Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
donderdag 5 maart 2020 om 09:58
Sommige mensen leven blijkbaar in een of andere corporate bubbel waarbij ambities alleen mogelijk zijn bij een contract van 40 u en bij een contract van 36 u ineens niet meer.ardni schreef: ↑05-03-2020 09:53Ik heb het niet over het aantal werkdagen, dat heeft niks te maken met ambitie.
Nogmaals wij zijn hier beiden hoogopgeleid en werken beiden parttime.
Denk jij soms dat een fulltime baan een maatstaf is voor ambitie?
Ik heb jaren 36 uur in 4 dagen gewerkt, en dat is op contract inderdaad parttime. Daar zit geen reistijd bij en al helemaal niet de uren die je in de avond uren nog even wat oppakt. Zo ken ik velen mannen en vrouwen die dat doen, met hun gebrek aan ambitie.
donderdag 5 maart 2020 om 09:58
Dat is echt je reinste kul, met alle respect natuurlijk.

donderdag 5 maart 2020 om 09:59
Werken betekent voor mannen en vrouwen iets anders.
Lees eens: "Bijdrage tot een algemene theorievorming over de vrouw in de huidige Westerse maatschappij: een literatuuronderzoek" van Ilana Goldman.
donderdag 5 maart 2020 om 10:01
Eh nee, waarom werk je niet fulltime? Omdat je ook andere dingen belangrijk vindt. Dat is prima, maar laten we het dan noemen zoals het is. Daar komt bij dat parttime werken je kansen op topposities dramatisch vermindert. Het parttime werken wordt genoemd als nummer 1 reden waarom vrouwen zelden topfuncties bekleden.
zie ook het genoemde Volkskrant-artikel trouwens.
Maar leg uit, waarom heeft het NIETS met elkaar te maken?
anoniem_388474 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 10:02
15.23% gewijzigd

donderdag 5 maart 2020 om 10:02
Je laat je dus leiden door "de media". En die hebben natuurlijk totaal geen agenda of wat dan ook. Die verkondigen "feiten" enzo. Je komt op mij over als iemand die haar leven laat bepalen door "media". In ieder geval weinig interesse om te kijken hoe het daadwerkelijk zit. Ik zou je naar links swipen.
donderdag 5 maart 2020 om 10:02
Nee hoor een prima criterium,GL,BIJ1en PvdD mannen staan totaal anders in het leven dan ik,hebben een totaal ander wereldbeeld dan ik.Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 09:51Alles mag. Maar het lijkt me een slecht criterium. In absolute zin is het nooit houdbaar.
Ik denk dat een relatie niet heel lang goed zou gaan.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
donderdag 5 maart 2020 om 10:04
Geen ambitie hebben en geen toppositie ambiëren zijn wel twee verschillende dingen hè. Ik zie dat dat vaak door elkaar wordt gehaald. Ook als je geen toppositie ambieert kun je nog steeds ambities hebben, bijvoorbeeld op inhoudelijk vlak.Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 10:01Eh nee, waarom werk je niet fulltime? Omdat je ook andere dingen belangrijk vindt. Dat is prima, maar laten we het dan noemen zoals het is. Daar komt bij dat parttime werken je kansen op topposities dramatisch vermindert. Het parttime werken wordt genoemd als nummer 1 reden waarom vrouwen zelden topfuncties bekleden.
donderdag 5 maart 2020 om 10:05
Die corporate bubbel zit volgens mij enkel in hun hoofd.
Het is steeds gangbaarder om thuis te werken, parttime te werken.
Het gaat niet om het aantal dagen die je maakt maar om de resultaten die je boekt en de kwaliteit daarvan.
Het tonen van flexibiliteit.
Die"inkloktheorie"slaat nergens op.
Mensen die pas naar huis gaan als de baas vertrokken is, niet verder komen en boos zijn op parttimers die wel doorgroeien.

donderdag 5 maart 2020 om 10:07
Ooit was ik een "linkse" man. En ik ben met een "rechtse" vrouw gaan daten. Het gaat al meer dan 10 jaar goed.Rosabella1 schreef: ↑05-03-2020 10:02Nee hoor een prima criterium,GL,BIJ1en PvdD mannen staan totaal anders in het leven dan ik,hebben een totaal ander wereldbeeld dan ik.
Ik denk dat een relatie niet heel lang goed zou gaan.
Of ik was niet zo links. Of zij niet zo rechts. Of allebei vrijer in onze opvattingen en in een vlaag van verstandsverbijstering gekozen voor een politieke partij. En dat terwijl mijn opvattingen eigenlijk nauwelijks veranderd zijn. Nu voel ik me meer thuis bij FvD en de PVV (in weerwil van mijn professionele omgeving waar GL, Bij1 en PvdA de norm is trouwens).
Dus nee, ik snap het echt niet. En ik denk dat er goede redenen voor zijn.
Ik snap wel wat je bedoeld: zeer waarschijnlijk vindt je tussen de GL, BIJ1, en PvdD-mannen niet wat je zoekt. Het zijn veelal nietszeggende middelmatige zichzelf hatende mannen bij GL, Bij1 en PvdD, maar dat geldt lang niet voor alle mannen daar.

donderdag 5 maart 2020 om 10:09
Het heeft in ieder geval niets te maken met de voorkeuren in je Tinder-profiel.Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 10:01Eh nee, waarom werk je niet fulltime? Omdat je ook andere dingen belangrijk vindt. Dat is prima, maar laten we het dan noemen zoals het is. Daar komt bij dat parttime werken je kansen op topposities dramatisch vermindert. Het parttime werken wordt genoemd als nummer 1 reden waarom vrouwen zelden topfuncties bekleden.
FvD stemmen is voor de meeste mensen net zo'n diskwalificerende eigenschap als de hele dag naar K3 luisteren, modeltreintjes verzamelen of na je dertigste bij je moeder wonen. Mag allemaal, maar je wordt er niet aantrekkelijker van.
Het is tijdverspilling om te daten met een man waar je van opdroogt, dus je kunt net zo goed al schiften bij de voordeur. Wel zo efficiënt, gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
donderdag 5 maart 2020 om 10:11
Het punt is nu juist dat parttimers statistisch gezien veel minder vaak doorgroeien.
En dan zou ik het nieuws slecht volgen? Hebben jullie ooit wel eens een analyse gelezen over de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt en de dingen die daarbij spelen?

donderdag 5 maart 2020 om 10:12
Jij bent zo'n vrouw die een echte man wilt. Die van voetbal houdt. Die bier drinkt. Want stel je voor dat hij hobby's heeft die andere vrouwen "raar" kunnen vinden. Een vitrine met modelauto's mag wel, maar modeltreintjes niet.Snarky schreef: ↑05-03-2020 10:09Het heeft in ieder geval niets te maken met de voorkeuren in je Tinder-profiel.
FvD stemmen is voor de meeste mensen net zo'n diskwalificerende eigenschap als de hele dag naar K3 luisteren, modeltreintjes verzamelen of na je dertigste bij je moeder wonen. Mag allemaal, maar je wordt er niet aantrekkelijker van.
Het is tijdverspilling om te daten met een man waar je van opdroogt, dus je kunt net zo goed al schiften bij de voordeur. Wel zo efficiënt, gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Lekker middelmatig, lekker nietszeggend. Dan weet je zeker dat ze D66 stemmen.
donderdag 5 maart 2020 om 10:12
Wat loop je dan te zeiken man? Wat de fuck interesseert het jou nou wat iemand op zijn profiel heeft staan?
Omdat jij ambitie alleen in samenwerking met carrière wilt/kunt zien. Wat nou als je ambitie is om gelukkig te zijn, dat heeft niks met full/part-time werken te maken. DAAROM is part-time geen contra-indicatie voor ambitie.Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 10:01Eh nee, waarom werk je niet fulltime? Omdat je ook andere dingen belangrijk vindt. Dat is prima, maar laten we het dan noemen zoals het is. Daar komt bij dat parttime werken je kansen op topposities dramatisch vermindert. Het parttime werken wordt genoemd als nummer 1 reden waarom vrouwen zelden topfuncties bekleden.

donderdag 5 maart 2020 om 10:14
Met je mensenkennis ga je ze in ieder geval niet lokken.Bombus-Sylvarum schreef: ↑05-03-2020 10:12Jij bent zo'n vrouw die een echte man wilt. Die van voetbal houdt. Die bier drinkt. Want stel je voor dat hij hobby's heeft die andere vrouwen "raar" kunnen vinden. Een vitrine met modelauto's mag wel, maar modeltreintjes niet.
Lekker middelmatig, lekker nietszeggend. Dan weet je zeker dat ze D66 stemmen.
donderdag 5 maart 2020 om 10:15
Wie is jullie? Ik ken die onderzoeken wel degelijk, maar ik ga individuele keuzes daar niet op baseren hoor. Jij wel? Jij bent bijvoorbeeld in het onderwijs of in de zorg gaan werken omdat het goed zou zijn als daar meer mannen bij komen?
Ik vind vooral dat geprojecteerd en generaliseer van je vervelend. In de omgang is dat vervelender dan welke politieke voorkeur dan ook.
donderdag 5 maart 2020 om 10:19
Parttime werken is niet de reden, als ik kijk naar de mensen waar ik mee werk zijn het inderdaad mannen van 50+ met soortgelijke ideetjes.Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 10:01Eh nee, waarom werk je niet fulltime? Omdat je ook andere dingen belangrijk vindt. Dat is prima, maar laten we het dan noemen zoals het is. Daar komt bij dat parttime werken je kansen op topposities dramatisch vermindert. Het parttime werken wordt genoemd als nummer 1 reden waarom vrouwen zelden topfuncties bekleden.
Allemaal een vrouw thuis en jouw logica. Die mannen zullen mij nooit aannemen, dat is de realiteit.
Als ze dan met een parttime werkend vrouwmens samen werken, blijk ik toch niet te lijden aan de ziekte van een ambitieloos bestaan, blijk ik prima samen te werken. Natuurlijk is het dan schrikken als je midden op de dag weg gaat omdat de creche je vriendelijk verzoekt om je zieke kind op te halen want dat past dan natuurlijk weer in het rijtje vooroordelen. Als ik vervolgens toch nog even een call opzet om 20.00 op een vrije avond en een dag later onder aan de streep gewoon mijn werk heb gedaan. Vraag je je eigenlijk af waarom die ambitieuze mannen hetzelfde in 5 dagen moeten doen.
Na een jaartje samenwerken zouden ze het toch wel leuk vinden als je voor ze kan werken, maar als ik daar zou solliciteren zouden ze door de bekrompenheid nooit aannemen.
Gelukkig zijn er genoeg mannen die anders denken, maar de aanwezigheid van dit soort mannen verkleint wel degelijk de kansen van de vrouwen. We willen vrouwen in het hoger management, maar ze crashen hierdoor al in het middenmanagement. Eigenlijk moeten vrouwen het hebben van hun netwerken, mannen doen dat ook .
Overigens in onze vriendenkring werken zowel de vrouwen als mannen parttime.
Wij hebben prima posities en gaan gewoon voor de top hoor ! Mannen kunnen helaas niet baren,dus ook ik ga er straks wederom een tijdje uit. Die wet heb ik niet ontworpen.
ardni wijzigde dit bericht op 05-03-2020 10:24
0.05% gewijzigd
donderdag 5 maart 2020 om 10:19
Een discussie werkt natuurlijk alleen bij heldere concepten.ManManMan12 schreef: ↑05-03-2020 10:12
Omdat jij ambitie alleen in samenwerking met carrière wilt/kunt zien. Wat nou als je ambitie is om gelukkig te zijn, dat heeft niks met full/part-time werken te maken. DAAROM is part-time geen contra-indicatie voor ambitie.
Als we ambitie (zoals die term wordt gebruikt in iedere analyse en krantenartikel) nu gaan conceptualiseren als "gelukkig zijn" of "juist niet werken, maar juist dingen doen met kinderen en vriendinnen", dan wordt de kans wel heel groot dat je langs elkaar heen gaat praten.
Termen die alles kunnen betekenen zijn niet zo bruikbaar in een debat,.
donderdag 5 maart 2020 om 10:23
Riep iemand mij?

Verder: een slaapverwekkende herhaling van zetten, TO.
Ik krijg, met deze zinnen "Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt." toch vooral deze man door:
nounou
Alleen OP gelezen.
Ik heb ook altijd rechtse mannen vermeden op dating sites.
Rechtse mensen vind ik over het algemeen niet de meest genuanceerde mensen. Problemen kennen veel lagen en vereisen feitenkennis. Rechts praat toch meer vanuit de emotie en vanuit angst en wantrouwen. Dat past niet bij mij.
Daarnaast vind ik rechtse mannen veelal conservatief en weinig ruimdenkend. Ook dat past niet bij mij.
Dit is mijn mening en daar blijf ik bij
Rechtse mensen vind ik over het algemeen niet de meest genuanceerde mensen. Problemen kennen veel lagen en vereisen feitenkennis. Rechts praat toch meer vanuit de emotie en vanuit angst en wantrouwen. Dat past niet bij mij.
Daarnaast vind ik rechtse mannen veelal conservatief en weinig ruimdenkend. Ook dat past niet bij mij.
Dit is mijn mening en daar blijf ik bij

anoniem_394429 wijzigde dit bericht op 05-03-2020 10:25
0.11% gewijzigd

TO zou al blij zijn met iedere vrouw die niet gillend wegrent, of ze nu fulltime of helemaal niet werkt.Roseaux schreef: ↑05-03-2020 10:15Wie is jullie? Ik ken die onderzoeken wel degelijk, maar ik ga individuele keuzes daar niet op baseren hoor. Jij wel? Jij bent bijvoorbeeld in het onderwijs of in de zorg gaan werken omdat het goed zou zijn als daar meer mannen bij komen?
Ik vind vooral dat geprojecteerd en generaliseer van je vervelend. In de omgang is dat vervelender dan welke politieke voorkeur dan ook.
Maar zelfs dat zit er niet in, dus hij gaat van zich af trappen. Onder het mom van een ingebeelde Tinder-onrechtvaardigheid de vrouwelijke prestaties op de arbeidsmarkt kleineren of zoiets, alsof er verband is tussen die dingen. Voor hem is dat waarschijnlijk volkomen logisch, voor de rest van de wereld verklaart het wel het een en ander. Typisch FvD ook trouwens.

donderdag 5 maart 2020 om 10:26
Als je redelijk succesvol zou zijn op Tinder, zou je met je duizenden swipes wel iets beter te doen hebben dan zo'n onzintopic te openen.Orpheus13 schreef: ↑05-03-2020 08:40Ik wil allereerst een hardnekkig misverstand uit de weg ruimen.
Ik heb NIET gezegd dat ik geen succes heb op Tinder. Sterker nog: ik ben behoorlijk succesvol op Tinder. Ik heb slechts geconstateerd dat ik de laatste maanden steeds vaker profielen tegenkom van vrouwen die expliciet PVV- en FvD-stemmers uitsluiten. (Dit is uiteraard nog steeds een minderheid van alle profielen).
donderdag 5 maart 2020 om 10:28
Dat is ook niet waarDubbeljus schreef: ↑05-03-2020 10:23Alleen OP gelezen.
Dit is mijn mening en daar blijf ik bij![]()
Je hebt rechts, rechts conservatief, extreem rechts, rechts maar links groen.
De PVV noemen we rechts, maar is feitelijk links met een vleugje extremistisch rechts als het gaat om de welbekende punten.
Als je een PVV'er uitsluit , zou ik verwachten dat je een SPér bijvoorbeeld ook uitsluit.