stiefvader

18-09-2011 16:59 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:galadriel schreef op 18 september 2011 @ 17:21:

Met open mond lees ik dit.

Wat voor een vrouw is jouw moeder en kan je met haar over deze dingen praten.Nee met haar is niet te praten, ze is niet meer te vertrouwen want alles verteld ze tegen hem door. Ze is totaal gehersenspoelt. Ze was altijd de perfecte moeder totdat hij kwam, toen had ze nooit meer tijd voor ons 3.
omg dit is echt niet normaal hoor! ik begrijp dat je je broertje niet achter wil laten maar dit is ook niet goed. die man is een tiran! Ziet jouw moeder dit niet? Kun je niet met haar hierover praten? Tenslotte is al 1 zoon van haar al het huis uitgegaan vanwege haar vriend. Begrijp ook niet dat je moeder dit zo toelaat..

ik hoop dat je broertje wel met je meekan als je gaat verhuizen.

En anders dat hij in de weekenden naar je toe komt. Ben er ff van uitgegaan dat jij ook daadwerkelijk ergens anders wil gaan wonen.
www.watkanikdoen.nl

Kijk hier eens op. Hier staan een heleboel mogelijkheden en kun je zien of je klacht reeel is. (Wat me overduidelijk lijkt... Dit is echt GEEN goede situatie waar je al 5!!! jaar in zit)
quote:Jaschenca schreef op 18 september 2011 @ 17:25:

[...]

De kans is zeer groot dat Kimzzz haar broertje helemaal niet meer te zien krijgt als ze op zichzelf gaat wonen. Ik gok zomaar dat Kimzzz persona non grata wordt als ze de deur uitgaat. Het AMK of maatschappelijk werk in schakelen lijkt mij op dit moment de beste optie.Inderdaad, ik krijg hem dan niet meer te zien. Ik woonde van febr. 2009 tot april 2010 bij mijn oom en tante, in al die tijd heb ik hem van september 2009 tot maart 2010 al niet meer mogen zien. Net zoals mij ander broertje(17) hem nu ook al een half jaar niet heeft gezien.
Mijn stiefvader verbood geen contacten en ik heb nooit financieel gedoe gehad toen ik thuis woonde maar verder is hij precies hetzelfde.

Is ja. Mijn moeder is nog steeds met hem samen.

Ik zou nu een afspraak maken met het AMK voor je broertje. Alleen kun jij dit niet oplossen, er MOET hulp van buitenaf komen.

Ik ben met nog geen 18 uit huis gegaan, naar mijn vader. Ook niet de beste oplossing, maar alles beter dan daar blijven.

Ik weet dus hoe je je voelt. En dat is niet fijn.

quote:Jaschenca schreef op 18 september 2011 @ 17:25:

[...]

De kans is zeer groot dat Kimzzz haar broertje helemaal niet meer te zien krijgt als ze op zichzelf gaat wonen. Ik gok zomaar dat Kimzzz persona non grata wordt als ze de deur uitgaat. Het AMK of maatschappelijk werk in schakelen lijkt mij op dit moment de beste optie.

Kan, het kan ook zo zijn dat stiefvader het wel fijn vindt als er in het weekend (of af en toe) helemaal geen kinderen in huis zijn en hij lekker zelf kan zitten op de bank.

Ik zou trouwens zelf ook beginnen met een telefoontje naar het AMK, maar vraag me af of er dan binnen afzienbare tijd iets zal veranderen.
ik zit dit ook met open mond te lezen.

is er iets met je moeder aan de hand dat ze zich zo laat manipuleren door die man?
wij slapen nooit.
Vind het niet normaal.

Daarom allereerst een stevige

Jullie vader is onverwacht overleden,

geen idee wat dat met jullie moeder heeft gedaan.

Is haar persoonlijkheid erg verandert, na je vaders overlijden.

Hiermee bedoel ik was het een zelfstandige vrouw en

nu misschien door haar verdriet (depressie) een onderdanige vrouw die steun zoekt bij iemand (je stiefvader)

Kan me nml. niet voorstellen dat je je kinderen niet steunt.

Vind dat de vriend van je moeder zeker in het begin wel wat meer gepaste afstand had mogen nemen.

Hij batst zo jullie leven, waar nog heel veel verdriet is en

dat overhoop ligt binnen (vrij snel ook)

Zijn opstelling in jullie huis, had wel wat meer op de achtergrond gemogen, ipv. zijn regels op te gaan stellen.

Zijn normen en waarden zijn duidelijk niet de mijne.

kimzz, neem een oom/tante in vertrouwen en laat die jullie helpen.

Misschien is er ook wel een ouder van een vriendin van je die jullie kan helpen.

Snap dat je je broertje daar niet alleen wil laten,

zou hij misschien bij een oom en tante kunnen inwonen.

Je zou ook via de huisarts met een vertrouwenspersoon in contact kunnen komen, die je wil helpen.

Sterkte met je beslissingen.
Mijn moeder kan absoluut niet tegen ruzies.

Ze is /wasook echt van mening dat je je moet conformeren naar je partner. Zolang er maar geen ruzie is dan is het goed.

Tja, en dat met elke keer een stapje verder gaan, dan gaat het vrij geleidelijk.

Natuurlijk geen excuus, en ik heb er behoorlijk last van gehad. To say the least.
quote:valentinamaria schreef op 18 september 2011 @ 17:33:

ik zit dit ook met open mond te lezen.

is er iets met je moeder aan de hand dat ze zich zo laat manipuleren door die man?Dit gebeurt helaas meer dan je denkt. Ook andersom: vaders die zich compleet door een nieuwe vrouw de mond laten snoeren. Triest maar waar en altijd met kinderen die de dupe zijn
quote:VotesforLeo schreef op 18 september 2011 @ 17:38:

[...]

Dit gebeurt helaas meer dan je denkt. Ook andersom: vaders die zich compleet door een nieuwe vrouw de mond laten snoeren. Triest maar waar en altijd met kinderen die de dupe zijnOok waar.
Gelukkig kan hij jou niks meer opleggen wat betreft geen contact met andere familieleden, want je bent volwassen.

Ik heb zelf dit niet zo meegemaakt, maar mn moeder had wel ooit een vriend die ook van die tirannieke trekjes vertoonde. Hij kon heel driftig worden en dan werd hij aggressief naar mij en mn moeder toe. Ben op de dag van vandaag nog steeds blij dat ik mn moeder heb kunnen weerhouden om bij hem in te trekken (we gingen naast hem wonen) en ik heb ook lang op haar ingepraat dat hij niet goed was. Hij maakte het zelfvertrouwen van mn moeder stuk, waardoor ze bijna geen tegengas gaf (mssn is dat ook zo bij jouw moeder?).

Wordt jouw stiefvader ook aggressief als je niet naar hem luistert? Of hoe probeert hij iedereen in het gareel te houden (want ik heb niet het idee dat je met hem een normaal gesprek kan aangaan over de regels)
ik ben zelf weduwe, en ik begrijp dus echt niet dat je na een jaar alweer met iemand samen kunt wonen.

dan moet je ergens wel wanhopig zijn, misschien financieel of geestelijk.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 18 september 2011 @ 17:42:

ik ben zelf weduwe, en ik begrijp dus echt niet dat je na een jaar alweer met iemand samen kunt wonen.

dan moet je ergens wel wanhopig zijn, misschien financieel of geestelijk.Tja, dat werkt voor iedereen toch anders? Kan je niet echt over oordelen lijkt me
Dat vind ik weer een beetje overdreven Valentinamaria. Dat dat voor jou geldt betekent niet dat iemand die dat niet zo doet meteen wanhopig is.
nee, dat zien we aan TO,s verhaal, een moeder die het goed vindt dat haar kinderen zo behandeld worden.
wij slapen nooit.
quote:VotesforLeo schreef op 18 september 2011 @ 17:44:

[...]

Tja, dat werkt voor iedereen toch anders? Kan je niet echt over oordelen lijkt me

Maar toch, een jaar nadat je man is overleden: iemand ontmoeten (kan) en dan gelijk gaan samenwonen (kan ook, maar heb ik al meer moeite mee), maar hem dan gelijk thuis de regels laten bepalen? Kan absoluut niet! (Wat je overigens ook niet insinueert)

Het lijkt me dat moeder al problemen had?
Jeetje, flink shitty deze situatie! Ik zou weggaan, maar ja, misschien wil jij jouw broertje
quote:twilight123 schreef op 18 september 2011 @ 17:48:

[...]

Maar toch, een jaar nadat je man is overleden: iemand ontmoeten (kan) en dan gelijk gaan samenwonen (kan ook, maar heb ik al meer moeite mee), maar hem dan gelijk thuis de regels laten bepalen? Kan absoluut niet! (Wat je overigens ook niet insinueert)

Het lijkt me dat moeder al problemen had?Ik ben het helemaal net je eens en het is afschuwelijk. Maar het gebeurt wel veel. En dus ook dat het voor de kinderen een absoluut slechte situatie is. Dat kan te maken met het enorme effect wat het overlijden van een partner met zich meebrengt en dan toch vatbaar zijn voor de grillen van een ander vanuit een angst die ander ook kwijt te raken...
Er waren geen problemen voordat hij kwam. Moeder werkte 28 uur per week, Ik zorgde na school voor mijn broertjes en als ik er niet was zorgden ooms/tantes en opa voor hen. Opa is vorig jaar overleden, en met de ooms en tantes hebben we dus geen contact meer mee.
quote:VotesforLeo schreef op 18 september 2011 @ 17:53:

[...]

Ik ben het helemaal net je eens en het is afschuwelijk. Maar het gebeurt wel veel. En dus ook dat het voor de kinderen een absoluut slechte situatie is. Dat kan te maken met het enorme effect wat het overlijden van een partner met zich meebrengt en dan toch vatbaar zijn voor de grillen van een ander vanuit een angst die ander ook kwijt te raken...

Eens. Het is een verschrikkelijke situatie.

Heb je wat aan die website gehad TO?
Hij is 65 en heeft een achter kleinkind?
Maar je kan toch zelf contact zoeken met je ooms en tantes?
quote:valentinamaria schreef op 18 september 2011 @ 17:48:

nee, dat zien we aan TO,s verhaal, een moeder die het goed vindt dat haar kinderen zo behandeld worden.Dat weet je niet. En je helpt to ook niet met zulke opmerkingen gok ik zo.
quote:twilight123 schreef op 18 september 2011 @ 17:55:

[...]

Eens. Het is een verschrikkelijke situatie.

Heb je wat aan die website gehad TO?moet er naar bellen eigenlijk, maar ben bang dat ik straks mijn moeder ook kwijt ben. Ben sinds 2003 al 2 oma's, opa, tante en vader verloren en heb sinds vorig jaar geen contact meer met ooms en tantes. Vind eigenlijk dus dat ik al genoeg mensen ben kwijtgeraakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven