regels niet van deze tijd en ietwat "waanzinnig" overkomen.
Heb je hier wel eens met je moeder over gepraat?
Aangezien je broertje 11 jaar is, is een telefoontje naar het AMK geen slecht idee. Geen contact met familie en geen vriendjes in huis, uitschelden en buitensluiten zijn dingen die echt niet normaal zijn.

Lief dat je je broertje niet wil achterlaten, maar een fijn logeer adres voor de weekenden kan voor hem ook erg fijn zijn.
Je kunt eventueel bellen/chatten met de kindertelefoon, die kunnen je vertellen wat je kunt doen.

De situatie is in ieder geval niet normaal nee. Hoe je ermee omgaat? Eerlijk, ik zou het niet weten. Ik kan wel verzinnen wat ik zou doen, maar ik ben volwassen dus jij schiet er niks mee op (denk in de richting van spullen pakken, in de auto laden en wegwezen).

Als hij al 3x getrouwd is geweest en overal hetzelfde liedje gezongen heeft kan ik me wel voorstellen dat de andere vrouwen en zijn kinderen geen contact meer willen.

Je zou trouwens ook gewoon naar een tante ofzo kunnen gaan, je familie is misschien bereidt om je verder te helpen of misschien op te nemen.

Succes.
Daar had ik ook al aan gedacht reisa.
Met open mond lees ik dit.

Wat voor een vrouw is jouw moeder en kan je met haar over deze dingen praten.
Pfff wat erg, jij kan het huis uit, jij bent 20. Maar je arme broertje! Ik zou echt hulp zoeken, ga langs de huisarts en leg de situatie uit. Of bel een keer met het AMK. Verschrikkelijk ook dat je andere broer er in feite al voor is weggevlucht...
quote:reisa1978 schreef op 18 september 2011 @ 17:20:

Aangezien je broertje 11 jaar is, is een telefoontje naar het AMK geen slecht idee. Geen contact met familie en geen vriendjes in huis, uitschelden en buitensluiten zijn dingen die echt niet normaal zijn.

Lief dat je je broertje niet wil achterlaten, maar een fijn logeer adres voor de weekenden kan voor hem ook erg fijn zijn.De kans is zeer groot dat Kimzzz haar broertje helemaal niet meer te zien krijgt als ze op zichzelf gaat wonen. Ik gok zomaar dat Kimzzz persona non grata wordt als ze de deur uitgaat. Het AMK of maatschappelijk werk in schakelen lijkt mij op dit moment de beste optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven