Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
ardni schreef:
05-03-2020 08:44
Waarom praten over feminisme als je niet weet wat het is, of nog erger er niks van begrijpt.
Wat jij noemt heeft echt helemaal niks met feminisme te maken.
Waar haal je het vandaan, ik vind het echt te idioot voor woorden.

Feminisme leeft en niet in beperkte zin
De vrijheid om keuzes te maken, gelijkwaardigheid.
Dat betekent dus ook gelijke salarissen als je dezelfde functie hebt ongeacht geslacht.
De vrijheid om te kiezen voor het afbreken van een zwangerschap, zeker bij ontucht, is een goed voorbeeld van een actueel onderwerp in de VS. Het niet kunnen betalen van anticonceptie of menstruatieproducten.
Het niet kunnen kiezen van een partner omdat de omgeving dat voor je doet.(Ook in Nederland binnen conservatieve Hindoeïstische, Islamitische en Joodse gemeenschappen)

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Vervolgens kom jij met je vluchtelingen uit Lesbos, echt wtf?!
Allang verwezenlijkt.

Dat geleuter om abortus vind ik - van zowel voor- als tegenstanders - geneuzel in de marge. Als je de rekening van het leidingwaterbedrijf kan betalen, kun je ook anticonceptie betalen. Wederom geneuzel in de marge.

Salarissen zal altijd wel een probleem blijven, omdat mannen gewoon meer risico nemen. In zowel beroepskeuze als onderhandelingen. Vrouwen nemen - in algemene zin dan - sneller genoegen met een bepaalde functie en salaris. Dat zal ook wel zo blijven, uitzonderingen daargelaten. Verder hebben we in Nederland een CAO en kiezen vrouwen voor deeltijdfuncties. Ik zie niet in wat hier de strijd zou moeten zijn. Vrouwen zijn niet achtergesteld, ze pakken het gewoon anders aan.

Blijft over dat vrouwen met een niet-Westerse achtergrond sterk worden beperkt in hun levensgeluk. Met name in islamitische kringen waar het volgens de Koran is toegestaan om je vrouw te slaan. Ja, dat zou bij iedereen de feminist in zichzelf los moeten maken.
rosanna08 schreef:
04-03-2020 20:30
sommige standpunten zijn zo fundamenteel dat er binnen mijn relatie geen strijd over wil
Veel vrouwen zeggen hier dat ze geen vrouwenhater willen en geen Islamofoob.

Maar is niet het punt juist dat TB juist vanwege zijn respect en liefde voor vrouwen wil toezien op het behoud van het Westerse karakter van Europa en Nederland?
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 08:55
Dat laatste. Ik kan me bijna niet voorstellen dat Thierry dit echt gezegd heeft.
Dat komt volgens mij uit zijn romans. Dat overigens ook niet mijn soort boeken zijn. Thierry heeft een hekel aan Grunberg. Maar zowel Grunberg als Baudet schrijven van die tenenkrommende liefdesscènes.
Wageningen1985 schreef:
04-03-2020 19:26
Ben ik nou de enige die er zo over denkt? Ik voel mij eenzaam nu.
Je bent niet alleen.

Omgekeerd voel ik mij minder eenzaam door jouw aanwezigheid in dit topic.
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 08:40
Ik wil allereerst een hardnekkig misverstand uit de weg ruimen.

Ik heb NIET gezegd dat ik geen succes heb op Tinder. Sterker nog: ik ben behoorlijk succesvol op Tinder. Ik heb slechts geconstateerd dat ik de laatste maanden steeds vaker profielen tegenkom van vrouwen die expliciet PVV- en FvD-stemmers uitsluiten. (Dit is uiteraard nog steeds een minderheid van alle profielen).
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2020 15:57
Reden: ongepast
18.85% gewijzigd
Hier een filmpje met opmerkelijke misogyne uitspraken:

https://www.dumpert.nl/item/7109247_43852b00
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 08:40
Ik wil allereerst een hardnekkig misverstand uit de weg ruimen.

Ik heb NIET gezegd dat ik geen succes heb op Tinder. Sterker nog: ik ben behoorlijk succesvol op Tinder. Ik heb slechts geconstateerd dat ik de laatste maanden steeds vaker profielen tegenkom van vrouwen die expliciet PVV- en FvD-stemmers uitsluiten. (Dit is uiteraard nog steeds een minderheid van alle profielen).
Uhuh. Vast.

Je hebt gewoon gelezen op het topic afknappers.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 09:08
[...]
Och, alweer. :rofl:

Je zou blij moeten zijn dat ze je niet willen neuken, die sneuers.
Reden: quote verwijderd
39.97% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:
[...]
Als jij dat inschat als zelfrelativering, snap ik ook dat jij Thierry inschat als een hele fijne vent. Jezus.
35.75% gewijzigd
Ach joh, TO, maak je niet druk. Ieder heeft zo zijn eigen dingen die hij/zij bij voorbaat graag wil weten over de ander. Zul jij zelf vast ook hebben.
Luci_Morgenster schreef:
05-03-2020 09:09
Och, alweer. :rofl:

Je zou blij moeten zijn dat ze je niet willen neuken, die sneuers.
Gelukkig weet ik dat veel vrouwen bijzonder inconsequent zijn als het op uitspraken aankomt als "ik wil niet daten met een FvD'er". Geldt trouwens ook voor mannen. Partijpolitiek is gewoon sneu tribalisme. Alleen lijk je die ondertoon maar niet uit mijn reacties te filteren.
Bombus-Sylvarum schreef:
05-03-2020 09:04
Allang verwezenlijkt.

Dat geleuter om abortus vind ik - van zowel voor- als tegenstanders - geneuzel in de marge. Als je de rekening van het leidingwaterbedrijf kan betalen, kun je ook anticonceptie betalen. Wederom geneuzel in de marge.

Salarissen zal altijd wel een probleem blijven, omdat mannen gewoon meer risico nemen. In zowel beroepskeuze als onderhandelingen. Vrouwen nemen - in algemene zin dan - sneller genoegen met een bepaalde functie en salaris. Dat zal ook wel zo blijven, uitzonderingen daargelaten. Verder hebben we in Nederland een CAO en kiezen vrouwen voor deeltijdfuncties. Ik zie niet in wat hier de strijd zou moeten zijn. Vrouwen zijn niet achtergesteld, ze pakken het gewoon anders aan.

Blijft over dat vrouwen met een niet-Westerse achtergrond sterk worden beperkt in hun levensgeluk. Met name in islamitische kringen waar het volgens de Koran is toegestaan om je vrouw te slaan. Ja, dat zou bij iedereen de feminist in zichzelf los moeten maken.

"we"hebben in Nederland geen CAO, enkel in bepaalde sectoren. Deeltijdfuncties haal je aan, maar dat heeft niks te maken met het hebben van een gelijk salaris.

Ja de Westerse vrouwen zijn allemaal gelukkig,allemaal gelijkwaardig. Vrouwen in conservatieve gemeenschappen hebben het vaak zwaarder dan de rest van ons, ongeacht welk geloof.
Praten over abortus, strijden voor de rechten van vrouwen die het recht verliezen om een zwangerschap af te breken die hun eigen leven in gevaar brengt, vrouwen die slachtoffer zijn van verkrachting / ontucht. Dat noem jij geleuter en daarnaast vertoon je ook nog de symptomen van een Islamobsessie.

De groeten!
Griebus67 schreef:
05-03-2020 09:09
Als jij dat inschat als zelfrelativering, snap ik ook dat jij Thierry inschat als een hele fijne vent. Jezus.
Ik vind Thierry geen fijne vent. En dan ken ik hem ook nog vanuit mijn vriendenkring. Daarentegen heeft hij wel degelijk interessante standpunten en wat hij zij tegenover Sander Schimmelpenninck een aantal jaar geleden was gewoon spot on.
Bombus-Sylvarum schreef:
[...]
En dit alleen al zegt iets waarom ik jou nóóit zou willen daten.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2020 15:58
43.39% gewijzigd
Hasse88 schreef:
Hier een filmpje met opmerkelijke misogyne uitspraken:

https://www.dumpert.nl/item/7109247_43852b00
Dit vind ik echt van een totaaaaaaaaal andere orde dan "Vrouwen moeten gewoon flink geneukt worden".

Dat vrouwen GEMIDDELD minder ambitieus zijn en minder monomaan gefocust zijn op hun werk (ten koste van gezin, vriendschappen en work-life balans) heeft voor mij de status van een feit. Blijkt ook ondubbelzinnig uit talloze onderzoeken van o.a. het SCP.

Is bovendien ook helemaal niet denigrerend of diskwalificerend. Misschien kunnen mannen er nog wel wat van leren om hun werk niet zo belangrijk te maken.
anoniem_388474 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 09:15
12.49% gewijzigd
Bombus-Sylvarum schreef:

[...]
Kleinerend tekstje hoor. Vreemd gewoon.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2020 15:58
34.73% gewijzigd
Orpheus13 schreef:
05-03-2020 09:05
Veel vrouwen zeggen hier dat ze geen vrouwenhater willen en geen Islamofoob.

Maar is niet het punt juist dat TB juist vanwege zijn respect en liefde voor vrouwen wil toezien op het behoud van het Westerse karakter van Europa en Nederland?
Respect en liefde voor vrouwen ziet er iets anders uit hoor. Dat zogenaamde 'stoere beschermer van de vrouwtjes' kunnen we missen als kiespijn. Ons behandelen als gelijkwaardige wezens, die niet vallen onder de 'engel of hoer'-archetypering, dáár hebben we wat aan. Wat Thierry zegt is vooral: vrouwen zijn wezentjes die niet voor henzelf kunnen denken, daar moeten wij, superieure mannen goed voor zorgen. En daar bedank ik voor. Ik kan héél goed voor mezelf zorgen en denken, en met mij alle andere vrouwen. Daar hebben we typetjes als Baudet niet voor nodig.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Dit heeft niets met die keuze te maken. En alles met het totale ongemak van mannen dat vrouwen - hoe durven ze! - zelf bepalen wat ze zelf willen en daarbij even zinnige als belachelijke afwegingen maken als mannen.
Hasse88 schreef:
05-03-2020 09:16

Dat zogenaamde 'stoere beschermer van de vrouwtjes' kunnen we missen als kiespijn.
Dat is maar de vraag. De Westerse cultuur wordt in hoog tempo verzwakt, met alle risico's voor de posities van vrouwen. Ik zie niet in waarom mensen die daar tegen opstaan en iets proberen te doen, gemist kunnen worden als kiespijn.
Ik denk dat links nog steeds worstelt met het spanningsveld dat wel degelijk bestaat tussen feministische en multiculturalistische sympathieën. Het zou goed zijn als links zou ophouden de pijnlijke keuzen uit de weg te blijven gaan.
ardni schreef:
05-03-2020 09:12
"we"hebben in Nederland geen CAO, enkel in bepaalde sectoren. Deeltijdfuncties haal je aan, maar dat heeft niks te maken met het hebben van een gelijk salaris.
CAO is natuurlijk uitzonderlijk... zucht!
ardni schreef:
Ja de Westerse vrouwen zijn allemaal gelukkig,allemaal gelijkwaardig. Vrouwen in conservatieve gemeenschappen hebben het vaak zwaarder dan de rest van ons, ongeacht welk geloof.
Feitelijk juist. En of alle vrouwen gelukkig zijn. Of alle mannen. Vast en zeker niet, maar dat komt omdat zoveel mensen hun leven laten leiden door rare opvattingen en te bang zijn om vrij te denken. Wel kunnen vrouwen en mannen in Het Westen hun geluk te allen tijden nastreven. Alleen moeten ze niet vergeten dat ze dat ZELF moeten doen.
ardni schreef:
Praten over abortus, strijden voor de rechten van vrouwen die het recht verliezen om een zwangerschap af te breken die hun eigen leven in gevaar brengt, vrouwen die slachtoffer zijn van verkrachting / ontucht. Dat noem jij geleuter en daarnaast vertoon je ook nog de symptomen van een Islamobsessie.
Vrouwen die strijden om te allen tijde een zwangerschap af kunnen breken dat ondersteun ik inderdaad niet. In een wereld waar je voor een paar tientjes je eigen voortplantingsmechanisme kunt regelen, er ongebreidelde toegang is tot seksuele voorlichting van alle soort en vrijwel gratis medische zorg ben ik niet voor abortus boven de 7 maanden vind ik niet dat je van de daken moet schreeuwen dat vrouwen er IN HET ALGEMEEN zo slecht vanaf komen.

Wat je noemt zijn allemaal uitzonderingen. Ja die vereisen aandacht. Zoals die bizarre uitzonderingen (niet de regel, niet wat normaal is) altijd de bijzondere aandacht opeisen. Maar dat laat niet onverlet dat het ook uitzonderingen zijn.

Grappig dat je de Islam verdedigt. De religie waarin het expliciet is toegestaan om vrouwen te slaan wanneer ze geen zin hebben in seks kan uiteraard op jouw steun rekenen. Want oh wee... je zal eens tot de kern van de zaak komen. Nee, dan moet je weer "respect" hebben. En zo laat je zien waar je voor staat. Niet voor die vrouwen die daadwerkelijk steun nodig hebben om in vrijheid keuzes te kunnen maken.
Ik knap af op alle mannen die gaan zitten neuzelen over politiek gewauwel.
Niets zo saai als politiek. Op Tinder ga je toch niet over politiek zitten lullen? Je komt daar toch voor een date? Ik heb het nog nooit met een van mijn exen over politiek gehad, zou niet weten waar ze op stemden. Ik vind dat oersaai.
Beste Orpheus,

Even van man tot man, haal nou eens je eigen pik uit je mond man. Wat ben je aan het doen dat tijdens daten politiek ter spraken komt? Je wordt niet afgewezen omdat je FvD of PVV stemt, maar omdat ze je niet mogen. Je politieke voorkeur is een makkelijke reden om te geven zonder dat ze in je gezicht moeten zeggen: Wat ben jij een arrogante kwal, ik zou nog liever de rest van m'n leven met een dildo slijten dan met jou.

Ze mogen jou niet, werk aan je zelf niet aan argumenten om je eigen politieke voorkeur goed te praten. Wat je nu doet is proberen te redden wat er te redden valt door je eigen standpunten te verbeteren in plaats van je karakter te verbeteren. Sukkel!
Het virtuele publiek op een forum schofferen omdat je echt niet meer weet hoe je anders de aandacht van de vrouwtjes moet trekken. Dan heb je als getroebleerde incel echt te veel vrije tijd.

Vraag aan je begeleider of je de tuin mag schoffelen of zo. Dan heb je tenminste wat bereikt aan het eind van de dag.

Waar is de tijd dat de trollen nog slim en grappig waren?
Ik bekijk politici niet vanuit een erotisch perspectief. Ik vind dat de meeste politici wel standpunten hebben waarin ik me kan vinden. Ik weet niet wie van de politici een vrouw hebben en dat die hun man aantrekkelijk vinden doet er m.i. toch meer toe dan dat ik met kalverogen naar ze zou moeten gaan staren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven